Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Perjantaina, 09.07.2010 klo 17:53

Öljyt

Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 11

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 11.11.2011 klo 11:50  
+
0
Laita se pytty pakastimeen, ja anna jäisinä lusikallisina. Juu, voi pakastaa uudelleen.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 11.11.2011 klo 18:47  
+
0
^ Ok, kiitos! :)

monna

monna
Viestimäärä: 3958

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 12.11.2011 klo 02:02  
+
0
Mä kans ostin pari pyttyä aikoinaan tota Kennelrehun lohiöljyä ja en mäkään tiennyt että sen voi pakastaa. Niimpä ne pytyt oli meillä jääkaapissa ja haju oli mitä karmein. Sen jälkeen olen ostanut vain Britin pumppupullossa olevaa öljyä. Kätevä tollanen litran pumppupullo ja ei varmasti haise. Voisi siirtyä takas tohon halpaan kennelrehun öljyyn ja laittaa Jagsterin ohjeiden mukaan pakkaseen.

Huiskale

Huiskale
Viestimäärä: 38

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 14.11.2011 klo 20:47  
+
0
Karmea haju johtuu härskiintymisestä ja härski öljy on haitallista koiralle. Omilleni en antaisi.
Saksanpaimenkoira ja spanielimix
sekä kaksi kissaa

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 14.11.2011 klo 20:53  
+
0
^ Noh tässä tapauksessa karmea haju johtuu ihan siitä, että öljy on tehty lohesta... Mutta mikäli kalan hajusta sattuu pitämään, niin ei se ole varmasti ollenkaan karmea. :wink:

Huiskale

Huiskale
Viestimäärä: 38

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 14.11.2011 klo 20:58  
+
0
Tuore kala ja kalaöljy ei haise. Jokainen kalastaja ja kokki tietää tämän ;)

Kaivoin mappejani kun muistin että otin kerran eläinlääkärin odotustilasta yhden paperin. Siinä oli tietoa rasvahapoista ja lopussa mainittiin että härskit öljyt on haitallisia, varsinkin pennuille koska ne heikentää immuunipuolustusta ja aiheuttaa häiriöitä luustonkasvulle. Tutkimuksen nimi oli mainittu, ja voin sen tähän myöhemmin lisätä jos jotain kiinnostaa.
Saksanpaimenkoira ja spanielimix
sekä kaksi kissaa
(Viestiä on muokattu maanantaina, 14.11.2011 klo 21:52)

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 14.11.2011 klo 22:24  
+
0
^ No kyllä mun nenääni juuri kalastettu (ja viimeistään sitten kun se on perattu) kala haisee... Luulisi silloin olevan tuoretta.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ÖLJYT - Maanantaina, 14.11.2011 klo 23:23  
+
0
Härskit öljyt aiheuttaa mm. vapaiden radikaalien kanssa kropalle ongelmia. Eipä sitä tutkimusta tarvitse linkittää, aika perusjuttuja ja löytyy helpostikin ken haluaa asiaa penkoa. Eli ei koskaan härskejä rasvoja (kannattaa muistaa sitten kun joku viuruu kuivamuonien säilönnästä...)

Kyllä kalaöljy kalalta haisee. Tuoreenakin. Mutta härski kala haisee pahalta, tuore vain vahvalta kalalta.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 15.11.2011 klo 08:35  
+
0
^ Näin juuri, ja jos kalan haju on omasta mielestä paha niin silloin on kalaöljynkin. :D

Huiskale

Huiskale
Viestimäärä: 38

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 15.11.2011 klo 18:18  
+
0
Tuore kala ja kalaöljy tuoksuu kalalta. Härskit haisee härskiltä kalalta.

Se tutkimus vielä mitä pilaantuneet öljyt tekee koiralle, lupasin laittaa tänne.
Oxidized lipid depresses canine growth, immune function and bone formation. Journal of Nutritional Biochemistry 14.
Vuodelta 2003.

Ihmisten kalaöljyt ja Nutrolinit ei haise härskiltä, eli onhan meillä onneksi vaihtoehtoja. Jokainen itse valitsee mitä ostaa vai ostaako mitään. Minä en anna koirilleni härskiä öljyä.
Saksanpaimenkoira ja spanielimix
sekä kaksi kissaa

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 15.11.2011 klo 19:06  
+
0
^ No juu, minäkään en anna härskiintyneitä öljyjä. :roll: Onneksi on hyviä vaihtoehtoja halvemmissakin öljyissä, kuten vaikka tämä Kennelrehun lohiöljy, joka ei ole härskiintynyttä. Sinun mielestäsi se varmaan tuoksuisikin kalalta, mun mielestäni haisee, se on makuasia pitääkö kalan hajusta vai ei.

Huiskale

Huiskale
Viestimäärä: 38

VS: ÖLJYT - Tiistaina, 15.11.2011 klo 19:35  
+
0
Kennelrehun kalaöljy on juuri näitä härskejä öljyjä. Emme varmasti kumpikaan itse söisi sitä.
Muuten ei mitään Kennelrehua vastaan ole, vakioasiakas olen ollut jo vuosia.
Saksanpaimenkoira ja spanielimix
sekä kaksi kissaa

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: ÖLJYT - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 13:55  
+
0
Itelläkin kyllä heräsi epäilys samantien kun purkin nappasin auki. Mielestäni haisi/haisee nimenomaan härskiintyneeltä. Mitenhän tuon purkin järkevästi hävittäis, ei mahda olla hyvä idea kaataa tommoista määrää öljyä viemäristä? En tiiä oisko sama käyä ostamassa jonkun halpakaupan tarjouksen perässä Möllerin omega-3-kapseleita (nytkin näytti olevan 6,90/prk) ja rikkoa kapseli lihan tms. sekaan.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

blanko

blanko
Viestimäärä: 1890

VS: ÖLJYT - Keskiviikkona, 16.11.2011 klo 23:02  
+
0
^ Joo ei ainakaan viemäriin kannata laittaa... Sen voi vissiin imeyttää esim. sanomalehteen ja laittaa biojätteeseen, tai sitten johki purkkiin ja sitten sekajätteeseen.

Miltä toi härskiintynyt öljy nyt sitten tarkalleen ottaen haisee? Kaikki lohiöljyt mitä oon haistellut, haisevat meinaan samalta kuin ainakin tää meidän kennelrehun öljy. Jos laittaisin tämän öljyn pumppupulloon, ei se varmaan haisikaan läpi niin kuin ei monet muutkaan öljyt ennen kuin koko purkin avaa. Kalalta haisee siis...

Kazi

Kazi
Viestimäärä: 305

VS: ÖLJYT - Lauantaina, 19.11.2011 klo 19:21  
+
0
^ Meillä ainakin lohiöljy tuoksuu tuoreena hyvin miedolta kalalta ja tavallaan raikkaalta. Tai niin raikkalta kun rasva nyt voi tuoksua, nää on taas sarjaamme selkeet selitykset :nauru: Härskiintyneenä haju hieman voimistuu ja muuttu pistävämmäksi. Ihan selkeä ero ainakin miun nenään. Tosin en sitten tiedä millaisia merkkikohtaisia eroja eri öljyistä löytyy. Tämä mitä meillä on ollut on jotain keltaisessa suht. pienissä, punakorkkisissa muovipulloissa saatavaa öljyä. Merkki ei nyt valitettavasti muistu mieleen, kun meillä ei sitä ole vähään aikaan ollut... Ostetaan tuuota silloin tällöin eräältä koiratuttavaltamme.
wecope Frodo 10/2014
beagle Kössi 10/2002-12/2015

Huiskale

Huiskale
Viestimäärä: 38

VS: ÖLJYT - Sunnuntaina, 20.11.2011 klo 20:28  
+
0
Miltä toi härskiintynyt öljy nyt sitten tarkalleen ottaen haisee? Kaikki lohiöljyt mitä oon haistellut, haisevat meinaan samalta kuin ainakin tää meidän kennelrehun öljy.

Härskit öljyt haisee yksinkertaisesti härskiltä. pahalta siis, ei kalalta.
Nutrolin Seniori ei ala haisemaan koko aikana kun sitä antaa, 3-4 kk meidän tapauksessa. Ja se taitaa olla ohjeaikakin.
Tavallinen Nutrolin ei näytä haisevan härskiltä vaikka on puolikin vuotta käytössä ja unohtuu monesti tiskipöydälle päiväksi tai pariksi. Pentu-öljystä ei ole omia kokemuksia, mutta luulen että on siinäkin laatu kohdillaan.
Saksanpaimenkoira ja spanielimix
sekä kaksi kissaa

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: ÖLJYT - Torstaina, 24.11.2011 klo 07:15  
+
0
^ Tavallisessa Nutrolinissa ei olekaan kalaöljyä ollenkaan.

Mutta voisikohan tää sun Nutrolinin hehkuttaminen nyt loppua, alkaa menemään mainostamisen puolelle kun kaikki sun viestit melkeinpä sitä vaan koskee ja hehkuttaa. Kyllä porukka sitä käyttää jos on tarvis, mutta ei se mitään ihmetavaraa ole, jota tarvitsee koko ajan käydä täällä oikein nimeltä mainitsemassa.

Koiratar

Koiratar
Viestimäärä: 31

VS: ÖLJYT - Torstaina, 24.11.2011 klo 18:41  
+
0
Onko kenelläkään koiranomistajalla kokemusta turskanmaksaöljystä? Musti & Mirri on alkanut myymään kyseistä öljytyyppiä (Fullolifen Cod Liver Oil) ja itse en ole aikaisemmin kuullut tästä öljystä? Onko jollain tavalla parempi/tehokkaampi kuin tavalliset kala/lohiöljyt?
(Viestiä on muokattu torstaina, 24.11.2011 klo 18:42)

innna

innna
Viestimäärä: 4768

VS: ÖLJYT - Torstaina, 24.11.2011 klo 21:52  
+
0
Tuskinpa. Muistaakseni siinä oli hitusen vähemmän DHA/EPA-sisältöä kuin lohiöljyssä. Mutta ei muistaakseni merkittävää eroa. Omega-3:n lähde siis siinä missä lohiöljykin.
Pessi ja Ilo ja Aura <3
"The only real radicalism in our time will come as it always has — from people who insist on thinking for themselves and who reject party-mindedness." - Christopher Hitchens

Huiskale

Huiskale
Viestimäärä: 38

VS: ÖLJYT - Perjantaina, 25.11.2011 klo 20:50  
+
0

innna kirjoitti:

Tuskinpa. Muistaakseni siinä oli hitusen vähemmän DHA/EPA-sisältöä kuin lohiöljyssä. Mutta ei muistaakseni merkittävää eroa. Omega-3:n lähde siis siinä missä lohiöljykin.



Tavallista kalaölyä, oli se turskasta tai lohesta. Ei näytä olevan tarkkaa tietoa pitoisuuksista.
Saksanpaimenkoira ja spanielimix
sekä kaksi kissaa

  Siirry sivulle: 1 ... 6 7 8 ... 11
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28161
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6321
Viestejä yhteensä545650
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265822
(Tilastot päivitetty viimeksi 18.04.2024 klo 10:30)