Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Lauantaina, 23.09.2017 klo 21:12

Harrastuskoira

suzc

suzc
Viestimäärä: 5

HARRASTUSKOIRA - Lauantaina, 23.09.2017 klo 21:12  
+
0
Uuden koiran hankinta ei ole ihan vielä ajankohtaista, mutta olen myös varautunut siihen että oikean koiran löytäminen on useamman vuoden projekti... Kovasti olen yrittänyt pähkäillä mikä rotu olisi SE rotu.

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
Normilenkit työpäivinä n. 2h/pvä, vapaapäivinä enemmän, lisäksi omalla pihalla vapaanaoloa. Huhti-lokakuussa viikonloppuisin mökillä hehtaarin aidatulla, metsäisellä tontilla juoksentelua + 5-10km lenkit maalaismaisemissa. Lisäksi nykyisillä koirilla eri lajien treenausta/kisoja 1-4krt/vko.

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Rivitalo (ja siihen nähden iso piha), upeat lenkkimaastot; suoraan etuovelta metsät ja pellot, ei asfalttilenkkejä

¤ Lapsien määrä
0, ei kuulu suunnitelmiin, kahden aikuisen talous

¤ Aiemmat koirakokemukset
Tällä hetkellä x-rotuinen 9-vuotias uros, jonka kanssa harrastetaan rallytokoa MES-tasolla. Entinen eroahdistuskoira, muutenkin aika haastava tapaus ollut, nykyään ihana harrastuskoira - töitä kyllä vaatinut.
6-vuotias whippeturos, jonka kanssa harrastetaan agilitya (kisataan 1. luokassa) ja rallytokoa (kisataan AVO-luokassa, osaa MES liikkeet).
1,5v rescuelapinkoira, harjoitellaan normielämää ja aloitellaan rallytokoa.

Aikaisemmin ollut 12 vuotta kotimainen rescue ja perheessä ollut aina koiria.

Opiskelen parhaillaan koirahierojaksi ja koirien ravintokouluttajaksi, joten ymmärrystä koirista löytyy vähän syvemminkin. Olen käynyt erilaisia kursseja koiran koulutuksesta, oppimispsykologiasta yms. Vedän myös jonkin verran rallytokokoulutuksia.

¤ Harrastustoiveet
Agility ja rallytoko ovat omia lajeja, aikaisemmin kokeiltu kaikkea koiratanssista hajuerotteluun. Näyttelyt eivät kiinnosta yhtään, mutta voin koiran tuoda paikalle jos joku muu esittää..

¤ Turkkitoivomukset
Kaikki käy, lapinkoirakin ollaan ajeltu lyhyeksi :D

¤ Minkä kokoinen koira
Vähintään whippetin kokoinen, maxi-kokoinen.

¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne)
Saa olla haastetta, ehkä whippetin jälkeen toivoisi jotain helpommin koulutettavaa..

¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
Tuntuu etten pääse näissä pohdinnoissani yhtään mihinkään. Olen miettinyt mm. belgiä ja valkkaria, mutta myös pohtinut haluanko niin "perusharrastuskoiraa" (bortsu on aika no-no, ellei löydy joku täydellinen kasvattaja ja pentu). Vinttikoirien ulkonäkö miellyttää erittäin paljon, mutta ehkä haluaisin vähän enemmän paukkuja harrastamiseen ja siksi olen miettinyt löytyisikö esim. lintukoirapuolelta sopivaa rotua. Tuntuu, että pyöritän vain rotuja edestakaisin, tutustun ja perehdyn, mutta en pääse mihinkään lopputulokseen. Auttakaa! :D
whippet Encautom's Eros With Love "Lenni" '11
Bordercollie (rescue) Kuje '18




 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6264
Viestejä yhteensä545427
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 13:00)