Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 12:59

Miten ruokitte koiraanne?

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 17

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 01.01.2011 klo 15:43  
+
0
Musta koira pärjää ihan hyvin kuivamuonalla. mut kyllä sinne sekaan kannattaa lihaakin laittaa. Tai siis tarkotan että sinne sekaan raakaa/keitettyä lihaa. Korjakkaa jos oon vääräs. :)

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 01.01.2011 klo 18:47  
+
0
Koirat syö vielä hetken rc:n nappulaa, sitte vaihetaan aika varmasti hau hau:hun. Lisukkeena lihaa, toiselle raakaa, toiselle paistettua. Collielle oon antanut nyt 3 kertaa kypsennettyä lihaa ja ainakin tähän asti on pysynyt vielä kakka kiinteänä, eikä ripulia ole ilmennyt. Vitamiineina multi dog pilleri 1 krt/viikko, kananmuna per pää lihan seurana, kalaöljyä oon nyt syöttänyt jonkun aikaa, mutten tiedä pitäiskö sitä syöttää kuureina vaiko jatkuvasti. Luin kalsium ketjua mutten tajunnut hölkäsen pöläystä pitäiskö lisätä koirien liha päivinä vielä kalsium lisä ruokaan, mutta kaveri suositteli piimää joten sitä ostetaan maanantaina. Herkkuina dentas stixejä, erilaisia purutikkuja, possunkorvia, luun muotoisia purtavia ja kongiin tungin pienemmälle vielä maksalaatikkoa kunnes huomasin sen kongi päivien jälkeen ripuloivan joten vaihdan sen raakaan jauhelihaan. Collien kongiin varmaan tulee menemään paistettu jauheliha. Avo kyllä kutsuu mua jo fanaatikoks ja on uhannut muutaman kerran viedä modeemin mukanaan kun keksin melkein päivittäin miten voisin koirien ruokailua parantaa seikkaillessani muutamilla sivuilla :shhh: Näillä mennään.

MinttuMetsala

MinttuMetsala
Viestimäärä: 135

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Sunnuntaina, 02.01.2011 klo 21:07  
+
0
Meillä ollaan syöty Pro Plania ja nyt on ollut jo jokusen viikkoa "siirtymäaikaa" Acanaan, jonka valmistustapa ja tuoteseloste miellyttää itseäni eniten. Hinta pyörii aika samoissa molemmilla ruuilla, Acanasta nyt maksetaan hieman enemmän. Molemmat ruuat ovat maistuneet ja turkki ym näyttävät hyvältä. Tulevaisuudessa olisi tarkoituksena siirtyä pääasiassa barffaamaan.
Lisäksi aamulla Roni saa raksujen sekaan 1rkl kylmäpuristettua karpalotäysmehua, 1 spirulinan ja välillä kalanmaksaöljyä. Luita saa myöskin ja koulutusmakupaloina toimii Hill`s:n nappulat. Lihoja aletaan syöttämään nappuloiden kanssa kun tuo ns. siirtymävaihe nappulasta toiseen on kokonaan ohi.
* Saksanpaimenkoira Roni -10
* Persialaiskissa Sissi & maatiaiskissa Mimmu
* Chinchillat; Sørigs Spirulina, Sørigs Helloween**, Sørigs Dream Come True, Sørigs All My Life, Sørigs Highest Star*, Sørigs Forever More, Sørigs Blue Ice Queen, Sørigs Eros*, Santiago´s Amazing Purple, Tellus Booutas, Vendetta*, Blue Hue, Evening Star, Chained To You, Heavenly Blessing* & Harlequin`s Karelia (+ Charmiss Holly, Poisonblack & Noni)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Maanantaina, 03.01.2011 klo 16:31  
+
0
En nyt muista olenko tänne jo kirjoittanut enkä laiskuuttani jaksanut tarkistaa kuin yhden edellisen sivun mutta toivottavasti ei ketään erityisemmin haittane.

Meillä mennään tällä hetkellä sekaruokinnalla (onkohan tuo virallinen termi vai tarkoittaako peräti jotain aivan muuta?) Golden Eaglen Holistic Chicken - nappulalla ja vaihtelevilla lisukkeilla, päivittäin lihaa ja toisinaan keitettyjä vihanneksia, riisiä, raejuustoa, piimää tai marketin märkäruokia (koska äiti edelleen vierastaa ostaa paketin jauhelihaa niin paljon että kantaa noita kotiin jatkuvasti tekosyyllä "sinä et käynyt kaupassa, luulin että liha on loppu ja koira näkee nälkää" joten minkäs teet ...) ja sitten namit ja muut extrat kerran-pari viikossa (omena, joskus makkaraa pienissä määrin mutta yleensä omaa nappulaa ja/tai Pedigreetä, joka huonosta maineestaan huolimatta maistuu paremmin kuin hyvin). Lisänä sitten Plaqueoffia, kala/rypsiöljyä vaihtelevasti ja Osteomax-K:ta tarvittaessa.

Tuntuis että koira voi tämmösellä ruokinnalla varsin mainiosti, turkki on hyvänä eivätkä silmänaluset värjäänny (tosin nyt talvella on jonkin verran rähminyt ulkoilujen jälkeen/aikana mutta pakko pistää lumen piikkiin jota tyttö hankkii silmiinsä paljon tunkemalla päätään kinoksiin) ja koira on touhukas ja elämäniloisen oloinen :) pakkasessa olis tällä hetkellä erä sian lihaisia rustoja jotka pääsee kokeiluun lähipäivinä ja tämän lisäksi siankorvat/hännät ja toisinaan myös teolliset siannahka/kanaluut on maistunut.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Napket

Napket
Viestimäärä: 26

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Maanantaina, 03.01.2011 klo 20:12  
+
0
Hoidossa olevan valkoisen paimenkoiran omistaja on syöttänyt aina pelkkää Pedigreen nappulaa. Nyt meillä olen antanut aamuisin Oscarin lihoja (sekaisin vaihtelevasti nauta/possu/kana jauhelihaa, kalaa ja Power Plus -makkaraa)+kananmuna tai raejuustoa ja tilkka öljyä, päivisin luita pureskeltavaksi ja iltaisin nappulat. En sekoita nappulaan mitään, koska aamuruuassa on pelkkää lihaa proteiinilisäkkeen kanssa. Nappulaa en ole vaihtanut, koska koira kuitenkin palaa vielä omistajalleen, joka tod. näk. jatkaa Pedigreen raksulla, eikä syötä sitten mitään muuta. Koiran turkki on parantunut huomattavasti silläkin, että antaa vain kerran päivässä nuo nappulat. Lihat olen kypsentänyt toistaiseksi, pari viime kertaa olen antanut puoliraakana eikä ole mennyt maha ripulille. Alan sitten antamaan raakana, kun olen varma ettei puoliraa'astakaan tule vaivoja. :> Oscarin hinta on sopiva omalle kukkarolle, ja kun koira ei ole meillä kun muutamasta viikosta pariin kuukauteen hoidossa, niin en tukkumyymälöihin ole tutustunut lihojen suhteen. Onkohan Tampereen lähellä jotain paikkaa, mistä saisi lihaa paljon halvalla jos koira jääkin pidemmäksi aikaa meille? Silloin tarvitsisi kyllä halvemman vaihtoehdon. ;)

Ja lenkkikysymykseen oma kantti: herään aamulla 9.00 suoraan koiran kanssa n. tunnin lenkille (jonka aikana tuhlataan energiaa leikkimiseenkin) ja annan aamuruuan lenkin jälkeen. Seuraava samanlainen lenkki iltayhdeksältä ja sen jälkeen iltaruoka. Koira tekee yleensä kakat vain aamuisin eikä ole sisälle tehnyt tarpeitaan tai herätellyt "vessahädän" takia.

Täällä ketjussa oli joku muukin, joka syötti puolet raksua ja puolet lihaa, joten otetaan vastaan mielipiteitä (saa olla haukkuviakin, siitähän sitä oppii :D) ja kokemuksia samantapaisista menetelmistä.

Saaga

Saaga
Viestimäärä: 154

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 00:25  
+
0
Tällä hetkellä pääasiallisena ravintona tuolle pennulle syötän HauHau Championin (pennun) kana-riisiä, ja hyvin tuntuu maistuvan (kelpaa koulutuksessakin palkkana, melkein jopa paremmin kuin kupista suoraan). Nappulan sekaan heittelen sitten milloin mitäkin, jauhelihaa, raejuustoa, piimää, maksalaatikkoa, märkäruokaa tai vaikkapa koiranmakkaraa. Mut siis nappulaa pääasiassa ja sitten toki nameja menee vähäsen, mutta palkkaan myös enimmäkseen nappulalla kun näyttää kelpaavan.

Tällä hetkellä ruokin koirulin neljä kertaa päivässä, ihan pentu kun on. Alussa ei ruoka maistunut ollenkaan, mutta nykyjään kuppi on tyhjä parissa minuutissa ja koira vaikuttaa energiseltä ja ulkonäöllisesti sopivan hoikalta, muttei laihalta. :)
Seropiuros Roope 11/2010

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Keskiviikkona, 05.01.2011 klo 22:04  
+
0
Meillä on sekaruokinta. Eli pääasiassa syötän raakaruokaa (mm. lohimassaa, naudan mahaa, jauhelihoja, broiskun siipiä) ja esim. Aktiivi-Puhtia. Sekaan mixailen vaihtelevasti raejuustoa, kermaviiliä, piimää tai kananmunaa. Nappulana menee Royal Canin jr. joka tosin aiotaan vaihtaa pois ja korvata toisella pennun nappulalla. Kerran oon joutunut turvautumaan pennun purkkiruokaan kun unohdin ottaa sulamaan lihoja ja jotenkin puoliunessa en sitten tajunnut nappulaa tarjota... Muuten en ole erityisemmin ton tölkkiruoan ystävä, en tosin tiedä miksi. Jotenkin toi raakaruokinta miellyttää mua sekä kissojen että koirien kanssa.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

TwoBeans

TwoBeans
Viestimäärä: 1258

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 06.01.2011 klo 21:17  
+
0
Olenko mä ainoa ketä välillä epäilyttää noi lemmikkien lihat? Kerran ostin jotain koirille tarkoitettua jauhelihaa (en muista mikä oli merkki) ja kamalan hajusta ja etovan näköstä harmaata tavaraa oli. Mietin oliko siinä lihaa kuin nimeksi... En tiedä onko mulla liikaa rahaa mutta mä ostan kyllä ihan ihmisten lihojen hyllystä tolle kanat ja sikanaudat ynnä muut. En nyt mitään sisäfilettä tietysti, ja hyödynnän tarjoukset ja pakastimen. Eläinten lohi oli kyllä ihan asiallisen näköistä ja näytti maistuvan erinomaisesti. Tuli mieleen, kun silakkaahan usein saa aika halvalla, olisko järkeä ostaa sitä ja jauhaa päineen kaikkineen siitä apetta? Kai se nyt on kala siinä missä lohikin, mutta onko silakassa sitä jotain elohopeaa tai vastaavaa, minkä takia sitä pitäis välttää? Onko ylipäätään koiralle kala ravintoarvoltaan lihaa vastaavaa? Luulisi olevan.... vaan eipä sitä aina kaikkea tiedä, sen takia voi tulla tänne kyselemään.

En tiedä oliko nyt ihan oikea ketju tälle asialle muuten...
- beauceron uros Laku 2/2013
- valkoinen paimenkoira Luna 6/2010
- shetlanninlammaskoira Eetu 2/1993 - 1/2007
(Viestiä on muokattu torstaina, 06.01.2011 klo 21:19)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 06.01.2011 klo 22:12  
+
0
TwoBeans, mä olen kanssa toisinaan tosi epäilevä noissa. Etenkin kaikki "lihaisat luut" valitsen tosi huolella, että luu todellakin olisi lihaisa. Kerran lensi naudan maha -paketti roskiin, kun oli sulatettuna niin epäilyttävän näköistä, että heräsi kysymys, oliko mahdollisesti sulanut jo useaan otteeseen... En mä ainakaan ole kuullut, että silakka olisi haitallista. Suurimmalla osalla BARF-sivuista määritellään kalat ihan vana yhteen nippuun eikä ole eritelty, että joku kala ei olisi sopiva... Enpä tosin varmasti tiedä.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 06.01.2011 klo 22:30  
+
0
Kyllä silakka on ihan käypää ravintoa koiralle. :)

Mä en ole juurikaan epäillyt koirien lihoja. Kyllä joskus on sattunut huono erä kohdalle, jolloin olen heittänyt pois, mutta yleisesti ovat minusta ihan laadukkaita, ainakin hintaansa nähden. ;) Esim. juuri tilasin Kennelrehulta yhteensä 20 kg sikanautaa ja kalkkunaa, ja kumpikin on ihan tuoreen väristä eikä haise sen enempää kuin "ihmisten" lihat, ei ole mitenkään vanhan tai huonon näköistä tms. Kyllä tuo sikanauta näyttää vähän siltä, että on varmaan jauhettu sekaan muutakin kuin lihaa, mutta koiran kohdalla se ei minusta haittaa. Etenkään, jos kilohinta on 1,6 euroa.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 06.01.2011 klo 23:01  
+
0
Kyllä miekin ostan ihan ihmisten hyllystä joko jauhelihaa,porsaan tai kanansuikaleita. Nauta on turhan kallista joten sitä ei syötetä muutaku jauhelihana porsas-nautana. Ehkä siks meneekin niin paljon rahaa koirien ruokintaan? Mutta kuten jo kukkujissa sanoin, jos lopetan tupakoinnin niin avo lupas että kaikki 4 päätä saa lihaa 2 x viikossa ja avo maksaa kiltisti :jjei:

Ostin tarjousjauhelihaa, myymälän pakkaamaa, sika-nautaa ja kilohinta oli vähän alta 4€. Ostin sitte 3 pakettia ja kaikissa melkein kilo. No, käyttöaikaa oli vissiin 2 vaiko 3 päivää ja vikan päivän aamuna alko jauheliha olemaan paikoin jo ruskeaa. Paistoin puolet ja puolet heitin pakastimeen. :mietiskel: Saavat huomena paistettuna lihansa sitte molemmat. Pakko paistaa isommalle ku maha tuntuu kestävän paistettua, muttei raakaa lihaa.

Ja niin, kennelrehua oon miettinyt, mutta kun avon työvuorot saattaa vaihella eikä mulla ole ajokorttia eikä täälä mitään busseja kulje niin oon luopunut ajatuksesta ostaa sieltä mitään.
(Viestiä on muokattu torstaina, 06.01.2011 klo 23:02)

kiivilintu

kiivilintu
Viestimäärä: 2242

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 07.01.2011 klo 02:40  
+
0
^ Kannattaa kyllä melkeen löytää aikaa käydä ostamassa vaikka Kennelrehua, koska tulee loppupeleissä halvemmaks kuitenkin! Itse syötin aluksi kissoille kaupan jauhelihoja, kunnes totesin, että turhaan tuhlaan rahaa moiseen ja nyt kun Jedi tuli niin ehdottomasti otan aina ison erän lihaa kerralla (äiti kasvattaa koiria niin hakevat mulle siinä samalla, hehe, tosin haen osan ite Mustista ja Mirristä).

Meillä taitaa mennä kohta jauhettu lohimassa pannaan, kun haisee koko keittiö aina siltä... Kun toi kilon/puolen kilon möntin meneminen kestää jonkun aikaa eli ehtii haju hyvin levitä. Se kyllä haisee melkein yhtä pahalle kun naudan maha, mutta haju leviää vieläpä koko keittiöön + muuhun asuntoon, hyi... Pysyis vana turkki hyvässä kunnossa kun sitä syöttäis, mutta haju on törkee. Voin vaan kuvitella, miltä se haisee kesähelteillä.

Mistä ootte muuten löytänyt palalihoja koiralle? Mä en oo mistään onnistunut löytämään... Ei kuulu täällä meilläpäin yhdenkään eläinkaupan valikoimaan.
Pääosassa Jedi ja ne toiset.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 07.01.2011 klo 08:29  
+
0

Mutta kuten jo kukkujissa sanoin, jos lopetan tupakoinnin niin avo lupas että kaikki 4 päätä saa lihaa 2 x viikossa ja avo maksaa kiltisti



Pistä avo pihalle.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 07.01.2011 klo 10:31  
+
0
^ :nauru:

^^ Ei meillä ole kyllä raakajauhettu lohi haissut mitenkään pahalle :mietiskel: Eikä kyllä naudan mahakaan. Säilytän jääkaapissa kannelliseen rasiaan suljettuna käytössä olevan paketin, eikä se ole sieltä sen kummemmin haissut. Eihän ne tietenkään kovin montaa päivää jääkaapissa edes säily, joten kyllähän se silloin haisemaan alkaa jos ehtii pilaantua.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Hennnna

Hennnna
Viestimäärä: 111

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 07.01.2011 klo 12:37  
+
0

kiivilintu kirjoitti:

Mistä ootte muuten löytänyt palalihoja koiralle? Mä en oo mistään onnistunut löytämään... Ei kuulu täällä meilläpäin yhdenkään eläinkaupan valikoimaan.



Lempimuona myy palalihoja, useimmiten nautaa ei kyllä ole saatavilla, mutta sitäkin joskus.


Ja sitten asiaan. Aksun ruokinta on nyt muutettu takaisin sekaruokintaan (lihaa+nappulaa), enkä voi kuin todeta, että miksi tarvi olla tyhmä ja hakata päätä seinään aina uudestaan ja uudestaan tuon "barffaamisen" kanssa. Nyt ainakin näyttää siltä, että rahaa säästyy rutkasti, ei niinkään ruokinnassa, mutta ainakin eläinlääkärikuluissa..

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 07.01.2011 klo 14:40  
+
0
Jagster enkä pistä! :ylpea::viheltel:

kivilintu tein ennen nukkumaan menoa avolle hienon laskeman paljonko säästettäis jos ostettais kennelrehusta koirien lihat. Alko kaamea mäkinä vastaan :ttou: Totesin kylmästi "siinähän sitte maksat kalliit lihat!" käänsin kylkeä ja nukahin melkein samantien :lallati: en tiedä vastasko se, mut en ainaka kuullu :viheltel:

Hilex

Hilex
Viestimäärä: 18

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 08.01.2011 klo 10:38  
+
0
Onko kellään kokemusta noista markettien kuivamuonista esim pirkan ym tuotteet.
ovatko miten laadukkaita.Halpoja olisivat kyllä.

Napket

Napket
Viestimäärä: 26

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 08.01.2011 klo 10:47  
+
0
Hyviä kokemuksia on meillä lemmikkien lihoista, nimenomaan Oscarista. Täytyisi lähettää palautetta ja kysyä, paljonko niissä pakasteissa on sitä lihaa. Power Plus makkarassa oli ainakin 54% jos en väärin muista, mutta laitan sen kanssa aina muutakin lihaa. Ihmisten jauhelihoja olen ostanut jos on tarjouksessa, muuten tuo Oscari on halvempaa kuin edes Pirkka. Tulevaisuutta varten täytyy pitää mielessä tukut, kun hommataan se oma koira, niin sitä ruokaakin menee enemmän. :D Raakana olen kaikki nyt syöttänyt, alussa kypsensin ja pikkuhiljaa pistin vaan raakana ja seurailin onko haittaa mahalle. Eipä ole ollut. :> Päivisin Bella saa pureskella luita taikka kanin/siankorvia.

Terrierityttö

Terrierityttö
Viestimäärä: 7

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 11.01.2011 klo 10:22  
+
0
Meidän Elli syö pehmennettyjä nappuloita (HauHau) erilaisissa seoituksissa, esim. nappuloita-raejuustoa-kananmunaa tai nappuloita-piimää tai nappuloita-jauhelihaa-piimää tai napploita-kermaviiliä tai nappuloita-kermaviiliä-maustamattomia kanasuikaleita (tai jauhelihaa tai sian/naudan/lampaanlihasuikaleita, jauhettua [tai palasteltua] maksaa)...
Tai sitten sillointällöin iltasella saatan kiehauttaa puuron johonka sekotan sitten hieman esmes jauhelihaa. Joskus taas vain lorautan hieman öljyä pehmitettyjen nappuloiden sekaan ja tarjoan sellaisenaan.
Tälläisiä ruokia tarjoan Ellille yhteensä 2 dl päivässä, siis aamuin illoin desilitran verran. Tosin sitten kun Ellin laihdutuskuuri on ohi niin voin hieman lisätä tuota määrää esim. 2.5 taikka 3 dl:ään. Täytynee sitten miettiä sitä.
Cairnterrieri Elli (Gleiz Peppermint) 3.7.2007
Bordercollie Madde (Mithrandirs Madeleine) 4.5.2011
R.I.P Berninpaimenkoira Kapu (Gabriel Cornelius) 10.5.1998

KATTOKAA JA ÄÄNESTÄKÄÄ : http://nelly.com/fi/designyourdress/?obj=IPY8fzpcwPmyYodwHIMXk1SprWMXZX8fkVbFJGg6VItruKd2QoO2

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 11.01.2011 klo 23:38  
+
0
täällä ollaan kanssa ns. sekaruokinnalla eli 2 ateriaa erilaisia raakoja lihoja ja 1 hauhaun nappulaa (vielä syödään kolme kertaa päivässä) sekä päivittäin hitusen Multidogia. Tarkoituksena olisi sitten pentuajan jälkeen jättää naput kokonaan pois kun enemmän maistuu ihan ehta tavara. Ostan ihmisille tarkoitettua lihaa esim. suikaleita, sika-nautaa.. Sen verran pieni koira on ettei lompakossa tunnu vaikka kunnon lihaa ostaa (ja muutenkin jos tarjouksesta löytää niin pakkaseen pari pakettia).

TwoBeans kirjoitti:

Olenko mä ainoa ketä välillä epäilyttää noi lemmikkien lihat? Kerran ostin jotain koirille tarkoitettua jauhelihaa (en muista mikä oli merkki) ja kamalan hajusta ja etovan näköstä harmaata tavaraa oli. Mietin oliko siinä lihaa kuin nimeksi..



Olen samoilla linjoilla, epäilyttää kaikin puolin. Kerran ostin Oscarin jauhelihaa eikä kelvannut raakana ja erittäin nihkeästi meni keitettynä (Veeti ei kuitenkaan nirsoimmasta päästä ole, tämä taitaa olla ensimmäinen asia mikä ei maistu, joten sekin herätti epäilyksiä..). Päätin että uhraan sen pari euroa enemmän että ostan kunnon lihaa.

Oletteko lihan syöttäjät huomanneet eroja eri lihoissa? Meillä esimerkiksi suikalelihojen syönnin jälkeen tavaraa tulee peräpäästä ulos puolet vähemmän kuin jauhelihalla.

muoks. täsmensin ruokintaa
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 12.01.2011 klo 09:07)

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28183
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6330
Viestejä yhteensä545685
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265839
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 13:30)