Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:36

Koulutusnamit

Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 22.07.2013 klo 19:46  
+
0
HHC:n täyslihajutskat (ja muutkin täyslihanamit) on meidän juttu, koska Analle ei voi syöttää mitään missä on esim. viljaa tai riisiä.

Täytyy kertoa meidän ekoista mätsäreistä:
Ajattelin, että nurmikenttämätsärit on niin haastavat, että on pakko keksiä joku huippuherkku namiksi. Pidin nopeesti possunfilettä uunissa hetken (ettei tarttis raakaa possua antaa mätsäreissä). Hiki hatussa sitä pilkoin puukolla pieniksi suupaloiksi ja olin jo myöhästyä sen takia itse mätsäreistä. Tarjosin kokeeksi vielä kotona yhtä suupalaa, ja mitä tekee meidän kääpiöneiti?
Pudottelee palasta lattialle, nappaa suuhun, lattialle, suuhun... ja alkaa leikkimään tämän kanssa. :roll: Ajattelin vielä kokeilla samoja "nameja" mätsäreissä ennen kehään menemistä, mutta leikiksihän se muuttui sielläkin. Onneksi varasin mukaan HHC:n herkkuja, ne sentään söi heti ;)
Bolognesenarttu 7/2012

torttu13

torttu13
Viestimäärä: 11

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 23.07.2013 klo 14:32  
+
0
meillä enen käytin namipusseja kuten duo luita ja suklaa nappeja(koiran) mutta nekin pieni pussi maksoi tyyliin kolme euroo niin alettiin ostaa mm. hau haun parinkilon ruoka säkkejä joista oon ottanu nameja lenkille ne tulee halvemmaks kun pikku nami pussukat mutta antamis määrän suhteen pitää olla tarkka ettei koira ala lihoon

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 23.07.2013 klo 18:01  
+
0
Miten tarkkaan ootte muuten noudattanu noita HHC:n kpl/päivä-suosituksia? Anan kokoiselle koiralle kun sais suositusten mukaan antaa vain max 5kpl noita tonnikalapaloja, mutta joskus menee kyllä yli (erityisesti mätsäripäivinä ja kursseilla). Toki pilkon niitä itse palasiakin paljon paljon pienemmäksi, mutta silti menee joskus yli suositusten.
Bolognesenarttu 7/2012
(Viestiä on muokattu tiistaina, 23.07.2013 klo 18:02)

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 26.07.2013 klo 00:58  
+
0
^ Mä sivuutan kaikki annosohjeet naureskellen. Useimpien kuivaruokien mukaan tuon pitäisi syödä jopa 600 g ruokaa päivässä. Se saa kuitenkin vain n. 200-300g, eli puolet. Hurjimmat on Pedigreen annospussit, niitä pitäisi antaa 8. Itse antaisin kuitenkin vain kaksi.

Mulle on siis ihan se ja sama, mitä pussin kyljessä lukee määrän osalta. Nameja annan tasan sen verran mitä tarvitsen vaikka jossakin koulutuksessa, ja ruoan määrän olen oppinut kokeilemalla.hyväksi. Ruoan valmistaja kun ei voi etukäteen tietää juuri sinun koirasi yksilöllistä energiankulutusta.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

Mellis

Mellis
Viestimäärä: 8

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 26.07.2013 klo 22:47  
+
0
Vanhemman koiran kanssa Frolicit ja ihan tavisnakit/lihapullat oli treenatessa ja näyttelyissä käytössä. Nykyään nuoremman koiran allergioiden vuoksi teen itse porosta/kalkkunasta ja kananmunista namit. Valmiina ostan vain kuivattua peuraa tai kalkkunan kauloja. Välillä kaipaan sitä helppoutta kun vaan osti kaupasta jotain, mutta kyllähän nuo silmät kiiluen kiipee vaikka puhun noiden omatekoisten nokareiden vuoksi... :D

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 28.07.2013 klo 13:05  
+
0
Nykyään broilerin sydämet käytössä. Ne on kätevän kokoisia. Suuremman työn jälkeen lopuksi rustoluu :peukku:

Emmuska

Emmuska
Viestimäärä: 328

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 30.07.2013 klo 17:41  
+
0
Meillä käytössä herkkuina pääasiassa markettinappulat, kiitos! herkut, kanan sydämmet, vähän väliä jotain lihoja luita, ihmisten jämiä ja jotain muita eläinkauppa herkkuja. Onneksi toi on niiin ahne että kelpaa mikä vain! :kieli: Mutta parhaiten tekee kun juustoa tai nakkia löytyy taskusta :nauru:
RTK2 TK1 BH Fatikon Hera <3
Emma <3
http://ekanoma.blogspot.fi/

Pixu

Pixu
Viestimäärä: 1319

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 27.10.2014 klo 09:31  
+
0
Just mietin, että minkähän takia nakki vaan on niin mahdottoman hyvää monen koiran mielestä? :nauru: Se ei kuitenkaan varmaan erityisesti maistu millekään, paitsi suolalle ja rasvalle.

Pitääkin tänään väsätä noita itsetehtyjä nameja pakkaseen valmiiksi, inhoan pilkkoa ennen treenejä nameja valmiiksi kauhealla kiireellä.
Dalmikset Rölli & Ronja

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 27.10.2014 klo 18:10  
+
0
Mä en ole itse jaksanut tehdä koulutusnameja. Frolicit on hyväksi havaittu ja niitä aion käyttää jatkossakin. Olemmä kyl joskus lihapullia ja nakkejakin antanut...
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

kltainen

kltainen
Viestimäärä: 62

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 21.01.2015 klo 15:44  
+
0
Tällä hetkellä käytän mieluiten kissan kuivanappuloita, koska ne on pieniä, kuivia (ei tahraa käsiä ja taskuja) ja koiran mielestä erittäin herkullisia.
Lisäksi kaapeista löytyy kuivalihakuutioita, erilaisia pikkuruisia herkkunappuloita ja pakkasesta valmiiksi kuutioituja nakkeja. Jälkimmäiset voittaa tietenkin kaikki muut herkut, mutta olen tosi laiska pilkkomaan niitä nakkeja.

Takkutilda

Takkutilda
Viestimäärä: 1

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 29.11.2016 klo 12:21  
+
0
Meillä kun on tuo yorkkipentu 5kk eli minikokoinen karvaturri, niin namien oikea ajoitus on tosi hankalaa, kun pitää niin alas kumartua ja mulle on tullut selkä tosi kipeeksi jatkuvasta kumartelusta, puhumattakaan pitkästä miehestäni. Kävin luennolla koirakoulussa ja ostin sieltä treeninamiksi tarkoitettua tahnaa, joka meni meillä kuin kuumille kiville, sitä tais olla kolmea eri makuakin, oli todella kätevää ja siistiä. Ongelma on vain siinä, että tuubi oli aika pieni, eikä se kauaa meillä riittänytkään, vaikka kuinka pienen tipan siitä olisi pusertanut. Ja loppuja tahnoja oli tosi vaikea pusertaa tuubista ulos, joten sitä meni haaskoonkin jonkin verran. Ja asian tekee hankalaksi myös se, että koulun kauppa on auki vain kahtena päivänä viikossa vain kolme tuntia, joten sinne pääsy on osoittautunut ongelmaksi.
Eli asiaan: luennolla kouluttaja kyllä kertoikin, että näille pikkukoirille voi tehdä itsekin mössöjä ja syöttää sitä vaikka vanhasta ketsuppipurkista mutta ei kertonut sen tarkemmin, mistä aineksista jonkinlaista notkeaa mössöä voisi tehdä. Osaatteko neuvoa, mitä lihoja voi raakana koiralle syöttää ja mitä siihen kannattaisi sotkea joukkoon? Vai pitääkö kaikki liha/kala/kana/sisäelimet kypsentää ja sitten jauhaa, jollei ole valmiiksi jauhettuna? Haluaisin kuitenkin mahdollisimman terveellisiä nameja käyttää, varsinkin suolan kanssa pitää olla tarkkana ton minikokoisen kanssa. Keitettyä naudan maksaa, keitettyä kanaa olen käyttänyt pilkottuna kotona, kana vaan menee ihan sotkuksi taskussa, kun pitää olla niin pieneksi pilkottuna ettei jää järsimään niitä. Koira on myös äärimmäisen nirso ja namin pitäisi olla koiran mielestä tietty herkullisen hajuista, mulla ei niin väliä, kun teen sen tahnaksi ja pistän purkkiin.

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 29.11.2016 klo 17:53  
+
0
^ Raakaa lihaa voi toki koiralle syöttää, mut koulutusnamina vähän ehkä huono kun se tahna kuitenkin on siellä purkissa jonkin aikaa, niin pilaantuis vaan ja purkki alkaisi nopeasti haista.
Ehkä keittämällä jauhelihaa/broileria/possua/kalaa/mitä vaan periaatteessa, ja pienen määrän vaikka bataattia tai porkkanaa (myös keitettynä) sais lopputuloksesta sauvasekottimen tai blenderin jäljiltä notkean tahnamaista sosetta. Viljoja tai riisiä puuroksi keittämällä saattaa tulla hieman liian vetinen lopputulos, mutta kokeilemallahan se selviää. :hymy:
Toinen mikä tuli mieleen, olis tarpeeksi pieneen kokoon pilkotut kuivalihat. Esim. Hau-Hau Championilla on niitä täyslihaherkkuja, joista ite aina pilkon treeninameiksi ankkafilettä ja tonnikalapaloja, ne on sopivan pehmeitä saksille.
Toivottavasti löydätte hyvän ratkaisun! :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

jakiem

jakiem
Viestimäärä: 74

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 29.11.2016 klo 18:58  
+
0
Treeninameissa mie vannon Naturiksen "makkaran" nimeen :D On siis pötkössö, josta voi helposti leikellä sopivan kokosia palasia. Avaamattomana säilyy huoneen lämmössä, avattuna kaapissa jokusen päivän ja noita voi valmiiksi leikellä sopivan kokosiksi paloiksi annospussiin ja pakkaseen, jonka sitten ottaa sulamaan ennen treenaamista (ei sula edes kamalan kauaa). Yksi pötkö on 650 grammaa ja on ainakin miulla ollu tosi riittosa
Kääviln Nella (4/2002)
Toyviln Enni (6/2005)
Buhund Virna (7/2016)

Unesta piirretty, hiilistä hiottu - Kolmen koiran kopla ja se kaksijalkainen.

Koiratyttö99

Koiratyttö99
Viestimäärä: 8

VS: KOULUTUSNAMIT - Lauantaina, 31.12.2016 klo 12:54  
+
0
Mun villiksen lemppari nameja ehdottomasti natures menun pienet mutta lihaiset herkut, ja jos on masu kipeänä niin naudanmaha lastusta sellaisia pienia paloja
Keskikokoinen villakoiratyttö Helmi

Cataja

Cataja
Viestimäärä: 9

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 02.11.2017 klo 21:08  
+
0
Pystyisikö joku suosittelemaan jotain marketista saatavaa koiranmakkaraa, mikä ois koostumukseltaan lähellä ihmisten makkaroita, että pysyisi kasassa eikä mössööntyisi taskun pohjalle? Meillä kun menee tällä hetkellä päivittäin melko paljon makupaloja niin ei viitsisi syöttää niitä ihmisten suolasia makkaroista ja nakkeja kauheita kasoja.
suomenlapinkoira uros Tuisku 5/2005
australianpaimenkoira uros Kody 7/2017

  Siirry sivulle: 1 ... 14 15 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 11:15)