Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Keskiviikkona, 17.05.2017 klo 16:29

Schipperke, Englanninkääpiöterrieri vai Manchesterinterrieri

Koiraihminen1

Koiraihminen1
Viestimäärä: 1

SCHIPPERKE, ENGLANNINKääPIöTERRIERI VAI MA... - Keskiviikkona, 17.05.2017 klo 16:29  
+
0
Hei! Olen tosiaan tässä nyt siinä vaiheessa, että koiran otolle on sopiva hetki. Olen tässä nyt pohtinut itselle sopivia ja mieluisia rotuja. Mikäköhän noista minulle sitten sopisi parhaiten. Schipperke, Englanninkääpiöterrieri vai Manchesterinterrieri? Koira pääsee päivittäin mukaani töihin, koska olen töissä mustissa ja mirrissä. Työmatkani n.30km (paitsi jos muutan lähemmäksi) (jaksaako koira matkustaa tuon matkan lähes päivittäin?) Kertokaa myös kokemuksia jos tiedätte kyseisistä roduista :) uros vai naaras tms?

¤Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu?
Työpäivinä: aamulla n.30min lenkki. Tauolla (päivällä) n.30min lenkki + pissatukset. Illalla vielä pikku lenkki. Vapaapäivänä: aamulla n.1h lenkki. Päivällä n.30min lenkki ja illalla vielä pikku lenkki + pissatukset aina kun on on hätä. Lisäksi käydään metsässä ja lenkkipoluilla jossa saisi olla irti.

¤Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Rivitalo kaksio tällä hetkellä. Ei ihan keskustassa, eli hiukan syrjemmässä)

¤Lapsien määrä
Ei tällä hetkellä lapsia. Asun yksin. Tulevaisuudessa ehkä tarkoitus hankkia.

¤Aiemmat koirakokemukset
Sain ensimmäisen koiran 10-vuotiaana (suomenpystykorva, uros) ja koulutin sen lähes itse. Toisen oman koiran sain 12-vuotiaana (labradorinnoutaja,narttu) ja koulutin kokonaan itse. Eli kokemuksia molemmista sukupuolista. Molemmat omalla tavallaan tempperamenttisiä (pystykorva vieläkin enemmän), mutta hyvin sujui.

¤Harrastustoiveet
Harrastaisin koiran kanssa viikottain agilityä ja luultavasti tokoakin. (Ehkä jopa tarkoitus käydä joissain kisoissakin). Näyttellyissäkin luultavasti tulisimme käymään.

¤Turkkitoivomukset
Helppohoitoinen turkki olisi plussaa. Olen valmis harjaamaan päivittäinkin. Ei haittaa vaikka joutuisi pukemaankin koiran kylmällä säällä.

¤Minkä kokoinen koira
Tähän taloon nyt sopii aika pieni/keskikokoinen koira, ja kulkisi autossakin nätisti.

¤Koiran luonne
Ei metsästysviettiä ainakaan paljoa ja pysyisi irti.(ei lähtisi esim.metsässä eläinten perään jos näkee), miellytämisenhaluinen, suht helppo kouluttaa, mutta ei haittaa vaikka on haastettakin, omistajaan kiintyvä, läheisyydenhaluinen,hiukan varauksellinen vieraita kohtaan ja tarvittaessa olisi ehkä jopa valmis puolustamaa omistajaan. Edes joskus myös sylivaavi:)

¤Rotuja joita olen pohtinut
Schipperke, Englanninkääpiöterrieri ja Manchesterinterrieri. Kaikki suht pienikokoisia. Kaikista olen ottanut selvää, mutta kertokaapas mikä noista sopisi parhaiten minulle :)
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 17.05.2017 klo 18:32)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 22:00)