Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Keskiviikkona, 22.06.2016 klo 10:45

Sopiiko Espanjanvesikoira kerrostaloon?

Pahvilaatikko

Pahvilaatikko
Viestimäärä: 3

SOPIIKO ESPANJANVESIKOIRA KERROSTALOON? - Keskiviikkona, 22.06.2016 klo 10:45  
+
0
Tuota olemme miettineet, aijemmin kun kyselin koiran rotua - mutta mutkia tuli matkaan ja meille tuli tietoa ettei kyseinen rotu aiheuta allergiaa yleensä ainakaan.
Elikkä tosiaan kyselin aikaisemmin perusteellisesti ylipäätänsä sopivaa rotua, mutta nyt kyselisin melkeen samoilla tiedoilla sopisiko Espanjanvesikoira perheeseemme?


¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu - 30min lenkki aamusta, 1-2h lenkki päivällä kotiutuessamme ja illalla 30min - 1h lenkki riippuen omista voimistamme. Mikäli itse jään vielä syksyllä työttömäksi, saa koira päivällä 1-3h lenkkiä ja lähellämme on mainiot mahdollisuudet uittamiseen, lenkkipolkuja ja koirapuistokin löytyy läheltä.

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa) -
Kerrostalo kaupungin sykkeessä 28 neliöinen kämppä - pieni mutta silti hyvin tilava. Talossa on hissi ja asuntomme on kymmennessä kerroksessa. Tulevaisuuden suunnitelmiin kuuluu omakotitalo lähiössä.

¤ Lapsien määrä - Ei yhtään, mutta tulevaisuudessa niitäkin olisi luvassa, joten koiran tulisi olla lapsiystävällinen.

¤ Aiemmat koirakokemukset - Molemmilla on koirista kokemuksia ihan lapsista saakka, omilla vanhemmillani on vielä koira itsellään ja näiden tulisi tulla toimeen keskenään eli koiran olisi hyvä olla myös sosiaalinen muiden karvakuonojen suuntaan. Mies ei ole ikinä kouluttanut koiraa, itse olen vain vähän katsellut sivusta eli tämänkin asian takia koiran tulisi olla melko helposti koulutettavissa, mutta toisaalta meillä on myös omat tavoitteemme eli toisaalta ei ole maatakaatavaa mikäli koira olisi hieman vaikeampi kouluttaa.

¤ Harrastustoiveet - Itse olen erityisen kiinnostunut Halikoira toiminnasta, mutta mikä rotu olisi siihen sopiva? Tokoakin ja Agilityä olen miettinyt, mutta ei ole vielä kovinta kiinnostusta siihen suuntaan. Näyttelytkin ihan vain harraste tasolla olisi joskus ehkä kokeiltava, mutta se saa vielä odottaa ihan oman henkisen kasvun takia. :D Sen voin sanoa, ettei koira pelkästään kotona joutuisi olemaan liikumme paljon ja pidämme mielellämme koiraa mukana kaupungireissuillammekin. :)

¤ Turkkitoivomukset - Helppo turkki, mutta voimme käyttää trimmauttamassa kyllä mikäli sen tarve on. :)

¤ Minkä kokoinen koira - Keskikokoinen olisi mieleemme, ei suuri eikä liian pieni vaan siitä keskeltä sellainen kompaktin kokoinen.

¤ Koiran luonne (metsästysvietti, kovuus, itsepäisyys jne) - Koiralta toivoisimme ystävällisyyttä, miellyttämisen haluakin voisi löytyä halikoira haaveideni takia(ei ole pakollista, kyllä minä vielä kerkeän sitäkin harrastamaan), ei metsästysviettiä sillä olemme kaupungissa ja tulisi onnistua kulkemaan busseilla ja pitkiä matkoja junalla tarpeen vaatiessa. Koiran tulisi olla suhteellisen helposti koulutettava, mutta saa se hieman olla vaativaakin. Haukkumisen herkkyyden suhteen haluaisimme sellaisen joka ilmoittaa ovikellosta, mutta mikäli muuten olisi melko hiljainen rotu - yksin jäädessään ei metelöisi hirveästi.

¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut - Samojedinkoira, Islanninlammaskoira, Shetlanninlammaskoira, Suomenlapinkoira tai sitten tämä uusi tuttavuus Espanjanvesikoira näitä olemme miettineet ja no, mikäli täällä on omistajia tai kyseisistä roduista tietäviä olemme kiitollisia antamistanne vastauksista. :)

griffon

moderaattori
griffon
Viestimäärä: 5797

VS: SOPIIKO ESPANJANVESIKOIRA KERROSTALOON? - Keskiviikkona, 22.06.2016 klo 22:46  
+
0
Jatketaan nyt kuitenkin tuossa pari päivää sitten aloittamassasi kyselyssä :)
Vesikoirista taas voi kysyä lisää rotupalstalla ketjussa > vesikoirat
Minkä nuorena oppii, sen vanhana unohtaa
Kuvia omista koirista
Muistoissa Laku 2002-2013

 
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 15:30)