Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:36

Koulutusnamit

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 16

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 20.01.2012 klo 20:43  
+
0
Mä en kyllä usko, että Frolicit rasvan takia lihottaa, 14,5% on ihan kohtuullinen määrä rasvaa, monessa normaalissa ylläpitokuivamuonassa on sama rasva-%.. Mä luulen, että se syy, miksi Frolicit lihottaa, on sokerit ja hiilarit. ;)
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 22.01.2012 klo 20:07  
+
0
^Hyvin mahdollista :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Maiza

Maiza
Viestimäärä: 734

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 31.01.2012 klo 11:39  
+
0
Meillä käytetään broitsun sydämiä ja joskus jos jaksan niin kuivatan itse hevosen palalihaa lastuina uunissa.
:))
Japaninpystykorva narttu, "Elli" s.12.06.2011
Saksanpaimenkoira uros, "Hiisi" s.16.05.2012

Puolipitkäkarvainen maatiaiskolli, "Kasper" s.25.05.2011

Neiti Kiia Marianna, s.21.07.2013

Enkeleinä taivaalla japsirouva Ronja & Sakumaanikko-uros Milo <3

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 21:59  
+
0
Meiltä loppu frolicit! Täytynee käydä joskus ostaan lisää (oikeen 37 pv kesti 1,5 kg). Nyt siis mennään Trixien nameilla (jotka Tadaa! saatiin ilmaseks kun ostettiin Trixien kosketuskeppi). Ja sanonmpahan vaan: älkää koskaan ikinä missään tilanteessa milloinkaan kertaakaan ostako Trixien mixture-nameja. Ne on ihan hervottoman kokosia ja vaikea pilkkoa (pienin joku frolocin kokonen, suurin n. 2 x frolic). Ja erehdyksessähän minäkin tuollaisen ostin kun kosketuskepin mukana saatiin Baffoksia ja luulin et ois samanlaisia. Mutta ei. Järkäleitähän nuo. Pitää taas joskus leipoa tuolle itse nameja. Mietin et tekiskö munkkien ohjeella sellasen levyn ja sit siitä taikinarullalla vetelis paloja.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 01.02.2012 klo 23:27  
+
0

Strikku kirjoitti:

Mietin et tekiskö munkkien ohjeella sellasen levyn ja sit siitä taikinarullalla vetelis paloja.



Meinasitko siis ihan oikeaa munkkitaikinaa? On olemassa paljon terveellisempiä ja parempiakin vaihtoehtoja. Munkit ei ihan oo se koiran juttu.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 02.02.2012 klo 22:32  
+
0
Ei, ihan koiranmunkkitaikinasta. Aikalailla samaa tavaraa kuin oikea munkki, mutta ilman sokeria ja hiivaa, sekä osan vehnäjauhoista olen korvannut perunajauhoilla.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 03.02.2012 klo 09:13  
+
0
^ Ei kuulosta vieläkään hyvältä. Mikset tee namupaloja jostain lihapohjaisesta? Itse on tollasia jauhomössöjä antaisi edes hätätilanteessa.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 03.02.2012 klo 12:43  
+
0
No. siihen on kaks syytä.

1. Lihan työstäminen on sairasta. Toissa vuonna jauhelihanameja ja antaa olla viimenen kerta. Menee tunti leipoa taikina.
2. Tuo rakastaa noita "munkkeja". Se menee ihan sekaisin ja tekee mitä vain. Ja kun tarkoituksena olisi vain herätellä tekemisen iloa sisälläkin. Ei sen enempää.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 09.02.2012 klo 14:28  
+
0

Strikku kirjoitti:

No. siihen on kaks syytä.
1. Lihan työstäminen on sairasta. Toissa vuonna jauhelihanameja ja antaa olla viimenen kerta. Menee tunti leipoa taikina.
2. Tuo rakastaa noita "munkkeja". Se menee ihan sekaisin ja tekee mitä vain. Ja kun tarkoituksena olisi vain herätellä tekemisen iloa sisälläkin. Ei sen enempää.


Todella helpolla pääset, jos keität possunkieltä tai -sydäntä noin 40-50 minuuttia vedessä ja sitten jäähtyneenä leikkaat saksilla/veitsellä pieniksi palasiksi. Säilytät avoimessa rasiassa jääkaapissa. Pääset paljon helpommalla kuin kaulimalla jotain taikinaa...
Eivät sotke sormia ja kelpaavat myös aivan kuivina, jos mieluummin haluat antaa kuivatettuina.

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 09.02.2012 klo 19:36  
+
0
^Kompsista komps. Myös maksaa voi hyvin keitellä tai jos mulle tulee yhtäkkiä jotku yllätystreenit eikä maksaa/kieltä/sydäntä oo heti saatavilla niin nappaan jääkaapista jotain ihmisten lihaa, vaikka broilerin fileesuikaleita. Niitä keittelee joku 5-10 min ja antaa jäähtyä ja leikkelee paloiksi. Siinäpä se. Tuommoset jauhomössöt ei tosiaankaan ole hyväksi.
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 09.02.2012 klo 21:19  
+
0
Ja jos haluaa käyttää jauhelihaa ja kypsänä, niin ite tein joskus tämmösiä kikkareita: jauhelihaa + kananmunaa, suhteessa ehkä 2-3 munaa per puol kiloa jauhelihaa. sekotin vaan puukapustalla sekasin ja iskin leivinpaperin päälle sormin kokkareita. Ei ne mitään lihapullia tarvi olla, mutta semmosia suupaloja. Tai sitten liiskaa levyksi ja pienii veitsellä. Ei menny kauaa. Valmiiden antaa jäähtyä ja pistää vaikka pakastepusseihin pakkaseen semmosina kerta-satseina mitä käyttää. On ainakin proteiinia.

Mä oon noihin broiskun sydämiin tykästynyt, tai siis Luna on. Löysin jostain pakasteena valmiiksi keitettyjä sydämiä (oisko ollu murren murkinan...), ja ne ei tarvi kuin sulattaa ja mahdollisesti puolittaa jos viitsii. Raakojen sydämien kanssa en viitti treeneissä pelata, ällöttää veri taskunpohjalla ja hanskoissa. Nyt tuli raakojakin kumminkin ostettua. Kuinka kauan noita tarvii keittää, ei varmaan kovin kauaa? Pakasteena siis nuokin. Ja eikös ne voi sitten pakastaa uudestaan osan satsista keittämisen jälkeen? Ja mitä se kivipiira on? Eikös sekin oo joku kanan sisuskalu mitä voi koulutusnamina käyttää? Ravintoarvoltaan millaista tavaraa? Proteiinipitoinen / runsasrasvainen?
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

Maiza

Maiza
Viestimäärä: 734

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 10.02.2012 klo 07:00  
+
0

TwoBeans kirjoitti:

Ja jos haluaa käyttää jauhelihaa ja kypsänä, niin ite tein joskus tämmösiä kikkareita: jauhelihaa + kananmunaa, suhteessa ehkä 2-3 munaa per puol kiloa jauhelihaa. sekotin vaan puukapustalla sekasin ja iskin leivinpaperin päälle sormin kokkareita. Ei ne mitään lihapullia tarvi olla, mutta semmosia suupaloja. Tai sitten liiskaa levyksi ja pienii veitsellä. Ei menny kauaa. Valmiiden antaa jäähtyä ja pistää vaikka pakastepusseihin pakkaseen semmosina kerta-satseina mitä käyttää. On ainakin proteiinia.

Mä oon noihin broiskun sydämiin tykästynyt, tai siis Luna on. Löysin jostain pakasteena valmiiksi keitettyjä sydämiä (oisko ollu murren murkinan...), ja ne ei tarvi kuin sulattaa ja mahdollisesti puolittaa jos viitsii. Raakojen sydämien kanssa en viitti treeneissä pelata, ällöttää veri taskunpohjalla ja hanskoissa. Nyt tuli raakojakin kumminkin ostettua. Kuinka kauan noita tarvii keittää, ei varmaan kovin kauaa? Pakasteena siis nuokin. Ja eikös ne voi sitten pakastaa uudestaan osan satsista keittämisen jälkeen? Ja mitä se kivipiira on? Eikös sekin oo joku kanan sisuskalu mitä voi koulutusnamina käyttää? Ravintoarvoltaan millaista tavaraa? Proteiinipitoinen / runsasrasvainen?



No siis onhan näitä broitsun sydämiä ihan kuivattunakin eläinkaupoissa. Meillä käytetään niitä kuivattuja sydämiä..
Japaninpystykorva narttu, "Elli" s.12.06.2011
Saksanpaimenkoira uros, "Hiisi" s.16.05.2012

Puolipitkäkarvainen maatiaiskolli, "Kasper" s.25.05.2011

Neiti Kiia Marianna, s.21.07.2013

Enkeleinä taivaalla japsirouva Ronja & Sakumaanikko-uros Milo <3

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 10.02.2012 klo 22:14  
+
0
Meillä on ollu vaikka mitä: possun ja naudan sydäntä, mahaa, keuhko- ja ruokatorvia, kengurua, poroa, hirveä, broiskua ja kaikkea muuta mitä eläinkaupasta löytyy. Mutta yksinkertaisesti Rolle syttyy munkeista (tai sitten kananmunavaahdosta, jota olen laittanut hieman päälle). Ei se muista niin syty, kyllä se niiden eteen töitä tekee, muttei himoitse aina vain lisää ja lisää. Kyl ne sitten menee hyvinä motivaattoreina, kunhan se tekemisen meininki on saatu päälle.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 12.02.2012 klo 09:34  
+
0

Strikku kirjoitti:

Meillä on ollu vaikka mitä: possun ja naudan sydäntä, mahaa, keuhko- ja ruokatorvia, kengurua, poroa, hirveä, broiskua ja kaikkea muuta mitä eläinkaupasta löytyy.


Kiinnitin huomiota tuohon sanaan "eläinkaupasta". En yhtään ihmettele, jos koirasi ei niistä syty. Mitäpä, jos kokeilisit ihan tavallisen marketin lihaosastolta ostetusta tuoreesta kielestä tms. edellä olevien ohjeiden mukaan tehtyjä namipaloja?
Eläinkaupan valmistuotteilla, olkootkin vaikka kuinka 100% lihaa ja tuoreesta tuotteesta tehdyllä on ero kuin yöllä ja päivällä. Teollinen ruoka on sananmukaisesti teollista.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 12.02.2012 klo 22:01  
+
0
^Tosi paljon onkin, kun kaupan omistaja ihan itse keittää tai kuivattaa ne barf-tuotteista. Ja otit kai huomioon, ettei ruokakaupasta saa esim. kengurua (tähän asti ainoa, jonka eteen viitsii tehdä edes vähän töitä).
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Tigru

moderaattori
Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 13.02.2012 klo 20:56  
+
0
^Saa sitä kengurua ruokakaupastakin. Siitä taas voidaan olla montaa mieltä onko mitään järkeä syöttää koiralle kengurua. Ainakaan Suomessa.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 14.02.2012 klo 21:32  
+
0
^Ei ainakaan kotipuolestasaa kengua. Ei se toki kovin ekologista ole, mutta kun ei koiralle muu oikein maistu, niin kyl sille ny jotain on palkaks annettava. Nytkin frolejen jälkeen se on alkanut hylkimään myös muita teollisia nameja. Onneksi niitä, ettei froleja, kun froleja saa yhden pussin (1,5kg) samaan hintaan kuin muita 150-200 grammaa.

Tuli vaan mieleen, et jos tuolle koittais jotain ite keitellä niin mitä olette keittänyt, missä nestemäärässä ja kuinka kauan? Ja käytättekö keittämiseen vettä? Itse olen keitellyt jauhelihaa sillä tuloksella, että jouti kompostiin.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 14.02.2012 klo 21:37  
+
0
Koira kyllä motivoituu vaikka omasta nappularuuasta kun on tarpeeksi nälkä ;) Että ei sitä kengurunsisäfileetä tarvi sillä perustella.

Vedessä oon keittänyt kieltä ja munuaista, about joku 30min.

/Mun mielestä on hassua et sun porukat just ja just ostaa koiralle jotain muuta ku markettinappulaa mut sit taas jotain kengurua ostetaan ihan tosta noin :D onkohan asiat vähän väärässä tärkeysjärjestyksessä?
(Viestiä on muokattu tiistaina, 14.02.2012 klo 21:39)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 14.02.2012 klo 21:59  
+
0
^ Mitä jos ei huoli nappua palkkana, vaikka olis ollu useamman päivän paastolla? Täällä kyllä kelpaa kupista, mutta palkkana ei suostu ottamaan.

Ja lähinnä tarkotinkin, että keitetyistä/kuivatuista kelpaa vaan kengu.

/ Siin on sellanen pointti, et minä itse omilla rahoillani (mm. Joulu- ja synttärilahjarahat + viimevuonna stipendirahat) käytän koiraan, puolet nameihin. Suostuu noi jotain alennuksesta ostamaan, jos itse keksivät, mutta jos minä ehdotan niin ei. Eli meillä on työnjako niin, että vanhempani ostavat kuivaruoan (suostuivat vaihtamaan pois markettinappulasta, kun kärräsin ne eläinsuojeluyhdistykselle) ja lihat ja minä sitten ostan tarvikkeet ja namit.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 15.02.2012 klo 00:01  
+
0

Strikku kirjoitti:

^ Mitä jos ei huoli nappua palkkana, vaikka olis ollu useamman päivän paastolla? Täällä kyllä kelpaa kupista, mutta palkkana ei suostu ottamaan.



Ootko sitten kokeillut kaukopalkkaa?
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 08:45)