Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Lauantaina, 10.04.2010 klo 14:00

Mitä kaloja olette antaneet koirillenne ja mistä tietää onko koira allerginen kalalle?

pentu9

pentu9
Viestimäärä: 61

MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Lauantaina, 10.04.2010 klo 14:00  
+
0
Mitä kalaa ootte antaneet omille koirillenne? Oletteko antaneet esim muikkuja tai lohta? Meille on tulossa koira ja olisi kiva tietää että mitä kalaa uskaltaa antaa. :) Ja onko kellään kokemusta että miten allergia ilmenee jos koira on jollekkin allerginen? :O

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Lauantaina, 10.04.2010 klo 16:44  
+
0
Mä oon syöttänyt sitä kalaa mitä on kotona sattunut olemaan eli meijän ihmisten jämiä. Lohtahan saa ihan lemmikkejäkin varten, mutta mun mielestä se haisee ihan kaameelle. Lisäksi oon antanut myös kalanruodot ja perkuujätteet. Perkuujätteitä en oo kypsentäny vaan pakastanut ihan useamman vuorokauden kunnon pakkasessa, tarkoittaa siiis -18 astetta.

Allergiasta mä en tiiä, mutta luulisin että koira rapsuttelee itteensä paljon ja ripuloi, niin sillon kyseinen ruoka ei sovi. Tosin iso määrä uutta ruokaa voi sekoittaa pakan ihan muutenkin.

muruisa

muruisa
Viestimäärä: 76

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Lauantaina, 10.04.2010 klo 17:35  
+
0
Minä myös aikoinani olen antanut raakaa lohta (jauhettua, kennelrehun), mutta totta tosiaan, se haisee aika hirveälle. Niinpä se on jäänyt sitten ruokalistoilta pois. Haukea, keitettynä olen antanut (eikö järvikalat pidä keittää jonkin madon takia?). Samoin koirat saavat meiltä ihmisiltä tulevat kalan jätteet, pääasiassa uunissa paistetun lohen nahkaa ja kaikki rasvamössö sieltä vuoan pohjalta. Sitä en olekaan tullut ajatelleeksi että kaikki ruodot ja selkärangan voisi antaa kans. Eli ilmeisesti sillä ei ole väliä onko kypsennettyjä vai ei, niinkuin porsaan tai kanan luissa? Eikös ne ruodot pehmene vaan kypsennettäessä...?
"Voi neuvoa toista vaan siihen asti mihin on itse matkallaan päässyt"

seropi Muru 12.10.2004
seropi Benny 05/2008
maatiaiskissa Patsy 05/2002

Angat

Angat
Viestimäärä: 2172

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Lauantaina, 10.04.2010 klo 18:00  
+
0
Meillä menee hauki, kuha ja lohi noin yleensä. Suutaria ja ahventa on myös saanut, mahdollisesti muutakin (nuo muistan varmaksi). Itse olen kypsentänyt kalat ennen antamista (järvikaloja pitäisi pakastaa muistaakseni kaksi viikkoa ennen antamista matovaaran vuoksi, jos raakana antaa), on helpompaa ja jotenkin itselle mukavampaa :nauru: En kyllä mene takuuseen, söisikö tuo edes raakana, kun ei ole pennusta asti tottunut. Monilla tuntuu tuo kala olevan sellainen, ettei oikein uppoa jos vanhempana saa ensimmäisen kerran...

Lipsu

Lipsu
Viestimäärä: 12

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Lauantaina, 10.04.2010 klo 20:31  
+
0
Lohta ja merikaloista lahnaa,särkeä,ahventa ym.Merikalat oon keittänyt ja laittanut lihamyllyn läpi.Kaikki isot ruodot oon ottanut pois.Turhaan sanois joku mutta silti en halua niitä piikkejä sinne sekaan.Raakana ei kelpaa.

Kiruli

Kiruli
Viestimäärä: 31

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 11:26  
+
0
Meillä annettu lohta, ahventa ja särkeä, mutta ainoastaan lohi on "hyvää" koiran mielestä. Ahventa ja särkeä saattaa maistaa, mutta jättää sitten syömättä. Eikä siinä mitään, kissat syö mielellään jos koiralle ei kelpaa :nauru: Ja siis keitettynä tietnkin tarjotaan, lohi paistettuna (ihmisiltä jääneet jämät).
Alaskanhusky Kira 5.12.2008 ->
Kissat Ana & Luna 9.5.2009 ->
Kanit Nitta & Nelle -05 ->

SannaRocky

SannaRocky
Viestimäärä: 25

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Sunnuntaina, 11.04.2010 klo 13:33  
+
0
Meillä koirat suorastaan rakastavat raakaa lohta (Kennelrehu, Vauhti-Raksu). Seitä olen antanut keitettynä riisin ja viilin kera, jos on ollut mahavaivoja. Muikkuja olen antanut kerran keittämisen ja pakastamisen jälkeen, mutta eivät nuo oikein välittäneet niistä. Kala-allergiaan en osaa kommentoida..
~Tiibetinmastiffit Rocky (s. 30.11.2008) ja tytär Xena (s. 22.12.2010), kultainen Caru (s. 28.1.2013) ja pentupoika Pöhkis (s. 17.1.2014)~
~Sijoituksessa Heavy (s. 29.11.2012) ja Misty (s. 17.1.2014)~
~Ikuisesti muistoissa Möda (17.1.2010-22.7.2011) ja Lucy Luz (29.11.2012-9.4.2014)~
www.rockygroves.com

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Maanantaina, 12.04.2010 klo 22:47  
+
0
Kotona ihmisten ruoaksi valmistetun lohen jämiä ja nahkaa on meillä koirilla useimmiten annettu. Joskus oon kalastavalta veljeltä saanut haukea, jota olen sitten pannulla paistellut. Se on mennyt koirille siis, ihmisille en ole siitä valmistanut, vaikka onkin ollut ihan kunnon palaa.

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Sunnuntaina, 18.04.2010 klo 23:03  
+
0
Miten on, antaako kukaan koiralleen silakkaa?

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Maanantaina, 19.04.2010 klo 14:04  
+
0
Murmuu: Mä en kyllä mitään haukea paista koiralle, sen mä paistan itelle ja syön ja koirat saa mitä jäljelle jää. Siitä tulee oikein laitettuna oikein hyvää ja meillä se on emännällekin harvinaista herkkua.

Murmuu

Murmuu
Viestimäärä: 457

VS: MITä KALOJA OLETTE ANTANEET KOIRILLENNE JA M... - Torstaina, 22.04.2010 klo 17:50  
+
0
Mä en ite syö lihaa enkä kalaa eli siis sen takia koirille menee. :) Mutta tuli siitä kyllä sen verran hyvä tuoksu, että josko sitä seuraavan kerran joustais ja maistais kalaa pitkästä aikaa. :D

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 21:45)