Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 20:19

Pentujen nimiehdotuksia

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 72

Miizuli

Miizuli
Viestimäärä: 333

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 25.11.2010 klo 19:24  
+
0
Meidän lähellä asuu suloinen husky-mix nimeltä Mana. Sen verran nätti nimi mielestäni että piti tulla tännekin jakamaan. :hymy:
Axel 08/10
Viljo 07/11

♥ Muistoissa Pelle 11/08 - 09/15 ♥

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 25.11.2010 klo 21:02  
+
0
Kai siihen Kirkaankin tottuis, en vaan millää haluu nimetä pientä söpöä pentua Kirkaksi... Onneksi asia ei ole vielä ajankohtainen, kun sain tän pennun kohdalle ton Jedi-nimen läpi :peukku: Avokki tosin uhkasi nimetä pennun uudestaan esim. Perunaksi, Possuksi jne... Vanhempiensa Santtu-koiran avokki nimesi Lantuksi, jota nimeä koira nykyään tottelee...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 27.11.2010 klo 00:26  
+
0
Jos jollain ois nimiehdotuksia pienikokoiselle mittelspiz mixille niin saa ehdotella kivoja nimiä. Hän on siis tyttö.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

odinn

odinn
Viestimäärä: 49

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 27.11.2010 klo 12:09  
+
0
Meidän viikon päästä kotiutuvasta mopsitytöstä tulee luultavimmin Tara. :)
En tiedä onko kovinkin yleinen nimi, mutta ite tykkään kovasti!
Mopsi Bombastic Queena "Tara" 05102010

aavehamsteri

aavehamsteri
Viestimäärä: 1335

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Perjantaina, 03.12.2010 klo 12:17  
+
0
Meidän labbistyttö saanee "mummonimen", Saimi! Kissamme on Jalmari ja YLEllä pyöri joku eläkeläisten tv-ohjelma nimeltä Saimi ja Jalmari :D Myös Selma on vaihtoehtona, toki nimi saattaa vielä muuttua, kun pentu tulee kotiin ja sen luonteeseen paremmin tutustuu.
Lbn 11/2010
Mudi 7/2013

"Päätökset pitää tehdä oikeassa mielenvireessä ja mieluiten nopeasti, ettei vire mene ohi."

Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Perjantaina, 03.12.2010 klo 12:36  
+
0
Meiltä löytyy jo ennestään neitoset Minni ja Cindy :)

Mun ens viikolla kotiutuvasta pemusta tulee Nita.
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 04.12.2010 klo 12:16  
+
0
anteeksi toi aikaisempi... vahingossa kopioin näköjään väärän linkin, mutta tässä nyt se oikea!!! eli täältä löysin koirien nimiä: http://www.hesekoira.fi/37 en saa sitä valmiina linkkinä mutta tosta pystyy sen kopsaamaan... :)

Eemi

Eemi
Viestimäärä: 23

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 04.12.2010 klo 14:23  
+
0
Tää on hankalaa!! Oon nirso nimien suhteen, mut nyt olen jopa saanut top5 listan kasattua. Kääpiöpinseri urospentu olis siis tulossa tammikuun puolivälissä. Nimet top5 tulevat tässä:

Luka
Jedi
Edi
Fiti
Dante

Lukaa olen miettinyt jo pitkään, jo silloin kun meille 3v. sitten tuli bc-uros Eemi. En kuitenkaan antanut sitä nimeksi aikoinaan Eemille, ja nyt se tuntuu jo vähä "kuluneelta". Jedi-nimen bongasin tossa pari päivää sitten petsie-foorumilla. Joku oli keksinyt sen Star warsista koiralleen nimeksi. Jotta välttäisin koirani nimen yhdistämisen Star warsiin, voisi kirjoitusasu olla Yedi. Edi/Eddy on pyörinyt myös mielessäni pitkään, se on lyhyt ja helppo sanoa, ja sointuisi toisen koirani Eemin kanssa hyvin yhteen. Fiti taas on avokkini ehdotus ja suosikki, nimi keksittiin Serranon perhe-sarjasta... jonka faneja ollaan... lievästi sanottuna? :D. Sitten vielä lopuksi tuo Dante. Bongasin nimen netistä, ja ajattelin että se olisi tosi hyvä mun ja avomieheni ekan yhteisen lemmikin nimeksi, koska tavattiin aikoinaan sen nimisessä baarissa :D.

Olen ajatellut pitää tuon top5 listan työn alla siihen saakka kunnes päästään katsomaan pentua, ja todetaan että miltä se näyttää :D. Mutta mitä mieltä olette näistä? Mitkä kuulostavat parhaimmalta?
Bordercollie uros "Eemi", maalaiskoirana vanhempieni luona.
Kääpiöpinseri uros "Luka"

R.I.P elämäni rakkaus, Bella 27.4.96-4.2.08
(Viestiä on muokattu lauantaina, 04.12.2010 klo 14:26)

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Lauantaina, 04.12.2010 klo 15:34  
+
0

Eemi kirjoitti:

Tää on hankalaa!! Oon nirso nimien suhteen, mut nyt olen jopa saanut top5 listan kasattua. Kääpiöpinseri urospentu olis siis tulossa tammikuun puolivälissä. Nimet top5 tulevat tässä:

Luka
Jedi
Edi
Fiti
Dante

Lukaa olen miettinyt jo pitkään, jo silloin kun meille 3v. sitten tuli bc-uros Eemi. En kuitenkaan antanut sitä nimeksi aikoinaan Eemille, ja nyt se tuntuu jo vähä "kuluneelta". Jedi-nimen bongasin tossa pari päivää sitten petsie-foorumilla. Joku oli keksinyt sen Star warsista koiralleen nimeksi. Jotta välttäisin koirani nimen yhdistämisen Star warsiin, voisi kirjoitusasu olla Yedi. Edi/Eddy on pyörinyt myös mielessäni pitkään, se on lyhyt ja helppo sanoa, ja sointuisi toisen koirani Eemin kanssa hyvin yhteen. Fiti taas on avokkini ehdotus ja suosikki, nimi keksittiin Serranon perhe-sarjasta... jonka faneja ollaan... lievästi sanottuna? :D. Sitten vielä lopuksi tuo Dante. Bongasin nimen netistä, ja ajattelin että se olisi tosi hyvä mun ja avomieheni ekan yhteisen lemmikin nimeksi, koska tavattiin aikoinaan sen nimisessä baarissa :D.

Olen ajatellut pitää tuon top5 listan työn alla siihen saakka kunnes päästään katsomaan pentua, ja todetaan että miltä se näyttää :D. Mutta mitä mieltä olette näistä? Mitkä kuulostavat parhaimmalta?




musta ainakin kaikki on tosi kivoja nimiä:) Eniten ehkä pidän ehkä tosta jedistä. itse yleensä miettiessäni koirien nimiä niin ajattelen koiran viereeni ja kutsun sitä ja katson miltä se kuulostaa!!! :D

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 00:53  
+
0
Kivoimpia nimiä, koirilla siis joita tiedän on:

-Nala
-Nata
-Luna
-Dusty ja Foxy (tulee värista tuo nimi)
-Yoda
-Nalle
-Tuisku ja Pyry (molemman suomenlappareita)
-Haiku
-Huisku
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 12:13  
+
0

Eemi kirjoitti:

Tää on hankalaa!! Oon nirso nimien suhteen, mut nyt olen jopa saanut top5 listan kasattua. Kääpiöpinseri urospentu olis siis tulossa tammikuun puolivälissä. Nimet top5 tulevat tässä:

Luka
Jedi
Edi
Fiti
Dante



Älä nimee Jediksi jos pentu on tulossa heti niin saan ainakin hetken ihailla kuinka kauniin ja omaperäisen nimen keksin :wink:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Eemi

Eemi
Viestimäärä: 23

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 14:22  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

[quote=Eemi]Tää on hankalaa!! Oon nirso nimien suhteen, mut nyt olen jopa saanut top5 listan kasattua. Kääpiöpinseri urospentu olis siis tulossa tammikuun puolivälissä. Nimet top5 tulevat tässä:

Luka
Jedi
Edi
Fiti
Dante



Älä nimee Jediksi jos pentu on tulossa heti niin saan ainakin hetken ihailla kuinka kauniin ja omaperäisen nimen keksin :wink:[/quote]

Eikös se ole uroksen nimi? Petsien koirahaun mukaan tulee ainakin vain pelkkiä uroksia jolla on se nimi :)
Bordercollie uros "Eemi", maalaiskoirana vanhempieni luona.
Kääpiöpinseri uros "Luka"

R.I.P elämäni rakkaus, Bella 27.4.96-4.2.08

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 14:47  
+
0
^ Emmä oo ainakaan kuullu, et on jotkut säännöt mikä on uroken ja mikä nartun nimi tollaisissa ei-ihmisten-nimissä... Olihan niitä jedejä vissiin naisiakin Star Warsissa... Meidän tyttö on Jedi, toinen vaihtoehto tytölle olis ollut Koda ja kolmas Dino; vaikka kaikki onkin "poikien nimiä". Mun mielestä ne on aika sukupuolettomia nimiä. Tiedänpähän tyttökoiran nimeltä Onni eikä mua ainakaan häiritse että sillä on "pojan nimi" ja meidän nyt jo edesmennyt uros oli Tesse, vaikka sekin on kuulemma naisen nimi :nauru: Hyvin selvisi Tesse nimensä kanssa 12 vuotta eikä tuntuvat yhtään kärsivän!
Pääosassa Jedi ja ne toiset.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 05.12.2010 klo 14:48)

Sasha

Sasha
Viestimäärä: 773

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 17:04  
+
0
^ Just samaa mieltä, eiköhän se oo ihan itsestä kiinni minkä nimen tahtoo nartulle / urokselle, vaikka olis enemmän käytetty just vastakkaisella sukupuolella. Onhan noita nimiä monia joita näkee molemmilla, vaikka ite sen mieltäis ensiksi selkeästi jommallekummalle sukupuolelle. Ninja-nimisiä koiria esimerkiksi on tullut vastaan sekä narttuja että uroksia.
Mä olisin halunnut pennulle (narttu) nimeksi Nikita, mun mielestä se olis ollu nartulle kiva, vaikka kaikki muut sano uroksen nimeksi (vrt. Nikita Fouganthine). Avo ei tykännyt nimestä juurikin tuon Fouganthinen takia... Onneks tuo ei sitten Nikitalta näyttänytkään niin ei tarvinut aloittaa sisällissotaa :nauru:
Dobermanninarttu Nemi (1.5.2010)
Kotikolli Väinö (18.11.1997)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 05.12.2010 klo 18:53  
+
0
^ Totta puhut. Sillon voisin hämmästyä, kun tulisi vastaan uros nimeltä Liisa tai narttu nimeltä Pekka, mut mun mielestä monet nimet, jotka on ihmisillä selvästi tietyn sukupuolen nimiä, menee koirilla kummalla tahansa (esim. Lumi ja Pilvi). Olkoon meidän Jedi siis ensimmäinen naispuoleinen Jedi jos niikseen tulee :nauru:

Itse tykkään kanssa nimestä Sade. Sen tosin rajasin cockerin nimenä heti pois, koska mun mielestä se ei jotenki istu nimenä cockerille.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Murdiina

Murdiina
Viestimäärä: 16

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 09.12.2010 klo 00:10  
+
0
Meidänkin pentu sai ns. "mummonimen" Kerttu siitä tuli. Kun mietittiin vaihtoehtoja oli myös Taika, Lili, Hilla ja Melli, mutta Kerttu kuullosti parhaimmalta ja kun edellinen on Tintti niin Tintti ja Kerttu. :nauru:
Labbisneidit Tintti (s. 24.03.06) ja Kerttu (s. 30.09.10) <3

Eemi

Eemi
Viestimäärä: 23

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 09.12.2010 klo 09:45  
+
0
Meidän pojastamme nyt sitten tuli Jedi. Muutaman päivän maiskuteltiiin avon kanssa nimiä suussamme, kunnes molemmat oltiin sitä mieltä että Jedi kuulostaa parhaimmalta, ja sopii sellaisella iso egoselle kovis äijälle, mitä yleensä kääpiöpinseri urokset on. Pidin täst nimest kyl heti, kun ekan kerran bongasin tän nimen Petsiessä yhdelllä sakemanni uroksella! :)
Bordercollie uros "Eemi", maalaiskoirana vanhempieni luona.
Kääpiöpinseri uros "Luka"

R.I.P elämäni rakkaus, Bella 27.4.96-4.2.08

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 09.12.2010 klo 12:08  
+
0
Jedi on kyl ihan loistava nimi. Seuraavasta koirastaa tulee sit Koda, Dino tai Seri. Mut meidän Jedi on ihan Jedin näkönen, joten sille noita muita nimiä ei olis edes voinut antaa!

Huomattiinpa taasen se, että suositut ihmisten nimet ei oo välttämättä ihan paras vaihtoehto koiralle... Meillehän tosiaan tuli vuosia sitten 3kk vanha koirapentu, joka oli jo nimetty Emmaksi ja ei viittitty sitä enää alkaa vaihtamaan. Nyt sitten isä ja äitipuoli erosivat jokun aika sitten ja molemmat löysivät uudet kumppanit, niin eikös vaan kummallakin uusilla paremmilla puoliskoilla ole Emma-nimiset tyttäret ja avokkini siskon nimi on Emma! Tulee vähän hölmö olo kun komentaa koiraa kun samassa huoneessa on Emma-niminen ihminenkin...
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 09.12.2010 klo 12:42  
+
0
Mitä tulee urosten ja narttujen nimiin - jos minulle joskus tulee oikein iso ja rajun näköinen mörssäriuroskoira, laitan sen nimeksi kyllä Fifi. ;)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 09.12.2010 klo 13:27  
+
0

Tiainen kirjoitti:

Mitä tulee urosten ja narttujen nimiin - jos minulle joskus tulee oikein iso ja rajun näköinen mörssäriuroskoira, laitan sen nimeksi kyllä Fifi. ;)



Loistava idea! Naurettiin äidin kanssa kerran, kun äiti kysäisi mieheltään, että tulevatko äidin miehen koirien Rosan ja Sorbuksen nimet latinankielen sanoista pihlaja ja ruusu ja mies sitten vastasi siihen, että Rosa nimettiin Rosaksi Rosamunda-perunan mukaan ja Sorbus puolestaan Sorbukseksi kyseisen juoman perusteella! Nimeämisperusteet on toisinaan melko mielenkiintoisia :nauru:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 72
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 11:00)