Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.07.2010 klo 17:53

Öljyt

Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 11

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 27.04.2012 klo 17:43  
+
0
Mä annan Salmopetin kalaöljyä ja kylmäpuristettua rypsiöljyä vähän miten sattuu vuorotellen, lorauksen. Ja ruuassa myös rasvaa (sika, nauta, lohi). En tiedä ostaisko enää kallista kalaöljyä tuon pullon jälkeen vai meniskö ilmankin. Putosin kärryiltä tästä aiheesta vaikka luin paljon. Ruokintaan liittyy vaan niin paljon informaatiota.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 27.04.2012 klo 19:37  
+
0
Voit mennä ilman. Tai sitten ostaa halvempaa kalaöljyä. Kumpikin käy.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 28.04.2012 klo 13:35  
+
0
Ah, kiitos Jg.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Harlow

Harlow
Viestimäärä: 233

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 17.08.2012 klo 11:48  
+
0
Onki kannattavaa ostaa kutiavan oloiselle iholle Megaderm -öljyä? Sisältääkö se todella jotain sellaista mitä muut eivät kun kerran iho-ongelmaisille sitä suositellaan?

Meillä on nyt annettu vuorotellen pellavansiemen ja kylmäpuristettua vehnänalkioöljyä. Jospa nämä ei sitten auta vaan ovat osasyynä kutinaan? Olisiko tuo Megaderm tai Helokkiöljy parempia? Lohiöljyä saa jauhetusta lohesta.
Coton-pojat 08/2011 & 05/2012

Tigru

moderaattori
Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 17.08.2012 klo 21:49  
+
0
^Meillä ainakin auttoi talvella kovilla pakkasilla iskeneeseen kuivaan ja kutisevaan ihoon (ilmeisesti siis kova pakkanen + kuiva huoneilma ja tiheät pesut ei oikein olleet hyvä homma) vain megaderm. Kaikkea muuta kokeiltiin ensin ilman merkittävää apua.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

wilpertti

wilpertti
Viestimäärä: 3

VS: ÖLJYT - Keskiviikkona, 19.09.2012 klo 12:07  
+
0
Kuten joku jo aiemminkin niin myös minä suosittelen nutrolinia. Sillä saatiin koiran turkki kuntoon karvanlähdön jälkeen.

Linkki muokattu pois, Sarahia
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 19.09.2012 klo 22:21)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: ÖLJYT - Torstaina, 27.09.2012 klo 19:54  
+
0
Meillä mennään Nutrolinilla, ja hyvässä kunnossa on turkit :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Roffe

Roffe
Viestimäärä: 39

VS: ÖLJYT - Torstaina, 01.11.2012 klo 12:06  
+
0
Ei öljy-asia varsinaisesti, mutta meillä biotiini paranti mukavasti myös turkkia/ihoa ja tuntuu että myös haperoihin kynsiin toi apua. Voi syöttää kuuriluotoisesti tai pienemmällä annostuksella jatkuvasti. Joku fiksumpi voi kommentoida tätä jos tarkempaa tietoa. Käsittääkseni jotku käyttää esim. ennen näyttelyä tuomaan extra-puhtia turkkiin, itse en omista näyttelykoiraa niin vannomaan en mene.

Lisäksi meillä oliiviöljy/rypsiöljy (halvimmat mitä kaupasta saa) päivittäisessä ruuassa mukana. Lohiöljyä en ole ensimmäisen kokeilun(hunter->maha sekaisin) ostanut, kun muutenkin nyt näyttää ruokinta toimivan. Välillä saa kyllä useamman päivän raakaa lohta nahkoineen, mikä tuntuu että antaa myös aina extra-kiillon turkkiin (mutta voi olla kyllä kuviteltuakin:nauru:, toimiiko muka muutaman päivän annostuksena...) Meillä biotiinin aloitin kynsien vuoksi ja sattui sopivasti kastraation jälkeiseen aikaan (el.lääkärin "varoittelusta" pelkäsin että turkki muuttuu kastraation jälkeen ja onhan tuo ehkä vähän "paksuuntunut").

Josu

Josu
Viestimäärä: 64

VS: ÖLJYT - Torstaina, 08.11.2012 klo 12:49  
+
0
Mä laitan pikku lorauksen lohiöljyä ruoan sekaan lähes päivittäin, ja meillä turkki kiiltää ja iho on hyvässä kunnossa. Lisäksi syö Brit Caren penturuokaa ja jauhelihaa/purkkiruokaa tms. satunnaisesti.
Kotona:
Sileäkarvainen collie n. Muusa (s. 10.5.2014)
Kleinspitz n. Gini (s. 8.2.2012)
Yhteisomistuksessa (asuu isosiskolla):
Kleinspitz n. Ninni (s. 14.1.2012)
Sekarotuinen n. Luna (s. 2005)

Aspi

Aspi
Viestimäärä: 1

VS: ÖLJYT - Sunnuntaina, 18.11.2012 klo 11:24  
+
0
Onko jo kertyny kokemuksia Jahti&Vahti omegaöljystä? Olen harkinnut vaihtaa Nutrolinin tuohon omegaöljyyn.
(Viestiä on muokattu sunnuntaina, 18.11.2012 klo 11:28)

nolle

nolle
Viestimäärä: 874

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 23.11.2012 klo 01:09  
+
0
^Täältä löytyy yksi tyytyväinen J&V omegaöljyn käyttäjä! :heiluti:

Omalla koiralla on ainakin anturat ja turkki hyvässä kunnossa ja vanhempien koiralla myös nivelet on pysyneet paremmassa kunnossa öljyä syömällä. :hymy: Molemmat saavat öljyä päivittäin.

En tosin voi verrata Nutroliniin kun en ole itse sitä kokeillut, mutta ihan toimivalta tuo öljy ainakin mielestäni vaikuttaa.

Olen tosin huomannut että sen jälkeen kun aloitti öljyn syönnin, koira on alkanut kastuessaan haisemaan raa'alta kalalta :eek: voiko se johtua tuosta öljystä?
spu-Raju s. 03/2014 entinen poliisiprojekti
spu-Roti s. 06/2016 poliisiprojekti

Muistoissa
xu-Rolle s. 10/2010 - 12/2015♥



eleena

eleena
Viestimäärä: 14

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 23.11.2012 klo 10:32  
+
0
Mä lorauttelen rypsäripurkista, joko kylmäpuristettua tai ihan perus, riippuen mitä on omaan käyttöön ostettu, aina aika-ajoin koirien kuppiin.

En oo kokenu tarpeelliseks sen kummallisempia öljyjä noille erikseen ostelemaan, kun isäntä roudaa töistä kotiin rasvasta (öljy erottuu selvästi) lohimassaa, mitä sitten syötetään yleensä muutamana päivänä viikossa. Ts. meillä koirat siis saa suurimman osan rasvoista tuosta raa'asta lohesta ja jos näyttää tarvetta olevan enemmälle, niin sitten rypsiöljyä lisäksi. Ihot ja turkit on kestäny hyvässä kunnossa.
MUOKS. + tietysti rasvaa tulee päivittäin myös muista ruokalihoista

Aiemmin tuli osteltua niin koirien löhiöljyä kuin pellavaöljyäkin, mutta en oikeestaan ikinä huomannu mitään eroa niiden välillä. Tuntuu jopa, että tällä hetkellä asiat on paremmassa jamassa, kun tuolloin. Syyksi veikkaan, että kalapäivinä rasvaa ja rasvahappoja saadaan sitten sen verran reippaammin, mitä oon purkeista aikasemmin uskaltanu lorauttaa.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 23.11.2012 klo 10:35)

Scorpion

Scorpion
Viestimäärä: 358

VS: ÖLJYT - Torstaina, 29.11.2012 klo 09:00  
+
0
Laitan joka aamu napujen sekaan kunnon lorauksen rypsiöljyä tai auringonkukkaöljyä. Turkin kunnossa en oo havainnu mitään muutosta, mutta anturat on pehmeet eivätkä enää lohkeile. Hyvä ettei kaikkiin ongelmiin tarvitse käyttää lääkkeitä tai muita litkunlatkuja, vaan apu löytyy ihan luonnon omista tuotteista :peukku:

Emuli

Emuli
Viestimäärä: 326

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 01.12.2012 klo 13:09  
+
0
Meillä turkit muuttui ehdottomasti parhaaseen kuntoon kun ruokaan lisättiin ihan reilusti jauhelihaa. Nyt kuluttelen nuo öljyt tuolta kaapin pohjalta, mutta veikkaan ettei sen jälkeen tule hirveästi erikseen öljyjä ostettua, ellei jotakin kummaa muutosta tapahdu.
Beagletyttönen Ava (10/2010)
Beagletyttönen Ellu (6/2012)
Avan blogi

Homeobox

Homeobox
Viestimäärä: 34

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 01.12.2012 klo 14:20  
+
0
Joskus kun kävin kissojen kanssa eläinlääkärillä, kyselin noista kalaöljyistä ja ell sanoi että purkkiöljystä omegat "haihtuu" nopsaa pois jonka takia kannattaisi syöttää kalaöljykapseleita. Onko tällä mitään totuuspohjaa? :mietiskel: Ne kapseliöljyt on hirmu paljon kalliimpiakin, mielummin senkin takia ostaisin kissoille (+ tulevalle koiralle, jottei ihan ot:ksi mene) purkkiöljyä.

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 05.01.2013 klo 19:25  
+
0
^Mites ihan Möllerin kalaöljy nestemäisenä. Ei ole niin kallis kuin kapselit tai elänkaupan lohiöljyt.
Meillä annetaan sitä, pellava-,rypsi-,auringonkukka ja mitä milloinkin kasviöljyä.
Nutrolin on kyllä hyvä, mutta suolasen hintainen. Noita muita öljyjä tykkään käyttää kun otan niitä itsekin :).
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11





Homeobox

Homeobox
Viestimäärä: 34

VS: ÖLJYT - Sunnuntaina, 06.01.2013 klo 14:52  
+
0
^Me vaihdettiinkin nyt Best Friendin kalaöljyyn ihan hinnan takia, mutta jäi silti mietityttämään että onko mulla kuukauden tai parin päästä öljyä josta ei ole mitään hyötyä :eitietoo:

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 07.01.2013 klo 21:16  
+
0

Ritvake kirjoitti:

Hei! Miten kauan J & V litran öljypullo säilyy käyttökelpoisena ja säilytetäänkö se jääkaapissa vai huoneenlämmössä?
Tämä tuli vahingossa uuteen aiheeseen. Tarkoitus oli laittaa öljy-keskusteluun.


Violett

Violett
Viestimäärä: 164

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 09.02.2013 klo 15:39  
+
0
^ minä olen miettinyt ihan samaa. Siis säilytetäänkö huoneenlämmössä vai jääkaapissa? Tietääkö joku?

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 11.02.2013 klo 19:12  
+
0
^Meillä ei nyt ihan J&V:tä ole, mutta Omega max lohiöljy on aina huoneenlämmössä.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

  Siirry sivulle: 1 ... 8 9 10 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 06:00)