Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 10.05.2010 klo 12:59

Miten ruokitte koiraanne?

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 17

Rekityttö

Rekityttö
Viestimäärä: 67

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Maanantaina, 25.10.2010 klo 19:35  
+
0

Seropi kirjoitti:


[quote=Rekityttö]Kaipa tuo samantyylinen on kuin joku Kennelrehu tai Vauhti-raksu, jos tavara ei miellytä niin palauta valituksen kera. Tilaa sieltä mistä saat halvimmalla.

Ei se mene niin, että mistä halvimmalla saa, niin sieltä kannattaa ostaa.
Ei ruokaa tarvi ostaa jostain huippukalliista kaupasta, jos muualtakin saa
halvemmalla, mutta ei ruokaa kannata ostaa jostain halvasta lähikaupasta,
vaikka merkki olisi sama. Kauppojenkin välisillä ruoilla on eroja!



Tässä yhteydessä tarkoitin raakaa lihaa kun vastasin sekaruokintaa harkitsevalle. Raaka liha on melko samanlaista kaupassa kuin kaupassa, tosin joskus voi olla huonoja eriä.
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.10.2010 klo 19:36)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:15  
+
0
Seropi, kaikesta päätellen näppiksesi suoltaa nyt sellaista tekstiä jonka takana et ole ja jota joudut jatkuvasti korjailemaan :) ennen palstalle kirjoittamista suosittelen miettimään juttujen todenperäisyyttä ja omaa mielipidettään - koska varmasti haluat syöttää koirallesi laadukasta ruokaa, mutta toisaalta pidät markettiruokia huonoina, ja taasen toisaalta syötät koirallesi markettiruokien huonoimmistoa, siinä on pienehkö ristiriita. Siis tämän peruteella:

... mutta ei ruokaa kannata ostaa jostain halvasta lähikaupasta ...


... ei ole kuitenkaan suositeltavaa ostaa jostain lähikaupasta koiralleen jotain roskaa ...


Itse syötämme yleensä friskiessiä tai pedigreetä.



No, tajuat varmaan itsekin :) Olen henkilökohtaisesta kokemuksesta todennut HHCn hyväksi merkiksi, JahtiVahdista minulla ei kokemusta ole mutta tästäkin olen kuullut vain hyvää. Ainoa mikä HHCssa loppujenlopuksi sitten oli, se alkoi rähmittää silmiä, tämän silmät on vähän kuin rotuominaisuutena tosi herkät rähmimään ja ruoka saa olla prikuulleen oikeaa ettei ala värjätä. Ja nykyisellä Golden Eaglella ei värjää. Olen myös todennut kanaruoat huomattavasti "silmäystävällisemmiksi" kuin punaisen lihan ruoat, kuten lammasriisit jne, meidän kohdalla siis edelleen kananappulalla mennään. Ja HHCssahan nimenomaan se lammasriisi oli se joka rähmitytti, ei me sitten ruvettu enää kanariisiä kokeilemaan vaan vaihdettiin suoraan tähän.
no you don't know what it's like
welcome to my life
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.10.2010 klo 20:18)

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:24  
+
0
Melina, tuota asiaa en ottanutkaan huomioon :D

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 26.10.2010 klo 09:17  
+
0
Mekin vaihdettiin eläinkaupan ruuasta "marketti"ruokaan. Melkein grammalleen samanlaiset tuoteselosteet, kun vertasin ja maksaa siellä marketissa vähemmän. Ehkä tällä toisellakin brändi sit nostaa hintaa.
(Vai luokitellaanko kodin terra marketiksi. :mietiskel:)
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 26.10.2010 klo 09:56  
+
0
^ saako udella mikä merkki kyseessä? :)
no you don't know what it's like
welcome to my life

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 26.10.2010 klo 10:03  
+
0
Saa udella. :D
ANF holistic oli edellinen ja tämä mitä nyt hain terrasta on golden eaglen holisticia. Ja molemmat kana-riisiä.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 26.10.2010 klo 10:12  
+
0
Teillähän syödään nyt sitten samaa ruokaa kuin meilläkin :) kuinka ison säkin ostitte ja mitä maksoi? Itse haen murot eläinkaupasta kaupungilta, näin pieni koira nyt kuitenkin syö todella vähän niin että 2,5kg säkki riittää sen ainakin pari kk ja maksaa 10.70€ ... lähiterrassamme ei ainakaan kys. ruokaa myydä ja lisäksi tässä eläinkaupassa on perhetuttu myyjä ja samalla haetaan aina sitten muutakin tarpeellista ja saadaan luotettavia neuvoja vähän kaikenkin suhteen, niin että olen kokenut tämän ehkä edullisemmaksi vaihtoehdoksi saada ruokaa.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 26.10.2010 klo 10:20  
+
0
Otettiin testiin nyt aluksi toi 2,5kg säkki ja maksoi jotain 10e luokkaa.
Ainoa huono puoli tuossa pussissa on, et siinä ei oo sellasta "sulkuviivaa" eli sitä ei saa suljettua välillä. Pitäis ostaa joku ilmatiivis pänikkä, ni sais nuo naput sinne.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 26.10.2010 klo 10:34  
+
0
Joo olen huomannut itsekin asian, silloin kun Iiris meille tuotiin niin saatiin mukaan sellainen pönikkä, jonkun Venäjäläisen ruoan myyntiämpäri kannellisena. Siinä ollaan nappuloita sitten säilytelty ja on ollut tosi kätevä eikä ole tarvinnut mitään ostaakkaan. Teidän tapauksessa kyllä suosittelen hankkimaan sillä jos pussia ei saa suljettua kunnolla, nappulat kai käsittääkseni menettää vitamiinejaan tms? Niin ja on se nyt ainakin omasta mielestäni huomattavasti helpompaakin vaan kauhaista sieltä tarvittavat nappulat ja sulkea kansi kuin pelata hankalasti suljettavan pussin kanssa.
no you don't know what it's like
welcome to my life

romsu

romsu
Viestimäärä: 25

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 26.10.2010 klo 10:47  
+
0
Meillä syödään 1st Choise pentu ruokaa turvotettuna, ja siihen sekaan vaihdellen kermaviili/piimä/jauheliha. :) Ihan hyvin on maistunut.
~ Tiibetinspanieli Roomeo 19/07/2010
http://www.lasileija.blogspot.com

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 26.10.2010 klo 20:54  
+
0
Dodih, nyt on Vertillä Jahti&Vahti energia-rouskunappuloita :)) Saapas nähdä että kelpaako paremmin kuin Hauhau Championin kana&riisi. Mutta ihan hillittömän kokosia nuo nappulat O.O

jempo

jempo
Viestimäärä: 370

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 02.11.2010 klo 13:31  
+
0
Moikka!
Olen miettinyt tätä jo hetken aikaa.. Eli kun ruokitte koiraanne vaikka aamulla ja illalla, niin annatteko ruuan ennen vai jälkeen lenkin?
Tiedän varsin hyvin että koiran maha ei saa olla täynnä lenkille lähdettäessä, meinaankin siis että pitäisi vaikka puolen tunnin tauon ennen lenkkiä.
Meillä oli aikoinaan "hoito"koira (tuttavaperheen koira, mutta vietti meillä varmaan yhteensä yli vuoden eliniästään), jolle annettiin tietenkin omistajien ohjeesta ruoka aina lenkin jälkeen. Sen sijaan oikaystäväni vanhempien luona koirille annetaan ruoka ennen lenkkiä, ja olen pitänyt sitäkin ihan järkevänä koska sitten ne voivat tehdä ruuasta ja juomisesta aiheutuneet asiansa pihalle heti ruuan jälkeen. Kuitenkin tätä palstaa lukiessa olen saanut kuvan että melkein kaikki vievät koiran lenkille ennen ruokaa. Onko tämä siis vain totuttamiskysymys, että jos koira joutuu olemaan yksin kotona vaikka 6-8h niin se pystyy pidättämään kakkaansa koko sen päivän eikä kaipaa ulospääsyä syönnin jälkeen? En osaa täysin selittää mitä tarkoitan, toivottavasti edes joku ymmärtää :D
Kumpi siis on järkevämpää? Tiedän avomieheni kannattavan ruoan antamista ennen lenkkiä koska heidän perheessään niin on tehty ainakin kolmelle viimeisimmälle koiralle, aikaisemmista en tiedä koska emme ole olleet sillon vielä yhdessä.
Kiitos vastauksista :)
Sekarotuinen Riki <3 (09/10)
Rikin touhuilut.

Sonik

Sonik
Viestimäärä: 4809

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 02.11.2010 klo 14:09  
+
0
Meillä syödään aamulla n. 1h lenksun jälkeen. Ja työpäivinä käytän sit viel pikapisulla poijan ruuan jälkeen ennen töihin lähtöä.
Illalla saa ruuan n. 1h ennen viimeistä lenksua.
Nuo aamun ensimmäiset ja illan viimeiset on tosin hyvin rauhallisia, eikä mitaltaankaan kovin pitkiä ns. "pikapissatuksia".
Pidemmät ja hölkkälenksut meillä tehdään alkuillasta tai illalla hyvissä ajoin ennen ruokaa.

http://www.koirat.com/keskustelu/ruokinta/ruokintaaika_69899
Tuolla enemmän juttua ruoka-ajoista.
shelamu "Savu" -10
cpku "Sumu" -11
shelamu "Koda" -13
cpku "Hippa" -15

If you see light at the end of the tunnel, It's the light of the oncoming train.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 02.11.2010 klo 14:11)

jenniköpi

jenniköpi
Viestimäärä: 288

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Tiistaina, 02.11.2010 klo 18:43  
+
0
Meillä syö tuo aussiejunnu (6kk) Boschin junior-ruokaa, Saksasta tilataan :)
Hyväksi olen todennut, kakkaa tulee pari kolme päivässä, silmät ei rähmi (paitsi unihiekat :nauru: ) ja korvia ei oo tarttenu putsata pariin kuukauteen. :)
Koira kasvaa tasaisesti ja karva kiiltää, enpä ole huomannut mitään negatiivista kys. ruoassa, tilauksessa menee viikko että on kotiovella, ja mikä parasta, ruoka maistuu! :jjei:

Onko muilla kokemuksia Bosch ruoista? :hymy:
Apku Duke -10
Apku Vety -13

Muistoissa Köpi <3

eepi78

eepi78
Viestimäärä: 5693

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 18:59  
+
0
Mä annan ruuan aina iltaisin ja ei yleensä tehdä lenkkiä enää sen jälkeen. Joskus harvoin saatan syöttää ja sen jälkeen ulos, mutta aika harvoin. Ja tauko on syönnin ja lenkin välissä aina. Ja on todellakin tottumiskysymys se että koira ei kaipaa ulos enää ruuan jälkeen. Joskus pentuna vein joka ruokailun jälkeen ulos ja kakka tulikin joka kerta, mutta käänsin rytmin jossain vaiheessa niin että koira oppii olemaan kakkaamattakin ruuan jälkeen. Meillä ei ole mitään ongelmia pidätyskyvyn kanssa, ei tee hätiä sisälle vaikka mikä olisi. Työpäivän pidättää helposti, kuin myös pidemmänkin ajan.

Meillä ruokitaan koira siis kerran päivässä, iltaisin. Syö Trovetin peura-perunaa yhden mittakupillisen (oisko n. 3-4dl en muista) päivässä ja hyvin maistuu. Vielä vuosi sitten annoin aamuin illoin, mutta koira alkoi itse hylkimään aamun ruokaa, joten tulin siihen tulokseen ettei se tarvitse kuin yhden aterian päivässä ja näköjään niin olikin. Paino ei tippunut yhtään vaikka ruokamäärä puolittui eli ilmeisesti koira kehittyi vielä siihen asti (keräsi massaa) ja tarvitsi sen kahdesti päivässä ruokinnan, sen jälkeen ei ollut tarvetta ja itse jätti toisen ruuan pois. Ja koira siis 4.5v uros labbis, normaalipainoinen.
Kotona labradorinnoutaja Taavi (27.3.2006) ja Aapo (22.5.2012), marsut Toivo, Vertti, Vilja sekä Illusia sekä kääpiöhamsteri talvikko Myy.

Haltsu

Haltsu
Viestimäärä: 10

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Keskiviikkona, 03.11.2010 klo 20:17  
+
0
Meillä ruoan saa iltaisin, yleensä yhdeksän aikaan. Tämän jälkeen mennään vielä ulkona käymään, päivästä riippuen kymmenen ja yhdentoista välillä. Tuosta on jäänyt tapa, kun ihan pentuna käytiin aina ruoan jälkeen ulkona..

Ruoka koostuu nappuloista (muistaakseni RCn mini adultia..) ja lihasta, yleisimmin jauhelista tai kalasta. Tähän olen päätynyt kasvattajan kertoman perusteella ja toimii hyvin. :)
KKn kettuterrieri, 01/10

Kinoko

Kinoko
Viestimäärä: 1426

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 04.11.2010 klo 12:11  
+
0
Meillä koira saa ruokansa vaihtelevasti ennen lenkkiä tai sen jälkeen. En ole huomannut eroa tarpeiden tekemisessä. Jos iltaruoka tulee ennen lenkkiä, koira saa sen joskus klo 16-18 ja lenkki siitä parin tunnin päästä. Tämä on toiminut, koska silloin koira ei ole niiiin nälkäinen iltalenkillä, ja myöskin juo lenkin jälkeen jos on syönyt ennen lenkkiä.
Ur kaoset talade en röst som sade: le, och bli glad ty det kan bli värre. Och jag log, och blev glad, och det blev värre!

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 04.11.2010 klo 13:29  
+
0
Meillä syödään aamuisin ja iltaisin viimeisen lenkin jälkeen, lenkit ovat siis n.20 minuutin pissatusreissuja korttelin ympäri eli ihan hyvin voisi syöttää ennenkin. Meillä vaan on tällänen rytmi. Erityisesti aamuisin mun on vaan pakko lähteä ihan suoraan sängystä lenkille, koska muuten kynnys lenkille lähtöön nousee ihan hirveesti :D

SpiralCulture

SpiralCulture
Viestimäärä: 199

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Torstaina, 04.11.2010 klo 21:11  
+
0
Meilläkin Verneri syö yhden kerran päivässä sellaisen 2½-4dl, riippuen miten ruoka maittaa. Kuten ylempänä mainitsin, ostin nyt J&V:ia jota on nyt sekaisin HauHaun kana-riisin kanssa. Herra noukkii vain J&V:n nappulat sieltä seasta -.- Tuo koira osaa aina yllättää minut äärettömällä nirsoudellaan. Kyllä kaikki makkarat ja sun muut liharuoat kelpaa, mutta ei HauHaun kana/riisi-nappulat

Menee varmaan vähän off-topiciksi, mutta herra varasti tuolin päältä eilen naudan rustoluun palasen. Mutta kyllä sen pudotti kun tarpeeksi toisti sanaa irti, paha poika ja häpeä. Ja siltä ei uskalla noin hyviä herkkupaloja mennä ottamaan sillä kun käsi on metrin päässä, niin alkaa hirveä murina ja irvistely. On jo kerran melko lujaa näykkäissyt niin pitää vaan käskyttää ja näytti tuo melko hyvin toimivan, kun koira tiesi itsekkin että on tehnyt väärin. Oli niin maansa myyneen sen jälkeen, kun rangaistuksena nostin kaikki sen lelut hyllykön päälle ja vain kissa sai tulla viereen nukkumaan.

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: MITEN RUOKITTE KOIRAANNE? - Perjantaina, 05.11.2010 klo 07:10  
+
0

Sonik kirjoitti:

Meillä syödään aamulla n. 1h lenksun jälkeen. Ja työpäivinä käytän sit viel pikapisulla poijan ruuan jälkeen ennen töihin lähtöä.


Näitä lukiessa tulee aina mieleen, että kuin järkyn aikaisin ihmiset herää arkiaamuina

Meillä koirat saa ruuan vaan iltaisin, yleensä silloin jonkun aikaa lenkin jälkeen, tosin riippuen nyt vähän milloin käydään lenkillä. Meillä käydään pääsääntöisesti pitkät lenkit illalla.
Arkiaamuisin meillä käydään pihalla n.5min ja siinä se. Sitten koirat kömpii takasin nukkumaan, kun itse syön aamupalan, kiskaisen vaatteet päälle ja lähden. Olen huono heräämään aikaisin ja aamuisin meillä aikaa ei ole tosiaan paljon.


  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 17
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28165
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6323
Viestejä yhteensä545659
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään8
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 19.04.2024 klo 19:00)