Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Keskiviikkona, 10.11.2010 klo 23:30

Mitä mieltä Pedigreestä?

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 11.02.2011 klo 10:52  
+
0
Haa, kuiva-aineesta! Nyt upposi munkin pieniin aivoihin. Tänks :nauru:...
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Chantel

Chantel
Viestimäärä: 81

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 11.03.2011 klo 11:23  
+
0
Keskeytän nyt kiivaan keskustelun ja kysäisen tähän väliin joskos joku vaikka osaisi valaista hieman tietämätöntä :) Eli meillä on nyt juurikin 12 viikkoa täyttänyt mittelinarttu, joka on syönyt meillä olonsa ajan (3vko) Pedigreen penturuokaa, koska sitä kasvattajakin syötti ja antoi pussin mukaan.

Olen nyt punninnut pennun kahdesti, viikon välein ja ei ole kasvanut viikossa paino käytännössä lainkaan, mikä olikin syy miksi tähän keskusteluun päädyin - liekö vika Pedigreessä, jossa ei ilmeisesti tarpeeksi proteiineja? Taidankin vaihtaa ruuan samantien, mutta sen tulisi olla sellainen jota löytyisi Leppävaarasta tai edes jostain lähimailta Espoosta/Kirkkonummelta.

Mietin tuota HauHauta, näytti sivuilla lukevan että koostumus olisi seuraavanlainen: Kanaa (väh. 38 %), riisi, maissi, juurikasmassa, hiiva, siipikarjan rasva, lohiöljy, mineraalit, DL-methioniini, L-lysine, kuparisulfaatti-pentahydraatti (CuSO4 x 5H2O), A-vitamiini, D3- vitamiini, E-vitamiini. Mutta kuten joku aiemmin olikin miettinyt, niin eikö tuo maissi ole aika "huonoa" koiralle? Proteiinia olisikin sitten se toivottu 30 % ja rasvaa näköjään 20 %. Tuo HauHaukin olisi varmaan parempaa pennulle kuin Pedigree? Vatsan toimintaa olen myös aprikoinut (ei ihan toivotusti toimi), joten auttaisi varmasti ruuan vaihto siihenkin. Toisaalta eläinlääkäristä saatiin kokeilupussi Hill'sin penturuokaa, onko siitä jollakulla kokemuksia että toimiiko?

Ja sitten vielä että onko jollain kokemuksia esim juuri HauHausta jne, niissä varmaan annostelumäärä ohjeet? Kun en oikein tiedä pennun ruokinnasta tuon taivaallista, ensimmäinen oma pentu kun on, koiria kyllä on ollut aiemminkin muttei niistä ole sen kummemmin tullut oltua konkreettisesti vastuussa ja ruokatietokin on klyhänlaista siis :)

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 11.03.2011 klo 11:36  
+
0
Valkuainen ei ole ongelma, vaan energian vähyys, eli rasvaa on liian vähän. Pedigree ei ole ihan sieltä parhaimmasta päästä ruokia... joten jos johonkin muun vaihdat kuin Luppaan tai Lidlin sapuskaan, niin parempaan vaihdat. Mutta rasvaa siis kaipaat.

Tai sitten ruokit liian vähän.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Chantel

Chantel
Viestimäärä: 81

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 11.03.2011 klo 12:08  
+
0
Ongelma myös siinä että pentu vähän huono syömään; ensin nyt lopetettiin raksujen turvottaminen kun ei mennyt alas, mutta silti jää ruokaa kuppiin. Eli ruokaa kyllä annettaisiin enemmänkin jos neiti suostuisi syömään :D piimän kanssa ollaan välillä raksut annettu, mutta sekään ei aina maistu.

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 11.03.2011 klo 14:37  
+
0
^Kokeileppas laittaa lihaa nappuloiden sekaan ;) Kyllä pitäis ruokahalu parantua. Niin ja mulla on hauhaun lammas-riisistä kokemusta ja Nella tykkää siitä enemmän mitä kana-riisistä. Jos haluat lisätietoa Lammas-riisistä nii kysy! :D

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Perjantaina, 11.03.2011 klo 17:01  
+
0
Pedigree ei taida tosiaan olla parhaimmasta päästä, se keskittyy lähinnä ruuan näyttävyyteen kuin sisältöön. HauHau tai Jahti&Vahti ovat markettiruokien parhaimmistoa jos haluaa nappulalla syöttää.

Penturuokaan voi vielä lisätä öljyä, lihaa, ihraa, raejuustoa, rasvaista merikalaa (ei kevyt tuotteita) ym ym. nostattamaan painoa. Jos luulet, että pentu noukkisi vain parhaimmat lisukkeet messiin, sekoita seos nimenomaan piimään, maustamattomaan rahkaan tai kermaviiliin. Terve koira ei tapa itseään nälkään, joten totutelkaa vaikka pienillä annoksilla ensin ja suurentakaa sitten 1-2 x päiväannoksiin. :) Kyllä se siitä lähtee. Ei se pennun ruokinta ole sen kummempaa kikkailua kuin aikuisellakaan. Itse olen vähän samassa tilanteessa, mutta vanhuskoiran kanssa, jolle on kanssa tulossa protskujen ja rasvan lisäystä ruokiin. Mutta koira kyllä syö hyvällä ruokahalulla kaiken.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped
(Viestiä on muokattu perjantaina, 11.03.2011 klo 17:03)

Chantel

Chantel
Viestimäärä: 81

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 15.03.2011 klo 12:57  
+
0
Kiitoksia vastauksista! :) Ostettiin nyt kokeiluun Hill'sin SP kana penturuokaa, toistaiseksi ei ole kyllä sekään mennyt sen paremmin alas mutta ainakin ravintoarvot on paremmat. Ruuan maissipitoisuutta tosin ihmettelen.. Pedigree pussi joutaa ainakin kiertoon siskon pennulle jolle se on tuntunut sopivan, meillä aiheutti selvästi ihon kutinaakin, heti vähentynyt kun ruoka (melkein kokonaan) vaihdettu. Täytyy kokeilla myös noita liha/kalalisukkeita!

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 15.03.2011 klo 15:54  
+
0
^Kannattaa sanoa siskollesi,että vaihtaa Pedigreen johonkin hyvä laatuisempaan. :)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 15.03.2011 klo 16:23  
+
0
minä syötän meille vuonna nakki ja peruna ostetun pedigreepussin nyt nameina :) onneksi koirarukka ei joutunut sitä kuukautta enempää syömään, joskaan se ei sinänsä mitään oireita aiheuttanut joten ruoan ainoat ongelmat siinä mielessä olivat aika minimaaliset. kuitenkin syötän itse mielummin hieman laadukkaampaa ruokaa, edes sitten sellaista, jossa ei noita väriaineita olisi, kun nappula muodostaa vaihdellen noin 2/3 tai 1/2 koiran ruokinnasta.

mutta pedigreehen palaten, maistuvuus on todella hyvä ja käytän lenkkinameina silloin tällöin. pussia ei saatu mihinkään lahjoitettua joten ajattelin käyttää hyödyksi :) reippaasti yli puolet olen jo saanut kulutettua ja tarjonnut myös kaverille säännöllisesti taskun täyteen kun hänen koiransa kanssa olemme miitanneet. itse en pedigreetä itsessään pelkää vaikka tiedän ettei se laadullisesti markkinoiden parhaimmistoa edustakaan, mutta pääruokana suosin kuitenkin laadukkaampia merkkejä ja lihaa.

mutta että jos teillä pedigreetä nurkissa pyörii ja maistuvuus on hyvä niin näinkin se käy.
no you don't know what it's like
welcome to my life

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 15.03.2011 klo 17:33  
+
0

banaani kirjoitti:

tarumieli kerro sitten sopiko Carlokselle purkkiruoka :) itse en ole ostanut niitä, joten olisi hyvä saada nyt hieman kokeilumielistä tietoa niistä.



Noniin, vihdosta viimein vastausta tähänkin kysymykseen! Eilen siis avasin ensimmäisen Pedigree -purkin, ja sisältö näytti silmään tosi lihaisalta, miten lie saatu naamioitua kaikki palaset lihan näköiseksi. :nauru: Lusikoin purkista noin puolet kongiin täytteeksi, ja hyvin näytti maistuvan.

Tänään Carloksen kasaa kerätessä huomasin, että jätökset haisi ja jopa näytti ihan samanlaiselta, kuin purkista lusikoidessa... :eek: Yök. No, ehkä noi voi justiinsa kongin täytteenä käyttää.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 15.03.2011 klo 20:23  
+
0
^ Olen huomannut saman ilmiön yhdellä toisella koiralla. Samaa tavaraa mennessään sisään ja tullessaan ulos. Omalla hauvalla Pedigreen purkkiruoan seuraksena tuli ihana limaripuli... Joo, en ole ihan vakuuttunut kyseisestä ruoasta.
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 15.03.2011 klo 21:30  
+
0
Syöttääkö kukaan Dentastixeja? Mä olen aina miettinyt että noista ei voi kyllä mitenkään olla hyötyä hampaille/ikenille, kun koirat meillä lotasevat noi 10 sekunnissa ja viljamössöähän ne ovat. Mutta siitä huolimatta ostin tänään taas säästöpakkauksen niitä. Koirat tykkää niistä ja annan aina ruuan jälkeen illalla sellaiset vielä jälkkäriksi. Muutenhan noi syö raakaluita mutta tulee kyllä sitten ostettua myös näitä dentastixejä, solmuluita ym. "ei aitoja"- luita.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 15.03.2011 klo 21:32)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 15.03.2011 klo 21:40  
+
0
^Anoppilassa karhukoira pojat syö dentaleja mutta kyllähän ne hotkasee suihinsa heti, enkä usko että täten niistä kauheammin hyötyä on. On jäänyt syöttämättä.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Tiistaina, 15.03.2011 klo 22:08  
+
0

tarumieli kirjoitti:

Noniin, vihdosta viimein vastausta tähänkin kysymykseen! Eilen siis avasin ensimmäisen Pedigree -purkin, ja sisältö näytti silmään tosi lihaisalta, miten lie saatu naamioitua kaikki palaset lihan näköiseksi. :nauru: Lusikoin purkista noin puolet kongiin täytteeksi, ja hyvin näytti maistuvan.

Tänään Carloksen kasaa kerätessä huomasin, että jätökset haisi ja jopa näytti ihan samanlaiselta, kuin purkista lusikoidessa... :eek: Yök. No, ehkä noi voi justiinsa kongin täytteenä käyttää.



Kiva kun muistit vielä! :nauru: Tuon kuvauksen perusteella ei näytä olevan kovin hyvin sulavaa tavaraa :mietiskel:
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 16.03.2011 klo 23:46  
+
0
Dentastixeissä on raakaa/kuivaa riisiä joka myös hankaa plakkia pois, rakenteen lisäksi. Meillä pentu saa tuollaisen medium/iso- kokoisen joka ilta (uniluu :)) ja vanhempi kerran viikossa vähintään. Vanhemman koiran hampit on tosi puhtaat, mutta johtuu varmaan myös säännöllisestä rapsuttelusta. Tärkeintä noissa on se että valitsee koiran hampaille oikein koon. Esim. mini versioista ei meidän sammylle oo muuta kuin pieni makuilo. Eli siis meillä hyväksi todettu, maistuva ja sulava nami :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Torstaina, 17.03.2011 klo 16:41  
+
0

Aduro kirjoitti:

Tärkeintä noissa on se että valitsee koiran hampaille oikein koon.



No empä tiedä. :nauru: Mä ostan aina laatikon niitä maxi-kokoisia ja Sheba sekä isot pojat vetäsee sellasenkin ihan siinä 10 sekunnissa. Pikkupojille niissä on toki enemmän hommaa ja olen niillekkin mini-kokoisia ostanut, mutta eivät jostain syystä tykkää niistä. Välillä annan ihan tollasen maxi-kokoisen imeskeltäväksi tai puolitan ja otan pois sitten kun mielenkiinto loppuu. Mutta niille ei jostain syystä dentastixit maistu, en tiedä miksi. Mutta vaikka noista ei nyt mitään hyötyä ilmeisesti ole ainakaan mun koirille, niin kyllä mä sellaiset noille olen antanut jo pitkän aikaa kerran päivässä raakaluiden lisäksi. Maistuva herkku jos ei muuta. :hymy:

Neputin

Neputin
Viestimäärä: 35

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 07:53  
+
0

SpiralCulture kirjoitti:


Muoks2 laittaapa taas miettimään, kun hauhaun ja J&V:n sivuilla kerrottiin ruokien ravintosisältö, mutta pedigreen ja friskiesin sivuilla oli vaan hienot mainostekstit, eikä mitään lausahdusta ravintoarvoista. :mietiskel: Herättää luottamusta 150%



Piruuttaa meinasin myöskin tutkia pedigreetä netistä, mutta tulipa tämä huomattua myöskin..
Rakkaat karvakorvat;
- Cockerspanieli / u. / Zimbalo's Fallingstar / Rekku / s.2001
- x-rotu / n. / Dina / s.2006
- Tanskandoggi / n. / Evanesence Vom Napoleonstein / Neela / s.2009
- Cavalien King Charles Spaniel / u. / Cavannes Ben's Surprise / Roxy / s.2010
----- R.I.P.------
- Labradorinnoutaja/Saksanpaimenkoira-Mix / u. / Jesse / 1998 - 2010 <3

gonna

gonna
Viestimäärä: 506

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Keskiviikkona, 13.04.2011 klo 09:31  
+
0
Eiköhän toi oo samaa tasoa kun firiskis, eli täynnä lisä aineita. Meillä aiemmin syöty molempia kun ei oo ymmärtänyt noista ravintoaineista ym. Nyt vaihdettu ruoka ( olis pitänyt tehdä se jo paljon aikaisemmin:nolo:) No parempi myöhään kun ei milloinkaan:hymy:.
Opas Gonna (22.6.2002-2.6.2015) labradori
"Mummon" Helmi "Orvokki" (1.11.2010- 16.11.2021) Englanninbulldoggi (tyttärellä)

Cabriel

Cabriel
Viestimäärä: 18

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Sunnuntaina, 22.05.2011 klo 16:11  
+
0

Ellumaria kirjoitti:

Eli siis meillä on nyt 11-viikkoinen koiranpentu. Saimme kasvattajalta ohjeet, jossa oli lista ruoista, jotka ovat pennulle hyviä. Siinä mainittiin myös Pedigreen Junior- kuivamuona. Pentu on ollut Pedigree- ruokinnalla nyt hieman yli kolme viikkoa. Se on hyväkuntoinen, jaksaa liikkua ja leikkiä paljon, syö hyvällä ruokahalulla kolme kertaa päivässä. Nyt kun olen lukenut näitä viestejä Pedigreestä, on alkanut mietityttämään onko se hyvä ruoka koiralle. Mitä haittavaikutuksia sillä on, eikö koira saa siitä tarvitsemiaan ravintoaineita, vai millä perusteella väitätte Pedigreen olevan "huonoa ruokaa"? Olenko ihan typerä kun syötän sitä koiralleni? Voisitteko omien kokemuksienne kautta suositella jotakin muuta penturuokaa, joka olisi varmasti hyvä, alkaa vähän pelottaa :)



Pedigreessä on vehnää,viljaa,väriaineta jne..,joten siksi kukaan(tai melko usea) ei sitä suosittele. Itse suosittelen Jahti & Vahti pentu ruokaa. J&V:ssä kun ei ole vehnää,viljaa,väriaineita tms.. Meillä koirat söivät J&V:tä(kana&riisi),mutta lopettivat sen syömisen ykskaks. Eivät oireilleet siitä mitenkään. Siirryin Balanceen(kana&riisiin),niin alkoivat oireilemaan melkein heti(raapivat korviaan enimmäkseen),joten olen nyt päättänyt siirtyä takas J&V:hen.

Dazzle

Dazzle
Viestimäärä: 225

VS: MITä MIELTä PEDIGREESTä? - Maanantaina, 23.05.2011 klo 20:18  
+
0

J&V:ssä kun ei ole vehnää,viljaa,väriaineita tms..


Korjaus: kyllä on viljaa. Mutta asian vaarallisuus on sitten itse kunkin omassa harkinnassa. :wink:
"Life is short, art is long, opportunity fleeting, experimenting dangerous, reasoning difficult."
Hippocrates

ps suomenlapinkoirauros 8/2010
2 gerbiiliä
2 marsua

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:45)