Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Maanantaina, 25.04.2011 klo 22:16

Harrastus- ja lenkkikaveri etsinnässä

Loviisa

Loviisa
Viestimäärä: 11

HARRASTUS- JA LENKKIKAVERI ETSINNäSSä - Maanantaina, 25.04.2011 klo 22:16  
+
0
Hei. En ole ennen kirjoittanut tälle foorumille, mutta tarvitsen neuvoja ja apua sillä olen etsimässä perheeseeni uutta jäsentä koiran muodossa. Olen todella kiitollinen avusta. Perheeseemme kuulumme minä, 27-vuotias nainen ja minun mieheni, 25 vuotta.

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu

Olen koulutukseltani liikunnan ohjaaja. Liikumme mieheni kanssa paljon esim. pyöräillen ja lenkkeillen. Lenkit sijoittuvat yleensä ilta-aikaan. Viikonloppuisin käymme usein ns. vaeltamassa eli teemme koko päivän mittaisia lenkkejä. Aamuisin koira pääsee n. 15-30 minuutin lenkille, joskus pidemmällekin. Haluamme koiran joka voi tulla mukanamme myös pyörälenkeille aikuistuttuaan. Kesäisin käymme myös usein uimassa. Mieheni myös hölkkää usein.
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Tällä hetkellä kaksio kaupungin laidalla. Neliöitä on hieman yli kuusikymmentä, mutta koira viettäisi asunnossa aikaa suhteellisen vähän, koska illat menevät pitkälti lenkillä ja harrastuksissa. Suunnitelmissa on muutto omakotitaloon tai isoon rivitaloon jahka miehen virka vakinaistetaan. Ulkoilureiteille on kuitenkin kävelymatka ja autolla liikumme nykyäänkin pidemmille reiteille, joita löytyy runsaasti tunnin ajomatkan säteellä.
¤ Lapsien määrä
Ei ole vielä, mutta tulossa koiran elinaikana. Miehelläni on paljon sisarten lapsia (1-12-vuotiaita), joiden perheistä löytyy koiria. Lapset opetetaan olemaan koiran kanssa, mutta tietty lapsiystävällisyys tulisi löytyä.
¤ Aiemmat koirakokemukset