Ohjeet ja säännöt
Takaisin
TERVEYS - Torstaina, 03.06.2010 klo 21:20

muurahaisen purema?

petuunia

petuunia
Viestimäärä: 747

MUURAHAISEN PUREMA? - Torstaina, 03.06.2010 klo 21:20  
+
0
Eilen koirani heittäytyi liikkestä äkkiä makuulleen nuolemaan vatsaansa ja tuota ihmetellen rupesin tutkimaan, mikä siellä niin koiraa kutittaa...
Löysin neljä paukuraa, jotka näyttävät hyvin paljon hyönteisen pistolta/puremalta, mutta iho on hiukan paukuran keskeltä vereslihalla. Luulen, että koira on itse niitä "kirputtanut" rikki kun kovin näyttivät kutiavan...
Ihmettelenkin mitä nuo paukurat ovat..?

Jonkin verran nyt on hyttysiä, mutta tuntuu oudolta että ne olisivat pistäneet vain vatsan alueelle, joten tuli mieleeni että minkälaisia puremia muurahaiset saavat aikaan...
Onko kellään mitään kokemuksia?
Pihassani on paljon murkkuja ja koira kuitenkin makoilee tuossa päivän mittaan niin murkut tuntuisivat järkeviltä syyllisiltä...
Onkohan puremista suurempaa haittaa? Putsasin nei ihan perus puhdistusaineella, kun iho kuitenkin oli hiukan rikki ja se tuntui koiran kutinaa vähän helpottavankin.
Mitenköhän vastaisuudessa pystyis noita puremia estämään?
Ja oisko niihin syytä laittaa jotain voidetta tai muuta kutinaa hillitsemään..?

iBox

iBox
Viestimäärä: 743

VS: MUURAHAISEN PUREMA? - Torstaina, 03.06.2010 klo 23:36  
+
0
Täysin lonkalta vedetty ajatus, joka on kuitenki pakko julkasta ääneen. :viheltel:
Henk.koht. mun on vaikee kuvitella, että murkut sais puremalla ihoa ihan vereslihalle asti. Ellei kyseessä oo sit niitä jumalattoman isoja hevosmuurahaisia mut niiden purema kyl sattuu niin paljon, että luulis koiran älähtäneen jo tuolloin.
Itelleni tuli lähinnä mieleen paarmat. Mökillä ainaki kesällä tunnistaa paarman puremat esim. itikoista siitä, että niissä saattaa olla jonkuulainen arpi tms "veresliha" sen punasen paiseen keskellä.

MUOKS: Typo pois..
(Viestiä on muokattu torstaina, 03.06.2010 klo 23:37)

 
Ohjeet ja säännöt
Takaisin
KESKUSTELUN TILASTOJA:Kpl:
Rekisteröityneitä käyttäjiä28166
Moderaattoreita16
Viestiketjuja yhteensä6324
Viestejä yhteensä545663
Uudet käyttäjät tänään1
Viestiketjuja aloitettu tänään1
Viestejä kirjoitettu tänään4
Aktiivisimman kirjoittajan nimimerkkiSipulu
Peukkuja ylös265827
(Tilastot päivitetty viimeksi 20.04.2024 klo 15:30)