Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Maanantaina, 23.01.2017 klo 12:47

(Japanilaista?) pystykorvaa kerrostalokolmioon

Hukk4

Hukk4
Viestimäärä: 1

(JAPANILAISTA?) PYSTYKORVAA KERROSTALOKOLMIOO... - Maanantaina, 23.01.2017 klo 12:47  
+
0
Koitan pitää viestin mahdollisimman lyhyenä ja ytimekkäänä lukemisen helpottamiseksi.


Etsin itselleni koiraa, tulee ensisijaisesti minulle mutta asun puolisoni kanssa. Ikähaarukka 21-24.
Tällä hetkellä olen työttömänä ja yritän päästä korkeakouluihin sisään - puolisoni on friikkuyrittäjä.
Teen itsekin normaalisti työtä friikkuna kotoa käsin, siis istumatyötä koneella.


- Kaupunkiin kerrostalokolmioon, n. 60m^, eka kerros
- Liikuntaa harrastan mielelläni ja vieressä on iso lenkkeilypuisto jossa saa käydä koirien kanssa...
- ...mutta asutaan kuitenkin tosiaan keskustan tuntumassa suurehkossa kaupungissa.
- Pientä uteliaisuutta jäljestys- ja näyttelyharrastuksiin, mutta lähtökohtaisesti ei harrastustoiveita.

- Keskikokoisesta suurempaan, uroskoiraa
- Saa olla luonnetta, ei muovailuvahakoiraa mutten kuitenkaan myöskään ihan holtitonta
- Karvanlähtö ei haittaa, mutten halua käyttää joka päivä tuhottomasti aikaa karvan hoitamiseen
- Ainoaksi koiraksi, harvalla tutullanikaan on koiria joten oman ihmisen kanssa viihtyvää
- Ihmisystävällinen, koirilla ei niinkään suurta merkitystä

- Minulla on tätä ennen ollut vain (narttu)mäyräkoiria perheessä mutta olen hoitanut myös uroskoiria. Puolisollani ei ole ollut perheessä koskaan koiraa mutta on hoitanut myöhemmin vanhempiensa koiria ja on koiraihminen muutenkin.
- Ei ole eikä tule lapsia, ei myöskään lähipiirissä. Muita lemmikkieläimiä on lähinnä terroissa.
- Kissoja olen pohtinut, ottaisiko tulevaisuudessa jos siihen on mahdollisuuksia. Löytökissoja kun on paaaljon :b


Japanilaiset rodut kiinnostaa paljon, alkukantaisuus ja arvokkuus on niissä upeaa. Pidän muutenkin yleisesti pystykorvien "susimaisesta" ulkonäöstä.
Olen nuorena halunnut akitaa, mutta se jäi lähinnä 'Hopeanuoli- unelmaksi'. Olin vuosia sillä linjalla että shiba oli hyvä rotu itselleni, mutta kesällä muutaman akitanomistajan kanssa sanoja vaihdettua he olivat sitä mieltä että akita voisi sopia paremmin. Nyt olenkin katsellut lähinnä akitoja ja muita japanilaisia rotuja kuukauden päivät ja pohtinut, sopisiko joku niistä vai löytyisikö joku muu rotu. Shikokut ja kishut kiinnostavat myös erityisesti, mutta taitavat olla kuitenkin harvinaisempia vieläkin.
TLDR: Harkittuja rotuja ovat akita, shikoku, kishu, shiba

Muita kriteerejä: ei lyttykuonoja, ei pieniä koiria, ei terrierejä, perusterve rotu, ei hauku yksinään (kerrostalo), ei leikattua urosta (estää rescuekoiran harkitsemisen :/)


Saa ehdotella rohkeasti ja sanoa jos jotain mieltä on! Jonkun verran on itsellä epävarmuutta siitä pitääkö kasvattajat meikäläistä kunnon koiranomistajana iän, koon (olen 170cm/50kg) tai asunnon puolesta, on niin monta vuotta siitä kun on itse viimeksi käynyt kasvattajan luona koiraa katsomassa.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545661
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 04:45)