Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Lauantaina, 20.09.2014 klo 00:40

Koiran epämääräiset oireet (Ontuminen, väsymys)

Sypä

Sypä
Viestimäärä: 1

KOIRAN EPäMääRäISET OIREET (ONTUMINEN, VÃ... - Lauantaina, 20.09.2014 klo 00:40  
+
0
Koirallani on ollut hieman outoja oireita tässä viimeisen kuukauden aikana. Koira siis syö hyvin ja on ihan oma itsensä, lukuunottamatta näitä muutamia juttuja silloin tällöin.

Ollaan siis menossa eläinlääkärille, mutta sitä ennen haluaisin kuulla kokemuksia jos jollakulla on koiransa kanssa ollut samanlaista ongelmaa? tai samantyylisiä oireita.

Tässä viimeisen kuukauden aikana olen huomannut koirassa hieman muutoksia, pikkuhiljaa. Väsähtää lenkeillä helposti, ennen kulki aina hihnanmitan eellä kotiovelle asti, nykyään puolessa välissä väsyy ja siirtyy mun viereen/taakse kävelemään. Kotiin tullessa läähättää jonkin aikaa voimakkaasti, kuin olisi ollut 20 astetta enemmän lämmintä.

Pari viikkoa sitten (kun vielä tehtiin pidempiä lenkkejä) alkoi ontumaan toista takajalkaansa. Sitten oli ok, kun tehtiin lyhkäsiä lenkkejä. Pari pv sitten oltiin lenkillä toisen koiran kanssa, ja koiruudet leikki keskenään, alku meni hyvin, mutta loppumatkalla koira ulvahti pari kertaa, mutta kun kävin sen läpi, ei reagoinut mihinkään, lenkki jatkui normisti kotiin. Ilmeinen kipu tuli silloin, kun koirat jotain leikkivät, ilmeisesti toisella oli tassut ton selän päällä tms.

Sen jälkeen taas normi, paitsi tänään illalla kun käpälöin jalat läpi, kääntyi tökkimään kuonolla kahdessa kohtaa. Takajalkojen sisäreisissä, kintereen yläpuolella tuntui pienet patit. ajattelin, että ovat lihasta(?) mutta voisiko olla jotain muuta?

Muuten ihan normi taas.

Suurimmat oireet siis väsyminen lenkillä, outo voimakas läähättäminen lenkin jälkeen ( ei ihan lyhkäsimpien lenkkien jälkeen, mutta esim puolentunnin reippaan kävelyn jälkeen), satunnainen kipuilu lenkillä (jalka, selkä?). Ehkä 2 kk sitten muistan sen myös yhtäkkiä alkaneen kulkea lenkillä pää ihan vinossa, luulin korvaan menneen jotain mutta ei mitään näkynyt taskulampullakaan, putsasin sen varoiksi mutta hyvässä kunnossa näytti olevan. ravistelua ja pää kallellaan menoa kesti ehkä sen päivän. Nykyään harvoin ravistelee päätään.

Kaulan imusolmukkeet ehkä hitusen turvoksissa, mutteivät mitenkään erityisen pahasti. (liekö ollenkaan, olen hieman vainoharhainen..)

Kenelläkään mitään vinkkiä mikä voisi olla? Olen miettinyt kaiken sydämen vajaatoiminnasta lihaskivun kautta luusyöpään.. En ole varma unohtuiko tästä nyt jotain olennaista, täydennän jos muistuu mieleen. Niin ja koiran nivelet naksuvat välillä, ei kokoaikaa mutta varsinkin iltaisin huomaan jos se liikuskelee tossa lattialla.

Koira on 30kg, 4v.

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28185
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6331
Viestejä yhteensä545690
Uudet käyttäjät tänään2
Viestiketjuja aloitettu tänään2
Viestejä kirjoitettu tänään10
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265843
(Tilastot päivitetty viimeksi 25.04.2024 klo 23:00)