Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 28.06.2010 klo 19:14

Kuinka paljon?

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KUINKA PALJON? - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 13:47  
+
0

KiraKira kirjoitti:

Yleensä näyttelyjä edeltävänä viikkona tiputan nappulan pois ja annan pelkkää koiranmakkaraa (joskus harvoin kotiruokaa) noin 2-3 desin edestä, jolloin se myös liikku enemmän.



Nyt jäi kyllä kiinnostamaan niin pitää kysyä, että miksi?

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA PALJON? - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 18:12  
+
0
^Se liikkuu enemmän. Mä en halua nostaa nappulan määrää, joten se saa sitten tarpeeksi energiaa siitä lihaisammasta ruoasta, jota tulee muutenkin enemmän. Olen miettinyt nappulan pudottamista kokonaan pois, mutta en tiedä, jaksanko olla koko aika leikkamassa sille paloja koiranmakkarasta tai jaksanko ruveta BARFaamaan.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

Tigru

moderaattori
Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: KUINKA PALJON? - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 20:05  
+
0
^Tarkoitatko että koira liikkuu näyttelyissä niin paljon enemmän kuin normaali päivänä että sillä olisi jotain merkitystä koiran ruokamäärän kannalta? Miten tämä on mahdollista?
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA PALJON? - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 20:32  
+
0
^Ei, vaan koko sen viikon aikana. Mä pyrin käymään joka päivä koirapuistossa sen kanssa ja samalla treenata näyttelykäyttäytymistä häiriössä. Siellä se sitten juoksee tuhatta ja sataa 5-6 päivänä, eli enemmän kuin normaalisti. Normaalisti mä käyn kerran tai kaksi viikossa puistossa.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA PALJON? - Sunnuntaina, 10.06.2012 klo 23:02  
+
0
Mä nyt tipahdin aivan totaalisesti kärryiltä. :eitietoo:

Muoks. Tai siis mä en tajua kun mun koira saa juosta päivittäin tuhatta ja sataa plus vielä vetolenkit siihen päälle.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 10.06.2012 klo 23:09)

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 18:41  
+
0
^Mulla on hädin tuskin aikaa viedä sitä nyt edes kahteen kertaan viikossa koirapuistoon. Tällä viikolla tuskin pystyn viedä sitä joka päivä, kun työpäivät varmaan taas venyy lähemmäs kymmentä tuntia, johon päälle noin tunnin työmatkat edes takaisin. Mähän en voi juosta ton koiran kanssa, kun saan siitä hengenahdistusta. Pyöräilystä ei tuu mitään samasta syystä plus että polvet sanoo luultavasti poks. Eli normaali liikunta on hyvin vähäistä ja kävelypainotteista, jolloin koiran energiatason on pysyttävä aika alhaisena, ettei se hypi pitkin seiniä. Katsotaan, mitä Aptus Show'sta tulee lauantaina, kun ei ole aikaa viedä sitä juoksemaan ja sosialistumaan koirien kanssa samalla tavalla kuin aikaisemmin. :eitietoo: Ehkä mä joku päivä olen tarpeeksi energinen lähteäkseni rullaluistelemaan koirapuiston sijasta.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 19:38  
+
0
^Saisikko vaikka kepon tain jonkun kaverin käyttämään esimerkiksi sun pitkien päivien aikana koiraa kunnon lenkillä? Toi kun kuulostaa omaan korvaan aika ikävältä, että nuorta koiraa pidetään tarkoituksella huonokuntoisena ettei sillä olisi "liikaa" energiaa.

Ja ei sitä koiraa nyt joka näyttelyä varten tartte erikseen sosiaalistaa, sen kun menee sinne ja pistää koiran häkkiin, otta pois sieltä vähän ennen kehää ja menee kehään. Niin yksinkertaista se on.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

Chowi

Chowi
Viestimäärä: 50

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 19:41  
+
0
1v 6kk chowi syö 550g kotiruokaa päivässä. Kokoa koiralla on n.49cm/28kg
chow chow "Hilla" 12/2010

vems

vems
Viestimäärä: 1901

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 20:16  
+
0

Tonteria kirjoitti:

Toi kun kuulostaa omaan korvaan aika ikävältä, että nuorta koiraa pidetään tarkoituksella huonokuntoisena ettei sillä olisi "liikaa" energiaa.



Samaa mietin. Mullakin oli tossa keväällä tosi paljon päiviä, jotka oli koiranomistajuuden näkökulmasta ihan hanurista. 12 h koulu-/työpäivät, nuori energinen koira ja lenkit oli vaan tehtävä. Ei puhettakaan, että nuoremmalle koiralle olisi ollut tarpeeksi esimerkiksi tunnin kävelylenkki. Samalla vaivalla kävelin metsän reunaan, päästin koirat irti ja lööbasin ja lyllersin ite perässä tunnin. Myös koirapuistossa käytiin silloin tällöin, silloinkin aikataulut joutu miettimään aika tarkkaan ja joustamaan niiden mukaan (en tykkää käydä koirapuistoissa silloin, kun siellä on muita). Laatu ratkaisee eikä määrä, niinkuin varmaan kaikki tietääkin...

Itse aiheeseen, meillä on vanhempi kastroitu kleiniapina nyt laihutuskuurilla, sille on jostain ihan salakavalasti tullut vähän pläskiä kylkiin. Hetihän sitä oli ruvettava toimenpiteisiin, ettei massaa tule yhtään lisää. Tässä nyt sit pohdiskelen, millaisilla määrillää sitä tuon koiran kanssa menisi... Kyseessä siis laiskahko, viisikiloinen kleinspitz, joka ulkoilee päivittäin n. 1,5-2 h vapaana. About 50/50-tyylillä mennään. Mututuntumalla oon ruokintaa vähentänyt, pitäisi tässä joku päivä ihan mielenkiinnosta punnita kaikki sille tarkoitettu ruoka, että saisin edes pikkasen osviittaa siitä, mitä se syö.

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 20:21  
+
0
^^^Ikäväähän se on. Kaverit, joita mulla ei tunnu oikein olevan, asuvat kaikki Helsingissä, siellä noin tunnin matkan päässä. Avo käyttää lyhyillä pissalenkeillä, koska se on niin laiska (ja se on sitä mieltä, että kaikki sellainen on mun juttua koiran kanssa). Eli ei mulla oikein ole ketään, joka voisi. Eivätkä pitkät päivät ole etukäteen ennustettavissa, joten mä en voisi suunnitella jonkun kaverin kanssa lenkitystä etukäteenkään.
Se häkki on rauhoittanut sitä kyllä, mutta Kemiössä totesin, ettei se vaan ole tarpeeksi. Se oli ihan kamala siellä. Se kun on yli-innokas muista koirsta ja näkee niitä aika harvoin, kun meidän lenkkiajat eivät koskaan ole yksyhteen kaikkien muiden kanssa, joten koirapuistossa koirasaaste viikon ajan helpottaa sitä yli-innokkuutta huomattavasti. Mätsäreissäkin se on välillä aivan järjetön, kun se ei ole samalla tavalla saanut liikuntaa ja koiratapaamisia ennen niitä. Mutta katsotaan nyt, miten siellä Aptus Show'ssa menee. Jos vaikka todella saisin itseni rullaluistimille päivinä, joina en koirapuistoon kerkeä.

vems, olisihan se kiva, jos koiran voisi noin vain päästää metsään juoksemaan ja itse talsimaan perässä. Mutta kun ei voi ja sama matka se meillä olisi mennä sinne koirpuistoon kuin metsäänkin, eli näinä hulluina päivinä aivan liian pitkä. Se olisi tunti sinne ja takaisin ja sitten siellä vielä pitäisi antaa koiran juosta, eli kaksi-kolme tuntia yhteensä menisi yhteensä. Jos mä seitsemältä tai, niin kuin tänään, puoli kahdeksalta, niin mä en vain pysty sellaiseen. Menee liian myöhäiseksi.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.06.2012 klo 20:26)

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 20:24  
+
0
Mun on varmaan pakko tulla viikonloppuna kattomaan että mimmoinen lappariksi naamioitunut ilmestyskirjan peto sulla siellä oikein on. :nauru:

Muoks. Kyllä siellä itä-Helsigissä bussit kulki ainakin kun viimeksi siellä kävin? :mietiskel: Kyllä sinne pöpelikköön sielläkin pääsee paljon vikkelämmin kuin tunnissa.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.06.2012 klo 20:32)

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 20:35  
+
0
^:nauru: Ei se siellä häkissä riehu. Eikä jos se ei huomaa muita koiria. Jos joku sen kutsuu leikkiin tai se pääsee liian lähelle tms, niin se syöksyy ohjuksena narun päähän pomppien joskus samalla kuin kenguru (ja joskus vikisten kuin pistetty sika) ja yrittää leikkiä ja juosta ja kaikkea muutakin, mitä ei narun päässä saa tehdä. Ei se mikään peto ole, kun ei ole aggressiivinen, mutta se on vain todella inhottavaa ja ärsyttävää. Eikä se ole sellainen ollenkaan, jos mä oon saanut väsytettyä sitä (tai turrutettua muihin koiriin, kumpi sitten painaakin enemmän tuon vaakakupissa) ennen näyttelyitä. :wink: Kyllä sen saa rauhoittumaan, mutta kehässä se menee sitten luultavasti nenä maassa tai sitten se pomppii kenguruna mun vierellä, kun mulla on namia (mikä kielisi liiasta energiasta). :roll:
Mutta saa tulla katsomaan. Mä varmaan teen kaiken maailman virheitä, joista saa kommentoida. Varsinkin kehässä. Mulla nousee toi vasen käsi jotenkin hassusti, kun toi kyntää maata nenällä (ja joskus muutenkin).
Mä en asu Itä-Helsingissä. Mä asun Espoossa. Itä-Helsinkiin on busseilla meiltä matkaa noin tunti. Eikä meidän metsään pääse kuin kävellen, ja sinne on sitten matkaa puoli tuntia. Eli yhteensä matka-aika on tunti.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 20:39  
+
0
Sorry, muistin väärin. Ja c'moon, puolen tunnin kävelymatka ei ole matka eikä mikään. Mistä päin Espoota muuten oikeasti kestää lähimpään isompaan mettäplänttiin noin pitkään? :mietiskel:
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 20:45  
+
0
No ei, mutta kun siellä sitten pitäisi viettä vähintään se tunti, niin se menee niin myöhäiseksi, että ei jaksa. Kyllä mä menen sinne, kun ihan oikeasti on aikaa olla siellä ja seurustella ihmisten kanssa ja antaa koiran juosta ja seurustella muiden koirien kanssa, mutta en silloin, kun mä suurinpiirtein nukahdan pystyyn tai sen jälkeen ei olisi suurinpiirtein edes aikaa syödä iltapalaa. Olarissa. En mä kyllä tätä paikkaa niin hyvin vieläkään tunne, että voisin sanoa, että toisessa suunnassa olisi yhtä turvallinen metsä, jossa uskaltaisi antaa koiran juosta vapaana, jos sillä olisi luotettava luoksetulo (tai se pysyisi edes näköpiirissä), ja se olisi lähempänä.

Muoks. Tai no, Kuitinmäessä. Katselen tota Google Mapsia ja ainoa iso metsäpläntti lähellä on juuri tuo Olarin metsä, jossa myös koirapuisto on.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy
(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.06.2012 klo 20:48)

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 20:48  
+
0
^No hopsanssaa, Olarista lähtee mettää Puolarmetsän suuntaan niin pitkään kuin vaan sielu sietää. Matkaa viisi minuuttia vanhalta ostarilta, uudelta (eli Kuittarin ostarilta) rapiat kymmenen. Että nyt kartta käteen ja joku järki noihin sun juttuihis.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.06.2012 klo 20:49)

KiraKira

KiraKira
Viestimäärä: 803

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 20:54  
+
0
Miten mä sitten aina kävelen kyseiseen metsään puoli tuntia? Joka ikinen kerta? Ja saman verran pois? (Matkaa ostarille on meiltä viisi minuuttia) Ja kuten myös sanottu, mä en tuota koiraa metsään vapaaksi päästä. Se ei tule luokse ennen kuin joskus, jos se löytää mut uudestaan, koska se menee niin kauas. Eli se tieto, että metsää on näemmä (kuten sanoin, en tunne paikkaa tarpeeksi hyvin, jotta olisin tiennyt, että turvallista metsää olisi lähempänä) lähempänäkin ei auta tippaakaan. Koirapuistoon on edelleen se parin kilsan matka, joka nyt vain kestää sen puoli tuntia.
PitaPata Dog tickers
Entiset lemmikit: kääpiökaniuros "Rusina", eli mahtavat n. 10 vuotta, kääpiökanityttö "Sanna", elinikää en muista

Hoitohevoset kuin lemmikit: welsh sec C Englyst Fame, pv Napoleon ja hannover Goldy

Tonteria

Tonteria
Viestimäärä: 2481

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 20:55  
+
0
Sä kävelet aivan helkkarin hitaasti? Tai menet jotain ihan päätöntä reittiä, mä meinaan saan mitattua tosta ostarilta pöpelikköön -matkaksi tasan kolmesataa metriä.

Muoks. Ja jos koira ei tule luokse kutsusta niin pitkä sotkeutumaton liina kiinni ja tossua liinan päälle jos meinaa karata liian kauas.

Muoksmuoks. Mut joo, mä lopetan tähän. Jotenkin tulee sama kaava taas esiin, KiraKira valittaa, KiraKiralle annetaan konkreettisia ratkaisuehdotuksia, KiraKira kertoo kuinka mikään niistä ei toimi koska ei jaksa/viitsi/pysty/kykene/planeetat väärässä asennossa/kivi kengässä etc.
Mä en tota lapsellista ininää enää yksinkertaisesti jaksa.
Kodinturva(tuho)joukkona häärää ja mökeltää ssu Giteas Inverno, "Pyry"
Rakas enkelikoirani, ssu Giteas Ginori, "Arttu"

Hullut koiranaiset biksukuntoon
Kuvatuksia

(Viestiä on muokattu maanantaina, 11.06.2012 klo 21:08)

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: KUINKA PALJON? - Maanantaina, 11.06.2012 klo 21:20  
+
0
Ja palataan taas aiheeseen. Tästä voi jatkaa jossain toisessa ketjussa, johon aihe istuu paremmin. Koiran lenkityksestä jne on varmaan esimerkiksi foorumilla ketjuja.

reppsu

reppsu
Viestimäärä: 24

VS: KUINKA PALJON? - Sunnuntaina, 29.07.2012 klo 13:21  
+
0
Mulle on tulossa jackrussellinterrieri uros ihan tässä parin viikon päästä ja haluaisin vielä varmistaa teidän mielipiteenne paljon kannattaa antaa nappuloita kerralla kun sen ruokkii 4krt päivässä? Entä kuinka paljon dl teidän mielestä olisi hyvä joskus tulevaisuudessa antaa aikuiselle russelipojalle päivässä?
Jackrussellinterrieri Jali 13.6.2012

russelijali.blogspot.com

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: KUINKA PALJON? - Sunnuntaina, 29.07.2012 klo 14:38  
+
0
Minä en näe mitään syytä ruokkia neljästi päivässä. Enintään kaksi riittää. Siksi toiseksi se neljästi ruokkiminen edellyttää että olet kotona koko ajan, muuten se ei onnistu.

Noin usealla ruokinnalla ruokintojen väli jää suunnattoman lyhyeksi ja annoskoko pienee melkoisesti.

Aikuisena se syö sen verran kuin mitä se aikuisena tarvitsee. Meidän russelille menee nokare lihaa ja kahvimukin pohjallinen kuivamuonaa päivässä. Talvella saa sitten hiukan enemmän.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 02:00)