Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Tiistaina, 02.11.2010 klo 10:51

Acana

Siirry sivulle: 1 2 3

Vattumato

Vattumato
Viestimäärä: 60

ACANA - Tiistaina, 02.11.2010 klo 10:51  
+
0
Acana-nappuloista ei vielä löytynyt omaa ketjua. Onko muita, jotka syöttää tätä? Meillä menee 7 kk ikäiselle kleinspitzille Adult Small breediä ruokinnan pohjana, lisäksi saa lihaa/kanaa/naudan mahaa/yms raakaa.

Itse olen ollut tyytyväinen. Siirryttiin Hill'sistä, hinta aika lailla sama ja Acanassa huomattavasti paremmat proteiini/rasvaprosentit > 35% rasva, 35 % prot., 30% hiilarit.

Muita kokemuksia/mielipiteitä?

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: ACANA - Tiistaina, 02.11.2010 klo 11:37  
+
0
Meillä on hyvin samantyyppinen ruokinta, Acanaa + raakaa. Tiedä sitten onko Acana loppujen lopuksi parempi kuin moni muu halvempi ruoka, mutta minulle merkkaa paljon se, että Acanaa saa kätevästi nettikaupasta ja tuodaan ovelle asti. Ja onhan se koirillekin sopinut hyvin. Olen syöttänyt Adult Dogia, Grasslandia ja tällä hetkellä menossa Wild Prairie vai mikälie se nimi oli. Erityisesti tämä viimeinen tuntuisi passaavan erinomaisesti myös lauman herkkikselle, jonka vatsa tuntuu menevän sekaisin milloin mistäkin.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Ema

Ema
Viestimäärä: 65

VS: ACANA - Tiistaina, 02.11.2010 klo 18:08  
+
0
Onko Acanassa liikaa sinkkiä tai mitä haittaa voi olla jos saa liikaa sinkkiä? Esim. Adult dogissa yli 200mg/kg ja jos ajatellaan vaikka 20kiloinen koira, joka saa papanaa 200g/pv, jolloin sinkkiä tulee yli 40mg. päivässä?

Vattumato

Vattumato
Viestimäärä: 60

VS: ACANA - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 10:11  
+
0
^Mikähän on sinkin saantisuositus koiralle?

Ema

Ema
Viestimäärä: 65

VS: ACANA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 19:30  
+
0
JAGSTER....? :)

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ACANA - Perjantaina, 05.11.2010 klo 21:16  
+
0
Häh?

No joo. AAFCO:n mukaan ruuassa pitäisi olla 120 mg/kuiva-aine kg, jolloin sinkin puutetta ei pitäisi tulla. Mutta kuten niin moni kaljujen silmänympärystöjen omistajat tietävät, niin tuo ei läheskään aina riitä. Sinkin tarve voi moninkertaistua stressin, rasituksen ja ihan vaan karvanlähdön aikana. Sitten kun tähän vielä ynnätään se, että paras bioaktiivisuus saadaan orgaanisesta lähteestä olevalla sinkillä eli esim. sinkkioksidilla; ja että kalsium heikentää sinkin hyödyntämistä; ja että koiran tarve vaihtelee lähteittäin 5mg/painokg ja ylöspäin tai 50 mg ylipäätään, niin päästään vanhaan tuttuun johtopäätökseen: pidetään alarajana kuivamuonien määriä ja lisätään jos ulkoisia oireita puutoksen suhteen tulee (kehnoa karvaa, karvanlähtöä jne - turkki on paras mittari).
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Ema

Ema
Viestimäärä: 65

VS: ACANA - Lauantaina, 06.11.2010 klo 00:05  
+
0
Kiits taas*

Eli reilut 40mg ei ole liikaa 20kiloiselle koiralle (?).

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ACANA - Lauantaina, 06.11.2010 klo 10:32  
+
0
En minä ainakaan hermostuisi.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ACANA - Sunnuntaina, 07.11.2010 klo 23:45  
+
0

Ema

Ema
Viestimäärä: 65

VS: ACANA - Tiistaina, 07.12.2010 klo 14:47  
+
0
Tuolla puhuttiin sinkkipikolinaatin parhaasta hyödynnettävyydestä ja että sinkkioksidi olisi surkein. Mihin sijoittuvat proteinaatti (Acana), aminohappo- sinkkikelaatti (J&V:ssä puolet tätä ja puolet sinkkioksidia) ja sinkkisulfaatti (purkista)?

nannna

nannna
Viestimäärä: 264

VS: ACANA - Torstaina, 22.12.2011 klo 07:46  
+
0
Meillä siirryttiin pari päivää sitten J&V:n Energiasta löysän ulosteen vuoksi nyt kokeilemaan Acanan Puppy & Junioria, mutta silti tulee hajupommeja ja nyt on tullut myös ajoittain löysää ulostettakin. Pari kertaa tullut myös ihan kiinteää. Varmaan nyt vielä suolisto tottuu tähän ruokaan kun tuolla tuntuu olevan herkkä masu. Lisäksi tässä on kyllä kauraa, mutta oon joskus pentuna antanut tolle kaurapuuroa eikä siihen mitenkään reagoinut. Huomattavan korkeat lihaprosentit on kyllä, sen takia oikeastaan tähän vaihtoehtoon päädyinkin. Saas nyt nähdä, kuinka tässä käy :hymy:

Mellis

Mellis
Viestimäärä: 8

VS: ACANA - Keskiviikkona, 11.01.2012 klo 15:46  
+
0
Päädyin sittenkin hakemaan nyt pikkupussin Acanaa (adult dog) kokeiluun. Ainakin kelpaa, meinas sormet mennä mukana kun muutaman maistiaspapanan tarjosin (tosin meidän ahmatille nyt kelpaa kaikki :roll: ).

cada

cada
Viestimäärä: 875

VS: ACANA - Maanantaina, 02.04.2012 klo 10:10  
+
0
Haluisko kukaan pääkaupunkiseudun alueella tollasen avatun 2,5kg pussin pentunappuloita? Ei sovi mun penskalle, enkä viittis roskiin tuota just avattua pussia heittää.

Yksärillä tavoittaa parhaiten :)
A house is not a home when I'm alone here....
(Viestiä on muokattu maanantaina, 02.04.2012 klo 10:10)

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: ACANA - Tiistaina, 01.05.2012 klo 13:02  
+
0
Itseäni kinnostaisi tuo Acana kyllä. AInakin tosi hyvänkuuloinen tuoteselosteen perusteella verrattain moneen muuhun. Hinta on kyllä suolainen.. Sillä kyllä jo ite raakrauokkis nuo koirat :D
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: ACANA - Tiistaina, 01.05.2012 klo 22:04  
+
0
Mä raakaruokin, ja jo ennen pennun tuloa mietin nappulavaihtoehtoa lisäksi jotta sais kaikki ravintoaineet. Acana vakuutti mut, mutta sitten kasvattaja sanoi vaihtaneensa raakaan juurikin siksi kun Acana muutti koostumusta ja koirien ihot meni huonoksi. Mä tutkin koiranruokia uudestaan, enkä vakuuttunu mistään nappulasta joten menin ensiksi raa'alla. Sitten mua kuitenkin huoletti taas, saako kaikki ravintoaineet. Tutkin myös lisäravinnevalmisteita mut Acana on vakuuttanu mut siinä, että se sisältää nimenomaan koirien tarpeen mukaisesti ravintoaineita. Booster oli kakkosvaihtoehto mutta sen tuoteselosteessa ei esim. mainittu seleeniä lainkaan joten päädyin kuitenkin Acanaan. On nyt pari viikkoa syönyt sitä lisukkeena / koulutusnamina / aktivointilelusta ja tarkoitus olis siirtyä 50/50-malliin pian. Toivottavasti ruoka sopii ja sitä on jatkossakin myynnissä, nappulan ongelma on ettei sitä sellaisenaan ole välttämättä myynnissä montaakaan vuotta.

Acana sisältää turhan outoja yrttejä joihin suhtaudun skeptisesti, mutta toivon että sopii pennulle joka ainakin tykkää tästä ruuasta kovasti.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ACANA - Tiistaina, 01.05.2012 klo 22:45  
+
0

Tutkin myös lisäravinnevalmisteita mut Acana on vakuuttanu mut siinä, että se sisältää nimenomaan koirien tarpeen mukaisesti ravintoaineita



Miltä osin se eroaa muista merkeistä?
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: ACANA - Keskiviikkona, 02.05.2012 klo 06:47  
+
0

Jagster kirjoitti:

Tutkin myös lisäravinnevalmisteita mut Acana on vakuuttanu mut siinä, että se sisältää nimenomaan koirien tarpeen mukaisesti ravintoaineita


Miltä osin se eroaa muista merkeistä?

ei ravintoaineiltaan välttämättä. Tietenkin tein valinnan myös sen perusteella, mitä ruoka-aineita se sisältää. Acanassa epäilyttää peruna mutta kaikissa muissa oli jotain vielä epäilyttävämpää. Älä kysy mitä. Olen pariin kolmeen otteeseen tutkinut nämä tekemättä muistiinpanoja, karsimismenetelmällä ja Acana on jäljelle jäänyt. En ole väittelemässä ravitsemuksesta vaan kertomassa oman näkökulmani. Oikeasti kunnollista nappulaa ei ole olemassa, mikä on valtava pettymys. Ovathan nämä hirveän hintaisiakin.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: ACANA - Keskiviikkona, 02.05.2012 klo 07:10  
+
0
Ennen kuin Jagster jatkat voin kertoa, ettei minulla ole mitään motivaatiota esittää perusteellisia kirjallisia perusteita miksi ruokin koirani kuten ruokin, muuten kuin sen että olen kiinnostunut koiran ravitsemuksesta ja luen aiheesta sen minkä muulta elämältäni ehdin. Voisit yhtä hyvin sanoa minulle, että parempi kun en syötä koiraani lainkaan millään kun en osaa/viitsi sitä perustella.

Mulle on tosiaan tullut tunne, ettei hyvää nappulaa ole olemassakaan ja Acana on nyt sit huonoista paras raakalihan ja -luiden rinnalle ja olen tähän ottanut huomioon sen sisältämät raaka-aineet (ja niiden puhtauden), ravintoaineet yms. Näytä mulle parempi nappula, mielelläni otan informaatiota vastaan.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 02.05.2012 klo 07:17)

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ACANA - Keskiviikkona, 02.05.2012 klo 10:09  
+
0

Ennen kuin Jagster jatkat voin kertoa, ettei minulla ole mitään motivaatiota esittää perusteellisia kirjallisia perusteita miksi ruokin koirani kuten ruokin, muuten kuin sen että olen kiinnostunut koiran ravitsemuksesta ja luen aiheesta sen minkä muulta elämältäni ehdin.



Menee metakeskustelun puolelle, mutta miksi ihmeessä sitten pyörit foorumeilla? Koska jos esität väitteen, niin saa myös varautua siihen, että joutuu perustelemaan väitteensä. Nyt heittosi Acanasta haiskahti enemmälti mainostekstiltä, koska minun on hankala löytää analyysistä mitään jolla voisi väittää, että "se sisältää nimenomaan koirien tarpeen mukaisesti ravintoaineita" sen kummallisemmin kuin mikään muukaan ruoka.

Mutta vastasit kuitenkin. Jonka takia hiukan ihmettelen tuota täysin tarpeetonta selittelyä motivaatiosi puutteesta ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: ACANA - Keskiviikkona, 02.05.2012 klo 12:14  
+
0
Mä olen lukenu näitä ruokamerkkikeskusteluja täällä ja huomannu, että niihin vastataan mutulla ja gallupinomaisesti. ;)
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28175
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 18:30)