Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Tiistaina, 08.10.2013 klo 10:57

Natures : Menu.

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

NATURES : MENU. - Tiistaina, 08.10.2013 klo 10:57  
+
0
Syöttääkö kukaan koirilleen kyseistä sapuskaa? Onko minkälaisia kokemuksia?

Mä ostin koirille testiksi muutaman pussin tuota, ja hyvin ainakin maistuu. Annostelukin on helppoa, kun ovat valmiina kuutioina pussissa, sulivatkin parissa tunnissa.

En ole koskaan raakaruokintaan perehtynyt, ja lieneekö tämäkään mitään "oikeaa" barffiruokaa, vaikka eläinkaupan myyjä näin sanoi.

Pienille koirille tuo ei ole kyllä kovin kallis ruoka, 1kg maksoi muistaakseni 4,90e, mutta kyllä varmasti jos isolle koiralle meinaa syöttää, niin aika tyyriiksi tulee.
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Sherlock

Sherlock
Viestimäärä: 1331

VS: NATURES : MENU. - Tiistaina, 08.10.2013 klo 11:18  
+
0
Mä syötän tuota nappulan ohella. Kätevää ku on valmiina juurikin kuutioina, ei tarvii ite alkaa pilkkomaan. Maistuu koirille hyvin, ainut miinus että en voi ostaa hirveesti eri makuja koska toiselle koiralle ei sovi peruna ja osassa näissä lihoissa on tuota perunaa :neutral:
Sekarotuinen - "Minni" (-06)
Welsh corgi pembroke - "Nita" (-10)

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: NATURES : MENU. - Tiistaina, 08.10.2013 klo 15:10  
+
0
Mulla oli aikaa joten tässä:

Vertaan Maukas Kana Mixiä, Murren Murkina Kanakasvis Mix, Mush Vaisto Adult Sika Kana Lammasta, Mush Basic Kana Mix, Natures : Menun Bricks Kana& Kalaa, ja Adult Chicken paloja.

Murren Murkinan Alkuvoima ei ole vertauksessa koska sisältöä ei netissä ole eriteltynä. VauhtiRaksulla on myös oma sekoitus mutta se ei ole mukana koska kaikilla ei ole "mahdollista" sitä ostaa. Samasta syystä hinnat on yksikköjen hintoja, ei siis laskettu suuremman myyntierän mukaan :)

-Natures Menut molemmissa 12 % proteiinia ja 6 tai 7,5 % rasvaa. (1,49 e/brick =300 g tai palat 4,90 kg/pussi)

-Murren Murkina Kanakasvis Mix 12,30 % proteiinia ja 10,15 % rasvaa (2 euroa kpl eli 4 euroa kilo)

-Maukas 10 % proteiinia ja 12,7 % rasvaa (2,19 e kpl eli 4,40 e kilo)

-Mush Vaisto 15, 2 % proteiinia ja 20 % rasvaa (en löytänyt tarkkaa hintaa mutta muistelen että 800 gramman paketti on noin 6 euroa)

-Mush Basic Kana Mix 11,20 % proteiinia ja 13,20 % rasvaa (2,40 e kpl, eli 4,80 e kilo)

Murren Murkinan Alkuvoima tulee Belgiasta, ja Natures Menu Isosta-Britanniasta, muut suomalaisia tuotteita.

Natures Menun paloissa on mukana riisiä sekä nää kummalliset "tarpeettomat": Prebioottinen MOS, Jukkauute, Vihreä tee -uute, Viinirypälesiemenuute. Muut ovat viljattomia eivätkä sisällä "kummia" aineksia.


Näistä kaikesta voidaan päätellä:

A) En ostaisi Natures Menua kuin vaan täydennykseksi muun ruoan mukana
B) Mushin Vaisto on saakelin kallista
C) Huonoimmat ravinto-arvot (siis proteiini ja rasva) on Maukkaassa parhaat Mushin Vaistossa
D) Natures Menu ei ilmoita ruokiensa hiilareita, muilta tieto löytyy
E) Natures Menu, Murren murkinan Alkuvoima, Mushin Vaisto ovat helpoiten sulatettavia pakkaus tapansa takia. Varsinkin pienen koiran omistajalle hyvä.

Olen puhunut :) Toivottavasti tästä on teille hyötyä!
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Johannna

Johannna
Viestimäärä: 3878

VS: NATURES : MENU. - Keskiviikkona, 09.10.2013 klo 09:40  
+
0
Kiitos Aduro. :hymy:

Mä en nyt kuitenkaan tiedä, että onko esim. tää natures menu parempaa tai huonompaa kuin vaikkapa royalin raksut (mitä nuo siis on pääasiassa syöneet). Jotenkin kuitenkin omassa päässäni ajattelen, että tuollainen raakaruoka on kuitenkin sitä luonnollisempaa ravintoa, kuin nuo papanat. :hymy:

Oon huomannut että ainakin noiden jätökset on tässä muutaman päivän aikana pienentyneet huomattavasti! Ja ne tosiaan suorastaan hotkivat nuo kuutiot saman tien, kun nokkansa eteen saavat. Ei kauan nokka tuhise kun kuppi on tyhjä. :nauru:
Advice is what we ask for when we already know the answer but wish we didn’t.


Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: NATURES : MENU. - Keskiviikkona, 09.10.2013 klo 13:00  
+
0
^Ehdottomasti parempi vaihtoehto syöttää jotain raakaruokaa lisäksi kuin vain pelkkää nappulaa :) Ja kun niissä nappuloista on jo sitä viljaa niin en nää estettä miksi se ei voisi olla siinä raa'assakin. Tosin ettei sit tuu liikaa hiilareita...
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: NATURES : MENU. - Keskiviikkona, 09.10.2013 klo 13:05  
+
0
^^ Pelkät lihat tulee halvemmaksi kuin noi Nature's Menut ja kun niissä olevat hiilarit on täysin tarpeettomia nappulan oheen niin itse laittaisin pelkkää lihaa mieluummin kuppiin kuin noita lihakasvisseoksia.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: NATURES : MENU. - Keskiviikkona, 09.10.2013 klo 20:16  
+
0
^No se. Ja mieluummin barffia tai lihaa ja nappulaa kuin mixejä ja nappulaa :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: NATURES : MENU. - Torstaina, 10.10.2013 klo 13:20  
+
0
"Ruuassa on n. 16% vettä ja 16% riisiä. Herneellä nostetaan näennäisesti proteiinipitoisuutta, joka siitäkin huolimatta jää liian pieneksi tuossa ruuassa, eikä koira hyödynnä kasviproteiinia tehokkaasti, herne on lähinnä kuituna ruuassa."

Tuollaisen vastauksen sain itse kun kyselin, että kannattaako lisätä BARF-ruokavalioon tätä ruokaa.
Bolognesenarttu 7/2012

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6328
Viestejä yhteensä545677
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 22:45)