Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Keskiviikkona, 21.04.2010 klo 22:50

Anaalirauhasongelmat

Siirry sivulle: 1 2 3 4 5

Suzuna

Suzuna
Viestimäärä: 1068

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 12:42  
+
0

Eevus kirjoitti:

Onko se mahdollista, että se koittaa jotain pientä sieltä tyhjentää sillä lattiaan hieromisella? Tai sitten se on vaan hölmö pentu ja touhuaa kaikkea. =)



Meillä ainakin tuo hinkkailee pyllyään yleensä silloin kun on jotain jäänyt pyllyyn kakkarippeitä, tai muuten vain jotkut karvat kutittavat/ovat huonosti. :hymy: Mitään ongelmia/arkuutta peräpäässä ei ole koskaan ollut.
Shetlanninlammaskoira Siru -08
Saksanpaimenkoira Eve -10
Bordercollie -12

Eevus

Eevus
Viestimäärä: 596

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Perjantaina, 16.07.2010 klo 21:47  
+
0
Suzuna, mä luulen, et toikin tekee sitä just sen takia ja sit joskus ihan innostuksissaan vaan! Viivi on kova tyttö pesemään muuten itsensä aina asioinnin jälkeen. Ja kai toi hännän jahtaus on vaan hulluttelua :nauru: pari kertaa sillä on tullut niin pitkä kakkapökäle eikä se ole katkennut niin neiti turhautuu ja koittaa hinkkaamalla ja ravaamalla sen pois:nauru: se on kyllä huvittavan näköstä.
Shetlanninlammaskoira Viivi<3

Jessi

Jessi
Viestimäärä: 15

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:48  
+
0
Osaako kukaan sanoa mikä voisi olla vialla kun nartun takapäästä tulee vähän veristä ja haisevaa vuotoa. Koira on 8 vuotias saksanpaimenkoira, leikkaamaton.
Eläinlääkäri käski seurata tilannetta ja jos pahenee niin sitten soittaa uudelleen.
Koira on muuten ihan normaali, syö, leikkii ym.
Jonkun verran se on nuoleskellut takapäätään,mutta ei hinkkaa pyllyään lattiaan ja vuoto tulee siis peräaukosta.

Se ei ole syönyt ainakaan minun nähteni syönyt mitään ihmeellistä ja uloste on normaalia.
Saksanpaimenkoira "Jessi"
08.09.2002

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:56  
+
0
Onko iho peräaukon ympärillä ehjä? Punoittaako tai aristaako? Jos ei vaikuta olevan kovin arka ja iho on ehjä, voit varovasti yritttää tyhjentää anaalirauhasia itse. Reippasti paperia ja kumihanskat, ja purista kello neljän ja kahdeksan kohdilta peräaukkoa kohti. Jos perä on kovin arka, älä turhaan kiusaa koiraa vaan vie se lääkäriin.
Yleensä vuoto takapäästä tulee juuri täysistä anaalirauhasista, kun ne eivät jostain syystä tyhjenekään. Muitakin syitä voi toki olla.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 25.08.2010 klo 22:56)

Jessi

Jessi
Viestimäärä: 15

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:00  
+
0
Ei arista takapäätään mitenkään niin ettei antaisi koskea. Yritin tyhjentää rauhaset mutta ne olivat pienet enkä saanut niistä mitään ulos, ainakaan en huomannut.

Voiko tuollanen jotenkin olla yhteydessä märkäkohtuun? Kun ell antoi ymmärtää niin, mutta tosiaan vuoto tulee kyllä väärästä paikasta...
Saksanpaimenkoira "Jessi"
08.09.2002

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:09  
+
0
^Jos vuoto tulee peräaukosta, niin kyseessä on pakko olla joku suolisto- tai rauhasongelma. Kyllä mä veisin sen lääkäriin jos vielä jatkuu.

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:11  
+
0
Kannattaa opettaa koira pienestä pitäen tohon pyllynkin sörkkimiseen.. Ei olla koskaan *kopkop* jouduttu tyhjennyttämään rauhasia ell.llä, koska ollaan tyhjennetty itse. Myös ns. luukakka tyhjentää rauhaset tehokkaasti.

Me tehdään ihan säännöllisesti rauhasten tyhjennys, jos Hugo ei ole saanut luita syötäväksi ja luukakkaa kakattavaksi. Käy helposti pienellä koiralla esim. lavuaarissa tassupesun yhteydessä, lämmintä vettä käsisuihkulla pyllylle ja ei kun lypsämään :peukku:
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

Jessi

Jessi
Viestimäärä: 15

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Keskiviikkona, 25.08.2010 klo 23:14  
+
0
Kuinka kauan itse odottaisit ennen kun veisit lääkäriin? Verta siis tullut tänään ensimmäisen kerran, eikä siis todellakaan mitenkään vuotamalla mutta vähän on tullut kuitenkin.

Taidan huomenna varata ajan sterilontiin, ihan varmuuden vuoksi.
Saksanpaimenkoira "Jessi"
08.09.2002

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Torstaina, 26.08.2010 klo 10:16  
+
0
Kun koira kerran on muuten terveen oloinen, odottaisin varmaan pari päivää. Jos vointi huononee tai vuoto voimistuu, niin silloin kannattaa kyllä lähteä samantien.

ellu

ellu
Viestimäärä: 35

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Torstaina, 26.08.2010 klo 11:26  
+
0
Kyllä ne on anaalirauhaset, jotka tyhjenee. Eli niiden kuuluu tyhjentyä ulostamisen yhteydessä, mutta aina ei niin käy. Se nestehän on sitä joka on myös se viesti ulosteessa muille koirille.
Silloin kun rauhaset ei tyhjene, voi olla joku tulehdus.Takapuoli on kipeä ja kutiaa ja sitä täytyy hingata lattiaan. Ne voi tyhjentää itse tai mennä eläinlääkäriin. Jos se kuitenkin juoksevaa ja tulee ulos, niin hyvä, täytyy vaan tarkkailla.
Se kakkimishommahan on paljon kiinni miten koiransa ruokkii. Jos on paljon vaivoja, kannattaa koittaa vähän vaihtaa sapuskaa.

Jessi

Jessi
Viestimäärä: 15

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Torstaina, 26.08.2010 klo 17:43  
+
0
Vielä on tänääkin tullu jonkin verran verensekaista nestettä takapäästä. Huomenna lääkäriin sterilisaatioon ja toivottavasti saa myös jonkun selvyyden tähän kyseiseen ongelmaan.
Saksanpaimenkoira "Jessi"
08.09.2002

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Lauantaina, 28.08.2010 klo 14:21  
+
0
Jos koira on kovasti kivulias tai siltä tulee veristä eritettä, veisin kyllä sen ihmeempiä seurailematta lääkäriin.

Täyttyneiden anaalirauhasten tyhjentämisessä voi kokeilla myös voikukkaa. Tässä muualta kopioimani ohje:
"Anaalit saa myös tosi helposti tyhjäksi ilman käsien likaamista.
Hae pihalta muutama voikukanlehti - ainakin täällä etelässä niitä löytää vielä hyvin.
Kiehauta kattilassa n. 1,5 dl vettä melkein kiehuvaksi.
Kattila pois levyltä, pilko lehdet pieniksi veteen.
Anna litkun hautua kannen alla niin kauan, että vesi jäähtyy.
Lisää tätä litkua ruoan sekaan, esim. lihan sekaan pari, kolme kertaa päivässä.
Päivän, kahden päästä yleensä anaalit aukenee.
Kuuria voi jatkaa vaikka viikonkin - puhdistaa samalla mm. maksaa.
Poistaa nesteitä myös.
"

Tehosta en ole varma, enkä lähtisi tosiaan kivuliaan koiran kanssa kokeilemaan mitään kikkakolmosia, mutta noin muuten on voikukkakin varmasti kokeilemisen arvoinen. Itse olen sitä ohjeiden mukaisesti kesäaikaan välillä lisäillyt ruokaan, vaikkei koiralla anaalivaivoja olekaan.
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Lauantaina, 28.08.2010 klo 15:06  
+
0
Olen taas paha ja ilkeä, mutta eihän tuo perustu muuhun kuin kuituun ja onnistuu muillakin.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Piimäenkeli

Piimäenkeli
Viestimäärä: 859

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Lauantaina, 28.08.2010 klo 17:12  
+
0
Mutta mikäs siinä, jos vaikka joillain toimii ja jää kädet likaamatta.:hymy:
Voi joutua itkemään vähän, jos on antanut kesyttää itsensä.

Bertta

Bertta
Viestimäärä: 15

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Tiistaina, 07.09.2010 klo 10:18  
+
0
http://www.genoscoper.com/testivalikoima/koirat/__new_page_-116885/
Tämä vaivasi omaa vanhaa sakupoikaani.

Anteeksi en osaa linkittiää.
(Viestiä on muokattu tiistaina, 07.09.2010 klo 10:19)

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Tiistaina, 07.09.2010 klo 13:18  
+
0
Mun topa siirrettiin tähän vaikka olinkin halunnut enemmän ruokintavinkkejä kuin sairaskeskustelua..

Eli täällä on mainittu toki porkkanaraaste yms. kuitumassan lisääminen. Kai se sitten on niin tehtävä, vaikka tuntuu että viljaakin on ruokavaliossa...

jannie

jannie
Viestimäärä: 4637

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Tiistaina, 07.09.2010 klo 17:51  
+
0
Aftershock,
koita saada syömään ihan lihaista luuta, rustoja tmv. Mä taisin jo vaahdotakin tosta luukakasta (vai vaahtosinko?), eli sen pingistely tyhjentää kyllä anaalirauhasetkin, jollei siis mitään sen suurempaa vikaa ole.
O.o there's no s**t like oh s**t
Perhospojat Hugo & Elmo http://blog.perhosvaikutus.net/
kollektiivilaihduttajat http://crazydogladies.blogspot.fi/

AfterShock

AfterShock
Viestimäärä: 312

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Tiistaina, 07.09.2010 klo 19:19  
+
0
En anna sille luita koska se ei syö niitä, ja voisi syödä jos niitä olisi hauduteltu pari päivää, ja sellaista tilaa ei ole missä voisi mädättää luita.

faars

faars
Viestimäärä: 18

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Maanantaina, 27.09.2010 klo 11:15  
+
0
Onko kellään kokemusta koiran anaalirauhasten poistoleikkauksesta? Onko tullut sivuoireita tms? Meillä nuo nyt tuntuu vaivaavan jatkuvasti ja vaihtoehtoja mietin, kun ruokavalion muokkaaminen ei tunnu tuovan tulosta.

ellikeksi

ellikeksi
Viestimäärä: 3147

VS: ANAALIRAUHASONGELMAT - Tiistaina, 28.12.2010 klo 11:39  
+
0
Jassoos, taitaa olla pojalla synttärien kunniaksi hieman rauhasongelmia... on se koittanut pihalla kakan jälkeen hieman kykkiä ylimääräistä ja nuoleskelee peräpäätä sisällä. Ei se kyllä pahalta haise eikä mitään... Pesin pyllyn äsken lämpimällä vedellä jos hieman helpottas, mut jos ei itsestään tule iltapäiväkakan mukana, niin oottelen avokin kotiin ja koitetaan jos tulis hieman puristamalla... ällöö

  Siirry sivulle: 1 2 3 4 5
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545431
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään0
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 07:00)