Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.07.2010 klo 17:53

Öljyt

Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11

Miips

Miips
Viestimäärä: 239

VS: ÖLJYT - Torstaina, 16.01.2014 klo 16:05  
+
0
^ Kuinka nopeasti litran pullo loppuu? Paljonko sitä kuuluu koiralle antaa?

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: ÖLJYT - Torstaina, 16.01.2014 klo 18:36  
+
0
Joku kyseli kokemuksia Nutrolin Sportti -öljystä. Mä ostin sitä viimeksi kun tavallinen Nutrolin oli kaupasta loppu ja olen syöttänyt Aadalle nyt muutaman kuukauden. En ole huomannut mitään eroa verrattuna tavalliseen, mutta ei kai sitä eroa kovin helposti itse huomaakaan. Aadalla ei ole ollut mitään palautumisongelmia tai muita, jonka takia sitä sille syöttäisin, mutta ajattelin, että ei se varmaan haitaksikaan ole. Öljy on tumman punaista, mikä oli aluksi vähän yllättävää, mutta yhtä hyvin se maistuu koiralle kuin tavallinenkin. Haju tai hajuttomuus on myös sama.

Heh, noista annostuksista. Mä laitan sitä Aadalle noin ruokalusikallisen päivässä, vaikka kyseessä on 6-kiloinen koira, eikä mitään ongelmia ole ollut. Nyt talvella sillä on pysynyt turkki ja anturat tosi hyvinä verrattuna viime talveen, kun syötin eri öljyjä pitkin talvea. Eipä ole tullut kolmen epäonnistuneen eri merkin lohiöljyostoksen jälkeen ostettua enää mitään muuta kuin eri Nutrolinin öljyjä, laatuero on melkoinen. Ei ole tarkoitus mainostaa, mutta ihan omasta kokemuksesta en voi muuta kuin suositella kokeilemaan.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ÖLJYT - Torstaina, 16.01.2014 klo 21:40  
+
0

Miips kirjoitti:

Mistä lohiöljyä saa? Koitin Prismasta katella, mutta en löytänyt :D
Ja paljonkohan sillä mahtaa olla hintaa ja minkä kokoinen paketti on kyseessä?


Mä tilaan itse Kennelrehulta, 2,5 kilon pönikka maksaa 15 euroa. Vaihtoehtona myös 0,9 kiloa seitsemällä eurolla.

Meillä kaksi koiraa saa mieheen ~ 2 ruokalusikkaa päivässä ruoan sekaan, tuskin tarvitsee katsella uutta purnukkaa ennen seuraavaa syksyä. On siis ihan ilmaista tavaraa ja meillä ainakin selvästi hyödyllinen lisä.
Rise to reset the world.

Miips

Miips
Viestimäärä: 239

VS: ÖLJYT - Torstaina, 16.01.2014 klo 22:11  
+
0
^No toi kuulostaakin jo sellaselta, joka minunkin kannattaa ostaa! Kiitos vinkistä :D

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 18.01.2014 klo 00:40  
+
0

Miips kirjoitti:

^ Kuinka nopeasti litran pullo loppuu? Paljonko sitä kuuluu koiralle antaa?



Meillä 6 kg koira saa 1tl päivässä ja 22 kg koira 2 tl. Eli toi on tosi riittoisaa ja tosiaan säilytetään pakkasessa (toi Vauhti-Raksun versio siis ainakin). Sen SAA säilyttää lämpimässä, mutta muistaakseni sillon pitää käyttää puolen vuoden sisällä. KennelRehun vastaava on ämpärissä, eli helpompi annostella kun se otetaan lusikalla :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 18.01.2014 klo 12:31  
+
0
Jeps ja pakkasessa säilytetään toi Kennelrehukin. Se ei ole siis juoksevaa, vaan ennemmin sellaista jähmeän hunajan tyyppistä ja siitä ihan lohkeaa paloja joka sitten kuppiin sekoitettaessa sulaa nesteeksi.
Rise to reset the world.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 18.01.2014 klo 22:44  
+
0
^Tosi kätevä musta :) VauhtiRaksun versiosta on hankala puristaa ulos sitä möhnää jos sen on pakkasessa säilyttäny. Vaikka siis suuaukko onkin iso. Haaveilen että pääsis käymään KennelRehun autolla...
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Caval

Caval
Viestimäärä: 1

VS: ÖLJYT - Sunnuntaina, 02.02.2014 klo 16:53  
+
0

Nella3 kirjoitti:

Paljonko te annatte koirallenne rypsiöljyä tai jotain muuta öljyä?? Itse annan Nellalle 1½ ruokalusikallista rypsiöljyä, melkein joka toinen päivä.. Mutta aina illalla.. Onko tuo teidän mielestä hyvä määrä vai pitäisikä pienentää/suurentaa rypsiöljyn määrää? =)

*muokkasin otsikon kattamaan kaikki öljyt :) Tigru



Meneen koiran painon mukaan > 10 kg cavani 4 ml. On annostelupumpulla helppo annostelle.
Janti & Vahti omega öljy

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 03.02.2014 klo 15:26  
+
0
Ostin Nutrolin öljyä ja huomasin, ettei se säily kuin 4 kk avattuna jääkaapissa. Sitä menee max puoli teelusikallista päivässä/koira eli tosi vähän. Eihän tuosta pullosta tule käytettyä puoliakaan...

Tingelstiina

Tingelstiina
Viestimäärä: 510

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 03.02.2014 klo 19:41  
+
0
^Ostitko ison pullon? Siinä tavallisen kokoisessahan on 275 ml ja puoli teelusikkaa on 2,5 ml. Mun laskuopilla siitä tulee 110 päivää eli jää alle neljän kuukauden. Tietty jos isomman pullon olet ostanut niin eri asia. En jaksa kyllä uskoa, että se 4 kuukautta on joku maaginen raja ja sen jälkeen öljy on heti seuraavana päivänä härskiintynyttä :hymy:
Vpn 06/13

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 04.02.2014 klo 19:03  
+
0
^Kiitos :hymy: Noinhan se menee tietenkin... :shifty: Jotenkin vain hämäännyin kun öljyä menee päivässä noinkin minimaalinen määrä. Ja siis tuo pienempi pullo on kyseessä.

Saarameow

Saarameow
Viestimäärä: 1296

VS: ÖLJYT - Torstaina, 06.02.2014 klo 15:06  
+
0
Onks jollakin kokemuksia Mirra Coat Omega-3 -öljystä? Yks shelttikasvattaja käski tuota syöttää kun Atlaksen turkinlähtö on aivan järkyttävää tällähetkellä. Ainut, että tuo ei suostu syömään tippaakaan ruokaa, jos laitan tuota siihen :ttou: Ruiskulla nyt antanut, kun ei yksinkertasesti jaksa tapella.
corgi Una 140610
shelam Atlas 190113
auspai Ares 040314

naukunen

naukunen
Viestimäärä: 5081

VS: ÖLJYT - Torstaina, 06.02.2014 klo 22:32  
+
0

Helmi12 kirjoitti:

Ostin Nutrolin öljyä ja huomasin, ettei se säily kuin 4 kk avattuna jääkaapissa. Sitä menee max puoli teelusikallista päivässä/koira eli tosi vähän. Eihän tuosta pullosta tule käytettyä puoliakaan...



Tingelstiina kirjoitti:

^Ostitko ison pullon? Siinä tavallisen kokoisessahan on 275 ml ja puoli teelusikkaa on 2,5 ml. Mun laskuopilla siitä tulee 110 päivää eli jää alle neljän kuukauden.


Jos teelusikka on 5 milliä ja Helmi12:n kaksi koiraa kuluttavat sitä yhteensä teelusikallisen päivässä, kestää tuon kokoinen pullo 55 päivää. Eli puolta isompikin jää alle neljän kuukauden. Ja tosiaan ei se öljy pilalla ole heti kun yksi päivä kuluu.
Rise to reset the world.

Helmi12

Helmi12
Viestimäärä: 1591

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 10.02.2014 klo 19:19  
+
0
^:hymy: On se hyvä että täällä joku laskee puolestani nuo määrät, kun itse laiskana vain arvioin ja pieleenhän se meni :nauru:

dinski

dinski
Viestimäärä: 1209

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 10.10.2016 klo 17:47  
+
0
Pakko nostella tätä ketjua hehkuttaakseni Lepon uutta öljylisää! Ostin paikallisesta Faunattaresta semmosta pellava-camelinaöljyä, myyjä aluks tarjosi perus Nutrolinin tapaista omegaöljyä mutta kun sanoin että en kokenut siitä olevan tolle meidän murrelle oikein kummempaa hyötyä kuin vaikka kylmäpuristetusta rypsiöljystä, niin sit tarjosi tuota pellava-camelinaa. Ollaankos me nyt kaks viikkoa käytetty sitä, ja tänään tunnustelin kun anturat on ihanan pehmeät ja turkkia oon katellu ja tunnustellu jo pari päivää kun on hyvän näkönen ja tuntuinen... :aurinko: Kuivat anturat oli meillä meinaan ongelmana aiemmin.
Allergiakutinoita ei ole tuokaan öljy poistanut, mutta en sitä odottanutkaan. Onpahan kuitenkin koiruus paremmassa kunnossa. :hymy:
Welsh corgi pembroke "Leppo", s. 3.4.2014
Leppoisaa -blogi

  Siirry sivulle: 1 ... 9 10 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 20:30)