Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Tiistaina, 21.04.2015 klo 02:12

Opiskelijalle ensimmäinen koirakaveri kerrostaloyksiöön

Hassutassu

Hassutassu
Viestimäärä: 2

OPISKELIJALLE ENSIMMäINEN KOIRAKAVERI KERROS... - Tiistaina, 21.04.2015 klo 02:12  
+
0
Heippa! :)

Olen parikymppinen opiskelija Turusta, ja nyt alkaa elämäntilanteeni olla sellainen, että voisin toteuttaa haaveen oman koiran hankkimisesta. Olisin todella kiitollinen, jos voisitte auttaa mua miettimään, mikä rotu voisi olla sopiva. Suuret kiitokset jo etukäteen!

Liikunta

Ennen kouluun lähtöä sellaiset 30 min, koulun jälkeen 30 min - 1 h, ja illalla sitten pidempi lenkki (olen iltaihminen), fiiliksistä ja energiatasoista riippuen 1-3 h. Asun lähellä Ruissaloa, missä on loistavat lenkkeilymahdollisuudet luonnon helmassa. Suurin osa lenkeistä olisi varmasti kävelyä, mutta jos koiran rakenne ja into sen sallivat, ottaisin sen mielelläni kaveriksi myös hölkkälenkeille.

Lähellä on koirapuisto, jossa mielelläni vierailisin koiran kanssa pari kertaa viikossa, jos se tykkää olla muiden koirien kanssa.

Koulupäiväni eivät ole pitkiä, joten arkipäivisin koira joutuisi olemaan yleensä maks. 6 h putkeen yksin.

Asuminen

Asun hissillisen kerrostalon ensimmäisessä asuinkerroksessa 25 neliön yksiössä. Kylppäri ja keittiö ovat piskuiset, mutta itse asuintila on aika tilava, turhankin tilava yksin minulle.

Lapset

Ei ole eikä tule.

Aiemmat koirakokemukset

Koirakokemusta on jo kertynyt ihan mukavasti, sillä perheelläni oli 11 vuoden ajan skotlanninterrieri. En osallistunut koiran koulutukseen, kun olin sen pentuaikana niin pieni, mutta kasvettuani aloin osallistua koiran hoitoon. Lisäksi olen hoitanut kavereiden koiria.

Harrastustoiveet

Toko kiinnostaisi. Myös koiratanssia olisi mahtavaa kokeilla, luulen että se voisi olla mun juttu! Kilpailla en kuitenkaan halua, sillä mulla ei oikein tuota kilpailuviettiä ole. Omaksi iloksi siis harrasteltaisiin, ilman paineita.