Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.07.2010 klo 17:53

Öljyt

Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 11

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 22.10.2010 klo 16:47  
+
0
Nyt ois joku super mahtava öljy hakusessa.
Tassut, iho ja turkki pitäisi saada kuntoon + lihaa (rasvaa) luiden ympärille. Myös öljyn pitäisi olla vatsaystävällisestä päästä.
Aikasemmin olen syöttänyt viacutania ja nutrolin senioria. Nutrolin oli ilm. iha jees, mutta meillä kun on vielä jotain selittämättömiä sairauksia ja oireilun aikana syötin nutrolia, niin..
Mutta se tuskin oli aiheuttaja.
Sellaista mietin että eikös tuo nutrolin ole kasvisperäinen ja koiralle olisi parempi syöttää eläinperäistä öljyä? Olen voinut ymmärtää jotain väärin, korjatkaa jos tiedätte :)
Ellääkäri myös suositteli nutrolinia ja olen ihan vaiheilla ostanko sitä taas..?

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 22.10.2010 klo 16:54  
+
0
Nutrolinilta löytyy kalaöljyt myös. Ainoastaan se Ravintoöljy on kasvispohjainen.
Nutrolin-sarja

Jos ei kala-allergiaa ole, niin kannattaa antaa noita kalaöljyjä.
Salmopet lohiöljy

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 22.10.2010 klo 19:05  
+
0
^Kala-allergia on tämän isällä, ja joskus syötin jotain kalaöljyä, mahtoko olla megadermiä ja siitä alko hillitön kutina. Lohta tosin syötin hetken enkä nähnyt mitään pahaa vaikutusta.. mutta tuolla nyt kutiaa vähän noi tassut muutenkin, johtuneeko kuivuudesta/allergiasta/huonepölystä..jne.
Onko se nyt niin että kalaöljyt käy allergikolle jos siinä ei ole kalan proteiinia?

Jethro

Jethro
Viestimäärä: 447

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 22.10.2010 klo 21:01  
+
0
^
Kuulemma parhaissa kalaöljyissä ei pitäisi olla kalan proteiineja, joten ne oikeastaan sopivat myös kala-allergikolle. Mutta, kalaöljy saattaa silti aiheuttaa kaikkien herkimmille allergiaoireita, sanoo Evira.

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 23.10.2010 klo 12:57  
+
0
Hei vaan kaikki!

Mistä mahtaisi lohiöljyä voida ostaa? Ollaan menty koiran kanssa rypsiöljyllä jo noin 3 kk, heti ensimmäisellä kokeilukerralla saatiin alkuripuli mutta siitä asti vatsa on ollut normaalina. Nyt on kuitenkin taas alkanut öljy pistää vatsaa löysemmälle ja ajattelin että olisiko lohiöljy vatsaystävällisempi ratkaisu? Mitä merkkiä kannattaisi suosia vai onko sillä väliä?
no you don't know what it's like
welcome to my life

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 11:05  
+
0
^^Ok. Taidan vielä kääntyä tuohon Nutroliniin. Kunhan löydän sitä jostain, parista elkaupasta loppunut..
Kumpi mahtais olla parempi syöttää kohta 8vuotiaalle koiralle, normi vai seniori?

Seropi

Seropi
Viestimäärä: 23

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 11:39  
+
0
Onko koirille siis omia tietynlaisia öljyjä ruokiin, vai käytetäänkö
siis norm. ruokaöljyjä? Itse kun en ole aiheeseen kovin pereh-
tynyt, ja tuli tässä vain mieleen... Ei muuta. :)

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 12:31  
+
0
^ Voi käyttää ihan tavallisia esim. rypsi- tai auringonkukkaölljyjä, mutta lisäksi löytyy eläimille tarkoitettuja lohiöljyjä sekä näitä melko korkea hintaisia erikoisöljyjä kuten vaikka tuo Nutrolin :)
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 13:13  
+
0
Eläimille tarkoitettua lohiöljyä saa myös suurimmista markeiteista. Itse olen noin vuoden ajan pumppaillut kuivaruuan sekaan 2-3 viikossa Best Friendsin lohiöljyä, ei se kulu niin tiuhaan tahtiin kun ensin kuvittelin. Kolme pumppausta alle 15 kiloiselle koiralle ja kissoille yhdet ~ Toisen kissan turkki tuolla öljyllä on pääasiassa silminnähden parantunut (karvanlähtö, ihottuma), mutta tuntuu että koirankin karva on pehmoisempaa ja... tuoksuu paremmalle. Ehkä vain kuvittelen. :shifty:
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 13:37  
+
0
^ Miekin ajattelin tuota ostaa ensi kerralla. Nyt kun kalanmaksaöljy loppui niin ostin pullon Pentu Nutrolinia mutta on kyllä niin kallis hintaista että taidan jatkossa tyytyä tuohon tavalliseen lohiöljyyn :hymy:
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.10.2010 klo 13:38)

Laija

Laija
Viestimäärä: 6

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:38  
+
0

Heini kirjoitti:

^ Miekin ajattelin tuota ostaa ensi kerralla. Nyt kun kalanmaksaöljy loppui niin ostin pullon Pentu Nutrolinia mutta on kyllä niin kallis hintaista että taidan jatkossa tyytyä tuohon tavalliseen lohiöljyyn :hymy:




Enpä ostaisi pennulle koirien lohiöljyä, vaan ihmisten kalaöljyä, tai sitten just pentu-Nutrolinia mikä on juurikin pennuille suunniteltu ja tarkoitettu. Pennun kasvu aika on niin lyhyt että kannattaa ruokkia parhaalla mahdollisella tavalla. Nutrolinin sivuilla on artikkeli ihan pennun öljyistä erikseen. Tuolla on muutakin järkevää tietoa öljyistä: www.nutrolin.fi. Meidän eläinlääkäri sanoi samaa että pennulle ei missään nimessä noita koirien lohiöljyjä, kun lisäksi niissä voi olla raskasmetalleja.

Tämä siis poimittu siitä artikkelista:

Turek ym. (2003) havaitsivat, että kahden kuukauden ikäisille koiranpennuille syötetty hapettunut öljy hidasti pentujen painon kehitystä, laski elimistön E-vitamiinitasoja ja heikensi immuunivastetta sekä luuston muodostumista.

Heini

Heini
Viestimäärä: 799

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:43  
+
0
Pentuni on jo 7 kk eli ei mikään pikkupentu. Ja tuon Nutrolininkin tyhjentämisessäkin menee kuitenkin jokunen hetki. Ja ravinteita saa muualtakin kuin vain sikakalliista öljypullosta.
♂ Mudi Csibiti Gezemice "Pyry" (3/2010)
Mudin elämää -blogi

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:44  
+
0
Hei! Ostin tänään eläinkaupasta koiralle Biopet-kalaöljyä, ainoa öljy mitä kaikista kolmesta korkkaamastani eläinkaupasta sai ja lisäksi kohtuu halpaa. Kenelläkään kokemusta kyseisestä tuotteesta? Kivenkovaan mulle väitti (myös perhetuttu myyjä) että kyllä heidän tietojen mukaan tämä on lohiöljyä, mutta tämä kyllä minun korvaan kuulostaa vähän oudolta, kun tuote kuitenkin kulkee nimikkeellä kalaöljy eikä koko pullossa ole mainintaa lohesta. Kai öljyä markkinoitaisiin lohiöljynä jos siinä tosiasiassa olisi ainoastaan lohiöljyä, sen verran se ainakin minun korvaan kuulostaa "arvokkaammalta" kuin pelkkä kalaöljy :)

Mutta siis, kokemuksia.
no you don't know what it's like
welcome to my life

Laija

Laija
Viestimäärä: 6

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 20:54  
+
0

Agitem kirjoitti:

Kai öljyä markkinoitaisiin lohiöljynä jos siinä tosiasiassa olisi ainoastaan lohiöljyä, sen verran se ainakin minun korvaan kuulostaa "arvokkaammalta" kuin pelkkä kalaöljy :)

Mutta siis, kokemuksia.



Mikä lohiöljystä tekisi jotenkin arvokkaampaa ?

Paremminkin katsoisin puhtautta ja sitä missä on korkeimmat määrät rasvahappoja. Ei taida tavallinen lohiöljy pärjätä silloin. Ja taas ehdotan että kannattaa lukea noi artikkelit www.nutrolin.fi (jos tietäisin paremman sivuston lukea öljyistä niin kertoisin, mutta kun en ole sellaiseen vielä törmännyt).
(Viestiä on muokattu maanantaina, 25.10.2010 klo 21:03)

Agitem

Agitem
Viestimäärä: 1072

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 25.10.2010 klo 21:14  
+
0
No varmaankaan mitenkään laadullisesti lohiöljy ei ole sen arvokkaampaa, mutta kuluttajana sanoisin että kyllä kuulostaa huomattavasti hienommalta mainostaa "puhdasta Norjalaista lohiöljyä" kuin "puhdasta Norjalaista kalaöljyä", jos ymmärrät, tai sitten lohi on vain mielestäni niin herkullinen kala että se vaikuttaa tähän ajattelutapaani :)

Luen artikkelin, kiitos.
no you don't know what it's like
welcome to my life

rommi

rommi
Viestimäärä: 22

VS: ÖLJYT - Torstaina, 25.11.2010 klo 13:20  
+
0
onko kukaan huomannut/tietääkö että öljyn liika-annostuksesta jotain oireita tulisi koirulle ?
En ollu lukenut tätä palstaa ja oon aika paljon lorautellu ton pennun ruokiin ihan tavallista rypsiöljyä.. siis varmaan jokuyli 6 rkl ainakin päivässä,varmaan 2 nappulaannokseen päivässä (syö siis 4 annosta) Miedän pennulla kohta 9 vko ei oo koskaan ollu maha kuralla/edes yhtään löysällä vaikka oon aika rohkeesti sille kyl syötellyt/maistatuttanut eri juttuja. Onko ainoo haitta sit jos se saa liikaa energiaa? Et siitä öljystä ei voi seurata mitään kummaa,(kun eiks esim.oo niin ettei esim. nakkeja sa koira syödä hirveesti)ettei öljyssä ole liikaa jotain vitamiinii tms. Onpa epäselvä visti.. mutta siis oon ihan alusta asti pennulle tuota laittanut,ilman että oli mitään antura/turkki ongelmia. Kai mä voin sitä nyt turvallisin mielin jatkaa = )
Seropikoiruus Rommi s.26.9.2010

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ÖLJYT - Torstaina, 25.11.2010 klo 13:43  
+
0
Liika rasva alkaa hukkaamaan muita ravinteita. Mutta silloinkin puhutaan melkoisen kovista rasvamääristä. Suurin haitta on kuitenkin lihominen, jos puhutaan pitkäaikaisesta "yliannostuksesta". Kertalaakissa oireena on ripuli, jos koira on herkkä rasvalle tai ei ole tottunut.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Tsena

Tsena
Viestimäärä: 13

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 26.11.2010 klo 18:28  
+
0
Mitenkäs tuo Viacutan, onko doping-aine kuten jonkun tuttuni kuulin väittävän? Ostin pullon pari päivää sitten ja aloin syöttää, kun on pakkasten ja takkikelien myötä mennyt iho kuivemmaksi kuin ennen. Nyt tuttuni tosiaan väitti näin, ja meillä on voittajanäyttely edessä. Eli saanko nyt syöttää? Mitä öljyä saa antaa?

Vanis

Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 28.12.2010 klo 20:59  
+
0
Tyhmä kysymys: Kannattaako pikkupikkupennulle (n. 2-kiloinen 9-viikkoinen) antaa lainkaan lohiöljyä ruoan seassa? Isoille lorautan sopivan määrän aina silloin tällöin, talvisin useammin. mutta tuon pienen ruoka-annoksetkin ovat rotankikkareen kokoisia, joten meneeköhän aivan liian rasvaiseksi jos lisäilen sekaan lohiöljyä..?

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 28.12.2010 klo 21:10  
+
0
Meillä savat, mutta määrähän sovitetaan tietysti koiran koon mukaan. Rotan kokoinen saa rotan annoksen ;)

Snadeilla on melkoisen raju energian kulutus.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 10:00)