Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Sunnuntaina, 10.04.2016 klo 19:35

Ensimmäinen OMA koira opiskelijalle~

_Nao_

_Nao_
Viestimäärä: 2

ENSIMMäINEN OMA KOIRA OPISKELIJALLE~ - Sunnuntaina, 10.04.2016 klo 19:35  
+
0
Heippa! Olen nyt 18v opiskelija tyttö. Olen innokas koiraihminen ja nyt olen jo muutaman vuoden sitä omaa rotua miettinyt. Parin vuoden sisään minimissään olisi aikomus koiruli hankkia. Nyt tässä sitten haetaan vähän että mitä muut ehdottaisivat. Olen kyllä lukenut paljon melkeinpä kaikista FCI rekisteröidyistä ja muutamasta ei rekisteröidystä rodusta. Olen siis tutkimusta tehnyt itsekin.

-Koirakokemusta minulla on jonkun verran. Perheessä ollut koira MELKEIN koko ajan eskarista lähtien. Tällä hetkellä olisi projektina kouluttaa isäni husky/sakemanni narttu.

-Koira siis tulisi opiskelija oloihin eli sopeutuvainen olisi hyvä, asuisimme kerrostalossa yms varmaan koiran koko elämän ajan? Mahdollisuus olisi kuitenkin vapaana juoksemiseen aina perheen luona (isot omakotitalot ja pihat, metsät+pellot vieressä) Koira kavereita olisi ainakin kaksin kappalein muttei niiden kanssa oltaisi koko aikaa. Eli ei kauhean haukkuherkkä.

-Narttu varmaan juoksuttaisi omaani koko ajan. Kolme+ kertaa päivässä lenkillä yhteensä väh. 1,5h

-Omistan jo pienen kissan ja tulevaisuudessa varmaan otan toisenkin. Suurin osa roduista toki tottuu pienenä jo kissoihin jos niitä näkee koko ajan. Kuitenkin täytyy tulla toimeen monien eläinten ja molempien sukupuolten kanssa koirissa. Kissa on jo koira ystävällinen, pitää husky sakemannia äitinään c:

-Lapsiystävällinenkin saisi olla perheessä on lapsia alle yksi vuotiaasta 8 vuotiaaseen asti!

-Matkustelisin paljon sen kanssa

-Turkin hoidolla ei niin väliä olen valmis harjaamaan muutamaan kertaan viikossa ja vähän leikkaamaan turkkia tarvittaessa. (esim. Partacollieita perheessä ollut jo kolme c;)

-Harrastuksena enimmäkseen toko ja ihan normi lenkkeilyt. Varmaan menisin pyörällä juoksuttamaan muutamia kertoja viikossa kesällä.

-Koolla ei niin kauheasti väliä, en kyllä kauhean pientä haluaisi vaan sellaisen halinallen. Minimissään 30cm max 65cm Hieman voi joustaa. c:

-Mielellään isäntään kiintyvä, vieraisiin saa olla välinpitämätön. Vaikka kiintyykin isäntään niin osaa rauhoittua omiin oloihinsa tarpeen tullen. Esim. kun olen poissa kotoa joitakin tunteja. Mutta tulee kuitenkin loikoilemaan telkkarin ääreen.

-Tosiaan ensi koiraksi niin mukavaa olisi että olisi helppo kouluttaa eli jonkun verran edes olisi miellyttämisen halua.

-Ihanne rotuni on Dobermanni mutta en sellaista ensikoiraksi halua. Muuten olisi ollut sekarotuiset missä esim huskya. Valkkari, collie, aussie, suurin osa paimenkoirista yleensäkin. Eihän ulkonäöllä saisi olla niin väliä mutta pystykorvat miellyttää kuitenkin eniten!

Sekarotuiset ehdotuksetkin ok! c: Niitä olen kovasti miettinyt itsekin.

Kiitos vastanneille!! <3

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 17:30)