Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 23:30

Mitä mieltä Pedigreestä?

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8

Ellumaria

Ellumaria
Viestimäärä: 17

MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 23:30  
+
0
Eli siis meillä on nyt 11-viikkoinen koiranpentu. Saimme kasvattajalta ohjeet, jossa oli lista ruoista, jotka ovat pennulle hyviä. Siinä mainittiin myös Pedigreen Junior- kuivamuona. Pentu on ollut Pedigree- ruokinnalla nyt hieman yli kolme viikkoa. Se on hyväkuntoinen, jaksaa liikkua ja leikkiä paljon, syö hyvällä ruokahalulla kolme kertaa päivässä. Nyt kun olen lukenut näitä viestejä Pedigreestä, on alkanut mietityttämään onko se hyvä ruoka koiralle. Mitä haittavaikutuksia sillä on, eikö koira saa siitä tarvitsemiaan ravintoaineita, vai millä perusteella väitätte Pedigreen olevan "huonoa ruokaa"? Olenko ihan typerä kun syötän sitä koiralleni? Voisitteko omien kokemuksienne kautta suositella jotakin muuta penturuokaa, joka olisi varmasti hyvä, alkaa vähän pelottaa :)

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 11.11.2010 klo 04:41  
+
0
Proteiinipitoisuus merkkaa todella paljon. Suurimmassa osassa koiran markettiruoista on vähäinen lihapitoisuus. Kannattaa katsoa pakkauksen tuoteselostetta. Alle 10% proteiinia on minun mielestä todella vähän. HauHau Champion, Jahti&Vahti sisältävät paljon proteiinia, ovat toki vähän kalliimpia, mutta huomattavasti laadukkaampia. Huomasinpa, että Benefulkin tarjosi yllättävän korkean lihapitoisuuden, taisi olla lähellä 20%. Niin taitaa tarjota myöskin Purina One, vaikka en tuoteselostetta ole vielä päässyt tarkemmin tiiraamaan.
Pedigreen ja Friskiesin ruoissa on myöskin väriaineta yms. muuta aiheetonta tavaraa, joista ei ole koiralle mitään hyötyä. Värikkäät nappulat on kyllä tosi söpöjä ja pirteän näköisiä, mutta ei se koira niistä nappuloiden ulkonäöstä perusta, kunhan ne vain maistuvat hyvälle. Niissä myöskin on viljaa ja soijaa, joten ruoat eivät sovellu vilja-allergisille koirille. Laadukkaammat koiranruoat eivät automaattisesti sisällä allergisoivia ainesosia tai väriaineita.

Purina One, J&V ja HauHau tarjoavat penturuokia. Ainakin omalla koiralla Hauhaun ja J&V:n aikuisten ruoat ovat toimineet todella hyvin, niin en näe mitään syytä, miksi ne eivät toimisi sitten penturuoan puolellakin :) Hinta/laatusuhde on loistava.

Itse kylläkin syötin aiemmalle koiralleni juuri Friskiesiä ja Pedigreetä, kun olin nuori ja tietämätön. Niistä ajoista kylläkin markettien koiranruokavalikoima on laajentunut huimasti, ja rahatilanne esti ostamasta kalliimpaa ruokaa.
Nykyinen koira syö tällä hetkellä J&V:ia, mutta siirrän sen todennäköisesti raakaruokintaan kunhan olen päässyt töihin ja raha rupeaa kilahtelemaan tilille. Ja eikö se vähän niin mene, että aina voi vaihtaa parempaan :)

Muoks kirjotushäröt
Muoks2 laittaapa taas miettimään, kun hauhaun ja J&V:n sivuilla kerrottiin ruokien ravintosisältö, mutta pedigreen ja friskiesin sivuilla oli vaan hienot mainostekstit, eikä mitään lausahdusta ravintoarvoista. :mietiskel: Herättää luottamusta 150%
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.11.2010 klo 04:48)

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 11.11.2010 klo 14:17  
+
0

SpiralCulture kirjoitti:



Muoks2 laittaapa taas miettimään, kun hauhaun ja J&V:n sivuilla kerrottiin ruokien ravintosisältö, mutta pedigreen ja friskiesin sivuilla oli vaan hienot mainostekstit, eikä mitään lausahdusta ravintoarvoista. :mietiskel: Herättää luottamusta 150%



Pistin ihan saman merkille, kun aloittajan kysymys herätti omankin mielenkiinnon. Pedigreen sivuilla meuhkataan vaan täysipainoisesta ravinnosta, joka sisältää kaiken, mitä koira tarvitsee ja that's it. Ei mainita, mitä koira tarvitsee, ja vielä vähemmin sitä, mitä ruoka sisältää. Seuraavalla kauppareissulla täytyykin käydä tiirailemassa pussin kylkeä.

Muuten minulla on Pedigreestä sellainen mielikuva, että se ei ole kovin kaksista ravintoa. Mutta tosiaan vain mielikuva.

muoks. Aloittaja pyysi suosituksia pennun ruoaksi ja uskallan kyllä suositella Jahti&Vahti pentunappulaa. Oma pentu (3,5 kk) syö sitä, eikä ole ollut mitään valittamista. Vatsa toimii hyvin, turkki on hyvässä kunnossa, eikä vuoda silmät ei kutia korvat. Ja jopa maistuu paremmin kuin RC, jota söi pari ensimmäistä viikkoa.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.11.2010 klo 14:20)

Manna

Manna
Viestimäärä: 303

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 11.11.2010 klo 14:53  
+
0
Purina One -kissanruoassa on huimat 4% lihaa, veikkaisin, että koiraversio ei sen parempaa ole.

Proteiiniahan on myös kasvikunnantuotteissa, mutta aminohappojen laadulla on myös merkitystä. Noihin valmiskuivaruokiin kuitenkin varmaan lisätään aminohappoja, joita ei luontaisesti esim. viljoista saa? Muistelen, että jostain pussin kyljestä olen lukenut ainesosien joukosta lysiinin ja metioniinin...

Eipä selvitty taaskaan ilman muokkausta....:
Sen verran, mitä itse koirien ruokinnasta tiedän ja olen pussien kylkiä tutkinut, en Pedigreetä omalle koiralleni syöttäisi. Perusteluna alhainen lihaprosentti, väriaineet jne.

Joku mainitsi halvan hinnan? Olen kaupassa noita hintojakin hieman vertaillut ja esim. Hauhau, joka on jo laadukkaampaa ruokaa, ei hintatasollaan päätä huimaa. Sen sijaan nuo Purinan ruoat (Pedigree on Purinan tekemää) tuntuvat usein olevan täysin ylihinnoiteltuja, kun ottaa huomioon laadun.
(Viestiä on muokattu torstaina, 11.11.2010 klo 14:58)

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 11.11.2010 klo 16:21  
+
0
Mä oon kattonu,et Benefulis on 4% lihaa ja Purina one:n kissanruuassa on jotain 14% ja koiran 10% ;)

Rekityttö

Rekityttö
Viestimäärä: 67

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 11.11.2010 klo 16:54  
+
0

Manna kirjoitti:

Purina One -kissanruoassa on huimat 4% lihaa, veikkaisin, että koiraversio ei sen parempaa ole.



Onhan se, Purina One Adultissa on 16% lampaanlihaa. :wink:

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 11.11.2010 klo 17:15  
+
0
Meidän lähimarketissa Pedigree maksaa samankokoisena pussina reilut 50cnt enemmän kuin HauHau Champion :roll: jokainen päättelee ihan itse onko ylihinnoiteltua laatu huomioon ottaen.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Ellumaria

Ellumaria
Viestimäärä: 17

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 11.11.2010 klo 17:56  
+
0
Voisi kyllä kokeilla Jahti&Vahti tai HauHau penturuokaa tuolle.. Kumpi näistä on teidän mielestänne parempaa? Mä en paljon tajua näistä ravintoaineista sun muista.. Ja vielä ensimmäinen koirani kyseessä niin mä en halua tehdä sitä virhettä pennun kanssa että siitä ei kasvais normaali koira.. Eli eikun nyt vaan kauppaan ostamaan Jahti&Vahti. Mistä niitä muuten saa? Myykö normi market?

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 11.11.2010 klo 18:05  
+
0
Rekityttö, Meidän paikkakunta on niin pieni,et sieltä ei vissiin löydy purina one jossa on 16% lihaa. löytyy vaan 10% koiranruokaa ja kissanruuista 14% :)

Vilkko

Vilkko
Viestimäärä: 302

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 11.11.2010 klo 20:38  
+
0

Ellumaria kirjoitti:

Voisi kyllä kokeilla Jahti&Vahti tai HauHau penturuokaa tuolle.. Kumpi näistä on teidän mielestänne parempaa? Mä en paljon tajua näistä ravintoaineista sun muista.. Ja vielä ensimmäinen koirani kyseessä niin mä en halua tehdä sitä virhettä pennun kanssa että siitä ei kasvais normaali koira.. Eli eikun nyt vaan kauppaan ostamaan Jahti&Vahti. Mistä niitä muuten saa? Myykö normi market?



J&V:ia myy ainakin Agrimarketit. Tästä on varmaan apua.
Joka toiselle kuoppaa kaivaa, joka toiselle ei.
Parsonrussellinterroristi Etta 07/10

Rekityttö

Rekityttö
Viestimäärä: 67

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 12.11.2010 klo 10:06  
+
0

Nella3 kirjoitti:

Rekityttö, Meidän paikkakunta on niin pieni,et sieltä ei vissiin löydy purina one jossa on 16% lihaa. löytyy vaan 10% koiranruokaa ja kissanruuista 14% :)



No varmaan joskus liikut muualla vähän isommalla paikkakunnalla niin silloin kantsiikin ostaa varastot täyteen parempaa ruokaa ettei tarvitse turvautua lähikaupan tarjontaan jos se tarkoittaa Pedigreetä tms.

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 12.11.2010 klo 14:47  
+
0
Pedigreessä on väriaineita,sekin jo riittää syyksi että se on todella huonoa ruokaa!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 12.11.2010 klo 15:00  
+
0
^Onko noi ruskeet naput värjättyjä?

muoks. Ellumaria jos sulla on Kodin Terra lähellä, niin sieltä saa sellaista kuin Golden Eagle ruokaa. Chicken holisticissa oli muistaakseni proteiinia 26%.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu perjantaina, 12.11.2010 klo 15:02)

Rekityttö

Rekityttö
Viestimäärä: 67

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 12.11.2010 klo 17:12  
+
0
Pentu tarvitsisi vielä enemmän protskua, olikohan 32-35 suositeltava määrä.
Pedigree Juniorissa on 4% lihaa, joten sekin kertoo jo paljon. Lisäksi sisältää väriaineita. Ruskeissa napuissa voi myös olla väriainetta, sama homma kuin ihmisten makkaroissa että näyttäisivät paremmilta.

Ellumaria

Ellumaria
Viestimäärä: 17

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 12.11.2010 klo 17:24  
+
0
Itse luulin että pennun ruokavaliossa kuuluu olla proteiinia 28-30%. Ja miksi olen sitten syöttänyt Pedigreetä? Koska olen ollut typerys :roll: Syötän pennulle kylläkin myös jauhelihaa ja maksalaatikkoa ruuan kanssa. Mutta nyt vaihtuu ruoka ja heti ja se onkin ongelma koska meiän paikkakunta on niin pieni että ei täällä missään myydä Jahti&Vahti ruokaa.. Mutta käyn huomenna katselemassa löytyiskö vaikkapa HauHauta..

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Lauantaina, 13.11.2010 klo 00:38  
+
0
Pedigreen väri on minun mielestä kyllä lähempänä punaista kuin ruskeaa..........
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Sunnuntaina, 14.11.2010 klo 22:44  
+
0
Mä oon kans miettiny näitä.. Mango on syöny ennen HauHauta. Tykkäsin kovasti, kakka määrä oli kiinteämpää ja vähäisempää. Nyt neiti syö Friskiesin 2in1 (se mihin saa kastikkeen laittamalla vettä sekaan) ja siinä on 22 % raakaproteiinia, eli ihan hyvin.. Mut kakkamäärä on kuitenkin suurempi, ja se on löysempää..
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

myway

myway
Viestimäärä: 618

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 15.11.2010 klo 00:11  
+
0
Haluaisin todella tietää, mitä tämä 2in1-kastike sisältää. Liivatetta? Jauhoja?
Miksi koira tarvitsee kastikkeen? Koska ihmiset syövät kastikkeita? Kuulostaa hienolta?
Minun korviini kuulostaa lähinnä huolestuttavalta. Friskiesin sisältämät lisä-, väri- ja säilöntäaineluettelot ovat huikeita.

Mutta osa ihmisistä elää pizzallakin...

Ihmiset, lukekaa niitä pussien ja purkkien kylkiä. Älkää vain katsoko kuvia ja mainoksia.
Sekarotuinen Rami 16.4.1996 - 29.11.2011
Bcu Tito 2.6.2010
Bcu Totti 3.8.2013
Life Is How You Make It

Rekityttö

Rekityttö
Viestimäärä: 67

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 15.11.2010 klo 09:04  
+
0

Aduro kirjoitti:

Mä oon kans miettiny näitä.. Mango on syöny ennen HauHauta. Tykkäsin kovasti, kakka määrä oli kiinteämpää ja vähäisempää. Nyt neiti syö Friskiesin 2in1 (se mihin saa kastikkeen laittamalla vettä sekaan) ja siinä on 22 % raakaproteiinia, eli ihan hyvin.. Mut kakkamäärä on kuitenkin suurempi, ja se on löysempää..



Miksi vaihdoit pois Hauhausta huonompaan ruokaan? Mainoksen perusteella?
Mun mielestä proteiinia on liian vähän.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 15.11.2010 klo 09:04)

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 15.11.2010 klo 16:53  
+
0
Aduro, vaiha siihen Hau hauhun takas. Tääl koirat.comissa mä oon tajunnu kuinka huonoo ruokaa Friskies todella on! En enää koskaan syötä niitä! Olen itse vaihtanut Friskiesin Hau hau:hun ja nyt kun katsoo Friskiesiä tai jotain muuta väriaine nappulaa ne todellakin on tosi värikkäitä. Eli kiitti kaikille jokka ootte haukkuneet Friskiesiä. Ilman teitä mä syöttäisin vieläkin sitä väriaine mössöä! :)))

Muakin kiinnostais mitä se 2in1 nappuloiden kastike on. Ku siihen ei tarvitse kun vettä lisätä ja sekottaa niin kastike on valmis..

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 23:45)