Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 22:36

Koulutusnamit

Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 16

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 29.12.2011 klo 14:27  
+
0
"Vastaa tähän viestiin"-painike lainaa kyseisen viestin, jonka kohdalta sitä painaa.
"Vastaa"-painike sivun ylä- ja alareunassa avaa kokonaan tyhjän vastauskentän siten, että vastaus menee ketjun jatkoksi.
"Uusi aihe"-painike tekee kokonaan uuden viestiketjun (ja se myös vaatii otsikon kirjoittamisen, mistä tunnistaa helposti, jos on painanut väärää painiketta). "Uusi aihe"-painiketta tarvitaan yleensä aika harvoin, kaikki käyttäjät eivät koskaan.

Lisäys: Kannattaa myös tutustua viestinkirjoituskentän yläpuolella oleviin painikkeisiin, joilla voi muokata kirjoitettavaa tekstiä sekä lisätä tekstiin kuvia tai linkkejä.
(Viestiä on muokattu torstaina, 29.12.2011 klo 14:29)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 29.12.2011 klo 21:39  
+
0
Meillä menee koulutusnamuina nykyään BF:n WellDone pihvitikkuja, jotka saa kätevästi pienittyä pieniksi paloiksi. Eivät sotke ja haisevat hyvin tuon "einiinhyvinkeskittymiskykyäomaavan-" koiran nokkaan.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 29.12.2011 klo 21:50  
+
0
^ Noi on mun mielestä ihän järkyttävän kalliita, mut riippuu tietty kuinka paljon sitä sitten menee päivässä ja säästääkö ne sitten vaan tiettyihin reenauksiin. Tai no, silti.

Mulla löytyy taskusta aina froliceja, maistuu ihan ok tuolle piskille, plus että hinta määrään nähden on aikasta sopiva, viitisen euroa 1½ kiloa. Nakkeja nyt tietty myös tuppaa menemään ihan hyvään tahtiin.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 29.12.2011 klo 22:00  
+
0
Mä olen käyttänyt viime aikoina RC mini exigent -nappuloita. Tuo on joku nirsoille koirille kehitetty nappula, niin arvelin että se kävis koulutusnameiksi hyvin. Meillä menee namuja välillä ihan normilenkilläkin niin paljon, että en tahdo mitään "viljaa ja lihaperäisiä sivutuotteita (min 4% tuoretta lihaa)" syöttää nameina, vaan mieluusti jotain jolla on ihan oikeaa ravitsemuksellista arvoa. Pienin pussi on 800 g, kilohintahan on toki suolainen noin niin kuin kuivamuonalle, mutta nameina ok hintainen.

On meillä muitakin nameja käytössä (mm. Frolic, HauHaun kanakierteet), mutta toi Exigent oli nyt uusi löytö. :nauru:
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KOULUTUSNAMIT - Torstaina, 29.12.2011 klo 22:04  
+
0

tarumieli kirjoitti:

^ Noi on mun mielestä ihän järkyttävän kalliita, mut riippuu tietty kuinka paljon sitä sitten menee päivässä ja säästääkö ne sitten vaan tiettyihin reenauksiin. Tai no, silti.


Onhan niillä hintaa (0,80€/kpl), yhestä tikusta saa n.20 palasta, joten kyllähän noita menee. Mutta käytetään pääosin koti toko hommissa, sekä näyttelytreenissä, missä tarvitaan erityisesti neidin keskittymistä. Päivässä menee suurinpiirtein 1-2 tikkua.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Vattumato

Vattumato
Viestimäärä: 60

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 30.12.2011 klo 13:37  
+
0
Saije, pikku vinkki: Lidlistä saa ihan vastaavia tikkuja, mut paketissa on 8 kpl ja hinta 1,69 €. Että jos haluat vähän säästää... :)
Meillä kans on nää pihvitikut toimivia. Kotona käy myös nappula, tuo kun ei niitä muuten saa, ekstraherkkua on juusto ja nakit. Kokeilin myös keittää sydäntä ja kuivattelin palaset uunissa, ne kelpaa pikkuherralle myös erittäin hyvin :)

Aatuu

Aatuu
Viestimäärä: 7

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 30.12.2011 klo 13:43  
+
0
Aaa, okei :) Näinkö, mutta nyt olisin voinut kyllä lainata sun viestin koska vastasin siihen, mutta oli akko koittaa :D Kiitos! :))
susi lampaan vaatteissa.

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 30.12.2011 klo 14:57  
+
0

Vattumato kirjoitti:

Saije, pikku vinkki: Lidlistä saa ihan vastaavia tikkuja, mut paketissa on 8 kpl ja hinta 1,69 €. Että jos haluat vähän säästää... :)
Meillä kans on nää pihvitikut toimivia. Kotona käy myös nappula, tuo kun ei niitä muuten saa, ekstraherkkua on juusto ja nakit. Kokeilin myös keittää sydäntä ja kuivattelin palaset uunissa, ne kelpaa pikkuherralle myös erittäin hyvin :)



Muuten ihan hyvä, mutta Lidlissä ei tule koskaan käytyä ja lähin onkin Rovaniemellä. Pitääpi katsoa jos poikkeaa ensi "kaupunki reissulla".
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 30.12.2011 klo 19:55  
+
0
Meillä molemmat koirat treenaa tällä hetkellä ihan omien ruokanappuloittensa kanssa (Taste of the Wild). Ohjattuihin tokotreeneihin Zena saa sit jotain extraa, kuten porsaan kieltä, nakkeja, lihapullia, jotain lihaa tms.. Toto palkkautuu niin hyvin omalla ruuallaan, että mitä sitä totuttamaan mihinkään muuhun :)

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KOULUTUSNAMIT - Perjantaina, 30.12.2011 klo 23:18  
+
0
^ Meillä syödään raakaruokaa mutta palkitaan nappuloilla. :D Monesti kehoitetaan välttämään nappuloita koulutuksessa, koska koira ei motivoidu, mutta meillä kyllä hypätään vaikka voltti nappulankin eteen. On kätevä ja helppo palkka kyllä, sekä tulee edullisemmaksi kuin muut palkat, mitä meillä aiemmin oli.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOULUTUSNAMIT - Lauantaina, 31.12.2011 klo 11:56  
+
0
Mä käytin alussa palkkoina aina jotain superherkkuja, mutta pikkuhiljaa siirryin omaan ruokaan. Me tehään päivittäin niin paljon kaikkea, mistä palkkaan, että koira olis täynnä pelkkää lihapullaa jos se sitä saisi aina palkkana. Ja nyt kun on kaksi koiraa niin jos ei nappula kelpaa niin koira pois ja toinen tilalle, mustasukkaisuus tekee ihmeitä ;) Sen jälkeen kelpaa palkaks vaikka pienet kivet, kunhan saa tehdä mamman kanssa!

Meia

Meia
Viestimäärä: 165

VS: KOULUTUSNAMIT - Sunnuntaina, 01.01.2012 klo 21:58  
+
0
Meilläkin käytetään nykyään enemmän noita pihvitikun palasia ja Mustista ja Mirristä saatavia Kiitos-merkkisiä sydännameja (ainoita kuivia nameja jotka kelpaa...:D)
kotona kipittelee cottonipoitsu Väinö 15.7.2011 ♥ ja 100 litran akvaariota unohtamatta (:

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 02.01.2012 klo 14:57  
+
0
Meillä mennään kanssa nappulanameilla. Vanhempi nirsoili ennen pennun tuloa noista nappuloista, mutta minä natseilin ja olin syöttämättä kunnes kelpasi napukin palkkanamina. Alkoi kyrsimään se kanatikkujen sun muiden hömpänpömppien ostelu.

Ainiin, miten kieltä tulee käsitellä? Haluaisin koklata sitä superpalkkanamina aina silloin tällöin, mutta en vaan yhtään tiedä mitä sille pitää tehdä. Keittää? Kuinka kauan? Voiko sen kuivata, jos niin miten? Blondi ei osaa käyttää maalaisjärkeä :D

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 02.01.2012 klo 16:56  
+
0
^ Mä keittäisin sen kielen. Ajasta en tosin osaa sanoa, tokihan se kokeilemalla huomaa, milloin on kypsä, se ei ehkä oo ihan justiinsa.

MAD

MAD
Viestimäärä: 6504

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 02.01.2012 klo 17:00  
+
0
Mä keittelen kieltä yleensä 20-30min... Ei se ole niin tarkkaa :)

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 02.01.2012 klo 20:02  
+
0
Naudankiletä keitetään runsaassa vedessä maustettuna suolalla, pippurilla, laakerinlehdellä ja yrteillä, jos niin haluaa. Keitetään kypsäksi, nyljetään ja annetaan jäähtyä. Syödään leikkelenä.

Ei moista herkkua koirille anneta ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KOULUTUSNAMIT - Maanantaina, 02.01.2012 klo 20:26  
+
0
Kiitsa Ebeli ja MAD. Täytyy rueta kokkailemaan! Monihan tosiaan sanoo, että kieli on liian hyvää koirille annettavaksi, mutta kun mua ellottaa ajatuksenakin syödä kieltä. Hrrrr!

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: KOULUTUSNAMIT - Tiistaina, 03.01.2012 klo 00:08  
+
0
Kaikista tavanmarketissa esillä olevista eläinten osista mua eniten etoo tuo kieli, en ole ostanut vuosikausiin, koska en vain halua olla sen kanssa tekemissä. Hrrr. Kaikki muut elimet menevät ilman vatsanväänteitä ja esim kokonaista sydäntä on ihan mielenkiintoista leikellä (näin lähihoitajan näkökulmasta). Itse en söisi kieltä, ellei kokilta jäisi kertomatta mitä lautaselta löytyy.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 04.01.2012 klo 15:30  
+
0
Itse käytän koulutus nameina: nakkia, juustoa, lauantai makkaraa ja nappulaa :)
Kun sain tuon koiratemppu kirjan joululahjaksi olen päättänyt ostaa joitakin muita nappuloita koulutukseen sillä nakkiakin menisi iha kauheasti.. Esim. ne punaisessa pussissa olevat nappulat maistuvat namina hyvin :) Siinä pussissa oli dalmatialainen.. En muista nimeä :/

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: KOULUTUSNAMIT - Keskiviikkona, 04.01.2012 klo 19:29  
+
0
Softiesit on kans hyviä. Tuoksuvat koiran nenuun kovasti ja yhen saa vaikka 4 osaan jos haluaa ;) Ja merkki taisi olla BestFriend
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

  Siirry sivulle: 1 ... 7 8 9 ... 16
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:30)