Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
ROTUKYSELYT - Keskiviikkona, 17.12.2014 klo 13:20

Tasapainoinen koira arkielämään

Siirry sivulle: 1 2

Papaya

Papaya
Viestimäärä: 22

TASAPAINOINEN KOIRA ARKIELäMääN - Keskiviikkona, 17.12.2014 klo 13:20  
+
0
Etsinnässä olisi rotu, joka tulisi toimeen hieman vilkkaassa arkielämässä.
Olen opiskelija ja valmistun ensi keväänä. Tarkoituksena olisi vakituisen työ- ja asuinpaikan löydyttyä ottaa itselleni seuraksi koira, jonka kanssa viettelisin elämää käyden kavereita ja heidän koiriaan tapaamassa sekä metsäretkiä ja vaelluksia tehden.

¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
Aamulla olisi pieni pissatus (10-20min), töiden jälkeen isompi lenkki joko kävellen, pyöräillen tai hölkkäillen erilaisissa maastoissa (40min-2h) sekä rauhallinen pieni lenkki illalla (15-30min).
Vapaapäivinä saatan tehdä isompia yön yli kestäviä retkiä metsään jolloin koira saisi kirmailla vapaana.

¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
Asumismuotonani tulee luultavimmin olemaan joko kerrostalo tai muu vastaava asumismuoto, missä on paljon ihmisiä lähellä ja ehdottomasti kuuloetäisyydellä. Koira ei siis saisi olla hirveän haukkuherkkä, eikä kovin taipuvainen eroahdistukseen. Koira on työpäivät yksin kotona ainakin kunnes hankin joko kissan tai toisen koiran kaveriksi.

¤ Lapsien määrä
Ei yhtään tällä hetkellä, mutta luultavasti tulee koiran eliniän aikana.

¤ Aiemmat koirakokemukset
Minulla on ollut itselläni sekarotuinen terrieri sekä siperianhusky. Olen elänyt koko ikäni koirien keskellä ja tutustunut läheltä muun muassa grosspitzeihin, suomenpystykorviin sekä suomenajokoiriin.
Molemmat omat koirani olivat kovaluonteisia, pehmeäluonteisista ei siis ole omakohtaista kokemusta. En kuitenkaan sulje pois pehmeitäkään koiria, kunhan niiden hermot kestävät vaihtuvia maisemia ja uusia ääniä ja tuttavuuksia.

¤ Harrastustoiveet