Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.04.2010 klo 21:12

Jahti & Vahti

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 29

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 26.11.2010 klo 09:55  
+
0
^Meillä kävi aikanaan noin HauHaun kanssa. Ensin se sopi hienosti ja yhtäkkiä alkoi tulla hurjia määriä ulostetta ja tuntui, ettei koiriin jäänyt mitään ravinnosta.

SannaRocky

SannaRocky
Viestimäärä: 25

VS: JAHTI & VAHTI - Torstaina, 30.12.2010 klo 01:23  
+
0
Meillä tiibetinmastiffipojat syövät edelleen Jahti&Vahti kanariisiä. Pennun tosiaan siirsin siihen tuossa syksyllä ja tuo vanhempi on sitä syönyt jo reilun vuoden. Muuten ruoka sopii mielestäni pojille erittäin hyvin, mutta näin talvella tuo vanhempi tarvitsisi taas Jahti&Vahti energiaa, jota sai viime talvenakin sekaisin kanariisin kanssa. Alkaa tuo päivittäinen määrä muuten olemaan melkoisen korkea.. Tällä hetkellä tuo pentu saa päivittäin n. 5-7dl kahdessa osassa vielä ja vanhemmalle ei meinaa 10dl riittää. Lisänä pentu saa nivelvalmistetta ja molemmat lohi- tai kasviöljyä (rypsi-, pellavansiemen- tai auringonkukkaöljyä, mitä nyt sattuu olemaan) päivittäin ruokansa seassa. Lihoja ja luita +viiliä/piimää/kananmunan kuoria nuo ovat saaneet lisänä aina muutaman kerran viikossa, mutta nyt oli niistä pitkä tauko pennun kovan kasvupyrähdyksen vuoksi. Nyt kun suurin kasvu alkaa mitä luultavimmin olemaan ohi, otan ne taas lisäksi poikien ruokintaan.

Muoks. Sitä piti vielä sanoa, että huomasin kyllä nappuloiden rakenteen muuttuneen parikin kertaa tässä syksyn-talven aikana, muttei se ole ainakaan meillä vielä vaikuttanut mitenkään. Tosin ostan aina yhden säkin kerrallaan ja se riittää ainakin reilun kuukauden. Ensin nappulat muuttuivat uuden säkin myötä vähän eri näköisiksi ja viimeksi kun ostin säkin joulukuun alussa, oli nappuloiden koko mielestäni pienentynyt huomattavasti.
~Tiibetinmastiffit Rocky (s. 30.11.2008) ja tytär Xena (s. 22.12.2010), kultainen Caru (s. 28.1.2013) ja pentupoika Pöhkis (s. 17.1.2014)~
~Sijoituksessa Heavy (s. 29.11.2012) ja Misty (s. 17.1.2014)~
~Ikuisesti muistoissa Möda (17.1.2010-22.7.2011) ja Lucy Luz (29.11.2012-9.4.2014)~
www.rockygroves.com
(Viestiä on muokattu torstaina, 30.12.2010 klo 01:26)

koiramamma

koiramamma
Viestimäärä: 9

VS: JAHTI & VAHTI - Lauantaina, 01.01.2011 klo 19:54  
+
0
Meillä on syöty koko ajan J&V,ensin penturuokana ja nyt ostin junior säkin Kempeleen Agrimarketista.Hyvin maistuu koiruukselle ja ulosteet normaaleja.Turkki kiiltää ja ei ole ollut iho-oireita.Noin 2dlx2 päivässä annan.Piimää 2dlx1.

Hallenberg

Hallenberg
Viestimäärä: 3

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 31.01.2011 klo 13:53  
+
0
tota niin... täällä puhutaan isoista ja keskikokoisista koirista ymmärtääkseni. silti joku oli kirjottanu että yksi säkki kestää kuukauden. mulla on kaks koiraa ja toinen vaan iso rotu eikä säkki kestä kun viikon. koirat ei ole pulskia eikä paino ole noussut sitten aikuisiän painon saavutettuaan. ja me ei todellakaan olla mitään aktiiviliikkujia. Pikkusen ole hämillään!

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 31.01.2011 klo 15:21  
+
0
Minkä kokosta säkkiä sä käytät? Kuulostaa aika huimalta, jos 15kiloa menee viikossa.

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 31.01.2011 klo 15:34  
+
0
^Niin no Hallenbergillä näkyy olevan 60kg painava leonbergiuros (luki toisessa ketjussa) ja ei tuossa avakuvassa tuo toinenkaan pikkukoiralta näytä vaan vähintään keskikokoiselta/isohkolta, niin eiköhän sitä ruokaakin mene melkoisella syötöllä. Iso-koira määritelmä on suhteellinen. Itse miellän 60kg leonbergin jo jättiroduksi.

Meillä kun oli noita keskikokoisia (lapinporokoiria) neljä kappaletta, niin pelkällä nappulalla 15kg säkki meni kolmessa viikossa tai hilkkua vajaassa. Noista koirista urokset painavat nippanappa 20kg, nartut joitain kiloja vähempi.

(Viestiä on muokattu maanantaina, 31.01.2011 klo 15:35)

Hallenberg

Hallenberg
Viestimäärä: 3

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 31.01.2011 klo 18:22  
+
0
Joo tosiaan mulla toi leonbergi uros painaa ainakin se 60kg, mut en mä miellä sitä vielä jättiroduks koska suurrimmat rodut voi painaa sen sata kiloo. Sitte toi toinen koira on sekarotunen, jossa ainakin on sakemannia. Se painaa sellaset 40kg. Mä ostan energia nappuloita niille, sen 15kg säkin. Isompi jätkä syö päivässä sen 14dl.

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 31.01.2011 klo 21:38  
+
0
Eh, no kyllä 60kg on mun mittapuulla jättirotu :nauru: Ja yhteensähän sulla on 100kg koiraa ruokittavana. Ei yhtään ihme jos nappulaa menee noin paljon. Ootko aatellut että osan energiasta (=ruuasta) voisi korvata esim. lihaisella rasvalla tai vastaavalla?
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 31.01.2011 klo 22:08  
+
0
Ajattelin siirtyä nyt pentunappulasta aikuisten napuun, Luna siis 7kk, nafti 20kg, 57cm, olemus aika kuikelo. Penturuoka arvoiltaan olis jees, mutta kun ruoka syödään koulutuksen yhteydessä, napun koko on rasittava. Oiskos vielä kasvavalle yksilölle parempi Energia vai Extra energia? Lihomisen pelkoa ei tunnu olevan. Lisukkeena menee lihaa tai kalaa, kerran päivässä tilkka lohiöljyä ja joskus kananmunaa. Satunnaisesti koiralle sopivia tähteitä, juustoa ja piimää. Ja mieluusti ottaisin vähän isomman nappulakoon kuin tuo pentujen herneenpuolikas.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 31.01.2011 klo 22:57  
+
0
Minä ostin juuri Energiaa. Aika lailla samanlaista prosenteiltaan (25/17 vrt. 29/18) ja maistuu hyvin. Aattelin että Extra-Energia on liian tuhtia. Nappulakoko on tosiaan paljon kätevämpi, varsinkin kun syöttää palkkana. :hymy:
Toi Junior (jota "pitäisi" syöttää penturuoan jälkeen) on liian kevyttä ainakin mun pupsille.
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: JAHTI & VAHTI - Maanantaina, 31.01.2011 klo 22:58  
+
0
Jos lihominen ei ole ongelma, niin tietysti otetaan aikuisten energiaversio.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 01.02.2011 klo 15:05  
+
0
Meillä siirryttiin vastikään pois penturuoasta ja tilalle valitsin J&V Energian.

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 01.02.2011 klo 15:13  
+
0

Hallenberg kirjoitti:

Joo tosiaan mulla toi leonbergi uros painaa ainakin se 60kg, mut en mä miellä sitä vielä jättiroduks koska suurrimmat rodut voi painaa sen sata kiloo. Sitte toi toinen koira on sekarotunen, jossa ainakin on sakemannia. Se painaa sellaset 40kg. Mä ostan energia nappuloita niille, sen 15kg säkin. Isompi jätkä syö päivässä sen 14dl.



Niin, eipä sillä ole väliä miksi itse ne miellät, mutta täällä keskikokoisista ja isoista koirista keskustelleet puhuvat hiukan eri koon koirista, sillä yleisenä määritelmänä sinulla on yksi jättirotuinen ja yksi iso koira. Mulla tuo neljän koiran lauma niitä keskikokoisia koiria jotka söi 15kg säkin siihen vajaassa kolmessa viikossa, painoi yhteensä vajaa seitsemänkymmentä kiloa.

Hallenberg

Hallenberg
Viestimäärä: 3

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 19:33  
+
0
Mä syötän ton ruoan jatkuvasti piimän kanssa ja välillä tulee laitettua ihan raakaa lihaa sekaan. Aika paljon saavat myös kotiruokaa jos jää yli. Siiten nää saa noita aitoja luita missä lihaa rutkasti ympärillä. Mutta kyllä niitä nappuloita silti menee :)

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: JAHTI & VAHTI - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 20:48  
+
0
Ostin sitä Energiaa, rasvan määrässä ei ollut huikeaa eroa Extra energiaan verrattuna, ja lihaa ja öljyä voi sitten pistää sekaan. Saatiin kaupanpäälle 2 pötköä samanmerkkistä koiranmakkaraa. Se on aika kiinteää, joten leikkasin ihan paloja siitä ja sain syötettyä treenin ohessa taskusta niitä. Ei möössääntynyt yhtään. Ihan varmaan hyvä vaihtoehto nakille tai makkaralle, kun moni niitä syöttää koulutusnameina.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 08.02.2011 klo 19:50  
+
0
Hmm, myydäänkös Jahti&Vahtia pienemmissä säkeissä ollenkaan? :mietiskel: noi nettisivut ei mulla jostain syystä nyt oikein toimi niin en pääse sieltä kattelemaan. Aikeena olis vaihtaa Brit Caresta sen tyyriin hinnan vuoksi todennäkösesti tuohon kana-riisiin, niin kokeilisin mielummin ensin sillä pienellä säkillä kun että heti ostais tuon 15kilon määrän jos ei sovikaan. Täällä on useimpien nappuloiden kanssa ollut ongelmana se sonnan määrä ja lenkeillä jatkuva kakkiminen. Brit Caren kanssa tuota probleemaa ei ole mutta on se kumminkin melko kallis merkki niinh... :roll:
Bokseri Oona 25.11.2009

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 08.02.2011 klo 19:56  
+
0
^Neljän kilon säkeissä myydään myös.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: JAHTI & VAHTI - Tiistaina, 08.02.2011 klo 21:20  
+
0
^Ok, ja kiitos nopeasta vastauksesta. :hymy: Huomenna siis kaupoille.
Bokseri Oona 25.11.2009

suskie

suskie
Viestimäärä: 412

VS: JAHTI & VAHTI - Perjantaina, 11.02.2011 klo 08:42  
+
0
^^^^ Mekin saatiin sitä koiranmakkaraa kaupan päälle, mutta ei se oikein sopinut tuolle hurtalle. Paitsi jos tykkää kananmunapieruista. :kieli:

nevermind

nevermind
Viestimäärä: 498

VS: JAHTI & VAHTI - Lauantaina, 12.02.2011 klo 14:20  
+
0
^Kukapa niistä tykkäis. :nauru:
Löysin nyt vihdoin ja viimein sen agrimarketin ja kävin 4kg säkin kana-riisiä hakemassa. Aiika piiloon olivat sen täällä Tampereella saaneet, pariin kertaan piti se tienpätkä ajella ennenkun bongasin kaupan sieltä rakennusten takaa. Aikamoinen järkytys nappulakoosta tuli kun tuon pussin avasin! :eek: tuli ihan mieleen ne semmoset kauratyynymurot. Mutta toivottavasti nyt sopis tää sapuska Oonan masulle, maistuvuus oli ainakin erinomainen. :hymy: aamulenkillä sontaa tuli ainakin ihan normaalimäärä, mutta eipä nuita muroja nyt kauheesti iltaruuan seassa vielä ollut.
Bokseri Oona 25.11.2009

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 29
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 02:45)