Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Maanantaina, 14.06.2010 klo 14:06

Rotu suositteluja tänne suuntaan, kiitooos.=)

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Perjantaina, 02.07.2010 klo 22:27  
+
0
^ Sanoppa muuta :peukku:
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Perjantaina, 02.07.2010 klo 22:29  
+
0
Eiköhän alkaisi olla lukon paikka tässä "keskustelussa"...
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Perjantaina, 02.07.2010 klo 22:46  
+
0
^ Eipä täällä puuta pidemmälle päästä, joten ei paha idea.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

samojedityttö

samojedityttö
Viestimäärä: 62

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Perjantaina, 02.07.2010 klo 23:05  
+
0
Poistan viestini.
//samojedilauma..

Kaksi viikkoa mökillä. Onneksi semmoinen on.

Kyllä huomaa että nykyajan nuoret roikkuu koneella pitkään. Ja varastelevat tunnuksia. Itseltäni tunnukset kateissa monta viikkoa.. Ja tuhoa oli tehty.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 20.07.2010 klo 11:05)

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Perjantaina, 02.07.2010 klo 23:09  
+
0
Olikos virhe se että muistit että sulla oli lapsi - oho ei ollutkaan? Olisin edelleen kovin kiinnostunu kuulemaan ikäs, sen verran hassuja juttuja kertoilet :)

pippuri

pippuri
Viestimäärä: 33

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Sunnuntaina, 04.07.2010 klo 12:17  
+
0
Voi hyvänen aika...tämmösiäkö ne nykyajan nuoret on? Mun isä myös metsästää enkä oo kyllä tosiaan koskaan saanut päättää perheen koiran rotua kun kotona asuin. Kyllä se oli vanhempien homma ja erityisesti isän, koska hän metsästystä harrasti. Miten ihmeessä et voi ymmärtää sitä, vaikka nyt mentäisiinkin isäsi rotumieltymyksien mukaan, että koira tulee teidän PERHEESEEN. Ei sinulle pelkästään. Painotan sanaa perheeseen, koska se koira on kuitenkin teidän yhteinen.

Otatte nyt sen isäsi toivoman mäyriksen ja sitten parin vuoden päästä kattelet sieltä rivarista ittelles koiraa, kun rahaakin sulla kerta on. Tuut vaikka sitten vuoden päästä täältä kyselemään sulle sopivaa rotua sinne rivariin.

Mä voin silti jotain rotua suositella, vaikka sun isäs toivomuksista en nyt tiedä mitään ja että kuinka kovapäistä koiraa se haluaa. Kovin tosissaan siis ei kannata näitä ehdotuksia ottaa.
Monipuolisista metsästyskoirista mulle tuli ensimmäisenä mieleen just mäyräkoirat ja itäsiperianlaika. Kun nyt ymmärsin ettei hirvikoirat ja lintukoirat kelpaa. Mäyräkoirasta sä varmaan jo tiedätkin vaikka mitä mutta itäsiperianlaikasta voin kertoo jotain.

Itäsiperianlaikaa suosittelin koska rodun avulla on metsästetty karhuja, hirviä, lintuja ja turkisriistaa. Se on ihmisystävällinen ja isäntäuskollinen. Luonteeltaan aika kova, mutta nartut hiukan pehmeämpiä kuin urokset. Lue lisää vaikka http://www.laikajarjesto.fi/

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Torstaina, 08.07.2010 klo 20:34  
+
0

[HHeidi kirjoitti:

]Tästä pystyy laskeskelemaan pitkällä matikalla, että yhteen koiraan menee 10 vuotta ja mä oon pyöristettynä nyt kakskymppinen, luulen eläväni johkin vajaa kahdeksankymppiseksi tällä elämällä, joten joku 6 koiraa mulla enää tulee olemaan. Mä kun en usko ikinä omistavani useempaa koiraa kerrallaan.


Erikoinen priorisointi sinulla. Useimmat koiranomistajat tekevät kaikkensa lemmikkinsä hyvinvoinnin eteen jotta se saisi pysyä tällä puolen mahdollisimman pitkään. Sinä sen sijaan tunnut laskevan sen varaan että kukin koira elää vain kymmenen vuotta ja pääset sitten ostamaan seuraavan. Useimmat kiintyvät koiriinsa siinä määrin, että se tulevien koirien lukumäärä on aivan yhdentekevä asia. Oma vanhin koirani on 11-vuotias. Sen kanssa ei voi harrastaa mitään ja useimmiten se pitää lenkittää erikseen, koska se ei jaksa nopeita tai pitkiä lenkkejä. Sillä ei ole jalostusarvoa, eikä minulla ole tilaa urokselle niin kauan kun fafa on tässä talossa. Se on äksy ja huonokuuloinen, ja sen henki haisee. Silti ajatuskin vanhuksen poismenosta on aivan järkyttävän hirveä, enkä todellakaan odota innolla että pääsen korvaamaan sen uudella jotta ehtisin hankkia mahdollisimman monta koiraa elämäni aikana. Mitä väliä sillä määrällä on?
Kirjoituksesi eivät anna sinusta erityisen hyvää kuvaa. En usko hetkeäkään että kukaan olisi rekannut koiraa 5-vuotiaan nimiin. Meillä 4-vuotias kyllä tykkää koirista hirmuisesti, mutta en näe mitään rekisteröidä yhtäkään koiraa hänen nimiinsä saati sitten huomioida hänen toiveitaan koiranhankinnassa ( esim. sihuaani (=chihuahua) ois niin kiva kun se on ihan hissunkissun ja sitä voi pitää sylissä).
Yritä nyt ihan oikeasti skarpata.

[HHeidi]

[HHeidi]
Viestimäärä: 20

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 23:38  
+
0
Vanis - Kumpa sä tietäisit kuinka paljon tässä perheessä on itketty ! Meiltä ei oo ees siirretty syrjään Epelin leluja, koska kukaan ei halua, eikä pysty siihen. Mä nukun joka yö Epelin tyyny kainalos ja joka viikko mä vieläkin itken sen takia, koska mulla on aivan järkyttävä ikävä. Tän kuun 15 päivä Epeli ois täyttäny vuoden, mä en ees pysty puhuun siitä, koska mä mietin koko ajan kuinka vielä hetki sitten kuvittelin mitä kaikkee kesällä tehtäis. Mä olin suunnitellu jo valmiiks mitä se sais synttärilahjaks ja nyt mä en voi muuta kun käydä koirien haudalla. Enkä mä todella aattele tulevien koirien määrää, tietenkin mä pitäisin sen yhden ja saman vierellä koko ajan, mutta vaikka mä lapsellinen oon, niin on se opittava ymmärtämään, ettei se keskikokonen koira elä kun keskimäärin sen 10 vuotta. Mä en voi muuta kun todeta, että jos tuntisit tän perheen, sä et todella ois tota mieltä.: /

Mutta joo tän keskustelun voi sulkea: meille on tulossa koira, enkä lapsellisena kakarana omaks hauskuudekseni kerro mikä rotu on, mutta sen sanon ettei se oo Mäyräkoira (juu kyllä,isolla kirjaimella), eikä muutenkaan pienirotu. Se koira tulee saamaan rakkautta ja se todella on odotettu pentu meidän kaikkien mielestä, nyt vaan toivomaan ettei tarvis kokee enää oman hauvan poismenoo. Harmi kun tästä keskustelusta ei tälle perheelle kovin paljoo ollut hyötyä, mutta kiitos silti teidän jankutuksesta. Tän varmaan sulkee jotkut valvojat tai vastaavat?

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Sunnuntaina, 11.07.2010 klo 23:43  
+
0
Ahaa, taisi mennä ajokoiramullehetinytiskäprkl! lävitse :) Erittäin säälittävää ja harmillista. Mutta, onnea uuden koiran kanssa.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: ROTU SUOSITTELUJA TäNNE SUUNTAAN, KIITOOOS.=... - Maanantaina, 12.07.2010 klo 10:17  
+
0
^^ Jeps, suljetaan ja toivotetaan onnea uuden koiran kanssa.
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 22:00)