Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Torstaina, 28.10.2010 klo 20:38

Hau Hau -koiranruoat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 11

Nuppeli

Nuppeli
Viestimäärä: 90

HAU HAU -KOIRANRUOAT - Torstaina, 28.10.2010 klo 20:38  
+
0
Tälle aiheelle en löytänyt vielä erillistä keskustelua, joten ajattelin aloittaa. Eli mitä kaikkia HauHau ruokia on olemassa? Herkut, kuivamuonat, luut yms? Mistä tätä merkkiä yleensä saa ja onko hinta/laatusuhde kohdallaan? Kertokaa omat kokemukset ja suositukset. Puhutaan VAIN HauHausta.
Saksanpaimenkoira ''Ira'' s. 14.12.2011

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Torstaina, 28.10.2010 klo 21:04  
+
0
No voin tännekkin kirjoittaa sen,että kun hau hau:ssa on lihajauhoja, onko se samankaltaista kuin tavallinen liha?

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Torstaina, 28.10.2010 klo 21:31  
+
0
Rehulaista joskus bongattua:

Lihajauho: Lämminveristen maaeläinten ruhoista tai ruhonosista kuumentamalla, kuivaamalla ja jauhamalla saatu tuote, josta rasva on tarvittaessa osittain poistettu uuttamalla tai fysikaalisella käsittelyllä. Se ei saa sisältää sorkkia, sarvia, harjaksia, karvoja ja höyheniä eikä ruuansulatuskanavan sisältöä (Raakavalkuaispitoisuus vähintään 50 % kuiva-aineesta, kokonaisfosforipitoisuus enintään 8%)

Lihaluujauho: Lämminveristen maaeläinten ruhoista tai ruhonosista kuumentamalla, kuivaamalla ja jauhamalla saatu tuote, josta rasva on tarvittaessa osittain poistettu uuttamalla tai fysikaalisella käsittelyllä. Tuote ei saa sisältää käytännöllisesti katsoen ollenkaan sorkkia, sarvia, harjaksia, karvoja ja höyheniä eikä ruuansulatuskanavan sisältöä.

Luujauho: Lämminveristen maaeläinten luusta, josta rasva on suurimmaksi osaksi poistettu uuttamalla tai fysikaalisella käsittelyllä, kuumentamalla, kuivaamalla tai hienoksi jauhamalla saatu tuote. Tuote ei saa sisältää käytännöllisesti katsoen ollenkaan sorkkia, sarvia, harjaksia, karvoja ja höyheniä eikä ruuansulatuskanavan sisältöä.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Perjantaina, 29.10.2010 klo 00:34  
+
0
Kuivaruokia on;
Kana-vihannes, kana-riisi, lammas-riisi, extra energy, sport, economy ja penturuoka

Säilykeruokia;
Liha-riisi paté, kana-riisi paté, lammas-riisi paté, kalkkuna-riisi paté, herkkuhyytelö, liha kerta-ateria, kana-kalkkuna kerta-ateria

Koiranmakkarat;
Liha-riisi, kana-riisi, kalkkuna-riisi, lammas-riisi, senior/light

Tässä vähän osviittaa :) Luita ja nameja oli miljoonia, niin ne voi tutkia täältä. Olipa siellä esittelyä leluista ja muistakin koiratarvikkeista.

Itse syötin omalle hurtalle tuota kana-riisiä, mutta ei maittanut niin vaihdoin jahti&vahtiin. Ei kuitenkaan ollut mitään moittimista ruoassa muuten, muuta kuin koiran makuaistivika :D Väkipakolla kun on nälkäisenä tuo syönyt, niin ei ole ollut mitään muutoksia peräpään tuotoksen laadussa tai määrässä ja turkki on ollut hyvänä :)
Lihapitoisuus oli sen 30-32% ja 15kg oli hintaa 25e? Joten minun mielestä ainakin hinta/laatusuhde on hyvä. Ja nappulakoko passaa pienemmillekkin koirille. HauHauta pitäisi saada kaikista isommista marketeista ainakin, kenties pienemmistäkin. Itse olen ostanut Puu-Ilosta kun siellä hinnat on matalammat mitä marketeissa ja paljon suurempi valikoima ylipäätänsä koiratarvikkeita edullisempaan hintaan. Marketeissa kun tuo koiranruoka tuntuu painottuvan tuolle Friskies/Pedigree/Pirkka/Best Friend/Xtra-linjastolle ja nekin ihan ylihinnoiteltuna :D Täältä suunnalta ainakin voin suositella HauHauta :))

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Perjantaina, 29.10.2010 klo 10:33  
+
0
Meillä syötiin HauHauta ennen kuin vaihdettiin golden eagleen. Ensin oli käytössä kanariisi ja sopi oikein hyvin, sontaa tuli sopivasti ja turkkikin oli hyvänä kun alettiin antaa rasvalisää. Vaihdettiin sitten ihan kokeilumielessä lammasriisiin joka alkoi rähmittää silmiä, muuten kyllä hyvää tavaraa. Ei sitten lähdetty enää kanariisilinjalle vaan vaihdettiin suoraan golden eaglen holisticiin hierojan suosituksesta meidän agilityharrastusta ajatellen. Mutta pahaa sanottavaa minulla ei hauhausta ole, neidin silmät on vaan rodunomaisesti todella herkät rähmimään.

Edelleen kyllä käytössä nämä hauhaun pienemmät purkkimönjät, maistuvat mukavasti ja ovat käsittääkseni myös lihaisempia kuin esimerkiksi cesarin vastaavat?
no you don't know what it's like
welcome to my life

Bettina

Bettina
Viestimäärä: 58

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Perjantaina, 29.10.2010 klo 11:38  
+
0
Kiitos minunkin puolesta kokemuksiaan kirjoittaneille! Itse olen tulevalle pennulleni tätä HauHauta ajatellut. (Toisena vaihtoehtona Jahti&Vahti, mutta sitä joutuisin tod. näk. pidemmältä metsästelemään.) Onko kokemuksia HauHaun tuosta kuivamuonasta pennuille?
Nata-tyttö 26.10.2010

Yleisesti koiran tulisi näyttää koiralta, ainakin pääpiirteittäin. Joskus sekarotuinen koira voi muistuttaa myös jotakin muuta eläintä, mutta jos sekarotuisesta koirasta kuitenkin näkee, että se ON koira, niin se riittää. Etelä-Suomen Seropit ry, Seropin rotumääritelmä

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Perjantaina, 29.10.2010 klo 14:57  
+
0
Voi kun olen onnellinen! Nella ihastui Hau haun kana-riisiin niin,ettei melkein Friskies enää kelpaa!!! Jee! Mutta täytyy kumminkin kattoo sopiiko kys. ruoka Nellalle. :)

Jagster, eli tuo lihajauho on samanlaista ruokaa kuin kokoliha? Mutta se on vain jauhottu? Sori,oon "luupää"! -.-'

Nuppeli

Nuppeli
Viestimäärä: 90

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Perjantaina, 29.10.2010 klo 16:59  
+
0

SpiralCulture kirjoitti:



Tässä vähän osviittaa :) Luita ja nameja oli miljoonia, niin ne voi tutkia täältä. Olipa siellä esittelyä leluista ja muistakin koiratarvikkeista.



Kas kas, olenkin yrittänyt etsiä Hau Haun omia sivuja, mutta tuolta googlesta ainakaan en löytänyt, enkä tarkemmin katsonutkaan, mutta kiitos linkistä!
Saksanpaimenkoira ''Ira'' s. 14.12.2011

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Perjantaina, 29.10.2010 klo 20:27  
+
0
Nella, periaatteessa joo - paitsi että siihen jauhetaan myös ne kaikki ruhon huonommatkin osat, jotka ihmisruokinnassa menisivät makkaroihin ja eineksiin ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Perjantaina, 29.10.2010 klo 21:06  
+
0

Jagster kirjoitti:

Nella, periaatteessa joo - paitsi että siihen jauhetaan myös ne kaikki ruhon huonommatkin osat, jotka ihmisruokinnassa menisivät makkaroihin ja eineksiin ;)



se on kyllä ihan yhtä "hyvää" syötävääku ne muutkin osat ;) Ihmisiä vaan ällöttää se...
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Lauantaina, 30.10.2010 klo 00:40  
+
0
Meillä iso neiti syö joko HauHaun kana-riisiä, tai lammas-riisiä. Friskies 2in1 on tällä hetkellä mutta mun mielestä toi HauHau on jotenkin parempi. Ensinnäkin kakka on kiinteämpää, ei niin mössöä, sekä sitä ei tule läheskään niin paljon!
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Maanantaina, 01.11.2010 klo 17:20  
+
0
Olen huomannut,että tuo Hau hau pitää Nellan kylläisempänä pitempään. Varmaan johtuu siitä liha määrästä.? Onko Hau haun makkarat teidän mielestä kelpo ruokaa? Itse syötän iltaruuan joukkoon sitä. Musta se on hyvää liha määrän takia. Vai oonko vääräs?

Rekityttö

Rekityttö
Viestimäärä: 67

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Tiistaina, 02.11.2010 klo 15:33  
+
0
Parempi kun annat vaan raakaa lihaa niin pääset halvemmalla ja koiralle hyödyllisempää. Makkaroissa suurin osa on vettä.

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Tiistaina, 02.11.2010 klo 17:04  
+
0
lihassakin on suurin osa vettä. :) Mutta siis kyllä meidän koirat raakaa lihaakin saavat paljon,mutta myös Hau haun makkaroita. :)
(Viestiä on muokattu tiistaina, 02.11.2010 klo 17:04)

Mirru

Mirru
Viestimäärä: 134

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 11:15  
+
0
Meillä vanhempi koira syö hau haun kanariisiä huikeat 2dl päivässä. Välillä vähemmän, jos tuppaa massa kertymään, Käyttää siis ravintonsa hyvin. En tiedä miski tuota rupesin sille syöttämään alunperin :o Muissa marketti ruuissa tuppaa olemaan väriaineita ja parinpäivän päästä, sen huomaa koiran turkinvärjäytymisenä. Ulosteet ainakin on pysynyt "hyvinä".
Japaninpystykorva Annbelady jerry of nalle
Pk. collie Siniketun rosa eleonora

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Maanantaina, 15.11.2010 klo 09:42  
+
0
Meidän koira syö koirien ruoista ainoastaan HauHau:ta. Pitää kovasti ja kana-riisi -patee on sen ehdoton lemppari! Raksuina siis kana-riisi ja lisänä sitten joko HauHaun kana-riisi -makkaraa taikka purkkimuona. (tai kotiruokaa/ Oscarin lihapullia) Olen positiivisesti yllättynyt HauHau-valikoiman laajentumisesta pienimpiikin ruokakauppoihin. Ruokana siis suosittelen sitä kyllä suuren lihapitoisuuden (esim. makkarassa jopa 97%) vuoksi, jos pohtii mitä "markettimuonaa" koiralle ostaisi. :)
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

Canidae

Canidae
Viestimäärä: 182

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Tiistaina, 16.11.2010 klo 13:31  
+
0
Meillä koiralle ei sovi muut nappulat kuin Hauhau.
Pennusta sille alettiin syöttämään Royal Caninia, sen jälkeen j&v:tä ja viimeisimmässä vaiheessa nutroa. Kaikista näistä ruoista raapi huulensa rikki. Näin itse tutkineenä uskoisin että koirani on allerginen säilöntä-aineille jonka vuoksi sitten noista kalliimmista ruoista oireili.

Tällä hetkellä syötämme vain satunnaisesti hauhaun nappulaa kun pääasiallinen ruokinta on barfausta.

Marketin koiranmakkaroista kyllä tuo hauhaun oma vie pisimmän korren ravintosisällöltään, kun sisältää (muistaakseni) 97% prosenttia lihaa.
lk hollanninpaimenkoira 12/2014

lobsteri.blogspot.fi

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Tiistaina, 16.11.2010 klo 19:51  
+
0
Eikö silloin kannattaisi ostaa halvemmalla hinnalla ihan sata prossasta lihaa ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Tiistaina, 16.11.2010 klo 20:18  
+
0
^ Olen miettinyt ihan samaa aina kun ihmiset kehuskelevat ostavansa "todella lihapitoista koiranmakkaraa" :nauru: Itse todellakin ostan mieluummin ihan sitä 100% ja paaaljon halvemmalla :peukku:
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Canidae

Canidae
Viestimäärä: 182

VS: HAU HAU -KOIRANRUOAT - Torstaina, 18.11.2010 klo 13:10  
+
0
Vai että oikein kehuskelevat, siinäpäs erikoinen verbi niitä varten jotka yrittävät edes jotenki syöttää ns, parempaa ruokaa koirillensa. Kaikilla ei ole resursseja/halua perehtyä barfaukseen, ja minusta on parempi että sitten jos ei ole tietoa kuinka barfataan oikein niin että koira saa kaiken tarvitsemansa on parempi pysyä nappuloissa ja esimerkiksi koiranmakkaroissa/ antaa raakaa lihaa.

Itse kyllä olen ajatellut siirtyä kokonaan tuonne barfauksen puolelle, mutta pitäisi paremmin tutustua tuohon kennelrehun tarjontaan, kun marketeistä ja varsinkaan lähieläinkaupasta ei kaikkea löydy.
lk hollanninpaimenkoira 12/2014

lobsteri.blogspot.fi

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 22:30)