Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Maanantaina, 31.05.2010 klo 13:39

Pentutehtailua Eurassa! (ja muuallakin)

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9

Lydia

Lydia
Viestimäärä: 85

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Tiistaina, 05.06.2012 klo 23:01  
+
0

Saranna kirjoitti:

Nyt huomasin että samalla myyjällä on useita muitakin pieniä rotumixauksia myynnissä, tai siis useita pentueita. Olen saanut häneltä useamman viestin koskien eri pentueita ja suht sama teksti kaikissa joten mä taidan jättää väliin. Voihan olla (ja varmasti onkin) että pennut ovat hyvin hoidettu mutta itse odotan mieluummin sitä sopivaa pentua kotisuomesta jotta emänkin tapaaminen ja muu on helpompi järjestää. Ja jotenkin mulla ne hälytyskellot alkoivat soimaan vaikka myyjä asialliselta vaikuttakin.



:peukku: Toimit varmasti aivan oikein. Itseäni mietityttää että miksi ostaa koira virosta tai muualta (erityisesti baltian maat)? Mikä siinä on se juttu? Onko se alempi hinta, vai onko "hienoa" kun koira on ulkomailta, vai onko mukana sääliä (usein varmasti on). Rotumixejä syntyy suomessakin ja täälläkin on kasvattajia joiden toimintaa ei kannattaisi tukea (myös niissä rotukoirissa), mutta ainakin pystyt helpommin käydä tutustumassa kasvattajaan, pentueen emään ja pentuihin.

Ulkomailta ostaisin koiran ainoastaan siinä tapauksessa että suomesta ei löytyisi sellaista yksilöä mitä olen hakemassa (harvinainen rotu). Tässäkin tapauksessa käyttäisin kyllä välissä apuna jotakuta rodun kasvattajaa suomessa, jotta saisin koiran oikeasti asiallisesta paikasta.
Senna - jackrussell - 3/12

Saranna

Saranna
Viestimäärä: 7

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Tiistaina, 05.06.2012 klo 23:18  
+
0
Itsehän en osaa vastata kuin omasta puolestani, mutta ehkä Virosta ostettu koira on ostettu samoista syistä kuin suomalainenkin. Tietysti mieluummin kiinnostun seropi-ilmoituksesta jossa hinta on vaikka 300e kuin 600e (itselläni hintakatto seropiin on 400e) ja minulle on selvinnyt vasta myöhemmin jos koira on sijainnut Suomen ulkopuolella. En itsekään mieluummin ostaisi virolaista kuin suomalaista koiraa siksi, että haluan tavata emän ja pennut ainakin kerran ennen ostopäätöstä ja se on huomattavasti helpompaa kotimaassa ja en tunne esim. ulkomaiden lainsäädöntöä tarpeeksi.
Veikkaan että ihminen jolle koiran alkuperämaalla ei ole väliä, ostaa koiran Virosta siksi että sattuu pitämään juuri sitä koiraa mahtavana tapauksena eikä siksi että on ulkomailta.

Lydia

Lydia
Viestimäärä: 85

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Tiistaina, 05.06.2012 klo 23:24  
+
0

Saranna kirjoitti:

Itsehän en osaa vastata kuin omasta puolestani, mutta ehkä Virosta ostettu koira on ostettu samoista syistä kuin suomalainenkin. Tietysti mieluummin kiinnostun seropi-ilmoituksesta jossa hinta on vaikka 300e kuin 600e (itselläni hintakatto seropiin on 400e) ja minulle on selvinnyt vasta myöhemmin jos koira on sijainnut Suomen ulkopuolella. En itsekään mieluummin ostaisi virolaista kuin suomalaista koiraa siksi, että haluan tavata emän ja pennut ainakin kerran ennen ostopäätöstä ja se on huomattavasti helpompaa kotimaassa ja en tunne esim. ulkomaiden lainsäädöntöä tarpeeksi.
Veikkaan että ihminen jolle koiran alkuperämaalla ei ole väliä, ostaa koiran Virosta siksi että sattuu pitämään juuri sitä koiraa mahtavana tapauksena eikä siksi että on ulkomailta.



Juu tuo on jännä että ensin herätetään ostajien mielenkiinto ja sitten vasta kerrotaan sellainen tärkeä tieto että pennut ei olekaan suomessa. Herää kysymys mitä muuta ei kerrota.. Mutta tässä vaiheessa ostaja onkin jo rakastunut pentuihin (oikeammin siis kuviin).

Onnea koiranetsintään, olen varma että löydät myös suomesta ihan mahtavan ja sinulle oikeanluonteisen pennun :aurinko:
Senna - jackrussell - 3/12

bvvk

bvvk
Viestimäärä: 52

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 06.06.2012 klo 09:52  
+
0
Ei niitä virolaisia pentuja rokoteta ja siruteta siksi, että ajateltaisiin koirien parasta, vaan siksi, ettei niitä muuten saa tuotua Suomeen. Valitettavan usein vielä jälkeenpäin paljastuu, että ne paperitkin on saatettu väärentää, eikä koiralla oikeasti ole rokotukset voimassa tai ne on saatettu antaa aivan liian nuorelle pennulle jne..Tunnen yhden koiran, jolle hoidettiin siihen aikaan tarvittavat maahantuontipaperit, vaikkei sille oikeasti oltu kaikkia vaadittavia toimenpiteitä tehty. Ja sitten näitä rajan takaa tuotuja kääpiökoiria, jotka on vieroitettu emästään ihan liian varhain (vaikka myyjä muuta väittää) ja pahimmillaan pentu on sitten ollut tehohoidossa päiviä tai lopulta jopa kuollut. Ei näistä oikeasti turhaan varoitella, mutta tietenkin kun se söpö pentu (kuvassa, joka voi myöhemmin paljastua ihan eri koiraa esittäväksi) pitää saada heti ja halvalla. Itselleen voi sitten uskotella ummet ja lammet, että juuri tämä pentu on varmasti hyvästä kodista, vaikka todennäköisyys sille on samaa luokkaa kuin lento-onnettomuuteen joutumisella...

Ja itselleenhän saa toki valehdella myös, ettei se hinta vaikuta juuri sen pennun hankintaan, tosin kukaan ei noita ostaisi, jos lisättäisiin ykkönen siihen summan eteen. Sillä hintaahan saisi jo ihan rekisteröidynkin koiran! Niinpä, eli oliko se koiran hankinnan syy JUURI SE PENTU vaiko sittenkin jokin muu...

muoks typo
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 06.06.2012 klo 09:53)

Badibadi

Badibadi
Viestimäärä: 92

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Sunnuntaina, 15.07.2012 klo 21:59  
+
0
Espoossa on ainakin vähän väliä pieniä rotumixejä myynnissä joten varmaankin jtn tehtailua..
Kääpiöpinseri Badiman eli Pommi synt. 2009
Sekarotuinen Bolonka mix Lilo synt.2010
Sekarotuinen Dobberi/Rotikka/Dalmatialainen Ninja synt.2011
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 15.07.2012 klo 22:01)

Jamae64

Jamae64
Viestimäärä: 1

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 15.08.2012 klo 20:16  
+
0

Saranna kirjoitti:

Nyt huomasin että samalla myyjällä on useita muitakin pieniä rotumixauksia myynnissä, tai siis useita pentueita. Olen saanut häneltä useamman viestin koskien eri pentueita ja suht sama teksti kaikissa joten mä taidan jättää väliin. Voihan olla (ja varmasti onkin) että pennut ovat hyvin hoidettu mutta itse odotan mieluummin sitä sopivaa pentua kotisuomesta jotta emänkin tapaaminen ja muu on helpompi järjestää. Ja jotenkin mulla ne hälytyskellot alkoivat soimaan vaikka myyjä asialliselta vaikuttakin.

Sannuska

Sannuska
Viestimäärä: 1

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Lauantaina, 17.11.2012 klo 19:11  
+
0

jonzku kirjoitti:

Oma tolleri urokseni on syntynyt ilmeisesti Eurassa.
Itse en tätä tiennyt pentua hankkiessa, ongelmahan oli siinä, että pennut myytiin Turun lähellä, myytiin "vahinkopentuina".
Pojan emä ona ainakin rekisterissä, isästä ei ole tietoa.
Enkä osannut varoa, sillä tunsin tämän henkilön, mutta kiertoteitse kuuli pajon juttua. Onnekseni koira on ollut terve ja hermot ovat hyvät.
Tämmösiäkin tapauksia kannattaa siis varoa.



Minun Tolleri tyttöni on myös syntynyt Eurassa. Emä oli kuulemma rekisterissä mutta isä tuonti uros eikä ole suomen rekisterissä siksi. Oma tyttöni on syntynyt 5.11.2009. Eli on nyt jo 3 vuotta ja on kyllä ollut täysin terve ja hyvissä voimissa kokoajan onneksi. En myöskään sillon pentua ostaessa tiennyt tästä tehtailijasta mitään, vasta jälkeenpäin olen kuullut asiasta, enkä olisi ikimaailmassa häneltä mitään ostanut jos olisin tiennyt!

Olisi kiva tietää miten pentueen muut pennut ovat selvinneet/jaksaneet? Minulla kun ei ole mitään tietoa mihin päin muut pennut edes menivät.

Melina

moderaattori
Melina
Viestimäärä: 3422

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Tiistaina, 11.12.2012 klo 18:58  
+
0

keparti

moderaattori
keparti
Viestimäärä: 127

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Perjantaina, 08.03.2013 klo 19:27  
+
0
Tällainen uutinen löytyi tänään Ylen sivuilta: Pentutehtaan koira Mimosa kuoli
Belltown French Mission "Late" s. 22.7.2010
Grande Gremin's Hippopotamus "Hemppa" s.27.4.2016
Nevskiy Legion Viking "Myrsky" 20.7.2001-25.9.2009 <3
Sagramour Silver Star "Santtu" 20.10.2006-28.6.2016 <3

Helmiinas

Helmiinas
Viestimäärä: 13

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 09:58  
+
0
Mun kaverin koira kuoli pentutehtailijan takia espoossa. Hän meni katsomaan ESPOOSSA olevaa koiranpentua (chihuahua risteytystä) ja kaikki näytti olevan kunnossa kotiaansa myöten, oli lapset, hieno koti ja olevinaan mukana nainen.. ym. Mutta totuus paljastui myöhemmin

Pian kotiutuksen jälkeen kaverini koira jouduttiin lopettamaan eläinlääkärillä, koska koiranpentu oli täynnä loisia ja kärsi kivuista!! Pistää oikein vihaksi tämä. Tietojeni mukaan tämä kyseinen pentutehtailija jatkanut toimintaansa pääkaupunki seudulla yli kolme vuotta, käyttäen välillä eri nimiä ja puhelin numeroita! Asiasta on tehty rikosilmoitus ja facebookkiin pentutehtailua vastustava ryhmä.

Olkaa tarkkana kun valitsette koirianne. Nytkin tuo sama pentutehtailijan kauppaa koiratori sivuilla cotondetulearzwetnabolonka-mix sekoituksia.
Coton de tulear uros, 'Hippu' Helmeri 29.5.2007--> <3
Coton de tulear uros, 'Vili' Vilperi 12.12.2012--> <3
Bolognese narttu, 'Helmi' Hillevi 2.4.2012--> <3

Helmiinas

Helmiinas
Viestimäärä: 13

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Sunnuntaina, 10.03.2013 klo 09:59  
+
0
tai luulen että sama kyseessä ^
Coton de tulear uros, 'Hippu' Helmeri 29.5.2007--> <3
Coton de tulear uros, 'Vili' Vilperi 12.12.2012--> <3
Bolognese narttu, 'Helmi' Hillevi 2.4.2012--> <3

Minnea2

Minnea2
Viestimäärä: 3

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Sunnuntaina, 17.03.2013 klo 12:07  
+
0
Päivittäin tulee uutisia pentutehtailijoista, joten ajattelin myös kertoa
surullisen tarinani. Pentukuume oli kova, ja aloin etsiä koiraa halvalla.
Sekarotuinenkin kävisi hyvin, sillä monesti sanotaan, että ne ovat terveempiä
kuin rotukoirat. Näin ei ollut.. Maksoin Virosta tulleesta koirasta 200 euroa.
Koiralla oli EU-passi ja siru. Madotus oli jäänyt väliin. Koira sairastuikin
jo 8 vkn ikäisenä pahoin ripuliin, matojen seurauksena. Koira nesteytykselle.
Vielä koira selvisi, ja olin onneni kukkoloilla vielä puolivuotiaaksi asti.
Tällöin alkoivat kivut, jotka johtuivat haiman vajaatoiminnasta sekä lonkkien
kehityshäiriöstä. Niin rakkaaksi tullut koirani lopetettiin. 200 euroa muuttui
hetkessä lähes 2000 euroksi. Ikuinen tassunjälki nyt vain sydämessä, enkä voi
olla vihainen kuin eniten itselleni. ÄLKÄÄ TUKEKO PENTUTEHTAILUA!! Ja huom!
Kyse ei ole vain virolaisista, tämä alkaa olla kasvava bisnes myös täällä
Suomessa.

markia

markia
Viestimäärä: 3

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Tiistaina, 19.03.2013 klo 17:00  
+
0

Helmiinas kirjoitti:

Mun kaverin koira kuoli pentutehtailijan takia espoossa. Hän meni katsomaan ESPOOSSA olevaa koiranpentua (chihuahua risteytystä) ja kaikki näytti olevan kunnossa kotiaansa myöten, oli lapset, hieno koti ja olevinaan mukana nainen.. ym. Mutta totuus paljastui myöhemmin

Pian kotiutuksen jälkeen kaverini koira jouduttiin lopettamaan eläinlääkärillä, koska koiranpentu oli täynnä loisia ja kärsi kivuista!! Pistää oikein vihaksi tämä. Tietojeni mukaan tämä kyseinen pentutehtailija jatkanut toimintaansa pääkaupunki seudulla yli kolme vuotta, käyttäen välillä eri nimiä ja puhelin numeroita! Asiasta on tehty rikosilmoitus ja facebookkiin pentutehtailua vastustava ryhmä.

Olkaa tarkkana kun valitsette koirianne. Nytkin tuo sama pentutehtailijan kauppaa koiratori sivuilla cotondetulearzwetnabolonka-mix sekoituksia.



Helmiinas, yritin lähettää sinulle yksityisviestiä, mutta se ei onnistunut. Pistin tänne foorumille jo aiemmin viestin missä etsin huijauksia. http://www.koirat.com/keskustelu/aikuisten+palsta/oletko_tullut_huijatuksi_427290
Haluaisin varsinkin löytää jonkun suht tuoreen pentutehdastarinan, jossa tehtailijat olisivat suomalaisia. Kaverisi tarina vaikuttaisi projektiin hyvältä, joten tahtoisin kovasti kuulla tästä tapauksesta lisää. Ota Helmiinas yhteyttä, niin voimme olla parhaassa tapauksessa kaverillesi avuksi.

Vielä kaipailen tarinoita muiltakin pentutehtaiden uhreiksi joutuneilta tai muilta huijatuilta! Yhteyttä voi ottaa täällä yksityisviestitse tai sähköpostilla marika.miinalainen(a)hotmail.com. Kerron sitten projektista lisää!

Helmipallo

Helmipallo
Viestimäärä: 62

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Torstaina, 28.03.2013 klo 07:23  
+
0
MARKIA: Ehkä siksi et pystynyt laittamaan mulle viestiä, koska mulla oli käytössä vähän aikaa kaksi tiliä, kun salasana ja sähköposti unohtui. Mutta tää on mun 'aito' käyttäjätili, johon voit laittaa yksäriä. :) Edellinen käyttäjätili poistettiin, kun kaksi tiliä oli ihan turhaa..
Hippu- Coton de tulèar
Vili- Coton de tulèar
Helmi- Bolognese

Sofii

Sofii
Viestimäärä: 6

VS: PENTUTEHTAILUA EURASSA! (JA MUUALLAKIN) - Keskiviikkona, 31.07.2013 klo 23:24  
+
0
Pistetään vielä tännekkin!
Netistä löytyi tänään tälläinen:

KOPIOTU, TIEDOKSI!!!

"Yorkkimaailmaa kansainvälisesti on järkyttänyt viimepäivinä yli 70 yorkin pentutehdas Puolassa, jonka lonkerot valitettavasti ovat löytäneet tiensä myös Suomeen. Ko tuotantolaitoksen (Kennel x, omistaja y) koiria on tuotu Suomeen systemaattisesti vuosien aikana yli 60 kpl kahden kotimaisen kasvattajamme (kennelnimi a, paikkakunta z) ja (kennelnimi b, paikkakunta w) toimesta. He ovat sekä myyneet näitä koiria/pentueita eteenpäin että jalostaneet. Toivon että kukaan ei suosisi näitä kyseisiä kotimaisia kenneleitä, vaan mahdollisia pennunostajia opastettaisiin tiedustelemaan pentuja pienistä kotikenneleistä.
Liitteenä kuvamateriaalia heidän tämän puolalaisen "yhteistyökumppaninsa" tiloista ratsian yhteydessä."

https://plus.google.com/photos/109114791380240170103/albums/5904554119143469569''

Eli,
jo 5 minuutin surffailun jälkeen koiraNetissä totesin että tottahan tuo näyttää olevan. Kun meni katsomaan pentueita, niin lähes jokainen pentueen isä ja emä on tuontikoira puolasta ja juurikin tuosta x kennelistä. Kenelläkään ei mitään terveystuloksia ja omasta mielestä nuo vuosittaiset pentue määrät on aika isoja ja samalla nartulla tehty useita useita pentueita.
Kävin kotisivuilla ja siellä ei kyllä mitään epäilyttävää suoranaisesti näkynyt. Näytti kokeneelta kasvattajalta, mutta näköjään hänelläkin tullut kiusaus näinkin moraalittomiin hommiin..
Surullinen juttu, että näinkin iso suomalainen kennel tukee jotain noin kamalaa touhua.

Ajattelin pistää tänne että kaikki asiasta kiinnostuneet ja pentua etsivät huomioisivat tämän asian. Eli vaikka kaikki vaikuttaaa pälläisin puolin hyvältä, kannattaa vähän katsoa kasvattajan pentuemääriä (ei tietenkään kyllä sekään kerro kaikkea), nartun pennutukset ja terveystulokset ehdottomasti.

Ei mulla muuta

Olennaisimmat tunnistetiedot muokattu pois viestistä palstan käytännön mukaisesti. Melina
(Viestiä on muokattu torstaina, 01.08.2013 klo 00:18)

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 18:00)