Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 16.08.2010 klo 18:43

Ruokanirsoilu

Mïra

Mïra
Viestimäärä: 1

RUOKANIRSOILU - Maanantaina, 16.08.2010 klo 18:43  
+
0
Heippa! Ajattelin kysyä, että voiko vanha koira nirsoilla tietystä ruuasta? Koirani on 11-vuotias Cavalier Kingcharlesinspanieli ja hänellä on sydänvika ollut kohta neljä vuotta. Viikko sitten koira meni huonoon kuntoon, ei kävelly kunnolla, ei syö, ei juonu. Nyt hän on alkanut juomaan ja juokin minusta ihan normaalisti, sekä kävelee itse. Takapää välillä vähän heittää mutta muuten kävelee ihan hyvin. Kesällä hän söi huonosti myös. Ehkä kerran päivässä mutta en ollut siitä vielä huolissani ja mainitsin vuositarkastuksessa siitä eläinlääkärille mutta eipä tuo reagoinut mitenkään.

Nyt olen saanut koiralle syötettyä leipää ja semmoisia herkkunaksuja. Rouhetikkuja nirsosi hetken mutta söi eilen semmoisen. Nappuloihinsa ei koskekaan. Nappulat on lääkeruokaa estämään virtsakivet ja se on eläinlääkärin määräämää (Koirallani oli virtsakivi 4 vuotta sitten). Mietin vain että onko hän voinut kyllästyä ruokaan? Kaupasta ostimme hauhau-merkkistä kana-kalkkuna ruokaa (jotakin pateeta?) ja sitä hän syö. Mutta nappuloita pitäisi saada menemään kuitenkin.

Tiedän myös että koirani on vanha ja vanhuuden oireet ovat varmasti jo tulleet, mutta en usko vielä että koirallani olisi sisällään mitään. Antaa nostaa syliin eikä hän näytä mitään merkkejä, että kipeä olisi. Ensimmäisenä minulle mieleen tulee nirsous. Mutta voiko koira olla niin nirso, että mieluummin on syömättä? Toivoisin kokemuksia samanlaisesta asiasta ja erilaisia kikkoja siitä, miten koiran saisi syömään.

kadi

kadi
Viestimäärä: 839

VS: RUOKANIRSOILU - Maanantaina, 16.08.2010 klo 18:50  
+
0
Perusterveen koiran kanssa en parin päivän paastosta olisi huolissani, mutta kun kyseessä on selvästi iäkäs, sydänvikainen koira, jolla on fyysisessä liikkumisessa ongelmia ja on pitänyt paastoa myös juomisesta..niin veisin kyllä lääkäriin.

Se, että koira syö vain kerran päivässä on aivan eri asia kuin se, ettei se syö enää ollenkaan. Koiralla ei välttämättä ole varsinaisia kipuja tai syliinnostaminen ei välttämättä tee kipeää. Mutta jos takapää heittää ja ruoka ei maistu, niin kyllä siinä on minun mielestäni aihetta lääkärikäyntiin.

Nella3

Nella3
Viestimäärä: 290

VS: RUOKANIRSOILU - Maanantaina, 16.08.2010 klo 19:32  
+
0
Olen samaa mieltä Kadin kanssa! Eli siis kannattaa mennä lääkäriin! Eikä se ole vaarallista jos koira ei syö kesällä paljoa.. Ei minunkaan koirani syö,koska on niin kuuma,ettei maistu.. Illalla Nella kyyllä syä kun on viileämpi..

Sarahia

moderaattori
Sarahia
Viestimäärä: 4470

VS: RUOKANIRSOILU - Maanantaina, 16.08.2010 klo 22:20  
+
0
Jatketaan ketjussa "Nirso koira".


 
Hae viesteistä
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28180
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6329
Viestejä yhteensä545679
Uudet käyttäjät tänään4
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään2
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265837
(Tilastot päivitetty viimeksi 24.04.2024 klo 11:45)