Ohjeet ja säännöt
Takaisin
RUOKINTA - Maanantaina, 17.05.2010 klo 20:54

valkosipulia koiralle??

Siirry sivulle: 1 2 3

Paukkis

Paukkis
Viestimäärä: 58

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Maanantaina, 13.09.2010 klo 18:28  
+
0
Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin valkosipulia käytetään jossain päin maailmaa myös matoja ehkäisevänä.
En tiedä,mihin matoihin toimii ja millä annostuksella mutta ei kai ne madotkaan viihdy valkosipulin kärtsässä :nauru:

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Maanantaina, 16.04.2012 klo 20:50  
+
0
Mietityttää tämä..

www.siperianhusky.info/keskustelu/index.php?topic=6228.0;wap2

http://haukkumaukku.blogspot.com/2012/04/valkosipulia-koiralle-oikein-kaytettyna.html?m=1
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Maanantaina, 16.04.2012 klo 21:23  
+
0
^ Vähän off topic, mutta en saa oikein selvää viestin tarkoituksesta sisällöllä "mietityttää tämä" + pari linkkiä johonkin blogikirjoitukseen ja keskustelupalstalle.

Niin mikä mietityttää - kuinka paljon valkosipulia pitäisi antaa? Sipulin "vaarallisuus"? Onko valkosipulista apua punkkien, kirppujen ym. karkotukseen?
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Maanantaina, 16.04.2012 klo 21:33  
+
0
No mä olen nyt jonkun aikaa noita valkosipulin tabletteja antanut noin 4 kappeletta päivässä. En kyllä tiedä mitä hyötyä niistä on?? mutta kai niissä jotain terveysvaikutuksia on??
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018
(Viestiä on muokattu maanantaina, 16.04.2012 klo 21:37)

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Maanantaina, 16.04.2012 klo 23:27  
+
0
No se, että onko myrkkyä. Ovatko sipulit ylipäätään vai onko valkosipuli jotenkin eri juttu.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Tiistaina, 17.04.2012 klo 08:25  
+
0
Sipulit ovat haitallisia mutta valkosipuli on eri asia. Tavan sipulit aiheuttavat käsittääkseni anemiaa.

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Tiistaina, 17.04.2012 klo 16:43  
+
0

keimu kirjoitti:

Sipulit ovat haitallisia mutta valkosipuli on eri asia. Tavan sipulit aiheuttavat käsittääkseni anemiaa.

Ekassa linkissäni on lähde, jonka mukaan kaikki samaan sukuun kuuluvat sipulit sisältävät koiralle myrkyllisiä sulfidiyhdisteitä. Erään toisen (epämääräisen) lähteen mukaan nuo "aggressiiviset ainesosat" tuhoutuvat kypsennettäessä/kapseliksi valmistettaessa.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

JenniJo

JenniJo
Viestimäärä: 1

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 20:23  
+
0
Sipuli kun sipuli ja sama onko kypsennetty tai ei, vaarallinen jos käyttää liikaa. Tossa linkissä; http://haukkumaukku.blogspot.com.es/2012/04/valkosipulia-koiralle-oikein-kaytettyna.html. On hyvin ja asiallisesti sitä mitä halusinkin tietää. Googlettelin itsekin englantilaisilta sivuilta, ja noin se on.

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 20:51  
+
0
Mikähän on liikaa esim. kuusikiloiselle pennulle?

Ja hyvä tietää, ettei sipuli sellainen myrkky ole ettei sitä lainkaan sais antaa.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Keskiviikkona, 18.04.2012 klo 21:00  
+
0
Laitetaan tuo Jennijon linkki klikattavaan muotoon ;)

http://haukkumaukku.blogspot.com.es/2012/04/valkosipulia-koiralle-oikein-kaytettyna.html

Franja, tästä saat hiukan hahmotettua missä määrissä mennään kun puhutaan vakosipulin riskeistä:
http://www.katiska.info/ravitsemus/lisaravinteet/valkosipuli-tuhoaa-veren/

Hyvin vähän flunssasta ja valkosipulista:
http://www.katiska.info/ravitsemus/lisaravinteet/valkosipuli-ja-kennelyska/

Ja kun puhutaan käyttäjäkokemuksista, niin menkööt tämä vähän niin kuin sivujuonteena ;)
http://www.katiska.info/puruvoima/plaseboa-koirille/
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Perjantaina, 20.04.2012 klo 18:59  
+
0

Paukkis kirjoitti:

Mikäli olen oikein ymmärtänyt niin valkosipulia käytetään jossain päin maailmaa myös matoja ehkäisevänä.
En tiedä,mihin matoihin toimii ja millä annostuksella mutta ei kai ne madotkaan viihdy valkosipulin kärtsässä :nauru:



Jooop, minäpä tiedän yhden KASVATTAJAN joka näin uskoo. Ei muuten toimi ja matoja löytyy pennuiltakin.

Tigru

moderaattori
Tigru
Viestimäärä: 2736

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Perjantaina, 20.04.2012 klo 23:55  
+
0
^1/2 OT: Tiedetään(köhän me) sama kasvattaja. Ei tosiaan tepsi ja pentujen uudet omistajat saavatkin sitten madottaa pentuja heti alussa ihan tosissaan. Koiria ei tietenkään myöskään rokoteta. Ja silti onnistutaan käymään näyttelyissä (ja levittämään siellä sitten matoja ja ties ja mitä muihinkin).

Ei sillä: valkosipulia käytetään meilläkin. Mutta on asioita joita ei vaan voi laskea valkosipulin varaan.
Taigalta (poetry in motion): bedlingtoninterriereitä.

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Tiistaina, 24.04.2012 klo 08:53  
+
0
En usko valkosipulin punkkeja karkoittavaan vaikutukseen, mutta ihme sattumaa on että punkki löytyy heti kun oon unohtanu antaa valkosipulia. Kolmas punkki siis reilun viikon sisään.
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Ebeli

Ebeli
Viestimäärä: 1299

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Tiistaina, 24.04.2012 klo 12:40  
+
0
//OT Tigru kyllä uskoisin, että tiedetään. Järjetöntä touhua.

Ja siis, kyllä meilläkin valkosipulia käytetään, muihin tarkoituksiin tosin. :D
(Viestiä on muokattu tiistaina, 24.04.2012 klo 12:41)

Canidae

Canidae
Viestimäärä: 182

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Keskiviikkona, 25.04.2012 klo 12:22  
+
0
Meillä syötetään valkosipulia kuureittain satunnaisesti ja yleensä muussaan tuoreesta kynnestä muun kasvismössön sekaan.
lk hollanninpaimenkoira 12/2014

lobsteri.blogspot.fi

Rytmihäiriö

Rytmihäiriö
Viestimäärä: 12

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Sunnuntaina, 27.05.2012 klo 20:14  
+
0
Voisi kyllä kokeilla valkosipulia koiralle, tänään siis löytyi kolme kiinni olevaa punkkia ja kolme kävelemässä turkissa, hyr.
En varsinaisesti nopealla selauksella löytänyt vastausta, onko tuorevalkosipuli herkkävatsaisille sitten liian tujua vai onko se vain koira kohtaista? Ja kuinka pitkiä ne teidän kuurit ovat olleet kesällä? Täytyy varmaan itse kokeilun perusteella katsoa miten tuo lähes 30 kiloinen reagoi raakaan valkosipuliin. Ja onko teille ne rouheet yms. toimineet yhtä hyvin kuin tuoreet valkosipulit?
Leican ja Ryhdin Blogi
Picardienpaimenkoira: Lieskakintun Rytmihäiriö "Leica", s.9.6.2011
Airedalenterrieri: Riliis Sepä Se "Ryhti", s.15.8.2013

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Maanantaina, 28.05.2012 klo 12:34  
+
0
Minä syötin joskus koirleni kasvattajan suosituksesta valkosipulia. Tekee kuulemma hyvää elimistölle ja turkille. Enpä mitään erikoista huomannut hyvään enkä pahaan. Mutta luulisi valkosipulin olevan koirallekkin hyväksi samanlailla kuin hevoselle. Esim. räkäkuukausina oisi tietty hyvä antaa kuureina.
Itse syötin ihan hevosille tarkoitettua rouhetta. Lisäksi valkosipuli tuoksuu hyvälle :D Rakastin läträtä valkosipulin kanssa kun tein entiselle hevoselleni ruokia- se tuoksu.. Aaah :kieli:
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

~franja~

~franja~
Viestimäärä: 282

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Maanantaina, 28.05.2012 klo 14:48  
+
0
Mä en kyllä ymmärrä, miten hevosen ja koiran ruokintaa voi verrata toisiinsa!
"Hyvin mielenkiintoinen on myös havainto, että koirilla, kuten ns sivistyneillä ihmisilläkin, on melko yleisesti neurooseja. Sen sijaan neurooseja ei esiinny luonnonkansoilla eikä susilla. Koirakin maksaa tuon hinnan eläessään ihmisen kanssa - koira on itse asiassa sivistynyt susi." - Kaarina Kauhala

Perunkarvatonkoira ♂ synt. 10.2.2012


Kaksi vireää ikääntyvää kissaa

Pääkaupunkiseudun pentutreffit

Liinuska

Liinuska
Viestimäärä: 1312

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Tiistaina, 29.05.2012 klo 17:33  
+
0
No ainakin sinällään, että kai se valkosipuli vaikuttaa niihin hengitystieinfektioihin samalla tavalla oli kyseessä hevonen tai koira. Ainakin vanha kansa syötti niin koirille kuin hevosille jos räkää alko valumaan.
Malinois narttu RP Stara s. 9.9.2014 "Tara"

Rottweiler uros Roni s. 1.2.2011 - 1.12.2014

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: VALKOSIPULIA KOIRALLE?? - Tiistaina, 29.05.2012 klo 19:46  
+
0
Vanhan kansan hoidoilla kuoltiin aika usein. Siksi antibiootit olikin niin hieno keksintö. Mikä ei tietenkään tarkoita etteikö se voisi toimia. Se tarkoittaa, että ei kansanlääkintään kuuluminen sinänsä ole mikään peruste, koska muinaisina aikoina ei ollut lääkkeitä - yritettiin pärjätä milloin uskolla, milloin milläkin.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

  Siirry sivulle: 1 2 3
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28099
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 15:45)