Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Tiistaina, 27.08.2013 klo 08:08

Teinimutanttininjakoirien (+9kk) ja omistajien pulina 3

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 76

innna

moderaattori
innna
Viestimäärä: 4768

TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 27.08.2013 klo 08:08  
+
0
Jatkakaa :)

Vanha ketju
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.08.2013 klo 08:08)

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 27.08.2013 klo 19:20  
+
0
Voi meidän teinineitiä. Oltiin kattomassa ratsastuskisoja ja katsomoon tuli myös puuterihuiskupentu (omistajan mukaan 7kk). Ana sai ihan kamalan innostuskohtauksen, sen oli siis IHAN PAKKO päästä sen koiran luo. Se riekku hihnassa, vinkui, tuhisi ja räpiköi...?
Siis Ana on yleensä sellanen, että kattelee kyllä muita ja haluaa päästä luokse, mutta hyväksyy "kohtalonsa" kuitenkin melkein heti kun huomaa, että nyt ei pääse leikkimään.
Tällä kertaa ei rauhottunut yhtään. Rauhoittumisessa meni varmaan puoli tuntia, ennenku anto periks.

Mietin vaan, että mitä tuommosessa tilanteessa olis hyvä tehdä? Tietty olis pitäny poistua paikalta ja toistaa sitä paikalta poistumista aina kun alkaa riekkumaan. Mutta ei siinä yleisön seassa nyt voi sellaista tehdä, ihmiset menettää hermot muhun.

Oli aika outo fiilis kyllä, ku ei tuo oo aikoihin ollu noin kiinnostunu edes muista koirista :D
Bolognesenarttu 7/2012

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 27.08.2013 klo 21:04  
+
0
^Haha, kuulostaa ihan Lokilta. :nauru: Voin sanoa, että välttämättä mikään ei auta, paitsi joskus Lokilla auttaa ruoka ja temppujen tekeminen...

Olipas taas ratkiriemukas koirapuistokokemus. Enkö mä koskaan opi? Muistoksi jäi ranteeseen rotikan aiheuttamat hampaanjäljet ja harmitus siitä, että taas sai oma koira köniin. Mitään en ehtinyt tehdä, tilanne tuli päälle heti portista sisään päästyämme. Päätinkin nyt sitten, että this is it - Loki leikkii tästä lähin ainoastaan tuttujen koirien kanssa. Onneksi se saa ikioman leikkikaverin tuota pikaa...:neutral:
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 27.08.2013 klo 21:19  
+
0
^ No voi hitsit... Mekin poistuttiin eilen samantien koirapuistosta kun kaks vesikoiraa tuli niin Anan ihoon kiinni jatkuvasti, että Ana pakeni penkkien alle ja kerran joutui puolustautumaan näykkäsemällä kohti.
Kyllä se kannattaa ehdottomasti leikittää vaan tuttujen koirien kanssa, jos on taipumusta jäädä jalkoihin. Erityisesti tällasen pikkukoiran kanssa en kestä, jos siitä tulee remmirähjä/pelkoräksyttäjä. Kun vaan löytyis niitä tuttuja koiria.. Siks me siellä puistossa ollaan välillä käytykin koska niitä tuttuja koiria on niin vähän.
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 27.08.2013 klo 21:19)

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 27.08.2013 klo 22:07  
+
0
Jep, mä oon todennut jo ajat sit että myös Aapo puistoilee vain tuttujen kanssa. Paljon stressittömämpää koiralle sekä omistajalle.

Meillä Aapo on taas kipee. Vesiripulilla ollut aamusta asti, oksensi tyhjää mahaa myös. Nyt iltapissatuksella ei onneksi enää tullut mitään. Mutta katsotaan jatkuuko aamulla kun sai nyt riisiä ja seitiä pienen määrän. Canicuria ja tehobaktia myös saanut. Toivon että selvitään säikähdyksellä, Aapon kanssa on aina Se suolitukos mielessä. Toisaalta äiti sanoi että Aapo oli eilen ulkona vedellyt jotain lihapiirakan jämiä maasta. Eli hyvin mahdollista että johtuu siitäkin.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

bzzt

bzzt
Viestimäärä: 285

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Tiistaina, 27.08.2013 klo 22:49  
+
0
Teinipä on lyötänyt työskentelytahtonsa taas, jee!
dku Redi 2012-2018
cavspan Judi 2007-2015

Ruusunen89

Ruusunen89
Viestimäärä: 506

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 09:31  
+
0
pinn, no huh! Katsoinkin sieltä kentältä, että kävikö jotain, kun rotikka tuli päälle tosi kovaa. Sen takia en kyllä uskaltanut puistoon tulla. Mitäs omistaja sanoi, pahoitteliko edes?
Labradorinnoutaja Kupla (s. 15.12.2011)
----------------------------------------------------------------------------
RiemuKuplan tassuttelua

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 10:10  
+
0
^Omistaja ei totta tosiaan pahoitellut, eikä tehnyt mitään. Kun sanoin, että voisitko vähän katsoa, ettei sun koira pääse pureskelemaan toisia koiria (ja ihmisiä) niin se alkoi vähätellä koko juttua. Rotikka kuulemma "vain leikkii" ja mä olen ylihysteerinen. Just. Kivaa leikkiä se semmoinen, että koiran niskassa on reikä ja mun ranteessa mustelmat...:roll:
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

suibe

suibe
Viestimäärä: 1153

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 12:06  
+
0
^ Mä en tajua mikä noita omistajia vaivaa! Onko niin vaikeaa myöntää itselleen, että oma koira toimii väärin/on huonosti koulutettu tai sosiaalistettu/ei sovi puistoon? Mä en ainakaan veisi Pennyä puistoon, jos se kävisi kiinni muihin koiriin, ihmisistä puhumattakaan! Ja Penny on kuitenkin niin pieni, että ei saa juurikaan vahinkoa aikaiseksi. Siltikin. Mä ihmettelen myös, kun kerran puistossa kaverin koiralla tuli rähinä toisen uroksen kanssa, ja tän toisen uroksen omistaja jo puistoon tullessaan totesi, että "se on jännä kun mun koira normaalisti rähisee kaikille mutta joskus puistossa se osaa olla nätisti." Siis oikeesti. Jos se koira normaalioloissakin yleensä vaan rähisee, miksi se täytyy tunkea puistoon tuntemattomien koirien kanssa? Me kanssa kierretään nyt koirapuistot vähän varauksella, kun niin paljon lähiaikoina sattunut ja tapahtunut - itselle ja muillekin.
schippn 08/2012
schippn 08/2014

innna

moderaattori
innna
Viestimäärä: 4768

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 12:32  
+
0

Reppis kirjoitti:

Mietin vaan, että mitä tuommosessa tilanteessa olis hyvä tehdä? Tietty olis pitäny poistua paikalta ja toistaa sitä paikalta poistumista aina kun alkaa riekkumaan. Mutta ei siinä yleisön seassa nyt voi sellaista tehdä, ihmiset menettää hermot muhun.

Oli aika outo fiilis kyllä, ku ei tuo oo aikoihin ollu noin kiinnostunu edes muista koirista :D



Minä oon yleensä ihan kieltänyt, jos menee älyttömäksi käytös.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 12:47  
+
0
Laku ei jää ikinä isommankaan koiran jalkoihin kun se on niin itsevarma rämäpää. Se ei oikein ihan pienten koirien kanssa voi leikkiä kun yleensä ihan pienet koirat pelkää tota kun se on niin innokas leikkimään. Ja sitten katkee pieniltä koirilta luut,siltä se on joskus näyttänyt! Joten lähes aina olen mennyt koirapuistossa isojen puolelle. ..siellä se menee hyvin. Tosin viime viikolla olin koirapuistossa ja 8kuukautinen uros bullmastiffi pelästyi lakua jostain syystä?? ja se sit ärähti lakulle ja meinas käydä päälle! Kyl mä lähtisin koirapuistosta, jos huomaan että oma koira on ihan ahdistunut!!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 13:24  
+
0

innna kirjoitti:


Minä oon yleensä ihan kieltänyt, jos menee älyttömäksi käytös.



Tuohan on selvää. Mutta sehän ei tietenkään auta kun on korvat hukassa :nauru:
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 28.08.2013 klo 13:24)

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 17:31  
+
0
Huikeeta! Me päästiin ohjattuun agilityn alkeisryhmään! Jesjesjes :jjei:
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 21:20  
+
0
^ Jei! Mä niin odotan, että mekin päästään. Täällä on vuoden jonot ja ilmotin meidät joulukuussa...
Bolognesenarttu 7/2012

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 21:50  
+
0
Kannattaa muistaa että myös koirapuistot monesti stressaa koiraa, eli jopa se koira joka ei oikeesti ikinä ole sellainen voi käyttäytyä puistossa ihan eri tavalla. Mä onneksi luulen tuntevani omat koirani sen verran hyvin, että Taavin kanssa en edes yritä puistoilla vieraiden urosten kanssa, tiedän ettei kannata edes yrittää. Aapon kanssa melkolailla sama homma nykyään. Aapolle tosin sopii urokset jotka ei oo ite provosoivia, eli sellaiset nössöt ja aina kiltit koirat jotka on vähän hönttejä, sellaiset on aapolle hyvinä uroskavereita. Mutta jos vähänkin on ärähtävää sorttia niin Aapo kyllä antaa takaisin satavarmasti.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

pinn

pinn
Viestimäärä: 1007

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 22:27  
+
0
^Joo, se on totta, että joskus sattuu haavereita niin, ettei kukaan osaa sitä odottaa. Voi olla, että kimppuun käyvä koira on aina ennen ollut kaikkia kohtaan kiltti ja sosiaalinen. Silloin on kyse vain huonosta säkästä. Se päälle käyminen tietysti harmitti, mutta paljon enemmän harmitti tuo "hälläväliä"-asenne... Loki ei ole ikinä kenenkään kimppuun käynyt, mutta jos kävisi, niin todellakin olisin siitä pahoillani ja kauhuissani, enkä missään nimessä vähättelisi "uhrin" sanomisia. :neutral:

No onneksi meillä on paljon kivoja koirakavereita, joiden kanssa Loki voi leikkiä ilman stressiä ja pelkoa. :hymy: Ei me koirapuistoja tarvita!
Australianpaimenkoira Loki (23.6.2012)
Whippet Lilo (6.8.2013)

Loki-blogi

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 22:48  
+
0
^Joo, toki omistajan pitää ottaa vastuu koiransa tekemisistä, oli mikä tilanne tahansa. Mutta valitettavasti kaikki ei osaa lukea koiraansa ja joidenkin mielestä joku tappelu on "pojat vaan leikkii"-juttua. Mutta aika paljon puistoissa tapahtuu oikeesti noita yhteenottoja sellaisten koirien aloitteesta jotka ei normaalisti ole mitenkään aggreja muille koirille. Ne kaikki vieraat koirat, muiden elekieli ja vieraat laumat (joltain voi olla esim. 2-3 koiraa puistossa, samalta omistajalta siis) aiheuttaa aika helposti tilanteita mitä ei ihminen välttämättä tajua edes.

Toki on myös sit niitä aggreja jotka oikeesti on aggreja mutta omistaja ei vaan välitä. Mä itse yhden uros-aggren omistajana oon tarkka siitä etten anna Taavin olla muiden vieraiden urosten kanssa nenäkkäin. Miks sen pitäis olla kun se ei nauti siitä? Välimatkalla urokset menee, esim. treenatessa ja lenkillä kunhan ei iholle tule, jos tulee iholle niin Taavi kyllä rähähtää ja pahastikin voi sen tehdä. Mä en halua tieten tahtoen aiheuttaa koirilleni tilanteita mistä ne ei nauti, urosviha on yks näistä. Jotku asiat on sellais amitkä pitää tehdä vaikkei tykkäiskään, mutta uroskontaktit ei meillä kuulu siihen. Oma lauma pitää sietää, enempää en vaadi. Ja se että nätisti ohitellaan, ei tartte olla kaveri muiden kanssa jos ei halua.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Cinderellla

Cinderellla
Viestimäärä: 1316

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Keskiviikkona, 28.08.2013 klo 23:02  
+
0

Reppis kirjoitti:

^ Jei! Mä niin odotan, että mekin päästään. Täällä on vuoden jonot ja ilmotin meidät joulukuussa...



Meillä kävi niin hyvä tuuri, että yhdestä ryhmästä vapautui paikka ja näin siitä ilmoituksen tänään. Soitin ryhmän vetäjälle ja päästiin samoin tein paikkaamaan perunutta! :)
Tiibetinspanieli u 1/2005
Belgianpaimenkoira groenendael n 7/2012
Belgianpaimenkoira tervueren u 4/2014
Belgianpaimenkoira tervueren n 4/2017

innna

moderaattori
innna
Viestimäärä: 4768

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Torstaina, 29.08.2013 klo 00:37  
+
0
Kyllä minun mielestä pitäis yli yhdeksän kuukauden ikäisen koiran kanssa olla jo sen verran neuvoteltu noita pelisääntöjä, että riittää on riittää ja ei on ei, eikä silloin koira lällättele korvat hukassa. Eri asia tietenkin, jos koira on vaikka pelkoreaktion takia täysin lukossa.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: TEINIMUTANTTININJAKOIRIEN (+9KK) JA OMISTAJIE... - Torstaina, 29.08.2013 klo 07:32  
+
0
^ Mä ainakin yritän välttää sitä jatkuvaa "ei, ei ei" jos koira ei sillä hetkellä ole sille asialle/sanalle vastaanottavainen. Jos sanallisesti kiellän koiraa, joka sillä hetkellä keskittyy muuhun, ei asialla ole vaikutusta suuntaan tai toiseen.
Ihanteellistahan olisi omistaa koira, jolla on aina korvat 100% tallessa. Meillä kun harvoin on noin käynyt, niin mietin nyt keinoa mahdollista seuraavaa kertaa varten.
Ja kyllä, koiraa on koulutettu ja opetettu asioihin pikkupennusta lähtien. Mutta ei se sano sitä, etteikö korvat joskus katoa?
Bolognesenarttu 7/2012

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 76
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28180
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 14:15)