Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Lauantaina, 21.08.2010 klo 19:15

Lemmikki oy Oscar

Siirry sivulle: 1 2

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

LEMMIKKI OY OSCAR - Lauantaina, 21.08.2010 klo 19:15  
+
0
Onko Oscar tuotteet teidän mielestä hyviä koiralle? Itseni mielestä on. Ostan Nellalle joskus riistaherkkua ja koiran jauhelihaa.Myös ostan kaikkea Oscar herkkuja.. Oletteko te ostaneet kyseisiä ruokia koirallenne? Ostaisin seuraavaksi naudan mahalaukkua, olisiko se hyvää koiralle? Haluasin tietää kannattaako minun jatkossa jättää Oscar -tuotteet pois,vai onko ne terveellistä koiralle?.

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Lauantaina, 21.08.2010 klo 21:35  
+
0
Hei

Oscarin nimeä kantava lemmikki oy:n tuotesarja ei oo sen parempi tai huonompi kuin mikä tahansa muukin lemmikin ruoka. Raakaliha tuotteiden antaminen muun ruuan lisänä on sinänsä ihan suositeltavaa mutta pelkästään syötettynä ne eivät ole välttämättä terveellisiä ellei omistaja tiedä mitä on tekemässä. Ne tuotteet on ihan hyviä mutta sen verran vinkkiä, että naudanmahaa raakana ei saa kypsentää tai laittaa mikroon tai kämppä lemuaa viikon teurastamolta.

ite oon niitä tuotteita syöttänyt koiralleni ja jatkossakin tuun niitä kyllä syöttamään. Lihapullia olen koiiralle satunnaisesti syöttänyt. Pikkukoirille ne lihapullat on käteviä kun ei tarvii sulattaa kun pieni annos kerrallaan.
(Viestiä on muokattu lauantaina, 21.08.2010 klo 21:38)

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 09:55  
+
0
Valikoivasti on mennyt näitä(kin) tuotteita. Koulutusnameina tulee joskus käytettyä milloin mitäkin ja nyt ensimmäistä kertaa ostin pienen paketin naudanmahaa kokeeksi.. en tosin ole vielä uskaltanut edes sulattaa sitä :D

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 10:12  
+
0
Minäkin ostin tuossa yksi viikko tuota ko naudan mahaa ja hyvin maistui meitin Pyrylle :) Eikä tullut mitään ongelmia koiran vatsan kanssa. Eli tulen siis jatkossakin silloin tällöin ostamaan ko ruokaa. Samoin Oscar raaka jauhettu lohi on kelvannut hyvin.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 12:24  
+
0

saija81 kirjoitti:

Hei

Oscarin nimeä kantava lemmikki oy:n tuotesarja ei oo sen parempi tai huonompi kuin mikä tahansa muukin lemmikin ruoka. Raakaliha tuotteiden antaminen muun ruuan lisänä on sinänsä ihan suositeltavaa mutta pelkästään syötettynä ne eivät ole välttämättä terveellisiä ellei omistaja tiedä mitä on tekemässä. Ne tuotteet on ihan hyviä mutta sen verran vinkkiä, että naudanmahaa raakana ei saa kypsentää tai laittaa mikroon tai kämppä lemuaa viikon teurastamolta.

ite oon niitä tuotteita syöttänyt koiralleni ja jatkossakin tuun niitä kyllä syöttamään. Lihapullia olen koiiralle satunnaisesti syöttänyt. Pikkukoirille ne lihapullat on käteviä kun ei tarvii sulattaa kun pieni annos kerrallaan.



Kiitti et kerroit tosta naudanmahasta,et koko talo haisee teurastamolle kun sen sulattaa mikrossa tai paistaa.. Mäkin aina ostan Oscar -tuotteita silloin tällöin nappuloiden sekaan.. =)
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 22.08.2010 klo 12:25)

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 12:40  
+
0

Heini kirjoitti:

Minäkin ostin tuossa yksi viikko tuota ko naudan mahaa ja hyvin maistui meitin Pyrylle :) Eikä tullut mitään ongelmia koiran vatsan kanssa.


Mä olen jotenkin käsittänyt, että se naudan maha nimenomaan rauhoittaa herkkää vatsaa (siis koiralla, haju voi taas tehdä herkälle omistajalle huonon olon :wink:)..
Onkohan ihan legendaa moinen tieto?

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 12:47  
+
0
En tiedä siitä koiran vatsan rauhoittumisesta, mutta se kyllä kääntää herkemmän omistajan vatsan kyllä ympäri niin kuvottavan näköistä se on. Ootteko muuten koikeillu niitä makupaloja mitä myydään kaupoissa? Raakatuotteet on testattu mutta nameja ei vaan ei oo saanu aikasiksi kokeilla.

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 13:04  
+
0
^ Ostelin pitkään sitä kuivattua maksaa. Kätevä, mureni helposti pienempiin paloihin eikä löyhkännyt niin voimakkaasti kuin esim. tuo lampaankeuhko (eri valmistaja) jota ostin n. kuukausi sitten. Keuhko oli pakko säilyttää ulkona.
Tuota maksaa ostaisin vieläkin mutta en ole löytänyt sitä enää mistään :mietiskel:
Kuivattuja kanalastuja ostin pussin, mutta ne oli niin kovia ja suuria että oli vähän hankalaa palkkaaminen tuon pikkukoiran kanssa.

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 14:45  
+
0
Itse ostin Nellalle Oscar -popcornia.. Eivät taida olla kovin kummoisia kun sisältävät vain 99% riisiä ja 1% maksauutetta.. -.-' Hyvin on kyllä kelvannut. Mitäs mieltä olette Oscar koiranmakkaroista? Ne ovat minusta muuten ihan hyviä,mutta niissähän on säilöntäaineita.. -.-

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 14:47  
+
0

Rorys kirjoitti:


Tuota maksaa ostaisin vieläkin mutta en ole löytänyt sitä enää mistään :mietiskel:


Musti&Mirri ainakin myy sitä 'irtotavarana' (eli sellasina levyinä/palasina) ja kilohintaan :)

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 22.08.2010 klo 22:32  
+
0
Pakastetusta naudanmahasta vielä.
Edellisille koirilleni (lapinkoiria) otin hyvissä ajoin ennen ruokailua pakastetut naudanmahapaketit sulamaan,usein jo edellisiltana jääkaappiin ja sitten annoin yhden 500g paketillisen sellaisenaan yhdelle koiralle. Maistui hyvin, ei sitä tarvinnut mitenkään lämmittää tai paistaa. Hajukin siedettävyyden rajoissa. Kypsentäminen vain pilaisi hyvän ruuan.
Noin kerran viikossa saivat naudanmahaa.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Maanantaina, 23.08.2010 klo 09:41  
+
0
Meilläkin lappari ja bichoni veti mahalaukun "puoliksi", nyt yhdelle perhoselle on turha alkaa sulattamaan puolta kiloa mahalaukkua kun sitä täytyis sitten säilyttää sulana. Kyllä sen hajun kestää sen aika mitä siinä nyt menee ennen kuin se häviää lautaselta suuhun, mutta ei sitä montaa hetkeä viitsi pitää jääkaapissa auki... :nauru:

*muoks*
Jälkikäteen tuli vasta mieleen, että Oscarilla taitaa olla myös näitä Lemmikin Mahapullia. Ne sopii paremmin pienille koirille, helppo sulattaa kerta-annos kun ne tosiaan on irtonaisina jäätyneinä palleroina pussissa. Eikä mun mielestä haisekaan niin pahalle kuin naudanmaha.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/
(Viestiä on muokattu maanantaina, 23.08.2010 klo 11:23)

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Maanantaina, 23.08.2010 klo 15:42  
+
0

jannie kirjoitti:


Oscarilla taitaa olla myös näitä Lemmikin Mahapullia. Ne sopii paremmin pienille koirille, helppo sulattaa kerta-annos kun ne tosiaan on irtonaisina jäätyneinä palleroina pussissa. Eikä mun mielestä haisekaan niin pahalle kuin naudanmaha.



Eikä niitä tarvitse mitenkään mikrossa sulatella. Huoneenlämmössä 10-15 minuuttia ja ovat juuri sopivia annettavaksi. Mikrossa menevät helposti liian mössöksi ja kypsäksi.

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Maanantaina, 23.08.2010 klo 19:21  
+
0
Meillä käytetään satunnaisesti tai ehkä pikemminkin harvakseltaan Oscarin raakoja lihoja ja vähän myös luita/rustoja. Tuotteet ovat oikein hyviä, ei mitään pahaa sanottavaa, paitsi että hinta on aika korkea kun vertaa noihin koirien raakaruoka-firmoihin joista osasta saa vielä lisäalea kun ostaa kokonaisia laatikoita. Tietty jos on pienen koiran / koirien talous, ei sillä niin väliä, mutta itse kahden ison koiran omistajana Oscarin herkut tulisi pidemmän päälle vähän kalliiksi. Ovat meillä sellainen hyvä "hätävararuoka" kun niitä saa lähikaupoista, jos safkat sattuu olemaan jostain syystä muuten vähissä.

doggdogg

doggdogg
Viestimäärä: 52

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Perjantaina, 27.08.2010 klo 18:04  
+
0
Meillä on käytetty tähän asti vaan Oscarin lemmikin lihapullia.
Todella käteviä - helppo sulattaa sopiva annos raksujen lisäksi. Ja maistuu toki mainiosti koiralle :)

Onko liikaa, jos antaa päivittäin 6-7 lihapullaa raksujen seassa? 6-7 ei kuulosta paljolta, mutta kyllä siitä tulee ihan kunnolla.. Koira painaa n. 13-14kg. Tai siis mikä on yleensäkin "liikaa"? :mietiskel:
"Ei ole olemassa mitään sen märempää kuin märkä koira"

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Perjantaina, 27.08.2010 klo 18:26  
+
0
Se taisi olla Jagster kuka sanoi osuvasti jossain toisessa ketjussa että lihaa on liikaa kun koira lihoo :)
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Napket

Napket
Viestimäärä: 26

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Torstaina, 30.12.2010 klo 20:36  
+
0
Ahaa, täällä olikin tämmönen ketju. :>

Oon hoitokoiralle vasta pari päivää syöttänyt aamulla Oscarin jauhelihaa ja lohta + raejuustoa tai kananmunaa. Koiran omistaja on syöttänyt pelkkiä raksuja, niin siksi kypsennän lihat (vai olisiko Oscarit parempia raakana?). Iltaisin saa raksunsa, jottei ala niiden suhteen nirsoilemaan sitten, kun omistaja ottaa koiran takaisin. Lihaa ja proteiinia olen ruvennut antamaan juuri siksi, kun koiralle tutussa raksussa ei niitä juurikaan ole. Aluksi laitoin aamuruokaan riisiä ja porkkanaa, mutta neuvottiin, että jätetään ne pois, koska viljaa saa sitten raksustakin ihan tarpeeksi.

Kuinka usein Oscaria olette antaneet, ja silloin, kun ei Oscaria, niin mitä muuta lihatuotetta? Vai onko mitään rajoitusta, paljonko kannattaa viikossa/päivässä antaa? Oma rahatilanne ei ole mikään maailman paras, joten hinta-laatu olisi tärkeä. Ainakin omassa Prismassa Oscarin 500g jauheliha on halvempaa kuin "ihmisten" 400g jauheliha. Luitakaan ei ole saanut ennen kuin nyt, kun olen ostanut.

Olen tosiaan vasta pari päivää näitä syöttänyt, joten vielä ei ole myöhäistä muuttaa tuotteita taikka korjata, jos olen jotain mokannut. :P

Carha

Carha
Viestimäärä: 24

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 09.09.2012 klo 11:19  
+
0
Sainpa tuossa naapurin rouvalta paketin naudan manaa. Joo ja muistan se haisee (puhtaalle) navetalle. :nolo: Mutta koira tykkää. Mulla on se käsitys, että naudan maha on tosi "vahvaa", että jos koko ajan syöttäis niin koira lihois. Nyt annankin vaan ruokalusikallisen kerrallaan nappuloitten sekaan.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Sunnuntaina, 09.09.2012 klo 15:19  
+
0
Ei se ole. Siinä on hiukan rasvaa, ei mitään muuta.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

blondie^

blondie^
Viestimäärä: 5

VS: LEMMIKKI OY OSCAR - Torstaina, 13.09.2012 klo 12:30  
+
0
Oscarin herkut ovat ainoa, mistä oma koira on suorilta oksentanut. Jäi kokeilut sitten siihen.
Out of my mind.
Back in 5 minutes!

  Siirry sivulle: 1 2
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545651
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 20:30)