Ohjeet ja säännöt
Takaisin
PENTU TULEE TALOON - Sunnuntaina, 12.02.2017 klo 14:22

Yötyö + koiranpentu

Jaki

Jaki
Viestimäärä: 15

YöTYö + KOIRANPENTU - Sunnuntaina, 12.02.2017 klo 14:22  
+
0
Minä ajattelin, että pentukoira yksinoloon tottumisen jälkeen pärjää yöt yksin siinä missä päivätkin. Nyt kun olen pentuhaaveista tutuille puhunut, monet ovat tyrmänneet haaveet, koska teen pelkkää yötyötä. Töitä on kolmena peräkkäisenä yönä viikossa n. 10h per yö. Minä ajattelin, että onhan pentu ilman ulkoilutusta yöt, vaikka kotona olisikin, joten miksei se pärjäisi tuota aikaa myös yksin? Tietenkin pentu täytyy rauhassa totuttaa yksinoloon ennen kuin voin sen pitkäksi aikaa yksin jättää, mutta onko vuorokauden ajalla asian kanssa mitään tekemistä? Mielestäni tilanteeni on helpompi kuin esim kolmivuorotyötä tekevillä, koska työaikani ovat säännölliset ja päivärytmi pysyy kutakuinkin samana.

Onko täällä ketään jolla on kokemusta asiasta? Onko ajatus tuhoontuomittu?

Sarahia

Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: YöTYö + KOIRANPENTU - Sunnuntaina, 12.02.2017 klo 21:02  
+
0
Minä en näe ongelmaa siinä, että se yö on yksinoloa. Sen sijaan ongelmakohta voi tulla siinä, jos sulla menee työmatkaan kauan. Kun työyö on jo yksistään sen 10h ja matkat päälle, niin voi tulla aika pitkiä yksinolopätkiä ja ulos pääsemättömyyspätkiä pennulle. Ja sitten olisi hyvä kotiin tullessa jaksaa touhuta koiran kanssa ensin ennen kuin menet itse unille. Lisäksi asuinmuoto voi aiheuttaa omat haasteensa siinä, että pentu ei ala yöaikaan yksinollessa huutelemaan, jos naapurit on seinän takana.

Mutta joo, on minulla monillakin yötyötä tekevillä kavereilla koiria ongelmitta.

Jaki

Jaki
Viestimäärä: 15

VS: YöTYö + KOIRANPENTU - Sunnuntaina, 12.02.2017 klo 21:10  
+
0
Ei ole onneksi pitkä työmatka, joten ei pentu paljoa yli 10h yksin olisi. Sen ajan pentu olisi öisin ilman ulkoilua, vaikka kotona olisinkin. En halua opettaa pennulle, että se pääsee öisinkin ulos milloin vain haluaa. Pennun kanssa oleskelu ja leikkiminen heti töiden jälkeen ei ole ongelma, koska en muutenkaan pysty suoraan töistä menemään nukkumaan. Tarvitsen itsekin siihen ulkoilua ja tauon ennen kuin kykenen nukkumaan :)

redfordtuunaaja

redfordtuunaaja
Viestimäärä: 3

VS: YöTYö + KOIRANPENTU - Keskiviikkona, 19.04.2017 klo 15:47  
+
0
Minulla oli sama tilanne ja äkillisen eron takia ajauduin tuohon tilanteeseen. Selvittiin kuitenkin Pipsan kanssa tuosta ihan ongelmitta. Nyt pian on kuitenkin edessä sama tilanne uudestaan - tosin taloon saattaa tulla uusi emäntä keventämään tilannetta. Toivotaan näin =)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 19:00)