Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 20:19

Pentujen nimiehdotuksia

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 72

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 01.11.2010 klo 09:08  
+
0
Haaveilen tässä koirasta, jonka suhteen ainoa mikä mietityttää on rodun terveystilanne. Sitten tätä ketjua lueskellessa tuli mieleen vanha sanonta: "Nimi on enne". Että entä jos tulevan koiran nimi tarkoittaisi tervettä, jollakin toisella kielellä. No heti tuli mieleen japani, koska pidän siitä miltä japanin kieli kuulostaa :) Sitten vain googlen kääntäjään.. ja tulokset olivat, siis foneettisesti:
terveys, terve = Kenkō, elinvoimainen = Fukaketsuna, sairastamaton = Kanja no hi,
hyvinvoiva = Yūfukuna, turmeltumaton = Genshi-tekina

seuraavanlainen sananvaihtoa saattaisin käydä usein:
vieras : "ja mikäs tämän koiran nimi on?"
minä: "Genshi-tekina" (lausuttuna varmasti totaalisen väärin :D)
vieras: "anteeksi, mikä?"
minä: "Gen-shii-te-kii-naa"
vieras: "siis hä?"
minä: "per****"

nykyiselle koiralle monet vieraat puhelevat näin: "oi Brutus, niin hieno koira, joo Brutus on niin hieno ja päläpäläpälä..", mutta ei varmaan kovin moni sanoisi: "oi Genshi-tekina, se on niin hieno koira, joo olet Genshi-tekina tosi hieno..."

pitää varmaan vetäytyä pohtimaan sitä nimeä vielä vähän lisää :nolo:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 01.11.2010 klo 09:12)

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 01.11.2010 klo 12:46  
+
0
Meillä ei yleensä ole ollut muita kriteereitä, kuin että nimi on helppo lausua. Ainahan noille tuppaa sitten kertymään liuta vielä lempinimiä ja harvemmin siis edes kutsutaan sillä varsinaisella kutsumanimella :D

Tällähetkellä meiltä löytyy Jere/jerry (japsi) ja Rosa (collie) Alunperin olisin halunnut collikalle nimeksi tuikku, mutta Rosa oli jo kennelnimessä ja sopi koiralle joten se nyt sitten jäi. Sitten joskus, kun hommaan sen blue merle collien, niin siitä tulee ehdottomasti Halla <3

Myös nämä nimet on ollut perheessä/ tuttavien koirilla; Jesse, Eetu, Sisu, Linda, Riitu, Toni, Siiri, Mimmi, vänskä, Frodo, Roope, Nalle, Seri, Hani, Madonna jne...
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora
(Viestiä on muokattu maanantaina, 01.11.2010 klo 12:51)

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 02.11.2010 klo 12:36  
+
0
Apua kaivataan!!
Meille on tulossa lauantaina urospentu emmekä tiedä minkä nimen annamme :D Tässä alkaa paniikki iskeä :D
Tällä hetkellä vahvimpina ovat Samu ja Aksu, mutta nekään eivät tunnu täydellisiltä. (jepjep, ekan oman koiran pitää saada "paras" nimi :D)
Meitä ei miellytä musti, turre ja samantyyliset nimet. Enkunkieliset ja jopa japanikin kiinnostavat kyllä, mutta sieltäkään ei ole löytynyt mitään nimiä kun nettiä olen selaillut. Kaikki nimikoneet ja lemmikkikalenterit on käyty läpi ja niistä ainoastaan samu ja aksu on miellyttänyt. Kaipa sitä pitää tyytyä jompaankumpaan noista tai sitte vieraskieliseen.. :) Kaikki luontoaiheisetkin kyllä kiinnostavat. Saa heittää ihan mitä vaan ilmaan, ei sitä tiedä vaikka joku kuulostaisi juuri omalta!

Koira on sekarotuinen, pieni/keskikokoinen (täyskasvuisena) ja trikin värinen. Ruskeat silmät ja ihanat valkoiset tassut <3
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

NiinaMaria

NiinaMaria
Viestimäärä: 321

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 16:55  
+
0
Meillä on tuon nykyisen uroksen nimi Tico, nyt olisi mietinnässä uudelle tulokkaalle (uros myöskin) nimi. Hauska pitäisi olla, helppo, lyhyt ja Ticon kanssa jotenkin yhteen mätsäävä. Avon mielestä Totti olisi ainakin erilainen ja kiva (?) nimi. Itselle tulee lähinnä jalkapallo mieleen ja mietinkin saako siitä sitten kuulla aina koiran nimen mainitessa :mietiskel:
Aion kyllä katsoa mikä tulee olemaan kennelnimi, jos siitä saa jonkin kivan niin mielelläni pitäisin sen.

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 04.11.2010 klo 11:57  
+
0
Tuttumme lapinkoiran nimi on Jehki, en nyt enään muista mitä nimi tarkoitti, mutta tulee tuolta karjalan suunnalta kuitenkin.
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 04.11.2010 klo 19:32  
+
0
Itse mietittiin kanssa nimeä melko pitkään. Alussa oli haaveena hankkia boxeri tai bullterrieri äidiltäni, joka niitä kasvattaa. Muutaman vuoden mietinnän aikana päätin kuitenkin hankkia pienemmän ja kerrostaloon sopivamman koiran ja päädyin cockeriin. Tossa bullia/boxeria harkitessa olin kuitenkin ihastunut jo nimeen Seri, joka sitten taas tuntui tosi tyhmältä cockerin nimeltä. Avopuoliso taas tykkää "perinteisistä eläinten nimistä", joista ite en taas perusta, joten nimikriisi oli valmis.

Ite tykkään että nimi on helposti lausuttava ja sen verran erikoinen, ettei kaikilla ole samaa nimeä. Tykästyinpä sitten nimeen Yoda, mutta yksi tuttu hankki kissan nimeltä Yoda, joten sain haudata tänkin nimitoiveen :D Yodasta vääntyi sitten Yedi, joka omasta mielestäni on kauniimman näköinen kirjotettuna suomalaisittain Jedi. Näin ollen pennusta tulee Jedi, niin paljon kun ihmet sanookin, ettei se ole cockerin nimi, vaan ison koiran nimi :D
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 04.11.2010 klo 22:31  
+
0
Mun pitäisi keksiä joku d:llä alkava tytönnimi. Saisi olla mielellään ruotsalaishenkinen :hymy:

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 04.11.2010 klo 23:00  
+
0
Dora,Diana, Dana?? :aurinko:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 04.11.2010 klo 23:13  
+
0
juu ja tässä vielä :Daisy, Donna, Dara:love:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 04.11.2010 klo 23:26  
+
0
^Kiitos! Nuo toimivat kutsumanimenä tosi hyvin, mutta tähän hätään pitäisi keksiä virallinen nimi. Ja saisi olla mielellään ruotsalainen tai joku sen kuuloinen, esim Dagmar tai Dorrit-tyylinen.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 12:13  
+
0
Oi nyt löytyi tuolle Jedille haastaja. Raichu (Raitshu) olis kans ihana..
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 15:24  
+
0
Tässä eli Diana Delilah sötnäsa !!!! =D eli toi loppu on söpönenä!! en ole varma miten se kirjoitetaan ruotsiksi
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu perjantaina, 05.11.2010 klo 16:34)

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 22:43  
+
0
^Sötnos, eli suoraan käännettynä söpökuono :hymy:

hannaero

hannaero
Viestimäärä: 8

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 20:35  
+
0
Ai etta miten ihania nimia taalla on lueteltuna! <3

Nyt minulla on vaihtoehtoina Bea ja Unna

ja jos sattuisi kaymaan niin, etta tulisikin poika niin Emmet olisi aika ihana.

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 00:02  
+
0

Vanis kirjoitti:

Mun pitäisi keksiä joku d:llä alkava tytönnimi. Saisi olla mielellään ruotsalaishenkinen :hymy:



Törmäsin joskus tällaiseen sivustoon. Alkaa kyllä äkkiä silmissä vilistä kun noita kahlaa läpi. :hymy:
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Maanantaina, 08.11.2010 klo 13:46  
+
0
^Suurkiitos! :kumarrus:

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Tiistaina, 16.11.2010 klo 15:35  
+
0
Yksi tuttu ehdotti pennulle nimeksi Koda! Jos en olisi tota Jediä jo vakiinnuttanut pennun nimeksi niin Koda olisi ollut kova kilpailija! Ehkä sitten tulevaisuudessa meillä on Kodakin... :viheltel:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

lodda

lodda
Viestimäärä: 58

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 25.11.2010 klo 17:47  
+
0
http://www.koirat.com/viesti.php?posts_id=19065&r=131884 <-----mä löysin jostain tällaisen sivun jossa on koirien nimiä ja vielä nimipäivätkin samassa!!!! selailin itsekin ja minusta nimi bono on aika kiva:)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 25.11.2010 klo 18:01  
+
0
Mä oon syvästi järkyttynyt, kun avokki ilmotti, että jos ja kun tulee aikanaan toinen koira niin nimeksi laitetaan Kirka... En kyl kehtaa kylillä huudella Kirkaa... Tän on pakko olla joku ikävä kettuiluyritys mua kohtaan :mad:
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Tiainen

Tiainen
Viestimäärä: 976

VS: PENTUJEN NIMIEHDOTUKSIA - Torstaina, 25.11.2010 klo 18:40  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Mä oon syvästi järkyttynyt, kun avokki ilmotti, että jos ja kun tulee aikanaan toinen koira niin nimeksi laitetaan Kirka...



Hahaa! :D No mutta ei nimi koiraa pahenna, jos ei kerran miestäkään... Onhan noita joitakin koiria melkoisilla nimillä paiskattu, esimerkkinä kroatianpaimenkoira Mawlch Satir "Satiainen" ;)

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 ... 72
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 02:00)