Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 23:30

Mitä mieltä Pedigreestä?

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 8

Napket

Napket
Viestimäärä: 26

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 30.12.2010 klo 11:46  
+
0
Kiitos neuvoista, Bellalle maistu oikein hyvin aamulla pelkkä liha ja kananmuna (plus kupissa olleet porkkanariisijämät, mitkä oli jäänyt). Lihana käytin Oscarin kalaa ja naudan jauhelihaa. Pedigree kelpaa vieläkin hyvin, ettei rupea sitten omistajan luona nirsoilemaan. Toivoisin että jatkaisi liharuokintaa, mutta saa nähdä. :>

Saniii

Saniii
Viestimäärä: 57

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Lauantaina, 01.01.2011 klo 14:57  
+
0
Tuosta Pedigreestä vähän epäilisin... Väriaineita ja kaikkea...

Itse syötän kultaiselleni Nutra Nuggets nimistä koiranruokaa, ja tuoteselosteessa lukee proteiinimäärän kohdalla 25% Vähän oudompi ja tuntemattomampi koiranruokamerkki, mutta luulen sen sisiltävän juuri sopivat määrät tarvittavia aineita.
Meitä viihdyttämässä kultainenoutaja Sani (s. 2.7.2006)

In memories ~ Mr. Joppe

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Lauantaina, 01.01.2011 klo 18:24  
+
0
Se proteiinimäärä tosiaan ei tarkoita että siinä on 25% eläinproteiinia. Mitä nyt kattelin niin NN ruoassa on ainakin herneitä, riisiä ja vehnäjauhoa proteiinilähteenä. Mutta ihan käypää ruokaa varmasti vaikka vehnä voi joillekin koirille olla ongelma.
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

Napket

Napket
Viestimäärä: 26

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Sunnuntaina, 02.01.2011 klo 21:50  
+
0
Joo tuota proteiinia annan nyt pääasiassa raejuuston tai kananmunan muodossa lisänä itse aamuiseen liha-annokseen. Lihana naudan ja sian jauhelihaa vaihtelevasti, kalaa ja tuota Oscarin Power Plus -makkaraa kokeilin nyt ostaa ekan kerran. Paino on pysynyt hyvänä koko ajan ja raksut käy tosi hyvin edelleen, ettei ole ruvennut nirsoilemaan niiden kohdalla. Täytyy vielä omistajan kanssa neuvotella että vaihtaisi Pedigreen parempaan sitten kun ottaa koiran takaisin, koska aivan varmasti jatkaa pelkkää raksua -ruokavaliolla. :<

Lihaan en enää sekoita mitään riisiä tai porkkanaa yms, pelkkää lihaa ja kananmunaa/raejuustoa ja päivällä saa pureskella luita. Yritän saada omistajan luopumaan Pedigreestä ja vaihtamaan vaikka ihan vähänkin parempaan merkkiin, koska koiran turkki on parantunut paljon, samaten kun ennen verta vuotavat ikenet. :>

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 10.01.2011 klo 22:22  
+
0
Pedigree ei kyllä täältäkään suunnasta saa kauheasti kiitosta. Tuttavani koirat syövät Luppa/Pedigree miksauksia ja kyllähän sen huomaa ettei kaikki ole kohdallaan. Koirien kakat ei ole tarpeeksi kiinteää, väri ei natsaa sekä karva on huonossa kunnossa..
Omistajat ovatkin sitten vanhan kansakunnan ihmisiä ja itsepäisiä sellaisia. Pedigree on kuulemma parasta kun on kallista..
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 13.01.2011 klo 16:55  
+
0
Ku olin Keskisen ruokapuodis näin koirien ruoka osastolla miehen joka katteli eka Friskiesin mini menua ja sit se siirty pedigreen pussiin (ja pedigreen vieres oli Hau hauta)Eikä vilassukkaa hau hauta ja otti pedigreen.. Se varmaan luuli:- Mun pikku koiralle pitää olla mini menua.. Ja eihä koiralle mitää mini menua tarvi olla vaikka onki pieni koira. Saa niitä pieniä nappuloita muutenki.. Sit mua ärsytti se kun se muka luki mitä Friskies ja pedigree sisälti.. Miks se sit otti pedigreen ku ei ne ravintosisällöt oo hirvee hyviä..

Napket

Napket
Viestimäärä: 26

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 14.01.2011 klo 10:42  
+
0
^Höh. :< Ikävä kyllä suurin osa suomalaisista valitsee sen halvimman ja pelkän napin, kun kyse on "vaan" koirasta. Onhan se kiva, että saa edes jotain ruokaa, mutta en mäkään tulis iloiseks jos söisin joka päivä kuivaksi raksuksi tiivistettyä viljavesirustomössöä. :D

laitinen93

laitinen93
Viestimäärä: 24

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 01.02.2011 klo 11:17  
+
0
Vanhemman cavalierin (kohta 8) on mennyt AINA maha sekaisin pedigreestä. en suosi.
3 koiraa
4 marsua
''Kaikki yhtä ihania'' <3

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 01.02.2011 klo 17:38  
+
0
pedigreetä ei myöskään täältä suositella. itse en ole syöttänyt pennulleni sitä, mutta kaverini koira syö pedigreen adult ruokaa joka vaihdettiin rc:sta ja oireita on alkanut ilmenemään. Henki alkanut haista, isot kakkamäärät, turkki...
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

EveP

EveP
Viestimäärä: 14

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Sunnuntaina, 06.02.2011 klo 02:15  
+
0
Itse UKH-koulutuksen myötä ja käytyäni useilla luennoilla olen perehtynyt paljon koiran ruokintaan ja lisäravinteisiin, eli mm. ruokamerkkeihin ja niiden sisältöön sekä barffiin perehtyneenä voin sanoa että ÄLÄ VAAN OSTA KOIRALLESI RUOKAA TAVALLISESTA RUOKAKAUPASTA! Jos ruoat pitää ostaa ruokakaupasta, ostakaa mielummin vaikka jauhelihaa! Lihapitoisuudet ovat näissä ruoissa ensinnäkin aivan olemattomat (joissain nappuloissa kuten muistaakseni luun mallinen vaaleanruskea nappula ei lihaa ollenkaan), sisältävät viljoja (vaikka koira ei nuorena reagoi allergisesti viljatuotteisiin, saattaa hyvin usein koira herkistyä aikuisiällä) jotka kaikkien viimevuosien aikana tehtyjen tutkimusten mukaan eivät ole koiralle sopiva ravinnonlähde ja ovat ruoat muutenkin huonolaatuisia teollisuusmuonia. Vaikka ruoka maksaa huomattavasti vähemmän kuin hyvälaatuinen ruoka eläinkaupasta, ei tämä välttämättä pidemmän päälle tule halvemmaksi sillä halpaa markettiruokaa koira joutuu syömään huomattavasti enemmän (tämän huomaa myös ulosteen määrässä). Koiran kasvun ja kehityksen kannalta kriittisin aika on pentuajasta n. pariin ikävuoteen (rodusta ja sen kehitystahdista riippuen) jolloin eritoten pitäisi kiinnittää huomiota ruokintaan koiran kasvaessa ja nivelten ja luuston kehittyessä. Itse suosittelen lämpimästi Joseraa tai Orijenia,tosin näitä ruokia ei ihan jokapaikkakunnalla myydä. Jos paikkakunnalta löytyy Musti&Mirri, yksi edullinen hyvä vaihtoehto on maissi-perunapohjainen Profine. Myös jotkun Royal Caninin ruoat (esim. Medium) sisältää vehnää, joten kannattaa olla tarkkana ja keskustella myyjän kanssa ruokaa valitessa. Hyvälaatuinen ruoka jossa on käytetty valmistukseen laadukasta siipikarjaa tai lihaa on myös maistuvaa ja omat koirani ahmivat ruoan hyvällä halualla. Veikkanpa että jos eteen tyrkkäisin kupillisisen Pedigreetä tai Friskiesin ruokaa ei koirani siihen edes koskisi. Heidän nappulansa kun eivät edes haise juuri millekkään kun taas runsaslihapitoinen, laadukas ruokaa tuoksuu hyvältä ja nappula ei ole kuiva koppura vaan hieman kostean oloinen sormilla kokeillessa. Panostakaa siis koiranne ravintoon, näin vältytte monilta vaivoilta, allergioilta ja saatte terveen ja elinvoimaisen koiran!

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Sunnuntaina, 06.02.2011 klo 10:12  
+
0
Ja sitten niissä erikoiskaupan ruuissa ei ole viljaa, vai?

Ei kallis ole koskaan halpaa. Kallis on aina kallis, käytössäkin.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

EveP

EveP
Viestimäärä: 14

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 07.02.2011 klo 12:43  
+
0

Jagster kirjoitti:

Ja sitten niissä erikoiskaupan ruuissa ei ole viljaa, vai?

Ei kallis ole koskaan halpaa. Kallis on aina kallis, käytössäkin.



Tottakai laadukkaat ruoat ovat aina kalliimpia, oli kyse eläimen tai ihmisen ruoasta! Kyllähän ruokakaupasta voit itsellesikin ostaa Atrian lihapullia eurolla, mutta jos haluat kunnon pihvin joka ei sisällä säilöntäaineita ja muuta moskaa ja on 100% lihaa, saat maksaa moninkertaisen hinnan. Mutta fakta on,että koiranruoka jossa on runsas lihapitoisuus (esim.Orijenissa 70% lihaa Pedigreen parin prosentin sijaan) ja muutenkin käytetty laadukkaita raaka-aineita on täyttävämpää, joten ruokaa menee määrältä huomattavanpaljon vähemmän. Ja kyllä, 90% eläinkaupoissa myytävistä laadukkaista ruoista ei sisällä vehnää ja monia muita viljatuotteita. Nämä kun eivät ole hyvä ravinnonlähde koiralle sekä aiheuttavat allergiaa eivätkä sula hyvin elimistössä. Siksi vehnän ja muiden viljojen sijaan nykyään käytetään laaduikkaissa ruoissa mm.maissia,perunaa,tomaattia,kuivattua omenaa,kuivattua sokerijuurikasleikettä,sekä muita hedelmiä ja kasveja. Mutta jokainen toki itse valitsee mitä koiralleen antaa ja kuinka paljon rahaa,aikaa ja vaivaa laittaa koiransa hyvinvointiin.

Mikäli haluaa oikeasti panostaa koiransa terveyteen ja myös siihen että koira saa maittavaa ruokaa, suosittelen vaikkapa ihan vain testimielessä kokeilemaan joko esim.Joseraa tai Orijen- ruokaa.
Tässä mitä esim. Orijenin sivuilla ko. ruoasta sanotaan:

"ORIJEN-ravinnosta vähintään 70 % on tarkoin valikoituja, ihmisravinnoksi kelpaavia, proteiinipitoisia lihatuotteita: kanaa, kalkkunaa, kokonaisia kananmunia ja vapaana pyydettyä järvi- ja merikalaa. Lähialueella tuotetut raaka-aineet toimitetaan tuoreena päivittäin.

Koirille sopimattoman viljan ja runsaiden hiilihydraattien sijaan ORIJEN sisältää täyden valikoiman hedelmiä ja kasviksia, kuten lähialueen maatilojen ja puutarhojen tuottamaa perunaa, herneitä ja mustaherukkaa, omenaa ja karpaloa sekä Tyynen valtameren kylmistä vesistä kerättyjä merikasveja.

Pohjois-Vancouverista pyydetty lohi muodostavat runsaan ja tyydyttymättömän Omega 3 -rasvahappolähteen (DHA ja EPA), joka edesautttaa ihon ja turkin hyvinvointia – koirasi terveyden ja elinvoimaisuuden ulkoisia tunnusmerkkejä. Kalaa ei pakasteta eikä säilötä säilöntäaineilla.

Kokonaisvaltaista hyvinvointia tukevat ORIJEN-ravinnon kasviraaka-aineet, kuten voikukan juuri, fenkoli ja piparmintun lehti, jotka sisältävät koiran luonnolliseen ravintoon kuuluvia, ravitsevia ja ruuansulatusta edistäviä ainesosia."

Ja voin sanoa että kun kupillisen Orijenia antaa koiralle kuin koiralle, niin kyllä maistuu!

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 07.02.2011 klo 12:49  
+
0
Eikös maissi ole koiralle nimenomaan todella huonosti hyödynnettävissä..? Näin olen ymmärtänyt.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 07.02.2011 klo 14:30  
+
0
^ Tällä minäkin olen mennyt ja erityisesti pussit, joista maissi löytyy pilkottuna useamman eri nimen alle sisällysluettelossa (esim. monet RC:n ruuat) olen kiertänyt kaukaa. Oma koira ei ainakaan vehnään reagoi (siis huonolla tavalla), joten miksipä en voisi vehnää sille syöttää.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Cindybreed

Cindybreed
Viestimäärä: 82

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 07.02.2011 klo 14:48  
+
0
Ei sillä kilohinnalla kovin ravintorikasta ruokaa saa. En syöttäis koiralleni. Suosittelen koiratarvikeliikkeiden kuivamuonia ja oikeaa lihaa,esim. kananjauhelihaa,Oscar puuroa,Oscar mahapullia,jauhettua Oscar lohta,joita saa isommista marketeista yms.oikeita ruokia,jotka on terveellisempiä kuin Pedigree.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 07.02.2011 klo 15:55  
+
0
Pedigree on ylihintaista sontaa, eikä edes halpaa, mutta lasketaanko maatalousliikkeet marketeiksi? Ja onko aivan oikeasti myyntipaikka ratkaiseva?

Kun seuraavaksi RC laajentaa marketteihin, niin muuttuuko ruoka huonommaksi?
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Lieppo

Lieppo
Viestimäärä: 2

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 07.02.2011 klo 16:35  
+
0

Jagster kirjoitti:

Pedigree on ylihintaista sontaa, eikä edes halpaa, mutta lasketaanko maatalousliikkeet marketeiksi? Ja onko aivan oikeasti myyntipaikka ratkaiseva?
Kun seuraavaksi RC laajentaa marketteihin, niin muuttuuko ruoka huonommaksi?





Jagster, aika kärkkäästi haukut milloin mitäkin nappulamerkkiä, joten minua kiinnostaa vallan mahdottomasti, mitä ruokamerkkiä alamme koirillemme syöttämään? Mikä on siis mielestäsi hyvää? Nyt kaipaan vain ja ainoastaan tuon hyvän ruokamerkin nimen, lihasta, kasviksista yms. voimme puhua toisen kerran. Sivujasi olen lukenut, asiaa paljon ja tiedät todella paljon näistä asioista. Mutta tuo sinun tyylisi, melko hyökkäävää luettavaa. Joten vielä kerran, kerro nyt kaikille kiinnostuneille ja koiriensa ruokintaa tärkeänä pitäville, mitä merkkiä alamme käyttämään, ettei ruoka ole ylihintaista sontaa tms.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 07.02.2011 klo 17:30)

tehtailija

tehtailija
Viestimäärä: 5993

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 07.02.2011 klo 17:18  
+
0

Lieppo kirjoitti:

Jagster, aika kärkkäästi haukut milloin mitäkin nappulamerkkiä, joten minua kiinnostaa vallan mahdottomasti, mitä ruokamerkkiä alamme koirillemme syöttämään? Mikä on siis mielestäsi hyvää?

se mikä käy koiralle ja kukkarolle. Jahti&Vahti, Jeppe, HauHau tai vaikka sitten se RC jos siihen on varaa, sitä haluaa ostaa ja se nimenomaan käy koiralle.

ja joo, oli suunnattu Jagsterille, mutta kun se on vastannut samaan kysymykseen sen viiskyt kertaa mitä mä oon bongannu, varmaan toiset viiskyt mihin en ole törmännyt. :)
this parrot is no more!

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 07.02.2011 klo 19:58  
+
0
Jotakuinkin noin. Kunhan ei huijaa itseään tuolla hinta-takaa-laadun-mantralla; edelleenkin suurin osa kallishintaisista eivät maksa raaka-aineidensa, vaan imagonsa takia. Siis ihan sama juttu kuin vaatteissa.

Pari pientä huomiota, jotka olin missannut.

"Orijenissa 70% lihaa Pedigreen parin prosentin sijaan"

Pedigreessä on varmasti maksimissaan tuo pari prossaa, mutta aivan yhtä varmasti Orijenissa ei ole 70 prossaa lihaa - eivätkä he sitä lupaakaan.

Ja suurimmassa osassa erikoiskaupparuokia hiilarilähde on nimenomaan vilja - vai koska riisi ja maissi ovat lakanneet olemasta viljoja? Eikä niitä käytetä siksi, että ne olisivat terveellisempiä - itseasiassa paljon parjattu vehnä hakkaa molemmat, ja maissin reilusti - vaan koska niiden maailmanmarkkinahinta on huomattavasti alle vehnän. Tai kauran, joka olisi vielä parempi.

Perunaruuat sitten ovatkin hauskoja - niissä nimittäin hiilarilähde lienee surkein mitä koiralle voidaan keksiä. Mutta uppoaa kuin väärä markan raha niihin kaikkiin, jotka ovat vakuuttuneita että viljat tappavat koirat ;)

Kaipa Pedigreekin paranisi, jos se olisikin tapioka tai perunapohjainen :D
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

EveP

EveP
Viestimäärä: 14

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 09:33  
+
0
Pari pientä huomiota, jotka olin missannut.

"Orijenissa 70% lihaa Pedigreen parin prosentin sijaan"

Pedigreessä on varmasti maksimissaan tuo pari prossaa, mutta aivan yhtä varmasti Orijenissa ei ole 70 prossaa lihaa - eivätkä he sitä lupaakaan.

Nimenomana Orijenin nettisivuilla sanotaan näin: "ORIJEN-ravinnosta vähintään 70 % on tarkoin valikoituja, ihmisravinnoksi kelpaavia, proteiinipitoisia lihatuotteita". Ja juuri tämän takia Orijenia myy vain harvat ja erittäin asiantuntevat tahot, kuten Murren Murkina sekä Hyvinkään koirakylpylä, joista itse ko. ruokaa ostan. Myös kaikki tuntemani maailmalla tunnetut ulkomaiset ja kotimaiset kasvattajat suosittelevat Orijenia- varsinkin jos koiralla on allergioita. Tosin kuovamuonan sijaan suosittelen kaikille BARFFIA, mutta tämä taas vaatii erittäin paljon paneutumista asiaan, opiskelua, vaivaa laittaa koiralle maittavia annoksia sekä tietysti rahaa ostaa raaka-aineet. Eilen meidän dogot saivat iltaruoaksi sian sydäntä ja parsakaalimuhennosta ja kyllä upposi nopeasti ruoka massuun! :) Ja minkä takia en koskaan markettiruokia koirilleni syöttäisi, on se, että niissä mm.käytetään kaikenmaailman teollisia myrkkyjä säilöntään jotka aiheuttavat allergioita ja yliherkkyyksiä, kun taas esim. Joseran sivuilla sanotaan näin:

"Joseran raaka-aineiden ja valmiiden tuotteiden kattava laboratoriokontrolli takaa, että Joseran tuotteet ovat erittäin korkealaatuisia. Tästä kertovat myös Joseralle myönnetyt sertifikaatit: DIN ISO 9001:2001 ja HACCP.

Jatkuvasti yleistyvien ruoka-aineyliherkkyyksien osalta on tärkeää muistaa eri allergioiden ja yliherkkyyksien vahva yhteys huonolaatuisiin raaka-aineisiin ja/tai haitallisiin lisäaineisiin. On myös tärkeää huomioida, että liharaaka-aineiden laadun lisäksi yhtä tärkeää on viljaraaka-aineiden laatu. Viljaraaka-aineiden laatu voi koiran täysravinnoissa olla usein huomattavasti huonompi kuin ihmisravinnossa, mikä lisää koiran herkistymistä kyseisille raaka-aineille. Korkealaatuinen maissi ja riisi sekä korkealaatuinen siipikarjanliha ovat kuitenkin tutkitusti ehdottomasti vähiten koiria allergisoivia raaka-aineita. Allergioissa ja yliherkkyyksissä on siis aina hyvä muistaa kaikkien raaka-aineiden laadun osuus allergia- ja yliherkistymisreaktioihin.

Mutta toki jokainen syöttäköön koiralleen mitä haluaa. Meillä koirien kanssa treenataan kovaa pk-puolella ja käydään näyttelyissä ympäri Eurooppaa, joten itse vain olen tehnyt sen päätöksen että tarjoan koirilleni heidän tarpeisiin sopivaa, laadukasta ja maistuvaa ruokaa maksoi mitä maksoi.

Mutta Pedigreen puolustajille:
Laittakaa koiranne eteen 2 kuppia, jossa toisessa Pedigreetä ja toisessa korkealihapitoista, laadukasta ruokaa (kuten mainitsemani Orijen tai Josera esimerkiksi) ja katsokaapa huvikseen kumman kupin luokse koira menee! :)

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545682
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265838
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 02:15)