Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Maanantaina, 28.06.2010 klo 14:20

Koira ei syö ja oksentelee

Ellaneiti

Ellaneiti
Viestimäärä: 2

KOIRA EI SYö JA OKSENTELEE - Maanantaina, 28.06.2010 klo 14:20  
+
0
Meidän Ruotsinlapinkoira-narttu (8v) ei voi hyvin. Juoksut loppui juuri, kestivät 5 viikkoa ja todellla runsasta vuotoa viimeiset 2 viikkoa. Ollut aina pitkät vuodot mutta ei näin runsasta. Nyt ei ole syönyt pariin viikkoon juuri mitään. Viimeisen kolmeeen päivään ei edes herkut kelpaa. Eilen annoin pari pientä palaa makkaraa ja senkin oksenti ulos. Oksennellut pari päivää, tänäänkin kahdesti kun sai syötyä yhden herrkuluun paloiteltuna.. juo hyvin ja paljon. Pissaaminen kestää pidempään ja luonnollisesti kakkaa ei tule. Neiti vain nukkuu ja tulee luo laiskasti jos pyytää, ei halua edes ulos. Tuli mieleen että olisiko kohtutulehdus tai pissatulehdus, miten haukut niihin oireilee?
(Viestiä on muokattu maanantaina, 28.06.2010 klo 14:26)

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KOIRA EI SYö JA OKSENTELEE - Maanantaina, 28.06.2010 klo 14:26  
+
0
^Suosittelen viemään koiran eläinlääkäriin mahdollisimman pian. Koirallasi on selkeästi todella paha olla. Paljon lisääntynyt juominen on usein oire vakavammasta sairaudesta, joten ei kannata lähteä näin netin välityksellä arvailemaan.
kääpin uros -09
shelam uros -16

Jagster

Jagster
Viestimäärä: 1534

VS: KOIRA EI SYö JA OKSENTELEE - Maanantaina, 28.06.2010 klo 14:42  
+
0
Kohtutulehduksen oireisiin mahtuu.
--
koiratiedon ja -taidon rautalankahässäkkä
http://www.katiska.info
***
Katiskan eJulkaisut
http://www.katiska.info/ejulkaisut

Ellaneiti

Ellaneiti
Viestimäärä: 2

VS: KOIRA EI SYö JA OKSENTELEE - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 08:23  
+
0
Kohtutulehdushan se ja todella paha. Ella-neiti pääsi haukkujen taivaaseen 28.6., ei ollut muuta vaihtoehtoa. Iso suru meillä.
(Viestiä on muokattu keskiviikkona, 30.06.2010 klo 08:30)

majju

majju
Viestimäärä: 244

VS: KOIRA EI SYö JA OKSENTELEE - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 09:00  
+
0
Osanotot. :enkeli:

Harmi, että kävi näin.

sliippi

sliippi
Viestimäärä: 778

VS: KOIRA EI SYö JA OKSENTELEE - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 09:04  
+
0
Osanotot, kovasti voimia! :suru:
kääpin uros -09
shelam uros -16

juulia

juulia
Viestimäärä: 656

VS: KOIRA EI SYö JA OKSENTELEE - Keskiviikkona, 30.06.2010 klo 20:15  
+
0
Mä olen tosi pahoillani aloittajan koiran menetyksestä.

Ikääntyvillä nartuilla kohtutulehdukset ovat valitettavan yleisiä ja vievät koiria hautaan, sillä ne voi olla hyvinkin vähäoireisia ja edetä nopeasti. Tärkeää on että kun tuntuu oman koiransa ja tietää sen tavat, millainen se on kun se on terve ja mitkä merkit käytöksessä eivät ole sille normaaleja, osaa reagoida ajoissa, sillä silloin hoidon onnistuminen on todennäköisempää.
Juoksujen jälkeen kohtutulehduksia tulee eniten ja koiraa pitää oikeastaan seurata "sillä silmällä" eli onko sillä minkäänlaisia oireita, jotka voisivat viitata kohtutulehdukseen 3 kuukautta juoksujen päättymisestä. Mä olen muutaman kerran vienyt Annia ultrattavaksi, sillä olen ollut huolestunut ja epävarma onko sen käytös ollut normaalia. Mitään ei ole löytynyt mutta parempi on viedä vähän liian helposti, kuin sitten kun on jo liian myöhäistä.
bichon frise Anni 7/2006
kääpiövillakoira Nelli 1/2010

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 14:15)