Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 23:30

Mitä mieltä Pedigreestä?

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 16.11.2010 klo 16:02  
+
0
Mä olen ollut siinä käsityksessä että Friskies 2in1 "nappulakastike" syntyy vaan yksinkertaisesti helpommin veteen pehmenevistä napuista. Eli käytännössä nappuloiden koostumus on sellainen että ne on nopeampi turvottaa ja näin syntyy "kastike", eli vesi + turvonneet nappulat. Ei varmaa tietoa vaan oletus.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Rekityttö

Rekityttö
Viestimäärä: 67

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 16.11.2010 klo 18:49  
+
0
Mulla on samanlainen oletus. :wink:
Pelkkää mainoskikkaa vaan.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 16.11.2010 klo 21:13  
+
0
Mun mielestä se 2in1-nappula ainakin mainoksessa näyttää tosiaan "kastikoituvan", eikä niinkään pehmenevän ja turpoavan samalla tavalla kuin miten nyt nappulat yleensä turpoaa. Toki osa on varmaan ihan siitäkin että on mainokseen stailattu jne, mutta kyllä se mun silmään näyttää ihan siltä, että siinä on ihan erikseen limaisa soossi?
Mä veikkaisin, että ne nappulat on ikäänkuin päällystetty jollain, mikä sitten vedessä liukenee soossiksi.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 16.11.2010 klo 22:02  
+
0
^ Veikkaan tuota samaa. Nappuloissa on luultavasti jokin jauhokerros päällä, joka suurustuu kastikkeeksi veteen joutuessaan.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 17.11.2010 klo 10:57  
+
0
Ja Friskiestä voi jatkaa enempi vaikka markettiruuat ketjussa.

Murdiina

Murdiina
Viestimäärä: 16

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 06.12.2010 klo 21:38  
+
0
Ainakin HauHauta myydään tavallisessa marketissakin, Jahti Vahtia ei. Ei muuten kannata syöttää maksalaatikkoa kasvavalle pennulle, siinä alkaa hyvin nopeesti ranteet vääntyä kun maksis on kovin vahvaa tavaraa. Jauhelihankin kanssa kantsii olla varovainen...
Labbisneidit Tintti (s. 24.03.06) ja Kerttu (s. 30.09.10) <3

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 06.12.2010 klo 21:52  
+
0
^ mitä meinaat, että maksalaatikko on "vahvaa tavaraa"? :mietiskel:
Ei minulla kyllä pentua ole, jolle mitään maksista olisin tuputtamassa ja oman koiran ruokinta sujuu, mutta jäin ihmettelemään tuota lausetta. Itse en syöttäisi minkään ikäistä koiraa pelkällä maksalaatikolla, mutta koska meillä mennään sekalaisella sekaruokinnalla niin maksistakin lentää kuppiin toisinaan ;)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 06.12.2010 klo 22:20  
+
0
Mitäh?? eikö pennuille saa syöttää paljoa jauhelihaa,onko tossa jotain perää? Kuinka paljon sitä sitten voi syöttää pennulle? mutta hyvä tietää tosiaan ttei vahingossakaan anna liikaa.
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 06.12.2010 klo 22:41  
+
0

Ei muuten kannata syöttää maksalaatikkoa kasvavalle pennulle, siinä alkaa hyvin nopeesti ranteet vääntyä kun maksis on kovin vahvaa tavaraa. Jauhelihankin kanssa kantsii olla varovainen...


Juu, lihahan se on lihansyöjälle myrkkyä. Kannattaisi perustella tuo väite eikä vain huudella kuulopuheita.
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

Murdiina

Murdiina
Viestimäärä: 16

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 07.12.2010 klo 00:03  
+
0
Tuli ehkä vähän epäselvästi ilmaistua asia, tarkoitan että suurikokoisille roduille tulee helposti kasvuhäiriöitä liian vahvasta ruuasta pentuna, sillä niiden on tarkoitus kasvaa hitaasti ja tuon nykyisen kakaran kasvattaja varoitteli nimenomaan maksalaatikosta ja jauhelihasta (liikaa tulee proteiinia), toinen juttu oli se että hyvälaatuisessa kuivamuonassa on jo laskettu valmiiksi ravintoaineet, eli ei tarvitse juurikaan muuta. Ja kaupan valmismaksisessa on aika paljon suolaa ja usein syötettynä liikaa A-vitamiinia. Eri juttu on toki aikuiset koirat tai jos tekee itse koiralleen maksalaatikkoa. Eikä se haittaa jos sillon tällön sitä antaa. Itsekin annan kyllä aikuiselle lapukalleni raakaa lihaa kuivamuonan kaverina. Ihmisillä on kyllä koiran ruokinnasta niin erilaisia näkemyksiä,että sanokaa jos olette eri mieltä! :wink:
Labbisneidit Tintti (s. 24.03.06) ja Kerttu (s. 30.09.10) <3

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 07.12.2010 klo 07:58  
+
0

Murdiina kirjoitti:

Tuli ehkä vähän epäselvästi ilmaistua asia, tarkoitan että suurikokoisille roduille tulee helposti kasvuhäiriöitä liian vahvasta ruuasta pentuna,



Tästä on väännetty tällä(kin) palstalla varmaan miljuuna kertaa. Ja aina on lopputulema ollut, ettei ruualla aiheutetuista kasvuhäiriöistä ole mitään näyttöä. Siis jos koira ei pelkillä perunankuorilla elä vaan syö jotain koiranruuaksi määriteltävää.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Rekityttö

Rekityttö
Viestimäärä: 67

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 07.12.2010 klo 16:38  
+
0

Murdiina kirjoitti:

Ja kaupan valmismaksisessa on aika paljon suolaa ja usein syötettynä liikaa A-vitamiinia. Eri juttu on toki aikuiset koirat tai jos tekee itse koiralleen maksalaatikkoa.


Öö.. kaupan maksalaatikot sisältää jonkun 4% maksaa, joten aika hirveitä määriä sais syöttää että A-vitamiinin yliannostuksen sillä saisi koiralle. Omasta mielestäni suolaa haitallisempi on sokeri jota einesmaksalaatikot paljon sisältää.

maddy

maddy
Viestimäärä: 3542

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 07.12.2010 klo 16:45  
+
0
^Nimenomaan. Lisäksi mua ihmetyttää, mistä kaupan maksalaatikkoon tulee proteiini, kun se on kuitenkin lähinnä maksalla maustettua riisipuuroa kuin lihavalmiste (tai sii sisäelinvalmiste).

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 07.12.2010 klo 20:59  
+
0
Aika teoreettinen A-vitamiinin yliannostus on muutenkin
http://www.jakkelehtonen.fi/katiska/ravitsemus/vitamiinit/a-vitamiini/

Proteiinit tulevat maksalaatikkoon esim. siitä riisistä. Ihan kuten koirien kuivamuonissakin ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Napket

Napket
Viestimäärä: 26

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 27.12.2010 klo 11:31  
+
0
Meidän hoitokoiralle omistaja on syöttänyt aina pelkkää Pedigreen nappulaa, vaikka minusta se on ihan hirveetä.. :D Mut koska koira on meillä vaan väliaikaisesti, ei viitti lähtee muuttaan ruokavaliota paljon. Sen verran olen tehnyt, että aamusin saa lihavihannespuuroja kaurapuurolla tai riisillä, molemmat ovat maistuneet. Kananmunaa en ole vielä kokeillut, mutta saisiko tuota Pedigreen proteiinikatoa vähän korvattua sillä, että lisäisi puuroon vielä raa'an kananmunan pari-kollme kertaa viikossa? Jos koira jää vielä pitemmäksi aikaa, niin sitten vaihdetaan HauHauhun tai muuhun, mutta ei toistaiseksi koiran tottumusten takia.

Pääasia oli siis tuon kananmunan lisäys, auttaisiko yhtään?

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 27.12.2010 klo 11:59  
+
0
Auttaa. Mutta anna koko muna.

Mutta se, että sinä korvaat kuivamuonan viljat vihanneksilla ja riisillä ei kylläkään muuta yhtään mitään.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut
(Viestiä on muokattu maanantaina, 27.12.2010 klo 11:59)

Napket

Napket
Viestimäärä: 26

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 28.12.2010 klo 22:28  
+
0

Jagster kirjoitti:

Auttaa. Mutta anna koko muna.

Mutta se, että sinä korvaat kuivamuonan viljat vihanneksilla ja riisillä ei kylläkään muuta yhtään mitään.



Ok, tarkotakko kuorineen? Voin kokeilla pitääkö niistä, kananmunaa on tietääkseni saanut joskus, mut kuorista en tiedä. Mitä kannattais laittaa liharuokaan enemmän? Puuro ei oikein edes maistunut koiralle, mutta jos se olisi parempi kun riisi, niin kannattaisiko vaan totutella? Vai pitäiskö olla sit vaan paljon enemmän lihaa. :>

Tähän vielä muokkauksena, että mielestäni lihaa pitäisi olla paljon, kokemattomana en vain vielä paljon tiedä koirien ruokinnasta. Vihanneksista olen antanut vain porkkanaa, paljon vähemmän per annos kuin lihaa ja esim. raejuustoa (taikka nyt sitä kananmunaa). Kiitos neuvoista!
(Viestiä on muokattu tiistaina, 28.12.2010 klo 22:41)

Mondial

Mondial
Viestimäärä: 1013

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 28.12.2010 klo 23:13  
+
0
^ jos se jo saa sitä nappulaa, niin anna kaikki loppu pelkkää lihaa? Ei tartte laittaa sekä nappulaa, että viljaa/vihannesta ja sitten vielä lihaa.

Napket

Napket
Viestimäärä: 26

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 19:33  
+
0

Mondial kirjoitti:

^ jos se jo saa sitä nappulaa, niin anna kaikki loppu pelkkää lihaa? Ei tartte laittaa sekä nappulaa, että viljaa/vihannesta ja sitten vielä lihaa.



Joo tänään laitoin aamulla paljon enemmän lihaa, vähän mukaan porkkanaa ja riisiä (niitä molempia joku desi yhteensä) ja raejuustoa ja yhden kananmunan annoin myöhemmin. Luita metsästin tänään kaupasta, muttei ollut (näitä kauloja, täytyy eläinkaupasta hakea huomenna). Illalla saa raksut ja aamuisin taas melkein pelkkää lihaa ja proteiinia.

Oikeesti, tossa Pedigreessä lukee, että on 20% proteiineja, mutta eikös se suositus ole isompi? Ja lihatuotteita 4-10%, ihan olematon määrä. Viljaa lukee että olis minimissään 4%, mutta mitä se kaikki muu sitten on? :P Edelleen, en siksi poista raksuja kokonaan, koska omistaja syöttää vain raksuja, ettei koira sitten, kun pääsee takaisin kotiin, ala nirsoilemaan niiden kohdalla. Nyt on hyvin maistunut raksutkin, kun saa kerran päivässä. Itse vaihtaisin merkkiä ja jättäisin vähemmälle huomiolle. :D

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 29.12.2010 klo 19:57  
+
0
Proteiini siinä ruoassa ei edes tule kokonaan lihasta vaan myös viljoista. Ja kasviproteiinia koiran on vaikeampi sulattaa. Eli anna vaan nappulan lisänä pelkästään eläinproteiinia (lihoja, munia, raejuustoa), viljoja kun on Pedigreessä jo niin paljon valmiiksi.
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6265
Viestejä yhteensä545428
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään6
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265759
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 14:45)