Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Tiistaina, 06.03.2018 klo 17:19

Agilitykaveria

neppiz

neppiz
Viestimäärä: 1

AGILITYKAVERIA - Tiistaina, 06.03.2018 klo 17:19  
+
0
Hellurei.
Lyhyesti itsestäni voisin kertoa, että olen koirasta haaveillut nyt vuosia. Vanhemmillani on sheltti ja alunperin se oli minun, mutta se jäi kotoa muuttaessa vanhaan kotiin asumaan. Perheeseeni tällähetkellä kuuluu mies ja kani. Koiran olen hankkimassa seuraavan max. 2 vuoden aikana ja nyt on selvästi aika alkaa asioita oikeasti miettimään. Minulla on tosiaan kani joka on vapaana kokoajan (se on tottunut koiriin) ja siispä koiralla ei saisi olla metsästysviettiä. Agility/toko kaveria etsiskelen, ehdottomasti jotain haluan koiran kanssa harrastaa.
Kiitos avusta jo etukäteen!

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
-Koira tulee saamaan väh. 3 päivälenkkiä (pari pidempää ainakin) ja ehdottomasti jonkin
sorttista urheiluharrastusta alamme yhdessä kokeilla, elikkä agilityyn taikka tokoon olisi koiralla
hyvä olla reippautta. Kuitenkaan en halua hirvittävän ylivilkasta ADHD-tapausta (mutta sekin
voi olla luonne kysymys).

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
-Aluksi voi olla että koira joutuisi kerrostalossa asustelemaan, toivottavasti kuitenkin rivitaloon
tai omakotitaloon pääsemme nopeasti muuttamaan. Koira ei kuitenkaan missään pikku
yksiössä tule asumaan.

¤ Aiemmat koirakokemukset
-Oma kohtaista kokemusta on eniten shetlanninlammaskoirasta.

¤ Harrastustoiveet
-Agility, toko

¤ Minkä kokoinen koira ja Turkkitoivomukset
-Koiran koosta voisi sanoa sen verran että hirveästi shelttiä pienenpi ei tarvitsisi olla, turkilla ei
oikeastaan ole muuten väliä kunhan se ei ihan maata myöten laahaa

¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
-Helposti koulutettava tietysti olisi hyvä, sekä ei yhtään metsästysviettiä, tietysti jos vähän
jääräpäisyyttä löytyy niin tuskin sekään on ongelma.

¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
- Sheltti, colliet, vinttikoirat, valkoinenpaimenkoira, corgit, oikeastaan lähes jokainen rotu on
tullut koluttua ja kaikki vaikuttavat omalla tavallaan kiinnostavilta. Ehkä paimenkoiriin päin
jokin minussa vetää.

hirsisusi

hirsisusi
Viestimäärä: 3

VS: AGILITYKAVERIA - Maanantaina, 16.04.2018 klo 13:44  
+
0
Moi!
Itselle tulisi ensimmäisenä mieleen juuri sheltti tai collie, mitkä olitkin maininnut. Niillä ei juurikaan ole riistaviettiä, minkä vuoksi sopisivatkin elämään kanin kanssa. Itsellä ei noista roduista kauheasti kokemusta ole yhdtä hoitokoiraa enempää, mutta ihanilta vaikuttavat. Vinttikoiraa en ehkä ottaisi, kun niillä kuitenkin riistaviettiä on jonkun verran. Vaikutat oikein hyvältä koiranomistajalta, onnea oikean rodun löytämiseen!

Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä25188
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä5713
Viestejä yhteensä543569
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös261976
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.09.2018 klo 04:30)