Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 12:59

Miten ruokitte koiraanne?

Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 17

Kerttunen

Kerttunen
Viestimäärä: 1770

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 16.09.2010 klo 12:50  
+
0
Minäkin mietin miksi juuri tuota ruokaa täytyisi syöttää. Kasvattajan suosituksesta? Kyllä kasvattaja varmasti ymmärtää jos vaihdatte johonkin helposti saatavaan ruokaan. Kuten yllä sanottiin, ei tuo sen ihmeellisempää ole kuin muutkaan.
Lauma jenkkicockereita


http://www.adunaic.com

Sibe

Sibe
Viestimäärä: 45

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 18.09.2010 klo 18:58  
+
0
Kiri syö J&V Energiaa kerran päivässä, klo. 16-20 välillä. Aamuisin ei ruoka kelpaa eikä varsinkaan kuumina päivinä. Silloin ruoka-ajat vaihtelee hieman.
Flirtin Kettu Kiry s. 28.02.2001

hamica

hamica
Viestimäärä: 70

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Maanantaina, 20.09.2010 klo 21:01  
+
0
^ Meillä sama juttu, kuuman kesän seurauksena aamuruoat ei enää kelpaa. Illalla sitten vetää kunnon satsin, jos vetää.... :neutral:
Niin, ja raakaravinnolla elelee ko. koira.

OT: Syön paraikaa maapähkinöitä ja tarjosin neidille myös. Ei kelvannut, vasta kun olin kuorinut pähkinän hälle, niin söi :mietiskel:
Miten niin hienopieru toi mein neitokainen :nauru:
Kodin turva saksanpaimenkoira Tyyne 2008

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 21.09.2010 klo 20:24  
+
0
Onko koiranmakkara epäterveellistä jos sitä syöttää joka päivä? Minä meinaan syötän Nellalle nappuloiden joukkoon melkein joka ilta makkaroita tai muita liha/purkki ruokia. Eli kannattaako minun syöttää noin?

Olen pahoillani,en tiedä mihin keskusteluun tämä kuuluu, niinpä laitoin tänne. =)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Keskiviikkona, 22.09.2010 klo 16:12  
+
0
Mun käsittääkseni ei ole epäterveellistä jos nappuloiden mukana annat mutta jos olen väärässä niin korjatkaa joku. Itse syötän noille hauhaun kuivanappulaa (kana-riisi) juuri olin ostaa kaksi 15 kilon säkkiä =P kai se on ihan hyvä ruoka? seuraavaksi varmaan ostan jahti vahtia,siitä on hyvät kokemukset,tuo agrimarket missä sitä myydään niin on vaan hieman kauempana :/
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

Rekityttö

Rekityttö
Viestimäärä: 67

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 23.09.2010 klo 18:59  
+
0
^^Miksi syötät suht kalliita makkaroita/purkkiruokia joissa suurin osa on vettä?
Anna mieluummin täyttä lihaa (raakana tai kypsänä).

Mielestäni HauHaussa on hinta-laatusuhde kohdillaan. :peukku:

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 23.09.2010 klo 20:12  
+
0
Mä syötän ainakin purkkiruokia siks että ne säilyy huoneenlämmössä. Hau hau:n makkarat on mun mielestä oikein oivaa kamaa, samoin kuin hubert ja best in. Myös hau hau:n purkkiruuat on ollut käytössä. Saman verran siinä lihassakin on nestettä, ainut vaan että sille lihalle pitää tehdä jotain purkkiruualle riittää purkin avaaminen. Meillä nirppanokat syö sen verran huonosti että lihaa ei pitkään kannata jääkaapissa säilytellä vaan laittaa paketin avaamisen jälkeen pakkaseen.

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 23.09.2010 klo 20:13  
+
0

Rekityttö kirjoitti:

^^Miksi syötät suht kalliita makkaroita/purkkiruokia joissa suurin osa on vettä?
Anna mieluummin täyttä lihaa (raakana tai kypsänä).

Mielestäni HauHaussa on hinta-laatusuhde kohdillaan. :peukku:



Eikö sulle rekityttö oo tullu viel selville,et meillä on oma sikala ja pakastimes joka päivä lihaa ja koiran ruokakupissa? =) Eli mä kyl annan lihaa koiralleni. =) Mä syötän yleensä Hau hauta tai Best inniä/huberttia.. ;) Mutta lihaa saavat melkein joka päivä! =) Syötän myös joskus Cesaria.. Mutta tosi harvoin.. ;)
(Viestiä on muokattu torstaina, 23.09.2010 klo 20:16)

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 23.09.2010 klo 20:45  
+
0

Rekityttö kirjoitti:

^^Miksi syötät suht kalliita makkaroita/purkkiruokia joissa suurin osa on vettä?
Anna mieluummin täyttä lihaa (raakana tai kypsänä).



Myös lihasta suurin osa on vettä. ;)
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 23.09.2010 klo 21:19  
+
0
Meillä syödään purkkiruokia koska ne on maistuvia ja helppoja säilyttää. Avaamattomanahan purkki säilyy huoneenlämmössä eikä siis vie tilaa kylmässä -> lisäksi avattu jauhelihapaketti tmv antaa meillä aina ikävän aromin muihin ruokiin jos on samassa jääkaapissa, ja Iirishän ei voi millään syödä koko pakettia kerralla enkä minä syö enää punaista lihaa, eli yhteisille aterioille ei tehdä punaisesta lihasta kastikkeita tm vaan enemmin kalaa tai kanaa. Näinollen siis yhdelle aterialle lisukkeeksi on paljon helpompi laittaa purkkia kuin tuoretta lihaa, eli meillä on aina varalla pari jos tulee tilanne että sinne haluaisi jotain sotkea.

Tietysti se on sitten asia erikseen, mitkä purkkiruoat on laadukkaita ja mitkä ei. Meillä ollaan syöty cesaria, mutta uskaltaisin väittää ettei ole laadukkaimmasta päästä? Lisäksi ollaan välillä osteltu HauHauta, koiranmakkaroista Oscaria ja Best Iniä, jälkimmäinen ei sopinut vatsalle sitten ollenkaan (kuralle meni) joten emme enää syötä kys. tuotetta.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 24.09.2010 klo 13:59  
+
0
Cesar tuskin on mitään maailman parhainta purkkiruokaa,mutta on siinä 72% ?

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 25.09.2010 klo 01:11  
+
0
Kyllä täälläkin menee purkkiruokia ja makkaroita. Koiranmakkarana Hau-Hau ja nappulat korvaan usein kokonaan Nature Diet:in säilykkeillä. Cesarista tykkäävät joten viikonloppuna herkuttelevat usein niillä. :hymy:

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 25.09.2010 klo 11:20  
+
0
Hei muuten tosta HauHau makkarasta, oltiin ajateltu Iirikselle kokeilla mutta ongelmaksi tuli kun sitä myydään vaan semmosissa kauheissa pötköissä, mitä me ei todellakaan siinä 2-3pv saada syötyä minkä se paketin mukaan säilyy. Olisko noita mahdollista saada jostain pienempikokosina, vai mitä kannattais tehdä? Best-Inhän säilyy siihen viimeiseen käyttöpäivään asti ja maistuikin hyvin, mutta kun menee tolta maha ruikulle siitä :eitietoo:
no you don't know what it's like
welcome to my life

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 25.09.2010 klo 14:20  
+
0
Pystyisiköhän sitä pötköä vaikka pakastamaan? Leikkaa kolmeen, kahteen osaan ja ota pakkasesta aina kun tarvitsee. En tiedä kun en ole itse kokeillut, kun meillä menee se pötkö juuri 2-3 päivässä. Pienempinä en ole löytänyt, mutta aina on tölkkejä ja paté-ruokia. Pateet ovat varmaan aika samaa kamaa kuin makkara, tölkeissä muistaakseni muissa kuin kana-riisissä on pienempi prosentti protskua ja lihaa~
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

saija81

saija81
Viestimäärä: 111

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 25.09.2010 klo 14:35  
+
0
Mä oon pakastanu hau haun pötköjä. Parin sentin viipaleiksi vaan, rasiaan ja pakkaseen. Pikkasen ne kuivahtaa, mutta minkäs teet. Hau haullahan on myös niitä purkkiruokia ja sitten on vielä erikseen niitä pikkurasioita, joita mä syöttelen koiralleni.

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Lauantaina, 25.09.2010 klo 17:38  
+
0
Mäkin olen pakastanut Hau-Hau:n makkaroita ja muistaakseni myös purkkiruokaa. Eikä ole mennyt miksikään.

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 01.10.2010 klo 12:45  
+
0
Kiva kun tähän on kirjoteltu näin paljon :D

Joo itsekkin tosiaan sain tuon koiruuden venäjältä nyt toukokuussa :) Chappia tuli syötettyä melko pitkään, mutta välissä on syötetty Nero Goldia ja nyt ostin Hauhauta. Minun hieno idea jatkaa tuota sekaruokintaa ei toiminut. TUO KOIRA ON IHAN KÄSITTÄMÄTTÖMÄN NIRSO! :D
Kaikki liha menee ruoista pois, mutta makaronit jää syömättä ja kaikki muut mitä siinä on. Perunaa ei passaa antaa kun tuolla menee massu ihan sekaisin. On täytynyt tyytyä syöttämään pääasiassa nappuloita ja purkkiruokaa kerran viikossa. Tylsä koira :D

Oli ihanaa kun entinen koira oli täydellinen komposti. Mitään ei mennyt hukkaan kun leivätkin meni kuivana alas. Tälle nirppanokalle pitää olla margariinia leivällä että se edes suostuu harkitsemaan sen syömistä.

lallimus

lallimus
Viestimäärä: 501

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 01.10.2010 klo 13:25  
+
0

SpiralCulture kirjoitti:

Oli ihanaa kun entinen koira oli täydellinen komposti. Mitään ei mennyt hukkaan kun leivätkin meni kuivana alas. Tälle nirppanokalle pitää olla margariinia leivällä että se edes suostuu harkitsemaan sen syömistä.



Ihan kun meidän entiset/nykyiset koirat, komposteja kaikki, mutta nirppanokkaisuus kuulostaa ihan mun seropin ominaisuudelle :nauru: Silloin kun se tuli mulle, niin mummoni ihastuin koiraan täysin ja tietenkin sääli kun nuoresta iästä huolimatta koiruus oli silloin vielä "liian" rauhallinen, hiljainen ja "olematon" (kodinvaihtajakoira). Mummopa päätti aina kun käytiin kyläilemässä (monta kertaa viikossa, melkeimpä joka päivä), että hämpä paloittelee ja voitelee leivät koiralle sopivaksi ja pistää pienen kinkun palan leipästen päälle ja syöttää sormilla. Hyvin nopeesti oppi koira siihen, ettei meinannut kotona syödä mitään vaan odotti aina kyläilyä mummolle, jossa herraa ruokittiin kädestä pitäen :roll: Sitten kun mummo "jäi kiinni", niin jouduin aina niitä vahtimaan.. Kyllä tuo nyt osaa onneks jo itte syödä ruokansa, mutta noukkii raksut yksitellen kupista parin metrin päähän kupista lattialle ja syö siinä aina yksitellen ne. Saa aina puoli tuntia ainakin odottaa että tuo syö ruokansa :roll:

Porukoilla koirat (jossa siis mun seropi ja porukoilla kaksi muuta koiraa) syöpi J&V Extra energiaa kerran päivässä, silloin tällöin jotain pieniä luita tai muita isompia herkkuja (joutuu jokaisen koiran laittaa eri huoneeseen kun kaikki syövät omalla tavallaan, toinen kantelee ja hidastelee, toinen tulee viereen syömään vaikka toinen murisis vieressä jne ja helposti alkaa rähinät samassa tilassa). Pari kolme kertaa viikossa ruuantähteitä ja puuroa jne. Ja tietty aina kun joku menee jääkaapille tai leipiä tekemään tai muuta vastaavaa, niin aina sieltä lentelee niitä paloja "vahingossa" jonkun koiran suuhun.. :nauru:

Ja meillä siis J&V:tä syötetään ihan siksi, että se on parasta kaikille koirille ja lisäksi minun seropi pysyy sillä edes jokseempi lihaksikkaana/sopivan kokoisena, sillä kun on taipumusta laihtua kaikista muista ruuista ihan olemattomaksi. Hätäpäivinä saattaa jotain Pedigreetä olla, jos ei ole kerennyt naapurikaupunkiin kauppaan ostamaan, mutta kyllä sen eron huomaa koirissa parissa päivässä. Pedigreellä tulee tosi paljon sontaa (ajottain jopa värillistä), karvaa lähtee enemmän ja koirat on nälkäsempiä vaikka saavat isommat annokset juuri vähäisen rasva%:n takia.
- nimimerkki vaihtunut -

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 01.10.2010 klo 16:54  
+
0
Voi kun ihanaa :DD Mummo lelliny koiran melkein piloille asti :))

No siis on jännä että aikasempi koira kun oli puhdasrotuinen nii se veti imurina kaiken naamariin ja herra ex-katukoiralle ei kelpaa ku vaan koiranruoka tai liha! -.- Luulis että tuolla ei olis nirsoilemista mutta näköjään on ku päässy paremmalle ruoalle :D
Se entinen belgianpaimenkoira mikä mulla oli, niin se harrasti kans sitä että otti suullisen nappuloita kupista ja meni syömään maton tai sohvan päälle. Sohva oli entinen, onneksi matot voi pestä.
Seropi makaa kupin edessä ja rouskuttaa kupin päällä, onneksi :D

Ite harkitsin kans tuon J&V:n ostamista kun oon kuullu nii paljo hyvää palautetta siitä, mutta piti pihtailla ja ostaa 4e halvempaa Hauhauta josta tuo koira ei edes pahemmin perusta. Sinänsä vähän harmittaa kun koira kuitenkin juoksee ihan sikana, kun rullaluistelen sen kanssa ja sit nappulat ei kelpaa vaikka energiaa kuluu hirveitä määriä. No, kaipa se sitten syö ku oikein nälkä tulee ja huomaa ettei saa mitään muuta, ku mitä laitetaan kuppiin.

lauur

lauur
Viestimäärä: 3

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Keskiviikkona, 06.10.2010 klo 12:40  
+
0
Mä syötän omalle koiralleni barf-ruokaa, nyt syönyt sitä noin vuoden verran. Muut koirat meillä syö Boosteria joko sitä perusversiota tai sitä powerversiota, riippuen siitä onko metsästyskausi vai ei.
Joskus, kun ei "ehdi" sulattaan lihoja/luita, tulee annettua kuivaruokaa tolle omallekin.. Samoin, jos ei ole mahdollisuutta jääkaappiin/pakastimeen.

  Siirry sivulle: 1 ... 4 5 6 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545656
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään5
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265826
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 12:30)