Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.07.2010 klo 17:53

Öljyt

Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 11

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 28.12.2010 klo 21:53  
+
0
Selvä nakki! Rotta saa siis ihan oikean tipan safkaansa :nauru:

Stella3

Stella3
Viestimäärä: 129

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 24.01.2011 klo 10:53  
+
0
Meilläkin rotalle (kanssa 9vk ja vajaa 1,5kg) pitäisi antaa öljyä. Voinko antaa rypsi- tai oliiviöljyä ja paljonko? NIIN ja kun minä säilytän öljyni pöydällä (joku edellä sanoi että etelänmaissa pidetään pöydällä, ite lapsuuteni Espanjassa asuneena tähän tottunut), joten onko siinä jotain haittoja etten voisi antaa sitä pojalle? Ostanko uuden ja ihkaoman pojalle jääkaappiin? Kokemuksesta jääkaapissa öljystä tulee paakkuista :suru:
Kääpiöpinseri Rico 23.11.2010 ->

Ricon blogi

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 24.01.2011 klo 13:28  
+
0
Voit antaa kumpaa tai molempia öljyjä, ihan miten haluat. Pieni loraus ruuan joukkoon päivittäin.
Oliiviöljy säilytetään huoneenlämmössä, rypsiöljy suositellaan laitettavaksi jääkaappiin, se ei jähmety. Ei ainakaan meillä.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 25.01.2011 klo 00:27  
+
0
Mä olen antanut tuolle 4kk pennulle alusta asti lohi- auringonkukka- ja rypsiöljyä. Nyt ostin lisäksi pitkästä aikaa myös pellavasiemenöljyä.

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 25.01.2011 klo 22:00  
+
0
Itse juuri ostin ihan ihmisille tarkoitettua Möllerin kalanmaksaöljyä, ja lisäksi Molkosan-valmistetta. Tuttuni suositteli näitä muun muassa tassuhiivaan ja yleiseen hyvinvointiin. Onko kellään kokemuksia tai mielipiteitä tuosta Molkosanista? En kyllä nyt tiedä onko varsinaisesti öljy :D
Ja entäs tuo kalanmaksaöly, onko se sama asia kuin kalaöljy?

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 25.01.2011 klo 22:21  
+
0
^ Kalanmaksaöljy on nimensä mukaisesti kalan maksasta, eli ei ole sama asia kuin kalaöljy. Kalanmaksaöljy sisältää paljon A- ja D-vitamiineja, enkä itse ainakaan syöttäisi kovin isoja määriä jos koira syö jotain täysravintoa. Itse käytin kalanmaksaöljyä korvaamaan maksaa koiran ruokavaliossa syksyllä, eli siis A-vitamiinin lähteenä.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 25.01.2011 klo 22:38  
+
0
Miten kalanmaksaöljyä pystyy syöttämään isoja määriä? No, ei sen puoleen, ei sillä yliannostuksia silti saada aikaiseksi.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 25.01.2011 klo 23:36  
+
0
Pitäisi varmaan määritellä mikä on iso annos...

Mut kalanmaksaöljy on kuitenkin suhteellisen hintavaa, niin minä en syöttäisi sitä, ellei ole tarvetta nimenomaan kalanmaksaöljylle, kuten meillä syksyllä, kun koira ei saanut A-vitamiinia mistään muualta. ;) Jos on vaan tarvetta lisärasvalle, niin siihen varmaan on halvempiakin vaihtoehtoja. Mut tää nyt tais mennä vähän ohi siitä mitä kysyttiin alunperin.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ÖLJYT - Keskiviikkona, 26.01.2011 klo 11:38  
+
0
Ja jos sitä kalanmaksaöljyä haluaa syöttää, niin ei ainakaan kannata noita ihmisten älyttömän kalliita öljyjä ostaa. Agrimarketista saa litran pullon eläimille tarkoitettua kalanmaksaöljyä paljon pienemmälllä hinnalla, kuin mitä yksi tuollainen pieni Möller-pullo maksaa.

// Kirjoitusvirhe
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 26.01.2011 klo 11:39)

Guardacaccia

Guardacaccia
Viestimäärä: 461

VS: ÖLJYT - Torstaina, 27.01.2011 klo 09:28  
+
0

JuF kirjoitti:

Onko kellään kokemuksia tai mielipiteitä tuosta Molkosanista? En kyllä nyt tiedä onko varsinaisesti öljy :D



Juu Molkosan ei tosiaan ole öljy lainkaan:) Se on heravalmiste, joka on käytetty ja säilötty maitohapolla, luonnontuote kaikinpuolin. Sen alkuperäinen käyttötarkoitus on ruuansulatuksen avustaminen ja vatsan sekä suoliston tasapainottaminen (tuoteseloste). Meillä on tätä aina jääkaapissa ja käytän sitä sekä itselle että koirille. Koirille tosin vain silloin tällöin "kuureina", lähinnä silloin kun olen antanut sellaista ruokaa, jonka sulattaminen on työteliäämpää tai jos tiedän että ovat syöneet jotain, mikä saattaa pistää ruuansulatuselimistöä epätasapainoon. Jatkuvasti koirille syötettynä olisi turhan hintavaa (250 ml/13e ja 500ml/18e), mutta kun käytän sitä itse, niin siinä sivussa sitä voi koirillekin lorauttaa ruokaan tarvittaessa.
Lk. mäykyt Spectrolite´s Hard Steel "Veeti" (2005) ja Skades Röskva "Helga" (2007)
Spn BH Aufruhr Donau "Rho" (2010)
Pelastuskoiran tie http://guardacaccia.wordpress.com

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: ÖLJYT - Torstaina, 27.01.2011 klo 13:14  
+
0

Guardacaccia kirjoitti:



Juu Molkosan ei tosiaan ole öljy lainkaan:) Se on heravalmiste, joka on käytetty ja säilötty maitohapolla, luonnontuote kaikinpuolin. Sen alkuperäinen käyttötarkoitus on ruuansulatuksen avustaminen ja vatsan sekä suoliston tasapainottaminen (tuoteseloste). Meillä on tätä aina jääkaapissa ja käytän sitä sekä itselle että koirille. Koirille tosin vain silloin tällöin "kuureina", lähinnä silloin kun olen antanut sellaista ruokaa, jonka sulattaminen on työteliäämpää tai jos tiedän että ovat syöneet jotain, mikä saattaa pistää ruuansulatuselimistöä epätasapainoon. Jatkuvasti koirille syötettynä olisi turhan hintavaa (250 ml/13e ja 500ml/18e), mutta kun käytän sitä itse, niin siinä sivussa sitä voi koirillekin lorauttaa ruokaan tarvittaessa.



Itse ostin tätä kun koiralla oli hiiva ( tutun suosittelemana). En tiedä johtuiko siitä hiivasta vai mistä, mutta koiralla on ollut vatsa jo pidemmän aikaa vetelällä harva se päivä. Kuitenkin kun aloin antamaan tuota molkosania ja kalanmaksaöljyä, niin kahden päivän päästä oli pökäleet täysin kiinteitä ja vatsa kunnossa! Tosin juurikin saman päivänä aloitin myös toisen merkkisen nappulasäkin, eli ei voi varmasti sanoa nyt mikä sen vatsan sitten rauhoitti, mutta uskoisin että tuo öljy ja molkosan :)

Stella3

Stella3
Viestimäärä: 129

VS: ÖLJYT - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 10:24  
+
0
Käytiin Mustissa ja Mirrissä ja siellä naikkonen sanoi ettei ihmisten ruokaöljyistä ole mitään hyötyä jos turkki hilseilee. Ostin sitten sieltä törkeän kalliin putelin elukoille tarkoitettua lohiöljyä (hinta 10e/100ml eli 100e/litra :eek: ). Onkohan missään halvempaa mömmöä? Tuo purkkihan kestää sen 3kk tuolla rotalla, mutta on se silti hintavaa..
Kääpiöpinseri Rico 23.11.2010 ->

Ricon blogi

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ÖLJYT - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 10:44  
+
0
Naikkonen varmaan selitti myös että miksi?
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: ÖLJYT - Keskiviikkona, 02.02.2011 klo 22:38  
+
0
taisi olla myyntikikka taas kyseessä.. :hymy:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: ÖLJYT - Torstaina, 03.02.2011 klo 20:53  
+
0
Äitini oli Lunalle ostanut kans joululahjaksi pullon ylihintasta lohiöljyä, joku Alaskan villilohen öljy se pitäis etiketin mukaan olla. En ole erikoisempia huomannut turkissa (joka kyllä muutenkin on tuuhea ja hyvä, kutinoita tai hilseitä ei ole ollut) tai muutenkaan, mutta eipä siitä haittaakaan ole. Tulee vähän lisäenergiaa ja hyviä rasvahappoja. Jatkossa ajattelin kyllä syöttää lohenrasvan ihan kala kalana-periaatteella ja lorotella vaikka rypsäriä ruokaan rasvalisänä.
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 04.02.2011 klo 06:10  
+
0
^ Mä kans ostin viimeksi M&M:stä jotain Alaskan villilohen öljyä. Litra maksoi jotain 35e. Sitä ennen olen käyttänyt Britin lohiöljyä. Nämä sen vuoksi koska ovat siistissä pumppupullossa, mua ällöttää esim. Kennelrehulla olevat pikku ämpärissä oleva öljy, on jotenkin tosi epäsiisti säilytettävä. Kennelrehulla lohiöljy 0,9kg 6e tai 2,5kg 14e. :nauru: Jospa sitä hakisi tästä lähtien öljyt vaikkapa Kennelrehulta ja laittaisi noihin itse pumppupulloihin.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 04.02.2011 klo 11:51  
+
0
Ei lohiöljyä mihinkään pumppupulloon laiteta. Pistetään pänikkä pakkaseen ja sitten lusikalla jätskipalloja. Kastaa lusikan ensin veteen, niin lähtee paremmin irti.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 05.02.2011 klo 20:19  
+
0
Minä olen joskus ostanut jotain marketin lohiöljyä, olisikohan ollut Best Friendin. Mahtaako olla ihan ehtaa tavaraa, kun maksaa paljon vähemmän kuin eläinkaupan litkut? Eläinkaupan tuotteet nyt ovat usein tosi yli-hintaisia, mutta noihin halpatuotantotavaroihin en aina luota. Eikä mulla tietenkään ole enää pulloa josta tarkistaa mitä siinä lukee. Tuskinpa siitä haittaakaan on, mutta mitenköhän annostelu?

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 05.02.2011 klo 20:45  
+
0
Mä en ainakaan osta Kennelrehun lohiöljyä enää.. Oli sen verran kammottavan hajuista tavaraa nimittäin. :eek: Mielummin ostan Salmopetin öljyä, vaikka onkin kalliimpaa.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: ÖLJYT - Sunnuntaina, 06.02.2011 klo 19:28  
+
0

Vanis kirjoitti:

Minä olen joskus ostanut jotain marketin lohiöljyä, olisikohan ollut Best Friendin. Mahtaako olla ihan ehtaa tavaraa, kun maksaa paljon vähemmän kuin eläinkaupan litkut? Eläinkaupan tuotteet nyt ovat usein tosi yli-hintaisia, mutta noihin halpatuotantotavaroihin en aina luota. Eikä mulla tietenkään ole enää pulloa josta tarkistaa mitä siinä lukee. Tuskinpa siitä haittaakaan on, mutta mitenköhän annostelu?



Ei ole varmaankaan yhtä tujua tavaraa kuin se kalliimpi, mutta ainakin vanhemman kissan turkki pelastui tuolla Best friendin öljyllä, kun päätin kokeilla ihan muuten vain ennen furminaattorin ostoa. Kissa lopetti karvantiputtamisen ja karva on kiiltävämpää ja elävämpää. Koiran turkissa en juuri huomaa eroa, mutta ainakin vatsa tuntuu toimivan paremmin kuin ilman öljyä.
Joten kai se on parempi ainakin kuin ei mitään. :wink:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

  Siirry sivulle: 1 ... 3 4 5 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 09:45)