Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:36

Koulutusnamit

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 16

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KOULUTUSNAMIT - Lauantaina, 14.08.2010 klo 14:45  
+
0
Kiinnostava elementti tuo kieli.. Kertokaas joku viisaampi, että kun se kieli hankitaan (ilmeisesti kokonaisena? ja pakastettuna?) niin miten se valmistetaan? Heitetään toki kattilaan ja vettä päälle ja keitetään, mutta mistä tiedän, että se on kypsä?

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KOULUTUSNAMIT - Lauantaina, 14.08.2010 klo 14:54  
+
0
^Minä ostin joskus extemporeena sian kielen ihan kylmästä, muttei pakastettuna. Kait niitä löytyy siis jomminkummin. :)
Itse myös keitin, jonkun tunnin verran (alle tai yli, en muista) ja tarkistin kypsyyden nin että halkaisin nähdäkseni onko sisus vielä raaka. Sitten siitä arvioiden.

Oli jännä tunne kun kieli oli hyvän hajuista, maistoin palankin ja mietin että kehtaanko koiralle syöttää hyvää kieltä. No kehtasin, mutta vatsa meni sekaisin. :D

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: KOULUTUSNAMIT - Lauantaina, 14.08.2010 klo 15:37  
+
0
^:eek: hyvän hajuista...? Olin aivan varma, että se levittää kämppään sellaisen raadon hajun. Eikä kyllä näin kokeilematta kävis mielessäkään maistaa sitä :nauru:

Mutta ehkäpä kokeilen, kun ei tuon haastavammalta kuulostanut! Kiitos myrkku :kumarrus:
(Viestiä on muokattu lauantaina, 14.08.2010 klo 15:38)

myrkku

myrkku
Viestimäärä: 2138

VS: KOULUTUSNAMIT - Lauantaina, 14.08.2010 klo 18:43  
+
0
^En muista tuoksuiko se raakana kovin pahalta, mutta kypsänä se oli kuin suussa sulavan pihvin tuoksu! Lihaahan se on sekin :D Lihasta parhaimmillaan. Maksa sen sijaan saattaa lemahtaa!
Ja hyvää oli, napsin aina valmiiksi pilkottuja paloja kouluttaessa itsekin :nauru:

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 15.08.2010 klo 22:23  
+
0
Kyllä vaan minä ala-asteikäisenä maistelin kummitädin valmistamaa keitettyä kieltä, oli aromikasta ja maukasta.. Vaatinee hyvän liemipohjan pippureilla. Kumma kyllä nyt aikuisena, en ole yhtään varma saanko ainakaan lämpimänä syötyä. Eikä koira kieltä tietääkseni ole vielä päässyt maistamaan. Pitänee kyläillä kummitädillä :jjei:
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 06:34  
+
0
Mulla kyllä kielen kanssa paukuttais koko ajan takaraivossa se, et missä se oli sillä eläimellä ja miltä se siellä näytti. :eek:
En kyllä ihan heti sais maistettua.
Kuivattuna jos sais eläinliikkeestä (pitääpäs mennä katsoon) niin voisin koiralle kokeilla.

Onkos täällä muilla ongelmaa, että koira vetäisee namipalat kokonaisena?
Yritin eilen pilkkoa tokoon lihapullaa ihan pieneksi ja hyvin maistui. Automatkalla kotiin tuo sit yökkäsi autoon ja siellähän ne palaset möllötti ihan saman kokoisina, mitä ne sille annoin. :mietiskel:
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Annny

Annny
Viestimäärä: 273

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 08:48  
+
0
Tuota kieltä haluaisin myös kokeilla koirille nameiksi. Nyt kokeilussa on broilerin sydämmet ja hyi ne haisee :nauru: Treenien jälkeen pitää itse kiiruhtaa pesemään kädet :nauru: Ei koiratkaan erityismmin sekaisin noista menneet. Lore muutenkin huonosti nameista palkkautuu. Nappaa vaan namin suuhunsa ja tyyliin nielaisee sen kokonaisena. Joskus siltä tippuu kokonaisia namipaloja suupielistä, kun ei ole ehtinyt pureskella :roll: Leluista tuo tulee hulluksi. Luca taas palkkautuu nameillakin hyvin. Noita broitsun sydämmiä tosin ihmetteli...otti suuhun ja sylkäisi pois sitten otti takaisin suuhunsa ja pureskeli varovasti :nauru:
"Anything your dog can do my Border Collie can do better ;)"

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 15:27  
+
0
^^ Kyllä mulla koira ihan normaalisti ja aina syö herkkupalat kokonaisina. Ikinä en ole ajatellut asian olevan ongelma, päinvastoin, hyvä vaan kun koira ei jää pitkäksi aikaa pureskelemaan makupalaa. Toisinaan puraisee kerran, yleensä jos makupalat on kovia, esim. kuivia nappuloita, mut pehmeät menee ihan kokonaisina. Ehkä lihapulla ei teidän koiralle sovi, tai sit vaan automatka tai joku muu syy sai oksentamaan?
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 16.08.2010 klo 15:49  
+
0

Sonik kirjoitti:

Mulla kyllä kielen kanssa paukuttais koko ajan takaraivossa se, et missä se oli sillä eläimellä ja miltä se siellä näytti. :eek:
En kyllä ihan heti sais maistettua.
Kuivattuna jos sais eläinliikkeestä (pitääpäs mennä katsoon) niin voisin koiralle kokeilla.

Onkos täällä muilla ongelmaa, että koira vetäisee namipalat kokonaisena?
Yritin eilen pilkkoa tokoon lihapullaa ihan pieneksi ja hyvin maistui. Automatkalla kotiin tuo sit yökkäsi autoon ja siellähän ne palaset möllötti ihan saman kokoisina, mitä ne sille annoin. :mietiskel:



Meillä on sama ongelma Roosan kanssa! Roosa joskus nielee kokonaisena vähän pienemmän namin kuin lihapulla! Aina kún opetan Roosalle jotain,teen hyvin pieniä paloja,ettei Roosa nielaise liian suurta namua! -.-'

kkrista|`

kkrista|`
Viestimäärä: 26

VS: KOULUTUSNAMIT - Lauantaina, 21.08.2010 klo 19:54  
+
0
Oletteko kokeilleet noita Hill`ssin snacs:eja? Ne on siis kuivia herkkuja, keksien tapaisia. Niitä on erilaisia, esim vastustuskykyä vahvistavia ja hampaita hoitavia. Meillä maistettiin tänään ekaa kertaa ja menee kyllä aika hyvin kaupaks. Vaikka yleensä keksit ja muute sellaiset on täys nounou. Nyt menee jopa paloteltu keksi noiden seassa.
Elämääni värittävät:
Maltankoira mix Daisy, -07
Yörkshirenterrieri Tinja, -09
Ja pari kania :)

Naomi

Naomi
Viestimäärä: 7

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 16:59  
+
0
Kokeilin maksapasteijaa seuraamispalkkana suoraan tuubista koiran suuhun, ja se toimi tosi hyvin. Sitten koira ahneuksissaan teki hampaalla reiän siihen putkiloon ja alkoi olla aika sotkuista hommaa, mutta koira kyllä motivoitui paremmin kuin mistään muusta.

Juustojen ja makkaroiden kantapalat aina pilkon nameiksi. Suolaa näissä on aika paljon, mutta joka kerta on seassa myös Natural meny-nappuloita niin ehkä se vähän tasoittaa.

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 23.08.2010 klo 23:34  
+
0
Meillä loppui jokin aikaa sitten vallan kaikkien valmislihapullien ja nakkien käyttö treenien yhteydessä. Koiran ei tarvi syödä kuin yksi nakki/muutama lihapulla kun silmät alkavat olla punaiset ja se korvien raapiminen alkaa seuraavana päivänä.

Nyt namina menee HauHaun kuivattu liha (tyyristä on, mutta saapahan saksilla pieniksi paloiksi..), keitetty kieli ja itsetehdyt lihapullat. Vaikka meillä treeneissä/lenkillä saadun "palkan" määrä on pieni, en ehdontahdoin halua enää aiheuttaa koiralle kutinoita.

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:21  
+
0
Olin laiska ja en jaksanut katsoa onko tätä jo mainittu mutta varsinkin pienen ja allergisen koiran koulutusnamuksi käy hyvin seuraava:Hau-Hau Champion Kanaherkut Kanakierre 100 g
Valmistusaineet:70 % kananliha, 30 % turska. Ne ovat pehmeitä ohuita kierteita, joista voi esim. saksilla pilkkoa oman koiran suuhun siopivia paloja. Ja lisäksi eivät sotke taskuja. Saa esim. ciittarista.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

Pikipaimenia

Pikipaimenia
Viestimäärä: 1713

VS: KOULUTUSNAMIT - Lauantaina, 04.09.2010 klo 23:52  
+
0
juu nyt on kokeiltu noita kanaturskakierteitä (tai niinkun tosiaan jostain täällä aiemmin luin: kanaa ja tuskaa:nauru::roll: ). tosi maistuvaa ja kevyttä (?) mutta jos kastuu niin myääh..melko iljettävä pitää näpeissä ja haju voimistuu nimim. testattu tuokin.
Schipperket Minka s.2005 Kiri s. 2011

Ihminen on ihmiselle apina

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 05.09.2010 klo 12:41  
+
0
Mielipiteitä!

Meillä on koiralle tuolla kaapin perällä semmonen 2kg pussi Pedigreen nappuloita ja olen havainnut koiran pitävän niistä ihan tolkuttomasti. Meillä on agitreenit kerran viikossa ja olen suunnitellut ottavani nappuja meille treeninameiksi, sillä ne ovat extramaistuvia ja kuivia eivätkä täten sottaa käsiä. Kyseessä on kuitenkin Pedigreen sateenkaarikirjavat nappulat, joten mietityttää, onkohan se kuitenkaan fiksua.

Koira söi nappulana päivittäin kuukauden ajan tätä ruokaa eikä saanut mitään oireita, mutta vaihdoimme kun tajusin alkaa miettiä mitä kaikkea nuo sisältävät (+ väriainevastaisuus) ja että oireita voisi tulla vanhemmalla iällä. Onko nämä Pedigreen nappulat nyt sitten loppujenlopuksi niin hirveän paljon huonompia kuin saman merkin härkäfileet tai nakit ja lihapullat? Voisiko näistä olla jotain haittaa kerran viikossa syötettyinä, kun toisaalta kokemuksesta sopivat vatsalle hyvin eivätkä aiheuttaneet päivittäin syötettyinäkään minkäänlaisia oireita?

Olisi vaan ihanaa saada tuo pussi pois kuljeksimasta ja kerrankin jotain maistuvaa KUIVAA namia!
no you don't know what it's like
welcome to my life

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 05.09.2010 klo 13:02  
+
0
^Jos koira ei ole oirehtinut niistä ja syö niitä vaan nameina ja sille kelpaa ne, niin antaa mennä vaan.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 05.09.2010 klo 13:17  
+
0
^^ Samaa mieltä kuin Sarahia, mutta meillä piti agitreeneihin ottaa nimenomaan jotakin pehmeää, ei kuivaa namia. Naput olivat kokonaan kielletty. Namin piti olla sellainen jonka koira sai vaivattomasti syötyä nopeasti ilman turhan pitkiä pureskeluja yms.
Mulla oli mm. nakkia, munakasta ja jauhemaksapihviä. Toki voit noita napuja syöttää muissa koulutustilanteissa, mikäli teidänkin agiharkoissa ne kielletään :hymy:

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 05.09.2010 klo 13:33  
+
0
Meillä ohjaaja itsekin antaa nappulapalkkoja, tosin omat koiransa ovat niin isoja etteivät edes pureskele niitä, mutta ei meillä ainakaan kielletty ole. Ajattelin että saisi tuon pussin joskus tuolta pois ja sitten kuivat namit olisi omalta kannalta kätevämpiä un eivät sotke käsiä niin. Palkkaan yleensä vasta radan lopussa jolloin namia saa natustaa ihan rauhassa, harvemmin siis palkkaan kesken radan, joten en usko sen haittaavan vaikka koira vähän aikaa sitä pureksisi. Ja voisin ottaa erilliseen minicrippussiin esimerkiksi makkaraa mukaan, jos tulee tarvetta.

Mutta kiitos molemmille :nauru:
no you don't know what it's like
welcome to my life

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 05.09.2010 klo 14:23  
+
0
Mitä mieltä olette Pedigree biscrox kekseistä? Nella syö niitä pari viikossa.Ja tykkää niistä, mutta kannattaako niitä enää ostaa? Niissä on kanssa väriaineita, niinkuin kaikissa Pedigree tuotteissa. Mutta onko niitä jäekeä syöttää? =))

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 05.09.2010 klo 14:41  
+
0
Agitem, ok no sitten :hymy:

Nella3, me saatiin noita keksejä koirille lahjaksi joltakin sukulaisilta. Oon mä niitä ihan surutta yhdet per lärvi antanut aina silloin tällöin kun oon muistanut.

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 04:45)