Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:12

Jahti & Vahti

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 29

rituu

rituu
Viestimäärä: 27

VS: JAHTI & VAHTI - Torstaina, 29.04.2010 klo 13:22  
+
0
Sopiiko jahti & Vahti saksanpaimenkoirille, tai siis onko niille oma kategoria, siis vaikka se energia, vai onko ihan sama mitä niistä syöttää?
Eli kun meille tulee vuoden sisällä sakemanniuros vahtikoirahommiin, ja tää merkki kuulostaa aika hyvältä vaihtoehdolta(: Riippuen kuitenki siitä et sietääkö koiran terveys sitä..

Kuinka paljon sitä kannattaa antaa..? Onko 4dl päivässä hyvä määrä? Eli aamulla 2dl ja illalla 2dl. Välillä tottakai sitte luita, lihaa ym.
~ Elä unelmoi elämääsi , vaan elä unelmaasi...~

Täällä taas..

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: JAHTI & VAHTI - Torstaina, 29.04.2010 klo 13:49  
+
0
Jahti&Vahtia voit syöttää minkä rotuiselle koiralle tahansa, kaikille se ei kuitenkaan sovi, mutta se on täysin rodusta riippumatonta.

Määristä ei kukaan osaa sanoa mitään tarkkaa, se kun on niin koira kohtaista. 4dl/pvä kuulostaa kyllä hyvinkin vähälle, jos ei joka ruokintakerralla saa lisäksi lihaa.

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: JAHTI & VAHTI - Torstaina, 29.04.2010 klo 20:00  
+
0
Ostin sitten tänään J&V-energian, kauheeta kun hämmästyin nappulakokoa! :eek: on muuten isoja.
Ei muutan haittais, mutta olin just siirtymässä koulutukseen nappuloiden kanssa eli olisi ruoka-annoksetkin tippuneet tietenkin sen mukana.
Pitää kait jatkaa namujen ostamista, kattoo nyt mitä keksii :eitietoo:

MUOKS. Paljon desinä pitäisi n. antaa?
Tottunu antamaan 4-8 dl päivässä, riippuen siis siitä esim. olenko kipeä=4dl, vai kova treeni ja liikunta päivä=8dl tuota nutro nuggets - performancea (kait se noin kirjoitetaan), niin siinä tuntuu olevan vähän vähemmän lihaa, pitäiskö laskea annostakin siis hieman?
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.04.2010 klo 20:03)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 30.04.2010 klo 01:30  
+
0

Ostin sitten tänään J&V-energian, kauheeta kun hämmästyin nappulakokoa!


Itse hämmästelin samaa kun ostin ekan kerran Extra Energian, siinäkin valtava nappulakoko. Saman kokoinen kuin Energiassa. Kana-riisissä näyttää olevan tuollainen lituskainen, mikä menee pikku tirriäisillekkin tarvittaessa oikein hyvin.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 30.04.2010 klo 10:38  
+
0
^ Hyvä tietää että siinä kana&riisissä on pikkukoirillekin ihan sopiva nappulakoko. Taidan ostaa sitä seuraavaksi.

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 30.04.2010 klo 13:40  
+
0
Nappulakoko on kyllä reilumpi mitä meillä aikaisemmissa nappuloissa, nykyisin koira syö siis extra energiaa. Mutta en ole kokemut mitenkään ongelmana, jos treenaan vain hieman, saa koira palkkana tuota J&V nappulaa, jos treenaan enemmän on sitten muut namit käytössä. En ole kokenut nappulan suurta kokoa ongelmana, saavatpa hampaat pureskeltavaa. Koira on siis pikkuruinen sheltti :hymy:

edit.typo.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12
(Viestiä on muokattu perjantaina, 30.04.2010 klo 13:41)

GoldenDog

GoldenDog
Viestimäärä: 3

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 19.05.2010 klo 21:14  
+
0
Mä syötän J&V normiruokaa (sopii myös herkälle koiralle) ja toimii tosi hyvin! =) Koiralle maistuu ihan OKsti, varsinkin ku on koiranmakkaraa ja jotain muutakin joskus mukana. Kakkaa ei tuu hirveesti, turkki kiiltää ja muutenki on hauva terve. Meilläkin kyllä pakkaa joskus koiralla korvat kutiamaan, en oo vielä yhdistäny sitä tohon ruokaa, mutta vois kyl käydä eläinlääkärillä kun nuo anaalirauhasetkin varmaan kaipaa tyhjennystä.
Kultsuenergiaa maalta

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: JAHTI & VAHTI - Torstaina, 20.05.2010 klo 01:15  
+
0
Meillä on labbis syönyt nyt kuukauden päivät kana-riisiä ja hyvin näyttää tuo rasva riittävän hyvän turkin ylläpitoon vaikka vähän epäilin. Positiivista se että koira saa nyt syödä isompia annoksia kuin aktiiviruokien aikaan. Sehän on aina nälkäiselle noutajalle melko positiivinen asia. :hymy:
(Viestiä on muokattu torstaina, 20.05.2010 klo 01:16)

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 21.05.2010 klo 00:02  
+
0
Mä annoin mun Jahti ja Vahti pentu pussin ilmaiseksi pois, kun siinä on niin valtavasti kalsiumia ja meidön pitää nyt välttää ainakaan mitään maksimiannoksia. Kunhan tuo u/d kuuri on ohi, niin taidan syöttää RC Junior Ultra Sensible pussin, joka ainakin maistuu Nellille. Olettaen että se pitää ne oksalaattikiteet poissa..
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 21.05.2010 klo 14:06  
+
0
mä ajattelin alkaa syöttää tuolle 10 kk labbisnartulle J&V energiaa, mutta nyt mietityttää että pitäiskö kuitenkin valita se pentu vähäks aikaa vielä, kun tuosta näkee että ei kyllä ole valmiiks kasvanut? ennen se siis sai Golden Eaglen large breed holistic puppya, mutta siinä ei läheskään riitä rasva, eli nyt saanut aika sekaisin tuota ja proformancen active adultia, ja vielä on yks 7,5 kg säkki bozita roburia syöttämättä kun saatiin ilmaiseks...mietityttää vaan mikä noista J&V:stä olis paras, varsinainen teräsmaha siis kyseessä ja energiaa tarvii silti aika paljon.
nyt toivon että meille ei tule samanlaisia kauhukokemuksia J&V: stä tuon kanssa kun meillä oli aikoinaan vanhemman koiran kanssa, sinäänsä harmi kun myydään vaan 15 kg säkkiä energiaa niin jos ei sitten yhtään sovi niin menee hukkaan.kanariisiä kun myydään 4 kg pussissa mutta se on ehkä turhan laihaa vielä, ehkä sitten aikuistuttua siirrytään siihen.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 21.05.2010 klo 15:52  
+
0

pitäiskö kuitenkin valita se pentu vähäks aikaa vielä, kun tuosta näkee että ei kyllä ole valmiiks kasvanut?



Miksi?
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 21.05.2010 klo 16:18  
+
0
Eihän koiran kuulu olla valmiiksi kasvanut 10-kuisena. Labbiksenkin kokoinen koira kehittyisi luonnollisesti 2-3-vuotiaaksi ainakin rotevuudessa. Valitettavasti ainakin osa tuomareista ilmeisesti suosii näyttelykehissä aikaisin kehittyneitä (tai jopa läskejä) nuoria koiria hoikempien ja pentumaisempien kustannuksella, vaikka isojen rotujen pennut ovat todellakin 10-kuisena vielä ihan keskeneräisiä ja niin kuuluukin. Penturuokaa ei silti musta ole tarvetta syöttää enää tuossa iässä.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 21.05.2010 klo 20:08  
+
0
^^mulle on joku viisas joskus kertonut, että penturuuassa kalsium/fosfori (olikohan se noin) suhde on nivelten kasvun kannalta paras mahdollinen. Ja siksi sitä pitäisi ison rodun pennulle syöttää vuoden ikään asti, kun nivelpinnat luutuvat vasta silloin. Mutta en tiedä. Itse ajattelin seuraavan säkin ostaa sitä JV energiaa. Jätkä täyttää siis 11kk.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: JAHTI & VAHTI - Lauantaina, 22.05.2010 klo 11:03  
+
0
^ Mä olen niitä pussien kylkiä vertailemalla taas tullut siihen tulokseen, että pentu- ja aikuisruokien Ca/P-suhteissa ei juurikaan ole eroja joitakin poikkeuksia lukuunottamatta. ;)
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: JAHTI & VAHTI - Lauantaina, 22.05.2010 klo 14:19  
+
0
^jep. Itse silloin kun etsin vaihtoehtoista ruokaa tolle ihan pikkupentuna (eukanubaa ei saanu mistään täältä) niin mun mielestä niissä oli hirveesti eroja..ainakin siis penturuokien kesken. Mutta sama se. Seuraava säkki on aikuisten ruokaa, jospa tuo vaikka vahingossa kasvais sillä aikuiseks ;)

ait

ait
Viestimäärä: 13

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 26.05.2010 klo 19:40  
+
0
syötin molemmille koirilleni J&V:tä viime syksynä.. vanhus sai kana ja riisiä, se olikin ihan ok..
Mutta ajattelin kokeilla sitä kevyt ruokaa,koska tuo on iän myötä ruvennut elopainoa kerryttämään vaikka olisi mikä ruoka kyseessä ja annoskoot..
Noh, tuo kevytruoka vei turkin aivan silmiin pistävän kamalan näköiseksi..

Ja juniorille syötin silloin penturuokaa ja turkki ei meinannu millään lähteä kasvamaan ja sontaa tuli ihan kamalasti ja silmät vuoti..(tää teräsvatsa kestää kyllä mitä vaan ja ei mene kurallekaan vaikka lennosta vaihtaisi ruokaa) mutta J&V ei vaan sopinu sitte millää..

Vaihdoin molempien ruuat sitten acanaan ja canidaeen..Johan on turkit upeassa kunnossa ja kakat minimoitunut varmaan kolme kertaa pienemmiksi..
(hinnan puolesta haluaisin syöttää J&V:tä!)harmi ettei meille sopinut.. :/

(kyseessä siis lapinkoirat)

nannae

nannae
Viestimäärä: 26

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 28.05.2010 klo 00:56  
+
0
meillä poika ollu tähän asti tosi huono käyttämään ruokaa ja saati syömään sitä. Kokeilin sitte jv:tä ja nyt yhden ison säkin jälkee on jo ihan eri koira! Ruoka maistuu jopa monesti päivässä ja kappas alkaahan se jo tarttuakin *tuulettaa* nyt ostin sitten tuota energiaversiota ja näyttää sekin maistuvan iha kuiviltaankin :)

Itse tulee lisättyä nappulan joukkoon vaihtelevasti lihoja,koiranmakkaraa, rahkaa,piimää,öljyjä,kananmunia ja joka annokseen tulee tuota racing valkosipulijauhetta. Välillä tulee sitten ostettua merilevää tms ja naudan luita pari kertaa viikossa.

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 28.05.2010 klo 13:45  
+
0

raggetti kirjoitti:


hauskaa muuten kun ihmiset niin kehuvat että syöttävät kotimaista koiranruokaa, ei taida tuo J&V olla muuta kotimaista nähny kuin suomen rehun logo :wink:



Niinpä. Saksalaista alkuperää, Joseran tehtailta tulee.
Josera

Tässä hyvä esite Jahti&Vahti-ruuista
Jahti&Vahti-esite

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 28.05.2010 klo 20:33  
+
0
Onko tullut missään nettikaupassa JahtiVahtia vastaan? Mä tuossa koitin äkkiseltään sitä googlettaa, niin ei oikein löytynyt.

Kotiinkuljetus kun olisi niin kätevä :wink:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 28.05.2010 klo 20:42  
+
0
Tässä muutama linkki.

Kennelrehu
Mur-Kis
Smartia
Puuilo
(Viestiä on muokattu perjantaina, 28.05.2010 klo 20:51)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 09:45)