Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Torstaina, 13.01.2011 klo 14:29

Eläinlääkärikäyntien hinnat

Siirry sivulle: 1 2 3 ... 18

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 13.01.2011 klo 14:29  
+
0
Käytin tänään koiraa lääkärissä tassuhiivan takia ja rupesi vain ihmetyttämään, että onko kaikki eläinlääkärikäynnit oikeasti näin arvokkaita? Käynti maksoi 100€ johon tietenkin sisältyi lääkkeet, mutta siltikin hinta on minusta huikaiseva. Kertokaas ihan vain joitain tavallisia käyntejä ja paljonko on maksanut ja paikkakunta jolla kävit. Olen ihan vain utelias, että onko joka paikassa yhtä kallista :D Koirani kanssa käytiin Jyväskylän kunnallisessa, ja olen ainakin ymmärtänyt kunnallisen olevan yksityistä halvempi.

Vanis

moderaattori
Vanis
Viestimäärä: 6114

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 13.01.2011 klo 15:50  
+
0
Hintakeskustelussa ei oikein ole mitään mieltä, koska hintahaarukka on tunnetusti suurensuuri, paikkakunta- ja klinikkakohtainen.
Rutiinitoimenpiteiden hintoja voi toki vertailla, mutta muuten hinnoitteluun vaikuttaa toimenpiteet, varusteet, lääkkeet ja käytetty aika, jotka tietenkin vaihtelevat tapauksittain suuresti.
Esim. me saatiin Lohjalla kulutettua korvatulehduksen hoitoon reilu 200 €, kun hoitoon kuului rauhoitus, korvan imutyhjennys, tiputus, ison koiran kipulääkitys ja antibiootti pistoksena ja kuurina. Joku muu selviää korvatulehduksen hoidosta viidelläkympillä kun hoitona on pelkkä antibioottikuuri.

Minun puolestani keskustelu saa kuitenkin jäädä auki, mutta eläinlääkärien tai eläinlääkäriaseminen nimiä ei mainita.

banaani

banaani
Viestimäärä: 2252

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 13.01.2011 klo 18:17  
+
0
Tampereella rokotus ja terveystarkastus yht. 46e. Mielestäni aika sopiva hinta.
papillonmix Veeti 9/10
islanninlammaskoira Eikar 5/12
blogi

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 13.01.2011 klo 18:25  
+
0
Heh, mulla on kokemusta eläinlääkärien hinnoista sieltä täältä suomea, mutta kaikki vaan ei ole ihan yleisiä tutkimuksia.
Täytyy kaivella dokumenttejä ja laittaa esimerkkiä kun kerkiän.:hymy:

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 13.01.2011 klo 18:54  
+
0
Tampereella tutkitutin Carloksen virtsanäytteen ensin isommassa paikassa, hintaan 30 ja rapiat. Toisella kerralla vein näytteen pienempään paikkaan, otaksuin että hinta voisi olla jopa 50 tienoilla... Mutta veloitettiin kymppi. Olin positiivisesti yllättynyt :). Vein siis näytteen "itse purkitettuna", ei muita toimenpiteitä.

Tänään rabiesrokotukseen meni 33 euroa.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010

raggetti

raggetti
Viestimäärä: 1725

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 13.01.2011 klo 21:21  
+
0
Eilen käytiin labbis-tytön kanssa eläinlääkärillä korvatulehduksen takia, saatiin korvatipat ja katsoi näytteestä, mitä sielä korvassa oikein oli. Lasku 98€ :eek:
Samalla ell. käytiin tuon seropin kanssa pariin kertaan tuossa loppukesällä/syksyllä allergioiden takia tutkimuksissa, ensi ell.käynti maksoi muistaakseni 120€, silloin tutki ihon ja saatiin diagnoosiksi atopia sekä hiivaa korvissa ja pepussa, canofite-tipat mukaan. Seuraava tarkistuskäynti oli 75€, saatiin uusi kuuri. Kolmas käynti oli 100€, antoi kortisoni-piikin kutinaa vastaan.
Eli aika hintava mun mielestä, perusrokotuksista saa maksaa sen 78€, kun taas toisella paikkakunnalla maksoin samoista rokotuksista pari vuotta sitten 50€...
Tosin koen, että tuo hintavampi paikka on hintansa väärti, ell. osaa asiansa ja käsittelee koiria todella hyvin, sieltä saa nopeasti ajan ja ovat todella mukavia. Eli oikeastaan maksan "mielelläni" hyvästä palvelusta hieman enemmän, kuin sellaisesta piikki niskaan ja menoksi-tyylistä, jos asia on vieläkin hieman vakavempi.
How to handle stress like a dog:

If you can't eat it
Or play with it

Then pee on it
And walk away

sillycow

sillycow
Viestimäärä: 1428

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 13.01.2011 klo 23:03  
+
0
Nurmijärvellä vuoden ikäsen koiran rokotus ja tutkimus melkein 80€. Mutta ajan saa nopeasti ja lääkäri oli oikein asiansa tunteva joten minäkin mieluiten maksan vähän extraa hyvästä palvelusta. Mihinkä yksityisille yhden hengen lääkäreille en enää mene kun kissa kastroitiin niin lääkäri nukutuksen jälkeen lätkäs kissan pöydälle, laitto jalat kiinni ja kysy halutaanko katsoa toimenpidettä? Joo,ei todellakaan haluta! Kissan sai heti mukaan. Toisessa lääkärissä kissoja ei saanut hakea ennenku olivat heränneet.

Ja verikokeet ja tutkimus+dap haihdutin pullo toisessa lääkärissä n.200€. Että näin.

catja

catja
Viestimäärä: 129

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Perjantaina, 14.01.2011 klo 13:13  
+
0
Samalla paikkakunnalla (Valkeakoski) kahden eläinlääkäriaseman välistä hintaeroa: uroskoiran kastrointi toisessa 270e + lääkkeet, toisessa 140e + lääkkeet.

Joten itse kantapään kautta oppineena olen ruvennut noita vähän kilpailuttaan. Samat rutiinitoimenpiteet ja operaatiot hoitaa kuitenkin kuka tahansa elukkalääkäri, mutta kyllä mulle on reilun satasen hintaerossa jo iso merkitys.

JuF

JuF
Viestimäärä: 205

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Perjantaina, 14.01.2011 klo 17:27  
+
0

catja kirjoitti:

Samalla paikkakunnalla (Valkeakoski) kahden eläinlääkäriaseman välistä hintaeroa: uroskoiran kastrointi toisessa 270e + lääkkeet, toisessa 140e + lääkkeet.

Joten itse kantapään kautta oppineena olen ruvennut noita vähän kilpailuttaan. Samat rutiinitoimenpiteet ja operaatiot hoitaa kuitenkin kuka tahansa elukkalääkäri, mutta kyllä mulle on reilun satasen hintaerossa jo iso merkitys.



Oliko molemmat yksityisiä vai toinen kunnallinen tms?

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Perjantaina, 14.01.2011 klo 18:32  
+
0
^^Salo-Halikko akselilla, narttu koiran sterilointi toisessa paikassa n.420e, toisessa n.350e.
Eroa on. Mutta miksi valitsin kalliimman? Koska halvemmassa ei ollut näin pienelle koiralle tavaroita kytkeä hengitys koneeseen, kun taas kalliimmassa oli.
Myöskin halvemmassa ellääkärit pelkäsi pikkukoiria, kalliimmassa ei.
Kyl mä maksan tietysti enemmän jos tiedän että siinä kalliimmassa paikassa on ammattitaitosemmat ellit ja pelit ja vehkeet.

muok,kirjotushärö
(Viestiä on muokattu perjantaina, 14.01.2011 klo 18:33)

magik

magik
Viestimäärä: 3965

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Sunnuntaina, 16.01.2011 klo 21:55  
+
0
12 viikkoisen koiranpennun rokotus plus sain silmätippareseptin (molemmilla koirillani oli silmätulehdus) maksoi 58euroa ja sitten hain kaksi silmätippa tuubia apteekista,kummallekiin oma:) maksoi yhteensä 28 euroa! ) Mulla oli vaan Lulu mukana eläinlääkärissä!
*2x serobi-uros ja narttu. Synt. 09/2012
*Kääpiövillakoira mix narttu. Synt. 05/2018

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Maanantaina, 17.01.2011 klo 16:05  
+
0

creek kirjoitti:

Eroa on. Mutta miksi valitsin kalliimman? ....
Myöskin halvemmassa ellääkärit pelkäsi pikkukoiria, kalliimmassa ei.



ööh mitäh?? :nauru:
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*

Kettuprinssi

Kettuprinssi
Viestimäärä: 2473

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Maanantaina, 17.01.2011 klo 20:26  
+
0
Koira käynyt ikänsä samalla eläinlääkärillä Helsingissä muutamia kertoja lukuun ottamatta, rokotuspaketti maksanut aina sen pyöreät 50 € ja viime kesänä irrotettiin kaksi hammasta ja putsattiin nukutuksessa kulmurit, hintaa tuli tasan 100 €. Koiran heräämistä odoteltiin toimenpiteen jälkeen 20-30 minuuttia, jonka jälkeen kannoin tokkuraisen otukseni kaverin kämpille tokenemaan.
Seropi 2/2000-12/2016
Manteru 3/2012
Manteru 3/2014
Mantern 2/2017

Heartshaped

creek

creek
Viestimäärä: 1221

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Tiistaina, 18.01.2011 klo 08:13  
+
0

MissFields kirjoitti:

[quote=creek] Eroa on. Mutta miksi valitsin kalliimman? ....
Myöskin halvemmassa ellääkärit pelkäsi pikkukoiria, kalliimmassa ei.



ööh mitäh?? :nauru:[/quote]
Juu, kävimme vain 2kertaa rokotuksissa kyseisessä eläinlääkärissä ja ensimmäinen ellääkäri oli mies, joka kysyi heti onko tää vihanen, tarvitaanko kuonokoppa? -ei.
Ja kun alkoi rokottamaan, hän käski ottaa mun koira syliin, pitää päästä kiinni ja sano että tuikkaa piikin takajalkaan niskan sijaan, koska se sattuu vähemmän. Joopa joo. Hän ei myöskään koskenut koiraan ollenkaan, muutenkin hermostuneen oloinen kun kyselin steriloinnista. Toisella rokotus kerralla oli sitten nainen joka käsitteli koiraa sentään, mutta sanoi huokaisten lopuksi kun oltiin lähdössä, että olipa kiltti pikkukoira, yleensä heidän pikkukoira asiakkaat tarvii kuonokopan..hmm.
Kiltiksi muutkin ellit on kehunu ja ihmettelevät ettei koira pistä vastaan vaikka mitä tekee, mutta ei kai kaikki pikkuset ole hankalia:mietiskel: /OT

MissFields

MissFields
Viestimäärä: 729

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Tiistaina, 18.01.2011 klo 10:41  
+
0
^Niih, olen ollut siinä harhaluulossa että ell tulisi osata käsitellä kaikenlaisia elukoita. Ilmeisesti meillä on hyvä ell asema, kun ne on jaksanut tän ipanan kanssa olla todella rauhallisia, mukavia (meille molemmille ;) ) ja palkinneet nameilla ja antaneet hyviä vinkkejä rauhoittamiseen ja pitämiseen, ei tämä pelkää käydä tuolla. Ja hyvin osaavaa porukkaa muutenkin :)

Hintatasokin tuntuu olevan sitä Hgin perustasoa. Ei halpaa, mutta kalliimpiakin paikkoja taitaa olla. Viime käynnillä tehtiin 45min aikana perustarkastus, otettiin iholta näyte, silmistä kaksi näytettä ja siihen sisältyvä litku maksoivat yht. n. 112e. Rokotukset 50 e luokkaa.
Berninpaimenkoira "Mischa" s. 8.3.2010

*Hali-berni*
*JUN-EH*
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.01.2011 klo 10:42)

tarun

tarun
Viestimäärä: 900

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Tiistaina, 18.01.2011 klo 10:49  
+
0
Lisätäänpäs tänne yksi: Ajankohtana lauantaipäivä, kuumeen mittaus ja yleiskunnon katsominen, diagnoosina kennelyskä. Tutkimus + antibiootti 107 euroa.

Muoks: Niin ja tutkimuksessa meni varmaankin viitisen minuuttia, jonoteltiin sama lukema tunteina.
Carlos, sekarotuinen, s. 14.9.2010
(Viestiä on muokattu tiistaina, 18.01.2011 klo 10:51)

Zorroliini

Zorroliini
Viestimäärä: 112

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Tiistaina, 18.01.2011 klo 12:28  
+
0
Kontrolli: veriarvot ja pintapuolinen tutkimus + mukaan 14 tab. sydänlääkettä. 150e

jenkso

jenkso
Viestimäärä: 14

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 20.01.2011 klo 21:13  
+
0
Uroksen kastrointi, toinen oli piilokives vatsaontelossa, samalla nukutuksella lonkka- ja kyynärkuvat + lääkkeet + niittien poisto n. 670,- / Turku :eek: Ja päälle Kennelliiton veloitus kuvien virallisuudesta.
Hymyile eiliselle mutta älä anna sille sydäntäsi.
Hymyile huomiselle mutta älä kiirehdi kohtaamaan sitä.
Hymyile tälle päivälle niin se hymyilee sinulle.

keimu

keimu
Viestimäärä: 4291

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 20.01.2011 klo 21:25  
+
0
^Hui mikä hinta

Meillä uroksen kastraatio maksoi 440e/Lahti (muutoin ihan perus, mutta leikattiin samalla laajemmin pois ärtynyttä ihoa ympäriltä) + polvitutkimus +lonkat,kyynärät,olka,selkä ja etutassut kuvattiin.
(Viestiä on muokattu torstaina, 20.01.2011 klo 21:25)

Rorys

Rorys
Viestimäärä: 5244

VS: ELäINLääKäRIKäYNTIEN HINNAT - Torstaina, 20.01.2011 klo 23:04  
+
0
Mentiin oksentamisen, lähinnä veden, takia lääkäriin. Tutkimus (lähinnä vatsanseudun tarkistus ja yleiskunnon tsekkaus), röntgen + lääkkeet 136e / Tampere

  Siirry sivulle: 1 2 3 ... 18
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28097
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6266
Viestejä yhteensä545432
Uudet käyttäjät tänään0
Viestiketjuja aloitettu tänään0
Viestejä kirjoitettu tänään1
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265761
(Tilastot päivitetty viimeksi 29.03.2024 klo 08:30)