Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Perjantaina, 16.04.2010 klo 16:44

Allergisten koiraihmisten pulinaa

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6

Patruska

Patruska
Viestimäärä: 22

ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 16:44  
+
0
En löytänyt tätä lempikeskusteluani, niin ajattelin palauttaa sen listaan. :hymy:

Miua hieman mietyttää, kun siskoni jackrusseli (sileä karvainen) on ollut meillä hoidossa, enkä ole saanut minkäänlaisia oireita. Nyt meille on kuunvaihteessa tulossa avopuolisoni vanhempien karkea karvainen saksanmetsästysterrieri hoitoon, ja hieman jännittää kuinka käy. Kun olemme heidän kotonaan olleet, pystyn olemaan ilman suurempia oireita (ajoittain kurkkuun kutittaa, menee ohi allergialääkkeellä tai ulkoilmalla). Kuitenkin uuden vuoden aikoihin olimme hoitamassa heillä koiria ja olimme käymässä nukkumaan avopuolisoni entisessä huoneessa, jonne koira saa tulla päivisin. No, kamalat hengenahdistukset käyntiin. Vaihdoimme huonetta mieheni vanhempien huoneeseen, ja siihen loppui ahdistus. :eitietoo:

Ja tosiaan, siskoni russeli on vielä pentu, metsästysterrieri taas on jo vanhus (todella vanha).

TeJo

TeJo
Viestimäärä: 724

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 18:28  
+
0
niin mikä siinä ihmetyttää..? Toiset ihmiset reagoi joihinkin koiriin ja joihinkin ei. ja aika moni kelle on todettu koiraallergia ei reagoi kumminkaan ollenkaan kunon koiran kanssa tekemisissä..:peukku:

Patruska

Patruska
Viestimäärä: 22

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Perjantaina, 16.04.2010 klo 22:12  
+
0
No kieltämättä oli ehkä hieman huono sanavalinta, tarkoitin tosiaan että jäntskättää kuinka käy. Kovasti toki toivon ettei mitään ilmenisi. :hymy: Miulla on niin sanottu itse todettu koira-allergia, joka onneks on alkanut iän myötä helpottaa!

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Lauantaina, 17.04.2010 klo 09:10  
+
0
Minullakin oli pienempänä sekarotuinen koira, josta ei koskaan tullut allergiaa. Kuitenkin koiran jälkeen minulla todettiin koira-allergia ja tästä eteenpäin koirat saivat nenäni kutiamaan ja silmät vuotamaan. Nyt kun hankiin australianpaimenkoiran, ei tästä ole tullut ainuttakaan kertaa minkäänlaisia oireita. Pentukarvakin on jo vaihtunut. Eli allergisoivat koirat ovat kai yksilöllisiä

Brenda12

Brenda12
Viestimäärä: 10

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 09:00  
+
0
Kannataa hakkia villakoira, siitä ei pitäisi tulla allergiaa.:aurinko:

Sipulu

Sipulu
Viestimäärä: 16096

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 09:52  
+
0
^ Toisille tulee toisille ei. Meillä on appenzellinpaimenkoira ja se onkin ainoa rotu josta äitini ei ole tähän päivään mennessä saanut allergiaoireita. En silti sen perusteella lähtisi kertomaan kenellekään, että tämä rotu ei allergisoi, ota ihmeessä samanlainen!
Varjo 12/2010 ♥

(Viestiä on muokattu maanantaina, 19.04.2010 klo 09:53)

siljaj

siljaj
Viestimäärä: 29

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Maanantaina, 19.04.2010 klo 12:47  
+
0
Mulla on ollut kuusi viikkoa espanjanvesikoira, vaikka mulla on todettu koira-allergia. Tänä aikana en ole kuitenkaan saanut mitään oireita. Hyvä niin. Kun vierailemme vanhemmillani, niin äitini ja siskoni saa Lunasta oireita. Heillä on todettu allergia. Isäni, joka ei ole koskaan ollut allerginen millekään, on alkanut allergisoitumaan Lunalle. Allergiat on todellakin jännä juttu ja selviää vain kokeilemalla. Nyt odottelemme miten perheeni allergiat reagoivat, kun Lunalla vaihtuisi pentukarva pois.
Espanjanvesikoira Luna 17.01.2010

PenniMyy

PenniMyy
Viestimäärä: 293

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Torstaina, 22.04.2010 klo 08:55  
+
0
Itse rotuhan ei vaikuta siihen allergiaan vaan sen koiran kantamat allergeenit, joita on jokaisessa yksilössä eri määrä. Joku koira voi kantaa vaikka satakertaista allergeenimäärää toiseen koiraan verrattuna.

Ite oon koirille allerginen, omista ei tule mitään, mutta esimerkiksi kaverin villakoirasta tulee samantien. :roll: Siskon koirasta (suomenlapinkoira) mulle tuli alussa vähän oireita, mutta ilmeisesti siedätyin hyvin, koska nykyään ei mitään tule.

Eara

Eara
Viestimäärä: 67

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 16:33  
+
0
Mä en edellisellä palstalla osallistunutkaan tähän keskusteluun, mutta kai nyt voisin pari sanasta kertoa omasta tilanteesta. Mua ei ole koskaa testattu eläinallergioiden suhteen, ruoka- ja siitepölyallergiat sen sijaan on ja paljon virallisesti onkin allergianlähteitä. Mun tilanteessa onneksi ainut oikea ja paha allergia on siitepöly, eikä aiemmin pahemmat ruoka-aineallergiat tällä hetkellä aiheuta reaktioita.

Eläimissä on kylä juuri se, että jos on taipuvainen niin koskaan ei voi mennä vannomaan mitkä allergisoivat enemmän. Mä olen kuitenkin luottanut omaan "siedätys"hoitoon, esim olen ahkerasti pyörinyt talleilla jolloin siedätyin esim heinäpölylle, jolle mut oli todettu allergiseksi.
Kissoista saan joskus pieniä oireita, lähinnä nuhaa, mutta sekin on ollut hiukan riippuvainen kissasta ja niihinkin on äkkiä "siedättynyt".
Pahin eläinallergia, jonka olen itse kokenut on tullut marsuista kymmenisen vuotta sitten.

Omia elukoita on ollut hiiristä ja hamsterista nykyisiin kaneihin ja koiraan. Onneksi mitään ei ole tullut, eikä edes siitepölyallergia näytä pahentuneen koiran tulon jälkeen :jjei:
Itse olenkin aina vahvasti uskonut siihen(ja tämä ei ole neuvo, vaan oma ajatus), että jos reaktiot on tarpeeksi laimeat niin sitten vain lisää altistusta ja se menee pois. Toiminut omalla kohdalla, ei toki voi automattisesti suositella muille.

Onneksi kuitenkin vihdoin allergia- ja astmaliittokin on tunnustanut ns. luonnollisen siedätyksen voiman!

Patruska

Patruska
Viestimäärä: 22

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Lauantaina, 24.04.2010 klo 22:21  
+
0
Itse toivon kovasti et miun kohdalla kävis ihan samalla tavalla!! :hymy: Siinä suhteessa ihan lupaavalta näyttää, että en tosiaan pikkusiskon koirasta saa mitään oireita. Ainut on, jos koira vaikka nuolaisee niin saattaa tulla kutinaa, ei aina. Tai jos rapsutan koiraa ja sitten hinkkaan silmiä, niin alkaa kutisemaan.

Nyt olemme täällä koiravahteina avopuolisoni vanhemmilla ja eilen sekä tänä aamuna oli allergiaa. Tosin en tiedä johtuuko se koirasta vai siitepölystä. :eitietoo: Histecin kun otin, niin heti helpotti. Tosiaan paha sanoa mistä nenän vuotaminen johtuu, kun tämä kevät on muutenkin ollut siitepölyn kanssa yhtä tuskaa! Veikkaan siis sitä, mutta varma en ole.

Sonzu

Sonzu
Viestimäärä: 15

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Sunnuntaina, 25.04.2010 klo 19:51  
+
0
Me ollaan hankkimassa kesällä kääpiövillakoiran pentua. Vuoden alussa tuli idea koiran ottamisesta. En ole ikinä edes ajatellut että meille hankittaisiin koira, koska se on ollut täysin poissuljettu asia isän allergian takia. Itsellänikin on jonkinlaista allergiaa. Joistain koirista tulee oireita ja joistain ei. (mm. japaninpystykorvasta on tullut oireita, kun taas kaverin koirasta ei mitään) Toivotaan että siedätys onnistuu sitten, ainakaan villakoira ei levitä karvaa ympäri taloa. :aurinko: Sen verran paljon on jo käytetty kaiken maailman leluihin että ihan helposti ei sitten anneta koiraa pois. : )

Hassua, juuri kun kirjoitin tätä, telkassa sanottiin "Pentti on allerginen koirille!" :nauru:
Aprikoosi kääpiövillakoira
Sun-Powers Dai-Di Sand "Sara"
s.15.4.2010

Sonzun villisblogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Maanantaina, 26.04.2010 klo 02:15  
+
0
Mulla on testien mukaan paha koira-allergia mutta labradorista, rottweilerista, sileästä- enkä karkeasta griffonista (omat koirat) saa mitään oireita. Mutta taas mm.venäjänvinttikoirien kanssa muutama tunti autossa oli/on melkoista tuskaa, silmät vuosi ja nokka oli ihan tukossa. Tosin lääkkeiden avulla pystyn olemaan elukan kuin elukan kanssa. Mm. dobermanni ja beagle ei aiheuta oireita ollenkaan.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.04.2010 klo 02:16)

SinnaM

SinnaM
Viestimäärä: 65

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Maanantaina, 26.04.2010 klo 22:24  
+
0
Voisin itsekin ihan mielenkiinnosta laittaa oman kokemukseni koira-allergiasta. Isälläni on todettu allergia kaikille (mitä testeillä pystyy todeta) karvaisille eläimille. Lisäksi hän on allerginen heinille, paperilehtimusteelle, kaikelle siitepölylle ja hänellä on astma. Kissoista tulee pahimmat oireet, silmät punoittaa, kurkkua kutittaa jne. ja tädin kultaisestanoutajastakin sai oireita, joskin vähän lievempiä. Olen onnekseni perinyt geenit loistavasti, enkä ole allerginen millekään :jjei:

No meille sitten hankittiin kaiken uhalla cottoni 9 vuotta sitten. Eipä ole tullut isälle pienintäkään allergiaoiretta. :hymy: Eikä tule Waldostakaan oireita, eli ei ole kysymys yksilöstä vaan rodusta. Tai sitten meillä on kaksi yksilöä, jotka allergisoivat hyvin vähän. :kieli: Mutta edelleen isä saa oireita tuttavaperheen perhoskoirasta sekä rottweilerista ja varmaan muistakin ns. normaaliroduista. Villakoiria ja bichoneita ei tutuilla ole, niin ei ole päästy testaamaan aiheutuuko niistä mitään. Mutta cotonillahan sen allergiavapauden (ei tietenkään ole 100%) tekee puuttuva aluskarva ja toistuvat pesut. Varmaan ehkä sama peruste noilla muillakin "allergisoimattomilla" roduilla?

muoks. kultainennoutaja on kuin onkin yhdyssana :D
Puuvillapallot (Coton de Tulear)
Disco s.26.6.2011
Waldo s.21.1.2010
Miska (asustelee nykyään vanhemmillani) s.7.2.2001
(Viestiä on muokattu maanantaina, 26.04.2010 klo 22:28)

Patruska

Patruska
Viestimäärä: 22

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Perjantaina, 30.04.2010 klo 21:23  
+
0
Suuri kiitos sinulle SinnaM kokemuksiesi jakamisesta! Olen nimittäin avopuolisoni kanssa hankkimassa juuri cotonia (en muista mainitsinko sen jo) ja haluaisin kuulla muidenkin kokemuksia. :aurinko:

Toinen rotu, josta olen aina haaveillut, on labbis. Luulen kuitenkin, että pienempi koira on meille parempi, ihan energiatasonsakin puolesta! :hymy: Ehkä joskus tulevaisuudessa..

Itseasiassa näytin juuri avopuolisolleni bokserin kuvaa, ja hän totesi että "No siun mielestä nyt kaikki on sulosia..!" ja pitää paikkansa! :nauru:

Miaci

Miaci
Viestimäärä: 1868

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Sunnuntaina, 02.05.2010 klo 15:26  
+
0
^^ Meidän iskä on aivan samanlainen! Minäkin olen allerginen vähän kaikelle, esim. siitepölylle ja keliakia ja astmakin löytyy. En ole kuitenkaan millekkään eläimelle allerginen, mitä nyt löytöeläintalossa, jossa on monta kymmentä kissaa, alkaa vähän ahistaa. Olen kiertänyt monissa isoissa koiranäyttelyissä, sekä halinut ja pussaillut tuttujen koiria, mutta mitään ei tule (siis allergiaa), vaikka on tuo astmakin, joten ei se vaikuta ainakaan minulla.

Eniten haaveilisin tuosta tollerista, mutta siitä luultavasti tulee allergiaa, isälleni siis. Allergiaa on todettu testein ja ihan käytännössä. Haluaisin niin kovasti koiran ja olenkin ehdotellut vehnäterrieriä, josta ei välttämättä tule allergiaa. En menisi ihan suin päin ottamaan, vaan aikomuksena olisi isän kanssa tutustua rotuun jos ei tulisikaan allergiaa. Ja riippuuhan se myös yksilöstä, mutta tuurin varassa en koiraa ottaisi, sen verran kuitenkin pelottaa, että jos joutuisikin luopumaan siitä.
What if I say I'm not like the others?
What if I say I'm not just another one of your plays?
You're the pretender
What if I say I will never surrender?

Patruska

Patruska
Viestimäärä: 22

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Perjantaina, 07.05.2010 klo 15:27  
+
0
Hei kuulkaa, onko kenelläkään allergisella kokemusta kultaisistanoutajista ja/tai labbiksista?? Aloimmekin nyt avopuolisoni kanssa pohtimaan noita ihanuuksia, ja haluaisin kuulla muiden kokemuksia! :aurinko:

Itselleni ei sitten tullut mitään oireita, kun avopuolisoni vanhempien karkeakarvainen terrieri oli meillä hoidossa. :hymy: Ennen en pystynyt edes hengittämään sen aikana.

korpikettu

korpikettu
Viestimäärä: 55

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Sunnuntaina, 09.05.2010 klo 15:48  
+
0
Mulla tuli pienempänä oireita esim. jos koira nuoli mua, jos rapsutin eläintä ja hieroin sitten silmiäni, jos olin samassa talossa koiran kanssa, josta lähtee paljon karvaa yms.. Myös veljelläni ja äidilläni oli eläinallergiaa. Naaapurimme vanha kissa oli tapaus, josta kenellekkään meille ei tullut allergiaoireita.
2 vuotta sitten otimme tuon lapinkoiran, eikä kenellekkään meille ole tullut siitä minkäänlaisia oireita. Se on kylläkin pääosin pihalla, eli sisällä meillä ei leijaile koirankarvoja. itselläni ei ole ollut moneen vuoteen muutenkaan allergisia reaktioita eläimistä. Nyt alkuvuodesta pikkuveljelläni todettiin astma (joka on todettu myös isoveljelläni) ja nyt vähän jännittää, miten käy, tuleeko hän allergiseksi koirallemme...

Tuttumme otti äskettäin bolognesen, vaikka heidän perheessään oli allergiaa ja yhden ison koiran he olivat joutuneet kauan sitten pois, koska se oli allergisoinut. Tästä bolognesenpennusta ei kuitenkaan ole tullut heille kenellekkään allergiaoireita.

Itse uskon, että jotkut rodut, joilla ei ole pohjavillaa, allergisoivat vähemmän tai eivät juuri ollenkaan. Muuten juttu on eläinyksilöstä kiinni. Ja uskon myös, että koirille ja muilekkin asioille voi siedättyä niin, että allergia vähenee tai häviää kokonaan.
3v lapinkoira Mimmi

mofajan

mofajan
Viestimäärä: 5

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 09:20  
+
0
Voi olla samanrotuisen toiselle koiralle allerginen mutta toiselle ei. Näinkin on käynyt.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 11.05.2010 klo 13:52)

sinnii

sinnii
Viestimäärä: 111

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Maanantaina, 17.05.2010 klo 17:03  
+
0
Täällä kans yks allerginen koiranomistaja. Meillä on nyt ollu reilun vuoden cairnterrieri uros joka otettiin riskillä :nauru: Joskus aikasemmin ahdisti illalla mutta ne meni ohi ja alussa nenä vuos (tosin saatto johtua myös kesästä koska oon tyyliin kaikelle ulkona olevalle allerginen :roll: ) mutta nykyään ei oo mitään oireita! Serkkujen entisestä bichonista tuli kauheet oireet ihan tunnin sen kaa samas talos olostaki ja tädin kahesta sekarotusestaki tulee kauheet oireet eikä voi olla ees tuntia siellä. Nyt sit onki suunnitelmissa kääpiösnautseri kaveriks tolle cairnille ja saa nähä miten käy :eitietoo: kasvattajalla oon käyny jo ja siellä on neljä käppänää ja ei oikeestaan oireita tullu :peukku: ja kasvattaja sanoki että omiin koiriin kyllä siedättyy (itekki on allerginen) jos ei pahoja oireita tuu :hymy:

Kun Väinöö käytiin kattomassa ekan kerran niin kasvattajalla oli 5 cairni narttua ja 7 pentua siellä ja mitään oireita ei tullu parin tunnin siellä olon aikana eli huomas ettei pahoja oireita mulle tuu :hymy: toki sovittiin kasvattajan kanssa että jos pahat oireet tulee niin pentu palautuu kasvattajalle ja saadaan rahat takas. (tehny tän sopimuksen ennenkin ja ykskään pentu ei oo takas tullu :wink: )

Tohon pohjavilla juttuun.. Cairneilla taas se että on tiivis pohjavilla niin auttaa siinä että hilse ei pääse niin helposti läpi joten sitä ei niin paljoo leviäkkään :wink: Ja karva on siis karkee oli pitää nyppiä ja silleen karva aina uusiutuu eli ei oo ees mitään karvanlähtö aikojakaan
Cairnterrieri Pikerinan Väinö s. 21.2.2009
&
Kääpiösnautseri Silfurskugga Oriel White Destiny s. 21.3.10
(Viestiä on muokattu maanantaina, 17.05.2010 klo 17:07)

Choice

Choice
Viestimäärä: 12

VS: ALLERGISTEN KOIRAIHMISTEN PULINAA - Maanantaina, 17.05.2010 klo 19:02  
+
0
Ihmisten pitäisi muistaa, ettei koiran rotu liity mitenkään allergiaan.Kaksi ystävääni jotka ovat lievästi allergisia koirille saavat oireita villakoiristani, kumpikaan ei saa oireita belggareista.Minua harmittaa suuresti ihmiset jotka kuvittelevat villakoiran tai vaikka bichonin olevan allergisoimattomia ja ottavat koiran, joka sitten saatetaan myydän allergian vuoksi.
Paras keino allergian pois sulkemiseksi on ottaa kyseisen rotuinen koira hoitoon vähäksi aikaa ja katsoa puhkeaako allergia kyseisestä rodusta.
http://poodlepaws.nettisivu.org/

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 02:30)