Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 23:30

Mitä mieltä Pedigreestä?

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 15:19  
+
0
Itseäni ei ainakaan haittaa, että aiheet on menneet vähän off topiciksi, mielenkiintoista luettavaa tämä keskustelu :nauru: :poppari:!

Ja Pedigreestä. Saatiin neljä purkkia jotain Pedigreen märkäruokaa tutuilta, kun jäi tarpeettomaksi koiravanhuksen kuoltua. Taisi olla melkein 18-vuotias, en sitten paremmin tiedä oliko juuri Pedigreellä ruokittu, ja mistä pitkä ikä "johtui". Ehkäpä Pedigreestä :wink:?

Joka tapauksessa, aion noita sekoittaa Carloksen ruuan sekaan, kun päästään vaihtamaan ruokaa. Ihan kokeilun vuoksi. Jos ei sovi koiralle, niin sitten jää purkit käyttämättä. Ja vaikka sopisikin, tuskin tulen Pedigreetä ostoskärryyni tulevaisuudessa poimimaan.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 15:31  
+
0

DogosArgentinos kirjoitti:


Eikö tämän pitänyt olla keskustelua Pedigreestä? Nyt on vähän eksytty aiheesta. Voisit Jagster jättää kaikesta muusta kirjottelun vähän vähemmälle, tämän kirjottelun aiheena pitäisi kuitenkin antaa mielipiteitä NIMENOMAAN PEDIGREESTÄ SEKÄ MITÄ EHKÄ PAREMPIA VAIHTOEHTOJA IHMISET SUOSITTELEVAT ehkä hieman kokemattomammille koiranomistajille. :cool:



Aiheesta eksyttiin edellisen sivun lopulla, kun EveP alkoi pitämään palopuhetta siitä, kuinka markettiruokia ei kannata ostaa (yllättävän samannäköistä tekstiä isoine kirjaimineen tuottaen kuin DogosArgentinos, noin sivuhuomiona).

Lainaus tuolta edelliseltä sivulta:

EveP kirjoitti:

Itse UKH-koulutuksen myötä ja käytyäni useilla luennoilla olen perehtynyt paljon koiran ruokintaan ja lisäravinteisiin, eli mm. ruokamerkkeihin ja niiden sisältöön sekä barffiin perehtyneenä voin sanoa että ÄLÄ VAAN OSTA KOIRALLESI RUOKAA TAVALLISESTA RUOKAKAUPASTA!



Palstalla on myös ketju "markettiruuat", jossa EveP on myös käynyt asiaansa kertomassa ja jossa on myös käytyä vastaavaa keskustelua.

Osittainen metakeskustelu kuitenkin kuuluu aina asiaan, joten siksi myös tämä keskustelu on saanut vielä jatkua. Mikäli toista ruokamerkkiä mainostetaan vahvasti, on myös muilla kirjoittajilla kaikki oikeus kommentoida asiaan ja korjata väärinkäsityksiä.
Koitetaan nyt pysyä kuitenkin asiassa ja jätetään suorat palopuhemainostukset mainoslauselainauksineen muista ruokamerkeistä toisiin ketjuihin.

(Viestiä on muokattu tiistaina, 08.02.2011 klo 15:37)

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 15:43  
+
0

Sarahia kirjoitti:

(yllättävän samannäköistä tekstiä isoine kirjaimineen tuottaen kuin DogosArgentinos, noin sivuhuomiona).



Eipä. Eikös täällä ole kaksoisnikit edelleen kiellettyjä?

Tässä ketjussahan ei juuri kukaan ole Pedigreetä kehunut tai edes puolustanut. Kyllä kai kaikki vähänkin asiaan perehtyneet tietävät, että värjättyä sahajauhoahan se. Siksi onkin niin hassunhauskaa, että näitä olemattomia "puolustajia" vastaan hyökätään copypasteamalla mainostekstejä yhden merkin sivuilta.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 15:55  
+
0
Kaksoisnikiltä kuulostaa minunkin korvaani.. :mietiskel:

tarumieli kerro sitten sopiko Carlokselle purkkiruoka :) itse en ole ostanut niitä, joten olisi hyvä saada nyt hieman kokeilumielistä tietoa niistä.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 16:03  
+
0
^ Joo, siihen nyt menee vähän aikaa, kun vaihdetaan nappulamerkki "kun pakkaset loppuu" tuosta RC:n Urinary S/O:sta varmaankin Hau-Hau:hun, minkä sekaan lisäilen sitten lihoja ja muuta extraa - vaikka sitten nuo Pedigreen purkitkin :nauru:. Vielä en siis pääruokana tarjoa muuta, kuin nykyisiä nappuloita.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 16:18  
+
0
Aivan, mielenkiinnosta vain kyselin että miten vaikuttaa masuun kun teillä ei ole Pedigreetä syöty :) Kyselen keväämmällä (jos muistan :nauru:)
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Jemima

Jemima
Viestimäärä: 860

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 17:09  
+
0
Onpa minullakin itseasiassa Pedigreestä nyt kokemusta, kun pennun mukana Hollannista tuli sitä 2kg pussi ja märkäruokia. Vaihdoin ruoan pikkuhiljaa kun pentu oli kotiutunut. Kun vaihto oli tapahtunut, eron huomasi selkeästi lähinnä juuri siinä kakan määrässä, joka väheni ainakin kahdella kolmasosalla vaihdon jälkeen. Muuten koira voi Pedigreelläkin ihan hyvin eikä voinnissa ole tapahtunut mitään muutosta, mitä nyt hieman kaasuongelmaa oli uuden ruoan aloituksen yhteydessä.

Tuo Pedigree pussi oli kyllä ihan samanväristä ruskeaa kuin muutkin kuivaruoat, eikä mitään sateenkaarimössöä. Proteiinia ja rasvaa oli pussin kyljen mukaan enemmän kuin tässä Golden Eaglessa, jota pitäisikin antaa pussin mukaan grammoina enemmän kuin Pedigreetä (mikä oli kyllä vähän outoa huomata).

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 18:03  
+
0
Mennään vielä hiukan metaan - ihan sama onko jollain kaksoisnikki tai ei, minä en edes ylipäätään katso mitä joku kirjoittaa, ellei täydy penkoa asiaa aikaisemmista postauksista - tekstiä minä katson, en avattaria ;)

Mutta kyllä, tämä on eksynyt pahasti Pedigreestä (joka itseasiassa ketjuna sopisi kylläkin markettiruoka-ketjuun...) Tietysti jos halutaan pilkkoa, niin siirretään nämä OT-postaukset Orijenin ketjuun?
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

EveP

EveP
Viestimäärä: 14

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 20:02  
+
0

Kerttuliini kirjoitti:

[quote=Sarahia] (yllättävän samannäköistä tekstiä isoine kirjaimineen tuottaen kuin DogosArgentinos, noin sivuhuomiona).



Eipä. Eikös täällä ole kaksoisnikit edelleen kiellettyjä?

Tässä ketjussahan ei juuri kukaan ole Pedigreetä kehunut tai edes puolustanut. Kyllä kai kaikki vähänkin asiaan perehtyneet tietävät, että värjättyä sahajauhoahan se. Siksi onkin niin hassunhauskaa, että näitä olemattomia "puolustajia" vastaan hyökätään copypasteamalla mainostekstejä yhden merkin sivuilta.[/quote]

No voi herranjestas teitä.... Vai että kaksoisnikki? Tarkoitatte varmaan että täällä pidettäisiin kahta eri profiilia? Ei nämä keskustelut niin paljon elämääni ja työtäni koirien parissa liikuta ja siksi en ole nähnyt koskaan aiemmin vaivaa edes keskustella yhdelläkään palstalla koko elämäni aikana. Tunnen kyllä ko. henkilön, itseasiassa tämä "Dogos Argentinos" on rodun parissa erittäin kuulu vaikuttaja ja meillä on samasta pentueesta koirat. Että näin... Olen kyllä tuonut vahvasti mielipiteitäni ilmi eri ruokien ja ruokintametodien suhteen jotka olen 20 vuoden aikana hyväksi kokenut, mutta tämä menee niin naurettavaksi että antaa olla. Koirien hyvinvointia ajattelen ja toivon että ihmiset panostaisivat omien koiriensa kanssa harrastamiseen, aktivointiin, virikkeistämiseen ja ruokintaan. Olen tehnyt vuosia eläinsuojelutyötä ja rescuekoiratyötä, joten ette voi edes kuvitella miten karmaisevia tapauksia on vuosien varrella eteen sattunut. Näin ollen rakastakaa koirianne ja muistakaa että vaikka teillä on elämä, työ, ystävät ja harrastukset on koirallasi vain teidät!

Melina

Melina
Viestimäärä: 3422

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 20:08  
+
0

EveP kirjoitti:

[

No voi herranjestas teitä.... Vai että kaksoisnikki? Tarkoitatte varmaan että täällä pidettäisiin kahta eri profiilia? Ei nämä keskustelut niin paljon elämääni ja työtäni koirien parissa liikuta ja siksi en ole nähnyt koskaan aiemmin vaivaa edes keskustella yhdelläkään palstalla koko elämäni aikana. Tunnen kyllä ko. henkilön, itseasiassa tämä "Dogos Argentinos" on rodun parissa erittäin kuulu vaikuttaja ja meillä on samasta pentueesta koirat. Että näin... Olen kyllä tuonut vahvasti mielipiteitäni ilmi eri ruokien ja ruokintametodien suhteen jotka olen 20 vuoden aikana hyväksi kokenut, mutta tämä menee niin naurettavaksi että antaa olla. Koirien hyvinvointia ajattelen ja toivon että ihmiset panostaisivat omien koiriensa kanssa harrastamiseen, aktivointiin, virikkeistämiseen ja ruokintaan. Olen tehnyt vuosia eläinsuojelutyötä ja rescuekoiratyötä, joten ette voi edes kuvitella miten karmaisevia tapauksia on vuosien varrella eteen sattunut. Näin ollen rakastakaa koirianne ja muistakaa että vaikka teillä on elämä, työ, ystävät ja harrastukset on koirallasi vain teidät!



Ole ihan rauhassa tehnyt mitä vaan palstan ulkopuolisella urallasi. Mutta palstalla ei kahta nickiä sallita, ei edes sinulta. Joten joko kerrot nyt, kumpaa nickiä käytät jatkossa, tai sitten laitetaan banniin molemmat nickit.

T. Ylläpitäjä
Ylläpitäjä

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 20:42  
+
0

Olen kyllä tuonut vahvasti mielipiteitäni ilmi eri ruokien ja ruokintametodien suhteen jotka olen 20 vuoden aikana hyväksi kokenut,



Muistini saattaa pettää, mutta mielikuva kylläkin on, että ainoa mitä olet tuonut julki, on ollut Orijenin (ja Joseran) mainostekstien kopypasteaminen ;)

Ihan sama.

mutta tämä menee niin naurettavaksi että antaa olla



Noh noh - sanoit, että olet vasta-alkaja foorumeilla. Ehkä nyt olisi aika oppia ihan uusi asia: sitä sanotaan omien näkemysten puolustamiseksi, sana on vapaa. Mutta älä kuvittele, että riittää kun tulee julistamaan, joskus joutuu jopa perustelemaan. Ja siltikään ei saa läheskään aina omaa kantaansa lyötyä läpi. Mutta täytyy olla jotain edes hiukan omaa sanottavaa - kun me ollaan kaikki jo vuosia sitten luettu nuo samat mainostekstit läpi.

Mutta valintahan on täysin sinun omasi - älä yritä sälyttää sitä vastuuta muiden niskoille.

Njooh, mulle riitti nyt tämä meta-keskustelu. Lähden ruokkimaan kanoja - tällä kertaa ne saavat joukkoon Lidlin ns. koiranruokaa; siihen verrattuna Pedigree saattaa olla jopa jonkun laatuistakin ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 08.02.2011 klo 21:55  
+
0
^^ I KNEW it! :poppari:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 00:07  
+
0
Hieman kyllä haiskahti palaneen käry :nauru:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 10:35  
+
0
Mä en ole ikinä ymmärtänyt ihmisiä, jotka tulevat tuplanickien kanssa foorumeille. :mietiskel:

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 10:43  
+
0
^Silloin on helppo komppailla itseään :wink:

Kiinnostuin sen verran Pedigreestä, että yritin sivuiltaan etsiä ravintosisältöä tai muuta tietoa, mutta eipä löytynyt. Tai sitten en vaan osaa etsiä. Täytyy varmaan käydä pussinkuvetta lukemassa kaupassa.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 10:52  
+
0
^ No joo, mutta eikö tuo ole jo melko kipeää jos joutuu kompailemaan itseään..
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 09.02.2011 klo 10:53)

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 11:01  
+
0
Läiskäsempäs tähän vähän tietoja näiden meillä olevien purkkien sisällöstä, jospa joku osaisi tuosta jotain tulkita :nauru:. No, itsekin sen verran, että aika mitättömältä vaikuttaa:

Pedigree Meaty appetite, sis. riistaa ja porkkanaa

Koostumus: lihaa ja eläinperäisiä tuotteita (sis. min 4% jänistä, min. 4% tuoretta lihaa), kaviksia (min. 4% porkkanaa), viljaa, kasvivalkuaistiivisteitä, kasviperäisiä tuotteita (min. 0,4% kuivattua sokerijuurikaspulppaa), rasvoja ja öljyjä, kivennäisiä.

Ravintoainekoostumus:
Raakavalkuaista 7,5%
Raakarasvaa 4,5%
Hehkutusjäännöstä 2,5% josta kalsiumia 0,3%, fosforia 0,2%
Raakakuitua 0,3%
Muuntokelpoista energiaa per 100g tuotetta 369 kJ (88 kcal)
Typettömät uuteaineet 5,2%
Kosteutta 80%

B-ryhmän vitamiineja 20 mg/kg
D3-vitamiinia 150 KY/kg
E-vitamiinia 50 mg/kg
Sinkkiä sinkkisulfaattina 30 mg/kg

Sis. EU:n hyväksymiä luontaisia väriaineita.


- Eli semmosta.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 11:05  
+
0
Noin 38/22 ruoka - tuohan on vahvempaa kuin Orijen ;)
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

JessiK

JessiK
Viestimäärä: 3

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 11:55  
+
0

Jagster kirjoitti:

Olen kyllä tuonut vahvasti mielipiteitäni ilmi eri ruokien ja ruokintametodien suhteen jotka olen 20 vuoden aikana hyväksi kokenut,



Muistini saattaa pettää, mutta mielikuva kylläkin on, että ainoa mitä olet tuonut julki, on ollut Orijenin (ja Joseran) mainostekstien kopypasteaminen ;)

Ihan sama.

mutta tämä menee niin naurettavaksi että antaa olla



Noh noh - sanoit, että olet vasta-alkaja foorumeilla. Ehkä nyt olisi aika oppia ihan uusi asia: sitä sanotaan omien näkemysten puolustamiseksi, sana on vapaa. Mutta älä kuvittele, että riittää kun tulee julistamaan, joskus joutuu jopa perustelemaan. Ja siltikään ei saa läheskään aina omaa kantaansa lyötyä läpi. Mutta täytyy olla jotain edes hiukan omaa sanottavaa - kun me ollaan kaikki jo vuosia sitten luettu nuo samat mainostekstit läpi.

Mutta valintahan on täysin sinun omasi - älä yritä sälyttää sitä vastuuta muiden niskoille.

Njooh, mulle riitti nyt tämä meta-keskustelu. Lähden ruokkimaan kanoja - tällä kertaa ne saavat joukkoon Lidlin ns. koiranruokaa; siihen verrattuna Pedigree saattaa olla jopa jonkun laatuistakin ;)



Eiks hän puhunu täällä barffista? Ja monesta muustakin ruoasta mun mielestä, esim. Profine. Muistu vaan mieleen koska itse olen Profinea syöttänyt siitä asti kun Musti ja Mirri alko sitä tuomaan maahan. Meillä ainakin kahden Malin massu pysyny hyvänä eikä ole mitään valittamista. Ennen sitä mentiin Hillssin sapuskoilla, mutta hinta aika kova enkä nyt sitten tiedä onko sen parempaa loppupeleissä kuin Profine joka n.20€ halvempaa 15kg säkki. Lisänä aina annan sitten lihaa ja sisäelimiä sun muuta mitä Murresta haen.

Mutta Jagster, ota sinä ihan iisisti. Annan muillekkin täällä suunvuoro ja sananvapaus. Oon tässä lueskellu näitä juttuja viittimättä kommentoida sen enempää, mutta vaikutat niin hyökkäävältä että täällä keskustelu ei ole enää "mukavaa ajanvietettä" vaan sinun herjojen lukemista ja itsesi mainostamista. Kävin kyllä sivuillasi mutta en kyllä kahvikuppiasi varten euroja lahjoita. Tämä Koirat.com ei tietääkseni ole mainospalsta, joten annatko vaikka ihmisten keskustella täällä rauhassa ja mainosta itseäsi vaikkapa koira-aiheisissa tapahtumissa ja lehdissä jos vaan sopii.

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 09.02.2011 klo 12:07  
+
0
^Mielestäni Jagster puhuu paljon asiaa ja faktapohjaista tietoa, vaikka tyyli onkin joskus hieman ironinen. Mutta tämä aihe ei varmastikaan kuulu tähän ketjuun.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään9
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265760
(Tilastot päivitetty viimeksi 28.03.2024 klo 20:30)