Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:12

Jahti & Vahti

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 29

norruska

norruska
Viestimäärä: 236

JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:12  
+
0
Jos tänne änkeäisi tästä keskustelua..

Onko muille tullut J&V'stä korvien kutinaa yms? Muuten meillä koirien turkit kiiltää ja karvanlaatu hyvää yms, mutta nyt sitten lekuri ilmoitti että ruoka vaihtoon, koirien korvat eivät siedä sitä. Kyllähän me ollaan huomattu että korvia raapivat paljon ja että niitä saa putsailla, muttei sitten ajateltu sen johtuvan ruuasta. Nyt pistettiin sitten ruoka vaihtoon, Nutra Nuggets tms, saa nähdä tuleeko sitten siitä.
Jahti ja Vahti oli jotenkin niin hyvää vaan noille otuksille, ne raksut sai helposti pilkottua koulutusnameiksikin yms.
Mutta siis, onko muilla ollut mitään korvien kutinaa yms J&V:stä?

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: JAHTI & VAHTI - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:04  
+
0
Täällä ei ole kyllä ilmennyt mitään haittoja J&V ruuasta. Mutta jos ell. sanoo ettei korvat ruokaa kestä, kannattaa se laittaa vaihtoon. En kuitenkaan lähtisi ostamaan mitään allergianappuloita, tai muita "muotinappuloita".


Muttamutta.. Kävin tänään hakemassa J&V energia nappuloita, ensin oli suunnitelmissa ottaa extra energiaa, mutta jotenkin päädyin ottamaan energiaa. Syöttääkö joku teistä extra energiaa? Millainen koira, kuinka aktiivinen ja kuinka paljon annatte nappuloita/vrk?

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: JAHTI & VAHTI - Lauantaina, 10.04.2010 klo 11:28  
+
0
^Minä oon välillä syöttänyt extra energiaa, nykyään yleensä energiaa, kun koirilla on jo ikää sen verran, että liikaenergia alkaa näkyä. Noin 1-2v iässä olen aika tuhteja ruokia syöttänyt, kun sillon ei ole mikään jäänyt koiraan. Koirina on suomenlapinkoira ja lapinporokoirauroot. Nappuloita taisi extra energia aikana mennä jotain viittä desiä per kuono per päivä, mutta määrät voi olla pielessäkin, kun siitä on jo aikaa.

(Viestiä on muokattu lauantaina, 10.04.2010 klo 11:29)

cerdaus

cerdaus
Viestimäärä: 1

VS: JAHTI & VAHTI - Lauantaina, 10.04.2010 klo 18:47  
+
0
Meillä on kyseisellä muonalla mennyt osa porukkaa aika ajoin..
Pyrin vaihtelemaan ja pitämään kavereiden ruokavalion vaihtelevana.
Mutta en ole kyllä koskaan huomannut mitään oireita ruuasta. Energy on parasta minusta tuosta merkistä. Myös kasvattieni omistajien käsken yleisesti siirtyä J&V energylle pentu muonan jälkeen.
Sen mikä minusta on ko ruuassa muuttunut niin "liiallinen suosio" nosti hintaa ja laatu ehkä myös hieman heikkeni,mutta edullista ruokaahan sen on,jos haluaa muonaa pelkästään antaa.

Koittakaa piruttaan Buusteria,on saanut myös aika suosion mutta on edullinen ja oikeasti toimiva muona. Uskaltaa siis suositella muillekkin :)
Elä ja anna muidenkin elää!
Pienelläkin teolla tai sanalla voit saada toisen onnelliseksi..

Myykin

Myykin
Viestimäärä: 272

VS: JAHTI & VAHTI - Lauantaina, 10.04.2010 klo 18:54  
+
0
Meillä toimii erinomaisesti!! Turkki tosi hyvässä kunnossa eikä ole ilmennyt kutiaa tms. Suosittelen lämpimästi mutat tottakai tämä on semmonen jokaisen koira henk. koht. juttu.

SannaRocky

SannaRocky
Viestimäärä: 25

VS: JAHTI & VAHTI - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 13:30  
+
0
Meillä Rocky syö pääosin Jahti&Vahtia ja hyvin tuntuu pojalle sopivan. Viime kesästä asti syötiin Kana ja riisiä, talvi mentiin Energialla ja alkuviikosta ostin taas Kanariisiä. Tarkoitus olisi tuo pentukin siirtää vähän vanhempana Kanariisiin, jos ruoka sopii sille.
~Tiibetinmastiffit Rocky (s. 30.11.2008) ja tytär Xena (s. 22.12.2010), kultainen Caru (s. 28.1.2013) ja pentupoika Pöhkis (s. 17.1.2014)~
~Sijoituksessa Heavy (s. 29.11.2012) ja Misty (s. 17.1.2014)~
~Ikuisesti muistoissa Möda (17.1.2010-22.7.2011) ja Lucy Luz (29.11.2012-9.4.2014)~
www.rockygroves.com

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: JAHTI & VAHTI - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 15:13  
+
0
Retulla on extra energia käytössä, liikkeessä lähes 24/7, isolla maalaispihalla, metsällä tai lenkillä. Koira on nirso syömään ja syö muutenkin vähän kerralla, niin pakko olla aika rasvasta ruokaa, sais olla itseasiassa vieläkin rasvasempaa. Retu oli mulle tullessa ja sitä hyvää ruokamerkkiä etsiessä pirun laiha, kyllä sillä ihan luut törrötti näkyvästi, ei lihonnut sitten millään. Nyt vasta alkanut ruoka maistua ja massaakin saada vähän enemmän, vaikka edelleenkin on hoikka. Extra Energia on toiminut Retulla tosi hyvin, vuoden verran nyt sitä syönyt, karvaakaan ei lähde samalla tavalla eikä kyllä ole muutenkaan tullut mitään "oireita" käytöstä.
Samaa ruokaa tosin syö suomenajokoira ja mäyräkoira, että niille se on kyllä aika tuhtia ruokaa, mutta kun oppi annostelemaan sitä niillekin, niin ei niilläkään ole mitään "ongelmia" EE:n kanssa.

Onko kokemuksia J&V:n penturuuista? Mulla on pelkkää hyvää sanottavaa J&V:n ruuista, ja ajattelin et vois tulevalle nassikalle näiden penturuokaakin syöttää, jos vaan passaa sille. Penturuokaa ei oo ihan äskettäin tullu ostettua, myydäänkö sitä minkä kokoisissa säkeissä ja millasia ne nappulat on?
- nimimerkki vaihtunut -
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.04.2010 klo 22:53)

SannaRocky

SannaRocky
Viestimäärä: 25

VS: JAHTI & VAHTI - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 15:55  
+
0
^Rocky söi pentuna aluksi J&V Penturuokaa, mutta oli liian tuhtia sille.

Muoks. Sitä myydään 10kg säkeissä ja nappulakoko on muistaakseni melko pieni.
~Tiibetinmastiffit Rocky (s. 30.11.2008) ja tytär Xena (s. 22.12.2010), kultainen Caru (s. 28.1.2013) ja pentupoika Pöhkis (s. 17.1.2014)~
~Sijoituksessa Heavy (s. 29.11.2012) ja Misty (s. 17.1.2014)~
~Ikuisesti muistoissa Möda (17.1.2010-22.7.2011) ja Lucy Luz (29.11.2012-9.4.2014)~
www.rockygroves.com
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 11.04.2010 klo 15:56)

HraLuuru

HraLuuru
Viestimäärä: 16

VS: JAHTI & VAHTI - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 21:22  
+
0
Meillä vaihto kana-riisistä energiaan toi hiivan korviin ja kutinan tassuihin! Vaihdettiin takaisin ja energian määrää vaihdellaan tarpeen mukaan muulla keinoin.. Todella tyytyväisiä ollaan, koira voi hyvin (ja) energisesti!:nauru:
Moon useemmiten aina oikias vaikka olisinki vääräs!
Dreeveri Arttu -08
Dreeveri Ronna -10

laurrrra

laurrrra
Viestimäärä: 23

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 12.04.2010 klo 18:57  
+
0
Meillä syötetään J&J kanariisiä, pysyy paino hyvänä kun nuo beaglet on vähän taipuvaisia lihomaan herkästi. Mitään ongelmia ole ollut, ja on oikeastaan yhtä laadukkainta ruokaa mitä tiedän :)
Mäykyn pennulle ruvetaan sitten syöttämään J&J pentua kun tulee, ja siirrytään aikusena kanariisin tai energiaan.
Beagle ei käy mettällä niin sen on parempi syödä tuota kanariisiä kun on hiukan kevyempää kuin energia, koska ei todellakaan tarvitse lisää energiaa, kun on jo tuollainen energiapallo :roll:
kk mäyräkoirauros Kultapuron Aarre Armas "Iiro" 170310 <3
+ liuta kaneja

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 13.04.2010 klo 11:58  
+
0
Oon myös syöttänyt nyt pari viikkoa jahti vahtia (kana riisi) ja on todella hyvää ruokaa,koiratkin tykkää tosi paljon. eli jatkossakin jahti vahtia aion ostaa. :jjei:
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 13.04.2010 klo 20:22  
+
0

Syöttääkö joku teistä extra energiaa? Millainen koira, kuinka aktiivinen ja kuinka paljon annatte nappuloita/vrk?



Kyllä meillä menee Extra Energiaakin, lähinnä rotikkauroksella(55kg,pian 6v). Joskus saatan antaa griffoneillekkin ja tykkäävät kovin kyllä syödä niitä mutta nappulat turhan isoja niiden pieniin suihin. Määrää vähän vaikea sanoa tarkalleen, mitä menee rotikalla. Riippuu ihan siitä, mitä on seassa ja kuinka iso lihaluu-annos ollut aamulla. Mutta jos ihan pelkkää nappulaa annan niin joku 10-12dl menee. Tällä hetkellä menee Energiaa sama määrä. Aika jännä sinänsä.. Mitään meillä ei harrasteta aktiivisesti, kotioloissa touhutaan kaikenlaista. Lenkkiä tulee päivässä n. 3h.

Mutta ruoka ei ole tosiaan hinnalla pilattu ja tuntuu oikein sopivalta Brit:in kanssa sekaisin syötettynä. Ennen kuitenkin meni pelkkiin isojen koirien nappuloihin 120e, nykyään nappulakulut on puolittunut puolella. :eek:

Meidän labbiksella on ollut välillä ongelmaa punoittavien tassunpohjien kanssa ja pitänyt valita ruokia sen mukaan. Sitä on ollut aina silloin tällöin mutta J&V:n aikana ei ole ollut tassuissa mitään. :peukku:

J&V:n kanssa ei taida olla ikinä sitä että joutuisivat myymään ei oota. Siitä isot plussat. Sekä plussat myös isosta nappulakoosta, nykyään monessa ruuassa tuntuu olevan niin pientä pipanaa.

Onko muuten J&V verrattavissa noin äkkiseltään laadultaan Hau-Hau:n?
(Viestiä on muokattu tiistaina, 13.04.2010 klo 20:23)

Tigru

moderaattori
Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 13.04.2010 klo 22:05  
+
0

Hannaaaa kirjoitti:

Ite syötetään pystärille J&Vtä ja ollaan pidetty. Aletaan beaglelle sitten ku on kasvanu. Hennaaaa, me ollaan syötetty ku koira on menny metälle. Energiaa se antaa ja kun laittaa pari dl niin eikö se sitteen kai riittäny meiän koiralle. Tottakai se paino pitää aina huomioida..
J&V:n nappulat vois vähä muuttua kun mun mielestä ne on vähä liian ''yksinkertasia''
tuo oli mun mielipide sitte :eitietoo:

Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Eara

Eara
Viestimäärä: 67

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 18:46  
+
0
^^Mulle on kyllä käyny pari kertaa niin, että kana-riisi on loppunut kun olisin ostanut...
Esimerkiksi nyt viime jouluna olin ostamassa, mutta kaikkialta pk-seudulta oli loppu. Ei siinä muistaakseni tarvinut sitkutella kuin noin viikko, mutta hetkellisesti oli loppu kuitenkin ;)
Ja viime viikolla kärräsin itse ulos sen hetken viimeisin kana-riisi säkin lappeenrannan agrimarketista(toki niillä voi olla niitä varastossa, ei esillä).

Meillä myös J&V:tä ja olen ollut tyytyväinen! Kana-riisiä siis menee lisukkeiden kera(raakalihaa ja piimää ja välillä öljyä).

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 20:00  
+
0
Mulla on myös käynyt niin, että J&V Energia on ollut loppu kun olen ollut ruokaa hakemassa. Ja mä kysyn aina, löytyykö varastosta, koska en viitsi kovin usein Agriin raahautua. Ja toisaalta monta kertaa on käynyt niin, että vien viimeiset säkit kaupasta (ja ne ovat viimeiset koska olen kysynyt, löytyykö lisää, kun olisin ottanut enemmän :cool:). Mä ostan kerralla yleensä kahdeksan säkkiä, kun jaetaan sitten kaverin kanssa. Sillä tahdilla haetaan parin kuukauden välein safkaa lisää.

muruisa

muruisa
Viestimäärä: 76

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 14.04.2010 klo 20:32  
+
0
^^^ Mun kokemuksen mukaan J&V yleisellä tasolla hyvinkin samanlaatuista kuin Hau-Hau.

Tosin kun kirjoitit punottavista tassunpohjista, meidän toiselle koiralle tuli nyt Hau-Haun aikana jonkinlainen hiertymä polkuanturaan (joka on kylläkin parantunut, ja tuli luultavasti liian innokkaasti aloitetun pyöräilykauden seuraksena). Ollaan siis syötetty ennen J&V energiaa ja nyt joulusta Hau-Hau kanariisiä. J&V energian aikana ei tassuongelmia ollut kummallakaan.

Mietinkin että ehkä J&V energia olisi kumminkin se parempi vaihtoehto, kun tuota pyöräilyä tulee harrastettua kesällä enemmänkin. Just tosin ehdin uuden säkin Hau-Hau:ta hommata :ttou:, mutta seuraava sitten taas jahtivahtia...
"Voi neuvoa toista vaan siihen asti mihin on itse matkallaan päässyt"

seropi Muru 12.10.2004
seropi Benny 05/2008
maatiaiskissa Patsy 05/2002

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: JAHTI & VAHTI - Torstaina, 15.04.2010 klo 23:08  
+
0
Jahdilla ja vahdilla on ollu useampiakin katkoksia ruuan saannissa, viimeks tosiaankin joulun- uudenvuoden alla parin viikon katkos jolloin ei saanu yhtään säkkiä, eli myytiin todellakin eioota. tuntuu että näitä katkoksia sattuu noin kerran- pari vuodessa.
J&V penturuoka toimi hyvin tuolla vanhemmalla, siitä kun yritettiin siirtyä energiaan niin alko kutina, vatsa löysällä ja koira kuihtu olemattomiin, sama kana- riisissä ja extrassa. ei mikään niistä tahtonut sopia. nyt ajattelin kokeilla tuolle nuoremmalle penturuokaa, kun tuo nykyinen golden eagle on turhan laihaa (ja hintavaa), joudutaan koko ajan sekoittaa jotain mukaan että pysyy normaalipainoisena. ehkä uskaltaisin kokeilla myös kana-riisiä tuolle vanhemmalle, nappuloiden koostumus on vissiin vaihtunut pariin kertaan sen viime kokeilun jälkeen, tai sitten vaan ulkomuoto...
hauskaa muuten kun ihmiset niin kehuvat että syöttävät kotimaista koiranruokaa, ei taida tuo J&V olla muuta kotimaista nähny kuin suomen rehun logo :wink:
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

dronttiedward

dronttiedward
Viestimäärä: 5224

VS: JAHTI & VAHTI - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 03:25  
+
0
Meidän maailman nirsoin belggariuros, jolle ollaan kokeiltu ihan oikeasti varmaan kymmentä eri merkkiä, rakastaa J&V:tä. Ihan mieletöntä, että koira suostuu jopa ihan kuivana syömään nappulaa! Kävis sille vaikka nameista. Ensimmäistä kertaa ikinä sitä ruokaa jääkin jonnekkin, ja painoa on tullut vihdoinkin lisää. Turkki on mielettömän kiiltävä ja paksu ja koko koira kaikin puolin hyvässä kunnossa, meillä ei kyllä vaihdeta J&V:tä mihinkään. :)
the only way to true happiness is to live in the moment and not be worried about the future

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 20.04.2010 klo 23:45  
+
0
Meillä on ollut Nellillä kasvattajan suosituksesta Jahti ja Vahti pentunappulaa, joka maistuu kyllä hyvin mutta mieletäni koiran turkki on hilseilevä, korvat erittävät ruskaa eritettä ja silmät vuotavat jonkin verran. Itselleni on tullut hyvin vahva tunne, että pennulle olisi hyvä kokeilla esim. kk ajan jotain muuta (pentu)ruokaa (onko edes välttämätöntä olla penturuokaa, kun kysessä on kääpiörodin edustaja?) ja katsoa muuttuuko pennun iho- ja korvaongelmat. Ehdotuksia mikä voisi olla hyvä vaihtoehto? Vanhempi koira syö Hills's z/d low allegen ruokaa suolisto-ongelmiinsa, olisiko katastrofi kokeilla tätä ruokaa pennulle esim. kuukauden ja katsoa näkyykö muutosta?
Ehdin juuri ostaa 10 kilon pussin Jahti ja Vahti penturuokaa ja jos se ei nyt sitten omalleni käy, niin jos päästän siitä luopua, niin pussin saa tulla hakemaan pientä korvausta vastaan (ostohinta oli 31e).
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 23.04.2010 klo 15:15  
+
0
-- tupla pois --
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.04.2010 klo 18:17)

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 02:00)