Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Tiistaina, 27.08.2013 klo 12:24

Raakaruokinta ja BARF 2

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 20

Tigru

moderaattori
Tigru
Viestimäärä: 2736

RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Tiistaina, 27.08.2013 klo 12:24  
+
0
Jatketaan raakaruokintaan ja BARF:n liittyvää keskustelua tässä ketjussa :aurinko: osa 1 löytyy täältä: Klik!
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Keskiviikkona, 04.09.2013 klo 14:04  
+
0
"Avataas" nyt uus ketju sit tällä...

KLIK

Mushilta saa ilmaisen pussin tota yhtä Vaisto-ruokaa, eli kun täyttää ton lomakkeen niin saa koodin spostiin/puhelimeen!

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Keskiviikkona, 04.09.2013 klo 18:33  
+
0
^Kiitos, pitäähän toi testata! :) Tosin en tienny mitä vastasin kysymyksiin kun ne oli ruotsiksi :pyssyt: :nauru:
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Keskiviikkona, 04.09.2013 klo 21:45  
+
0
Mitä, laitoinko mä jonku oudon linkin :nauru: nyt se kyllä tökkii kokoajan se oikeakin, suomenkielinen, mutta veikkaan syyksi kuormittumista koska sivuilla klikkaillaan tällä hetkellä varmaan aika paljon :kieli:
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 04.09.2013 klo 21:45)

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Keskiviikkona, 04.09.2013 klo 23:38  
+
0
Mush ilmoittikin jossain että on niin paljon käyttäjiä linkillä että ylikuormittuu ja jumii. :hymy:

Me saatiin kuitenkin jo oma pussi, pitäisi vain ottaa joku pv testiin. Meinasin kokeilla jäljellä miten nuo siellä toimisivat. Ainakin houkuttelevat enemmän kuin pelkät naput.
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

Strikku

Strikku
Viestimäärä: 1820

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Torstaina, 05.09.2013 klo 17:53  
+
0
Mulla toimi hyvin tuo linkki.
suomenlapinkoirat Rolle ja Bea

When only the best is enough good.

susanna_121

susanna_121
Viestimäärä: 10

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Lauantaina, 07.09.2013 klo 21:47  
+
0
Heipä hei!
Uskaltaskohan sitä hypätä tähän kelkkaan ihan tietämättömänä.. :D
Mulla on siis erittäin tyhmiä kysymyksiä joille saa vapaasti nauraa, mutta vastauksetki ois kivoja.

Vähän taustatietoa: Koira on 6,5 vuotias hoffin ja labbiksen sekotus . Nyt todettiin allergia ja viljat, vehnät pitää jättää pois. Aikaisemmin koira siis on ollu puuroilla ja lihalla. Nyt ajattelin että alettas ihan kunnolla barfaamaan. Aikamoinen viidakko tuntuu kyllä olevan.. huhhuh.

me ostetaan lihat kennelrehu autosta, lähimpään näitä tuotteita myyvään kauppaan on turhan pitkä matka. Luin että esim kaulat on olikohan 10 kilon paketissa, ja niissä on yksi välilpahvi, eli siis 5 kg:n klönteissä. miten niistä jäisistä saa irrotettua näitä annoksia punnitukseen, vai svoiko ne sulattaa ja pakastaa uudestaan?
Onko esim jauhettu kanansiipi (luin että jostain sellastaki löytyy) ihan yhtä hyvää kun nää oikeet siivet? mietin tota jauhettua ettei tule hirveetä sotkua noista luista. joskus ostin rustoluita ja voi elämän kevät sitä siivoa.... Kennelrehuautosta saa ostettua myös kalkkijauhetta. jos sitä lisää ruokaan päivittäin, niin voiko silloin olla tarjoamatta luita ja tarjota päivän molemmilla aterioilla lihaa ? eikö luita juuri kalkin ja pureskelun vuoksi tarjota?
Mites sisäelimet? kuinka usein, oliko kerran viikossa? ja niitäkin kennelrehussa myydään 500g paketeissa, mitäs kun se pitää sulattaa niin eihän yhtenä ruokana anneta 500 g sisäelintä. :D

Olen siis ihan aloittelija, vähän oon lueskellut, mutta tuntuu että mitä enempi luen, sitä enempi meen sekasin.

Entäs sitten kun tuo meidän hurtta on tosi laiha, se ei siis liho ja ilmeisesti noi allergiat ollu siihen syynä, lisäänkö kaikkia aineita, vai vain lihan määrää. Nyt saa lihaisaa rasvaa ja nautasikaa sekasin.

Kiitos jos joku jaksaa vastata.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Lauantaina, 07.09.2013 klo 23:19  
+
0
Vastaan muutamaan kohtaan:

Katso myös: Lempimuona ja Vauhti-Raksu

Jauhetut kanansiivet on samaa tavaraa kuin kokonaiset- mutta jauhettuna. Eli koira ei saa niistä puruvastusta, mikä on ihan tarpeen. Rustoluista tulee hieman enemmän sotkua kuin muista,mutta opeta koiralle oma paikka missä se saa luut syödä, ei muualla.

Joo, kalkilla voi korvata luut mutta sen laskeminen on tosi tarkkaa (ettei tuu liikaa) ja luista on tosiaan hyötyä hampaille + ajanvietteeksi. Siksi en luopuisi luista kokonaan. Meillä luita ei syödä joka päivä vaan pari kertaa viikossa on luupäivä.

Sisäelimiä kerran viikossa tai koko määrä jaettuna useammalle päivälle. Tällä mä laskin, Muschin taulukko on 50 g alakanttiin, sillä toi meidän isompi laihtuisi. Ja sitä ruokintamäärää saa viilata! Jos koira lihoo niin annat vähemmän, jos laihtuu niin enemmän. Jos kakka on kovaa enemmän sisäelimiä/kasviksia, jos kakka on löysää niin lisää luita (tai kuituja)

Mä antaisin hänelle lihaista rasvaa aluksi lisänä, mutta jos johtuu allergioista niin auttaa varmaan kun ruokavalio tasapainottuu :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Reppis

Reppis
Viestimäärä: 1960

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Maanantaina, 09.09.2013 klo 14:42  
+
0
Onko kukaan täällä ostanut Oscarin jauhelihoja?
En ajatellut ottaa tavaksi ostella niitä, mutta joskus tarpeen tullen olen niitä ostellut, eikä paljoa Muschin/Maukkaan pötkylöistä eronnut.
Bolognesenarttu 7/2012

saije

saije
Viestimäärä: 4425

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Maanantaina, 09.09.2013 klo 14:57  
+
0
^Mie olen joskus ostanut mutta liha oli kaamean haaleaa ja tytöt ei niitä syönytkään enää.
Mushin/Maukkaan jauhelihaa en ole koskaan ostanut, jotta voisin koostumusta verrata, mutta ei kyllä kauheasti ollut hyvän näköistä lihaa. Sekin toki kertoo paljon jos nuo ahmatit ei suostu syömään :nauru:
Valkoinen ruotsinhirvikoira "Nimue" Syntynyt 26/3/11 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Nila" Syntynyt 14/12/12 ♀
Valkoinenpaimenkoira "Loru" Syntynyt 13/9/15 ♀
Karjalankarhukoira "Lyyra" Syntynyt 15/6/17 ♀

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Maanantaina, 09.09.2013 klo 16:23  
+
0
Mä ostan Oscarin pötköjä joskus juottoliemen sekaan kun niitä saa lähikaupasta. Hyvin se on noille uponnut. Aika ovela kyllä se punertavan sävynen muovi. :hymy: Liha siis ei oo lähellekkään niin punaista kun se pötkö päällepäin antaa ymmärtää. Niissä neliskanttisissa taitaa olla läpinäkyvä pakkaus.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Maanantaina, 09.09.2013 klo 16:31  
+
0
^Meillä ei pötköjä oo testattu mutta neliskanttiset menny ihan hyvin alas. Joskus ostanu niitä kun lähimmistä kaupoista saa. Oscarin luut oli myös jees, niissä en huomannu mitään eroa muihin luihin mitä meillä ostetaan (Murren Murkina, Musch, Maukas tms.)

Mitä on smiushki juottoliemi? :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Maanantaina, 09.09.2013 klo 17:20  
+
0
Neliskanttiset oscarit on meilläkin maistunut koirille oikein hyvin. Joskus kun oon unohtanut tehdä ruokaa, niin oon saattanut tuollaista ostaakin. Musch menee myös alas, mutta ainakin ne ateriat on todella vetisiä, ja tuntuu että todella suuri osa niistä on nestettä. Kun on Neu:ta syöttänyt, niin niihin verrattuna ihan lillua ja näin ollen vähemmän tuhtia tavaraakin. Tosin Neu onkin kypsennettyä, mistä se ero varmaan tuleekin.

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Maanantaina, 09.09.2013 klo 18:36  
+
0
Aduro, ihan vaan vettä, jonka maustan yleensä pienellä määrällä lihaa. Annan koirille aamusin liemen jos tiedän, että illalla treenataan. Ja treenin jälkeen saavat samanlaista lientä kun pelkkä vesi ei taho oikein upota.

Aduro

Aduro
Viestimäärä: 3051

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Maanantaina, 09.09.2013 klo 19:27  
+
0
^Aa, okei :) Kätevää jos koiran on tarkoitus juoda paljon :) Jotkuthan tekee kesällä lihaliemestä (ei kuutioista tietenkään vaan oikeasta lihasta) jaakönttejä joihin voi laittaa leluja sisälle ja koirat sitten saa tän möykyn kuumana kesäpäivänä nuoltavaksi :)
Mango-samojedinarttu 7v., Kirsikka-schipperke 4v., ja kissat Huli, Doris ja Piu :)

1.3.2012 Muistoissa Iida-kisu

smiushki

smiushki
Viestimäärä: 820

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Maanantaina, 09.09.2013 klo 20:16  
+
0
Juu, rekikoirien ois ihan hyvä juoda kunnolla jos meinaa olla kuivumatta ajossa. :nauru:
(Viestiä on muokattu maanantaina, 09.09.2013 klo 20:16)

Wilde

Wilde
Viestimäärä: 32

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Maanantaina, 09.09.2013 klo 21:44  
+
0
susanna_121:
Itse kun aikanaan ostin broitsun kauloja sen 10kg paketin KennelRehulta hakkasin ne jäisinä vasaralla irti toisistaan ja pussitin n. 20 kaulaa / pussi. Sieltä oli sitten helppo ottaa tarvittava määrä kerralla ja antaa koiralle, jos oli jäätynyt kiinni eikä meinanneet irrota toisistaan löin pussin seinään ja kaulat oli irtonaisia ilman sen kummempia tappeluita. Aikaahan toi vasaralla irrottaminen ja pussittaminen vei pari tuntia, mutta kyllä se oli sen arvoista kun sitten oli paljon helpompaa myöhemmin.

Sitten esimerkkinä tohon sisäelinkohtaan. Itse ainakin teen niin, että otan paketin jääkaappiin sulamaan ja sitten siitä vähän sulaneesta otan sen kokoisen palan, jonka annan aterialla. Loput jätän seuraavaa ateriaa varten jääkaappiin tai pistän takaisin pakastimeen. Helpompi saada kiva könttä irti kun voi käsin taittaa puoliksi sulaneesta eikä tarvi ruveta sahaamaan umpijäässä olevaa palikkaa.

Ja kyllä se siitä, alussa olin itsekin ihan sekaisin kaikesta tiedon määrästä ja kun sitä tuli joka suunnasta ja jostan ihan päinvastaista kuin toisaalta, mutta kyllä se helpottaa. :)
Eurasier Wilde ? s. 16.04.2012
Eurasier Hekli ? s. 17.4.2016

annajaada

annajaada
Viestimäärä: 675

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Tiistaina, 10.09.2013 klo 20:59  
+
0
Oho, kylläpä heittää tuo Maukas-laskuri! Sen mukaan tuon aktiivisimman 6,3 kg painavan koiran tulisi syödä 190g/vrk, josta 20g on tota kasvissosetta. Meillä menee 6,3kg painoisella 250g lihaa päivässä, joiden lisäksi iso määrä treeninameja, eikä mitään noita sisäelimiä tai kasviksia ole tossa määrässä edes mukana :D Kai ne sitten on niin koirakohtaisia noi määrät, että noinkin suuria eroja voi tulla.
"Dogs are the leaders of the planet. If you see two life forms, one of them's making a poop, the other one's carrying it for him, who would you assume is in charge?" -- Jerry Seinfeld

jennikp

jennikp
Viestimäärä: 256

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Tiistaina, 10.09.2013 klo 21:03  
+
0
Kokeilinpa tuota Maukas-laskuria itsekin huvikseni ja yllätyksekseni se piti erittäinkin hyvin paikkansa meidän koirien kohdalla! Viivi vähän liikkuva 32kg sai kokonaismääräksi 480g kun se syö 500g/pv. Hugo keskiaktiivinen 50kg sai määräksi 1250g kun se syö siinä 1000-1200g/pv tällä hetkellä. Et aika hyvin :)

nnora

nnora
Viestimäärä: 2246

VS: RAAKARUOKINTA JA BARF 2 - Tiistaina, 10.09.2013 klo 21:25  
+
0
Minäkin testasin laskurin ja kyllä ! Ihan todenmukaiset määrät antoi. Tosin luun määrä on meillä vähäisempi mutta noi muut menivät hyvin lähelle todellisuutta.
Porokoirasukuinen Moona 08/06
Suomenlapinkoira Vilma 09/11






  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 20
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28176
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6327
Viestejä yhteensä545676
Uudet käyttäjät tänään5
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265834
(Tilastot päivitetty viimeksi 23.04.2024 klo 22:30)